Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Littekenweefsel na knip

5 plaatsers

Ga naar beneden

Littekenweefsel na knip Empty Littekenweefsel na knip

Bericht  Annie24 vr 22 jul 2011 - 3:00

Met mijn bevalling heb ik een knip gehad door verschillende lagen en had ik 33 hechtingen. Al die tijd heb ik al last/pijn na het lopen en dit heb ik aangegeven met de 6-weken controle bij de gynaecoloog. Zij gaf toen aan dat dit nog wel even kon duren en als ik met 6 maanden nog steeds last had moest ik terugkomen.

Net dus teruggeweest bij de gynaecoloog en die gaf aan dat er aardig wat littekenweefsel zit op de plaats waar ik aangeef dat het pijn doet. Hij had het over een hersteloperatie, maar dat moet beoordeeld worden door de gynaecoloog die die operaties uitvoerd en die is net op vakantie gegaan. Nu heb ik op 15 augustus een nieuwe afspraak waar zij ook bij zal zijn om te kijken of het idd een operatie wordt.

Omdat ik een beetje overdonderd was ben ik helemaal vergeten te vragen hoe zoiets gaat. Moet ik onder algehele narcose of gewoon plaatselijk? Hij had het er ook over dat er een kans was dat ik nu geen kinderen meer kan krijgen. In princiepe willen we het ook bij 1 kindje houden en willen we geen 2e, maar ik ben toch benieuwd hoe het daar mee zit?

Iemand die me wat meer kan vertellen?
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Littekenweefsel na knip Empty Re: Littekenweefsel na knip

Bericht  Famke vr 22 jul 2011 - 3:06

Mijn zus heeft een hersteloperatie gehad, volgens mij had ze die onder plaatselijke verdoving. Maar er is bij haar nooit sprake van geweest dat ze daarna geen kinderen meer kon krijgen, en ze heeft daarna ook nog een kindje gebaard zonder knip.

Ik moet ook een hersteloperatie na deze bevalling, maar dat is denk ik niet zo "complex" als bij jou. Hier is het verkeerd gehecht waardoor ik nu een klein gaatje heb en een losse flubber. Die laatste wordt weg gesneden en bij dat gaatje wordt een sneedje langs getrokken en opnieuw gehecht. Dit onder plaatselijke verdoving.

*sorry voor de ietwat rare details*
Famke
Famke
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 255
Punten : 268
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Littekenweefsel na knip Empty Re: Littekenweefsel na knip

Bericht  Chelle vr 22 jul 2011 - 3:11

Famke schreef:Mijn zus heeft een hersteloperatie gehad, volgens mij had ze die onder plaatselijke verdoving. Maar er is bij haar nooit sprake van geweest dat ze daarna geen kinderen meer kon krijgen, en ze heeft daarna ook nog een kindje gebaard zonder knip.

Ik moet ook een hersteloperatie na deze bevalling, maar dat is denk ik niet zo "complex" als bij jou. Hier is het verkeerd gehecht waardoor ik nu een klein gaatje heb en een losse flubber. Die laatste wordt weg gesneden en bij dat gaatje wordt een sneedje langs getrokken en opnieuw gehecht. Dit onder plaatselijke verdoving.

*sorry voor de ietwat rare details*


Ik heb dat ook... Cry Als ik er last van zou krijgen moest ik hem ook weg laten halen. Maar zie daar wel heel erg tegenop. (heb er trouwens nog geen last van). Maar als jij zegt dat het onder plaatselijke verdoving gebeurd lijkt me dat beter. Hoewel die verdovingsprik ook erg gemeen is!

@ Annie, vervelend dat blijkt dat je littekenweefsel heb. Rot zo'n nasleep van een bevalling he!?

Nog ff off-topic, mag ik vragen waarom jullie voor maar 1 kindje kiezen? Wij laten het ook bij 1 kindje, maar merk toch dat ik die vraag vaak krijg. (en wil hem graag ook eens aan een ander stellen! hhaha!! nerd Nee hoor, gewoon nieuwsgierigheid)
Chelle
Chelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 783
Punten : 868
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Littekenweefsel na knip Empty Re: Littekenweefsel na knip

Bericht  Annie24 vr 22 jul 2011 - 3:35

We hebben trouwens ook nog geen gemeenschap gehad. Het doet gewoon pijn en ik dacht dat dat kwam omdat ik te gespannen was. Heb het zelf eens geprobeerd, maar 2 vingers is het max. De gyn gaf ook aan dat het erg waarschijnlijk is dat er te strak gehecht is en dat in combinatie met het littekenweefsel is niet fijn.

@Chelle; ik zal je ff een pb'tje sturen op hyves. Very Happy
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Littekenweefsel na knip Empty Re: Littekenweefsel na knip

Bericht  Chelle vr 22 jul 2011 - 3:41

Annie24 schreef:We hebben trouwens ook nog geen gemeenschap gehad. Het doet gewoon pijn en ik dacht dat dat kwam omdat ik te gespannen was. Heb het zelf eens geprobeerd, maar 2 vingers is het max. De gyn gaf ook aan dat het erg waarschijnlijk is dat er te strak gehecht is en dat in combinatie met het littekenweefsel is niet fijn.

@Chelle; ik zal je ff een pb'tje sturen op hyves. Very Happy

ok!
Chelle
Chelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 783
Punten : 868
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Littekenweefsel na knip Empty Re: Littekenweefsel na knip

Bericht  Gast vr 22 jul 2011 - 4:32

Wat ik niet helemaal begrijp, waarom kun je daarna misschien geen kinderen meer krijgen?

Ik heb zelf aan de 2e bevalling ook littekenweefsel overgehouden, had er eerst wel veel last van, maar nu niet meer. Ik heb ook zo'n flubbertje, bij mij is het gekomen doordat ik was ingescheurd, en ze dachten dat hechten niet nodig was. Achteraf heeft de verloskundige wel toegegeven dat het eigenlijk wel had gemoeten, alleen al om het netjes te laten helen, want dat was nu dus niet bepaald het geval.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Littekenweefsel na knip Empty Re: Littekenweefsel na knip

Bericht  Annie24 vr 22 jul 2011 - 4:47

_MamaRosa_ schreef:Wat ik niet helemaal begrijp, waarom kun je daarna misschien geen kinderen meer krijgen?

Ik heb zelf aan de 2e bevalling ook littekenweefsel overgehouden, had er eerst wel veel last van, maar nu niet meer. Ik heb ook zo'n flubbertje, bij mij is het gekomen doordat ik was ingescheurd, en ze dachten dat hechten niet nodig was. Achteraf heeft de verloskundige wel toegegeven dat het eigenlijk wel had gemoeten, alleen al om het netjes te laten helen, want dat was nu dus niet bepaald het geval.

Ik heb géén idee waarom ik daarna evt geen kinderen meer zou kunnen krijgen. Hij vroeg wel heel bewust of we nog een kinderwens hadden en dat we er rekening mee moesten houden dat die wens misschien niet meer in vervulling kan gaan, maar ik schrok zo van het woord operatie (kreegt meteen zo'n idee van 'je gaat onder narcose, we snijden alles opnieuw open en hechten het opnieuw dicht angel )

Denk dat ik wat dat betreft maar het beste de volgende afspraak af kan wachten, want die gyn zal me er meer over moeten kunnen vertellen.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Littekenweefsel na knip Empty Re: Littekenweefsel na knip

Bericht  Gast vr 22 jul 2011 - 4:54

Annie24 schreef:
_MamaRosa_ schreef:Wat ik niet helemaal begrijp, waarom kun je daarna misschien geen kinderen meer krijgen?

Ik heb zelf aan de 2e bevalling ook littekenweefsel overgehouden, had er eerst wel veel last van, maar nu niet meer. Ik heb ook zo'n flubbertje, bij mij is het gekomen doordat ik was ingescheurd, en ze dachten dat hechten niet nodig was. Achteraf heeft de verloskundige wel toegegeven dat het eigenlijk wel had gemoeten, alleen al om het netjes te laten helen, want dat was nu dus niet bepaald het geval.

Ik heb géén idee waarom ik daarna evt geen kinderen meer zou kunnen krijgen. Hij vroeg wel heel bewust of we nog een kinderwens hadden en dat we er rekening mee moesten houden dat die wens misschien niet meer in vervulling kan gaan, maar ik schrok zo van het woord operatie (kreegt meteen zo'n idee van 'je gaat onder narcose, we snijden alles opnieuw open en hechten het opnieuw dicht angel )

Denk dat ik wat dat betreft maar het beste de volgende afspraak af kan wachten, want die gyn zal me er meer over moeten kunnen vertellen.

Nou, als je het de volgende keer gevraagd hebt, ben ik benieuwd naar het antwoord als je dat kwijt wilt, want ik zou niet weten waarom dat niet meer zou kunnen na zo'n operatie.
Desnoods zouden ze dan nog een keizersnee kunnen uitvoeren mocht het via de natuurlijke weg niet meer 'passen' maar dat zal de reden wel niet zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Littekenweefsel na knip Empty Re: Littekenweefsel na knip

Bericht  Annie24 vr 22 jul 2011 - 5:46

Ik laat het je weten Very Happy
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Littekenweefsel na knip Empty Re: Littekenweefsel na knip

Bericht  Gast vr 22 jul 2011 - 5:54

Als er al geen gemeenschap plaats kan vinden, hoe moet er dan in vredesnaam nog een kind doorheen? Daar zal het wel mee te maken hebben denk ik. En misschien moeten ze het littekenweefsel wegsnijden waardoor het te krap wordt om een kindje door te laten?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Littekenweefsel na knip Empty Re: Littekenweefsel na knip

Bericht  Limburg85 vr 22 jul 2011 - 6:40

Wow wat heftig! Ben benieuwd naar de vervolg afspraak 15 augustus.

Ik heb zelf nooit gekeken of er door de knip iets is veranderd.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Littekenweefsel na knip Empty Re: Littekenweefsel na knip

Bericht  Annie24 vr 22 jul 2011 - 8:10

Limburg85 schreef:Wow wat heftig! Ben benieuwd naar de vervolg afspraak 15 augustus.

Ik heb zelf nooit gekeken of er door de knip iets is veranderd.

Ik hoef er ook niet naar te kijken hoor. Merk het zo ook wel zonder er aan te zitten of naar te kijken Wink angel
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Littekenweefsel na knip Empty Re: Littekenweefsel na knip

Bericht  Meeko vr 22 jul 2011 - 8:49

Bah wat vervelend. Ik heb zelf bij Senna ook een flinke knip gehad en doorgescheurd en had er wild vlees zitten (is dat eigenlijk hetzelfde??) Na ongeveer 4 maanden heb ik dat weg laten knippen omdat ik er veel last van had en ook pijn, zonder verdoving of iets en voelde er niks van. Daarna was het nog we iets gevoelig omdat het ook werd aangestipt met een chemisch goedje. Nu ziet het daaronder er ook niet best uit, maar dat zal vast wel horen na 2 kids Wink Heb wel t idee dat er nog wat wildvlees zit maar heb er totaal geen last van.
Ik heb ook nog wel een jaar lang last gehad van die knip, als ik gesport had ofzo voelde ik precies die plek waar ik geknipt was.
Bij Elin had ik een subtotaal ruptuur maar al snel totaal geen last meer van! Gek eigenlijk want het klinkt veel erger!
Meeko
Meeko
Prater
Prater

Aantal berichten : 548
Punten : 586
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Littekenweefsel na knip Empty Re: Littekenweefsel na knip

Bericht  Annie24 vr 22 jul 2011 - 9:44

Meeko; van buiten is ook niets te zien. Het zit allemaal van binnen. De gyn voelde van binnen en zei al meteen dat er aardig wat littekenweefsel zat. Toen hij er overheen ging, ging ik bijna door de grond Cry Weet niet of wild vlees hetzelfde is. Denk dat het bij jou van buiten zat?

Was het maar alleen als ik gesport had, want ik sport niet :P Heb het helaas ook al als ik naar de winkels loop, heb gestofzuigd of een paar keer heen-en weer loop naar de printer op mijn werk. Als ik dan 's avonds thuiskom en op de bank ga zitten wordt het alleen maar erger omdat alles dan tot rust komt ofzo denk ik.

Die pijn is vervelend, maar ik vind het niet hebben van gemeenschap ook erg vervelend. Natuurlijk zijn er nog genoeg andere dingen te doen, maar die hebben we inmiddels na 6 maanden ook wel allemaal gehad angel
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Littekenweefsel na knip Empty Re: Littekenweefsel na knip

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum