Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

1 jaar en dan.... (eten)

4 plaatsers

Ga naar beneden

1 jaar en dan.... (eten) Empty 1 jaar en dan.... (eten)

Bericht  duckie zo 11 dec 2011 - 2:57

A. word donderdag al weer 1... pff wat vliegt de tijd zeg
maar nu hoeft ze dus nog maar 300cc melkproducten op een dag en hoeft ze geen FV meer maar mag ze dus ook gewone melk hebben en qua eten kan ze gewoon met ons mee eten...

nu zijn we al elke keer kleine beetjes melk aan het geven om te oefenen kijken of ze het lust en dat gaat eigenlijk best goed als ik het maar een beetje warm maak. maar nu krijgt ze dus verse half volle melk (waarom mag je geen houdbare melk nemen?) qua eten gaat ze nu helemaal met ons mee eten want potjes wou ze de laatse tijd al heel moeilijk tot niet eten. maar nu vind ik het best wel lastig allemaal, is er een minimum wat ze moet eten aan groente ed? en wanneer is het te veel? en qua fruit hoeveel moet/mag ze daar van hebben? en hoe doen jullie dat tussen de middag? wat geven jullie bij brood te drinken dan?
en wanneer zijn jullie nieuwe dingen gaan introduceren? en wat geven jullie je kindjes allemaal op een dag?

pfff met de vele veranderingen zo in 1x Embarassed word daar weer ff onzeker van Embarassed
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

1 jaar en dan.... (eten) Empty Re: 1 jaar en dan.... (eten)

Bericht  Gast zo 11 dec 2011 - 3:16

Naar mijn weten mag je ook gewoon houdbare melk geven hoor..
Wij hebben dat nooit in huis dus kreeg mijn zoon vanaf 1 jaar de verse halfvolle melk..

Hij eet nu gewoon helemaal met ons mee (hij is nu 20 mnd)

Toen hij nog wat jonger was (12-16 mnd ongeveer) at hij nog niet alles mee, friet bijv. en erg pittig eten kreeg hij nog niet als hoofdmaaltijd..

Hij krijgt bij de boterham altijd een bekertje melk, ook iedere ochtend krijgt hij melk en voor t slapen gaan nog een bekertje, verder drinkt hij roosvicee of water of thee.

Fruit krijgt hij 1 tot 2 stuks op een dag, groentjes eet hij met ons mee en dat heb ik nooit afgewogen, gewoon op gevoel gedaan.
Na het warme eten krijgt hij nog een schaaltje yoghurt..

Gast
Gast

Bericht  Parisienne zo 11 dec 2011 - 7:37

N. krijgt eigenlijk verse halfvolle melk omdat wij dit zelf ook drinken en dus altijd in huis hebben. Misschien dat er in houdbare melk net iets minder voedingsstoffen zitten dan in verse melk? Anders zou ik ook niet weten waarom het niet zo mogen.

Wat betreft het eten: N. eet nu eigenlijk alles met ons mee wat zij kan eten, op erg zoute en pittige dingen na. Hoeveel ik op haar bordje schep is puur op gevoel, heb het nooit afgewogen. Ik heb gewoon de hoeveelheid op haar bord aangehouden van wat er ongeveer uit een potje komt.

's Ochtends krijgt N. een boterham met jam/appelstroop/pindakaas en 200 ml melk (fles). Halverwege de ochtend krijgt ze wat fruit, maar daar eet ze nooit veel van. Ik maak vaak stukjes van twee soorten fruit, bijvoorbeeld appel, banaan, peer, mango, etc. Dit krijgt ze in een bakje en eten we samen op. Ook krijgt ze wel eens een stuk appel in haar handen en bijt ze er vanaf, maar dan eet ze weer minder. Tussen de middag eet ze een boterham met worst/kaas. Als ik merk dat deze er snel in gaat krijgt ze er nog een, maar dat komt weinig voor. Eentje is vaak genoeg voor haar. Bij de boterham krijgt ze dan wat thee of Yoki-drink/yoghurtdrank. Na haar middagslaapje krijgt ze weer wat te drinken (water, thee of diksap/roosvicee) met een tussendoortje erbij: Maria-kaakje, Cracotte, soepstengel, etc. Bij het avondeten zetten we altijd een beker water voor haar neer met een rietje erin, zodat ze na het eten daar wat slokjes van kan nemen. Voor het naar bed gaan krijgt ze nog een fles melk van 200 ml. Om 23.00 uur krijgt ze nog wat melk, 100/120 ml ongeveer.

Ik maak me geen zorgen om de hoeveelheid eten wat ze binnenkrijgt, ze kan zelf goed aangeven wanneer ze genoeg heeft en hier 'luister' ik dan ook gewoon naar.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Darius zo 11 dec 2011 - 7:44

En over een half jaar / negen maanden: eten ze waarschijnlijk helemaal geen avondeten meer! Kun je je alvast daarop voorbereiden....

Nou, even zonder gekheid: L.aurens at wel met de pot mee, behalve pittig of zout eten. Bijvoorbeeld nasi en bami. Daarvoor in de plaats kreeg hij gewoon een potje, dat heeft hij gegeten tot hij 1,5 jaar was. En daarna heeft hij nog een tijd bijvoorbeeld gewoon kale nasi gegeten.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  sabje zo 11 dec 2011 - 7:49

M.ax krijgt meestal verse melk. Of het moet zijn dat het op is en ik die dag geen boodschappen kan doen. Dan heb ik altijd houdbare melk in huis.
Zijn avondeten meet ik eigenlijk elke avond nog af. Kan het niet zo goe op gevoel haha. Meestal 100gr groente 100gr aardappelen en 50gr vlees. Ik heb hiervoor het gewicht van het potje aangehouden.

Dit is zijn schema:
"s morgens :pap van 180 melk
Tussendoor: 1 stuk fruit en hij krijgt beker met roosvicee/diksap
's middags : 2 boterhammen en een flesje melk van 150 ml (gaat niet altijd op)
Tussendoor: koekje/krentjes en nog een beker drinken
's avonds : 250gr eten. De ene keer gaat het helemaal op en een andere keer nog niet de helft.
sabje
sabje
Prater
Prater

Aantal berichten : 872
Punten : 890
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast zo 11 dec 2011 - 8:35

Darius schreef:En over een half jaar / negen maanden: eten ze waarschijnlijk helemaal geen avondeten meer! Kun je je alvast daarop voorbereiden....
.

Dat hoeft niet hoor, ik heb net zo'n bouwvakker! laughcry

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 11 dec 2011 - 19:19

Schema van mijn zoontje, hij wordt volgende week donderdag 1 jaar en wil sinds hij 8,5 maand was geen nutrilon melk meer.

07.00u 2 boterhammen met een flesje halfvolle melk
10.00u fruit
12.00u 2 boterhammen met een flesje halfvolle melk
15.00u flesje roosvicee en een biscuitje/cracker
17.30u potje eten of met ons mee

Tussendoor krijgt hij roosvicee en af en toe een cracker als hij trek heeft.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: