Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Medewerkster C1000 doodgeschoten

+19
Pompoen
Rev3rie
Alex
Snoopy
Char1
Ella
TGR
Gebruikersnaam
Zwerver
Shy
Zininzon
Ibbeltje
Erin
Antibes
Arwyn
Tiana
Raindrop
Rush
Susan
23 plaatsers

Pagina 5 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Ga naar beneden

Medewerkster C1000 doodgeschoten   - Pagina 5 Empty Re: Medewerkster C1000 doodgeschoten

Bericht  Gast zo 11 dec 2011 - 0:53

Plien84 schreef:
Jolee schreef:Ik ben het helemaal eens met Cimic. Ik snap het niet dat iemand in opleiding een wapen mee naar huis mag nemen.

Over de screenings kan ik niet veel zeggen, mensen kunnen mooi weer spelen, maar ik vind het wel heel erg dat dit de 2e keer in korte tijd is dat er iemand door een politie agent wordt vermoord.

Politieagenten mogen hun wapen normaal gesproken helemaal niet mee naar huis, tenzij een door de politie goedgekeurde kluis is geinstalleerd.

Maar dit wordt dus blijkbaar niet gecontroleerd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Medewerkster C1000 doodgeschoten   - Pagina 5 Empty Re: Medewerkster C1000 doodgeschoten

Bericht  Gast zo 11 dec 2011 - 0:54

Plien84 schreef:


Wie zegt dat deze jongen hem met toestemming thuis had?

Hoe krijgt hij dat ding mee dan? Wordt er blijkbaar niet streng op gecontroleerd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Medewerkster C1000 doodgeschoten   - Pagina 5 Empty Re: Medewerkster C1000 doodgeschoten

Bericht  Plien84 zo 11 dec 2011 - 0:54

Jolee schreef:
Plien84 schreef:
Jolee schreef:Ik ben het helemaal eens met Cimic. Ik snap het niet dat iemand in opleiding een wapen mee naar huis mag nemen.

Over de screenings kan ik niet veel zeggen, mensen kunnen mooi weer spelen, maar ik vind het wel heel erg dat dit de 2e keer in korte tijd is dat er iemand door een politie agent wordt vermoord.

Politieagenten mogen hun wapen normaal gesproken helemaal niet mee naar huis, tenzij een door de politie goedgekeurde kluis is geinstalleerd.

Maar dit wordt dus blijkbaar niet gecontroleerd.

Het valt toch niet te controleren of iemand stiekem zijn wapen meeneemt?

Plien84
Prater
Prater

Aantal berichten : 1230
Punten : 1496
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Medewerkster C1000 doodgeschoten   - Pagina 5 Empty Re: Medewerkster C1000 doodgeschoten

Bericht  Gast zo 11 dec 2011 - 0:56

Lorna mercedez schreef:
Jolee schreef:Ik ben het helemaal eens met Cimic. Ik snap het niet dat iemand in opleiding een wapen mee naar huis mag nemen.

Over de screenings kan ik niet veel zeggen, mensen kunnen mooi weer spelen, maar ik vind het wel heel erg dat dit de 2e keer in korte tijd is dat er iemand door een politie agent wordt vermoord.
Ik vind dat het wapen überhaupt niet mee naar huis hoeft als je geen dienst hebt en elke dag op hetzelfde bureau werkt.

Absolut eens met LM ik kan gewoon niet begrijpen dat zoiets mag en kan. Dan hebben wij bij Defensie veel strengere regels? Dit verhaal van het arme meisje had toch voorkomen kunnen worden, dit mag toch geen excuus worden om als politie agent altijd thuis een wapen te hebben.


Laatst aangepast door Cimic op zo 11 dec 2011 - 1:01; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Medewerkster C1000 doodgeschoten   - Pagina 5 Empty Re: Medewerkster C1000 doodgeschoten

Bericht  Gast zo 11 dec 2011 - 0:56

Als dat niet valt te controleren, kunnen ze het toch net zo goed toestaan. Ja, sorry, dat vind ik echt dom. Wapens tellen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Medewerkster C1000 doodgeschoten   - Pagina 5 Empty Re: Medewerkster C1000 doodgeschoten

Bericht  nien zo 11 dec 2011 - 1:06

Misschien heb ik er volledig overheen gelezen hoor, maar is het al bekend dat het moordwapen een dienst pistool is? Voor het zelfde geld had hij een ander pistool thuis liggen en kan de screening en de controle van de politie er weinig aan doen.

Als het wel een dienst pistool is geweest, dan vind ik het sowieso wel vreemd dat er niet beter gecontroleerd wordt. Ik neem aan dat degene die een goedgekeurde kluis thuis hebben staan hem wel mee naar huis nemen en dat dit gecontroleerd wordt. Anderen die dat niet hebben zouden hun pistool moeten inleveren en dat zou gemakkelijk gecontroleerd kunnen worden. Ik hoop dat de controle na dit verschrikkelijke voorval wel beter wordt.
nien
nien
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 103
Punten : 111
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Medewerkster C1000 doodgeschoten   - Pagina 5 Empty Re: Medewerkster C1000 doodgeschoten

Bericht  Gast zo 11 dec 2011 - 1:08

Jolee schreef:Als dat niet valt te controleren, kunnen ze het toch net zo goed toestaan. Ja, sorry, dat vind ik echt dom. Wapens tellen?
Detectiepoortje? Volgens mij moet het wel te controleren zijn maar kost dat teveel tijd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Medewerkster C1000 doodgeschoten   - Pagina 5 Empty Re: Medewerkster C1000 doodgeschoten

Bericht  Snoopy zo 11 dec 2011 - 1:28

nien schreef:Misschien heb ik er volledig overheen gelezen hoor, maar is het al bekend dat het moordwapen een dienst pistool is? Voor het zelfde geld had hij een ander pistool thuis liggen en kan de screening en de controle van de politie er weinig aan doen.

Als het wel een dienst pistool is geweest, dan vind ik het sowieso wel vreemd dat er niet beter gecontroleerd wordt. Ik neem aan dat degene die een goedgekeurde kluis thuis hebben staan hem wel mee naar huis nemen en dat dit gecontroleerd wordt. Anderen die dat niet hebben zouden hun pistool moeten inleveren en dat zou gemakkelijk gecontroleerd kunnen worden. Ik hoop dat de controle na dit verschrikkelijke voorval wel beter wordt.

Maar dat maakt toch geen verschil. Al had deze persoon een goedgekeurde kluis, hij kan dan toch nog steeds z'n wapen pakken en er iets mee doen?
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Medewerkster C1000 doodgeschoten   - Pagina 5 Empty Re: Medewerkster C1000 doodgeschoten

Bericht  nien zo 11 dec 2011 - 1:38

@ Snoopy, ja dat klopt inderdaad.
Aan de ene kant zou het veiliger zijn als elke agent zijn pistool zou moeten inlveren. Aan de andere kant, in een nood situatie en er wordt iemand opgeroepen, dan is het ook erg krom dat degene eerst even naar kantoor moet rijden om het pistool op te halen. Dit is inderdaad een lastige situatie, hoe zouden ze het dan beter kunnen oplossen?
nien
nien
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 103
Punten : 111
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Medewerkster C1000 doodgeschoten   - Pagina 5 Empty Re: Medewerkster C1000 doodgeschoten

Bericht  Gast zo 11 dec 2011 - 1:41

nien schreef:@ Snoopy, ja dat klopt inderdaad.
Aan de ene kant zou het veiliger zijn als elke agent zijn pistool zou moeten inlveren. Aan de andere kant, in een nood situatie en er wordt iemand opgeroepen, dan is het ook erg krom dat degene eerst even naar kantoor moet rijden om het pistool op te halen. Dit is inderdaad een lastige situatie, hoe zouden ze het dan beter kunnen oplossen?

Dan lijkt het bureau toch de veiligste oplossing bovendien als je wordt opgeroepen ga je toch eerst informatie verzamelen over hoe of wat. Of je zorgt er voor dat als je dienst hebt dat je op de plek bent waar je hoort te zijn en niet thuis op oproepbasis.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Medewerkster C1000 doodgeschoten   - Pagina 5 Empty Re: Medewerkster C1000 doodgeschoten

Bericht  Gast zo 11 dec 2011 - 1:45

Mijn vader had vroeger zijn dienstpistool ook thuis. Dit omdat hij regelmatig een dienstauto mee naar huis nam om de volgende dag gelijk weer te beginnen alvorens naar kantoor te gaan. Hij heeft dan zijn uitrusting thuis. De laatste jaren is het dienstpistool niet meer thuis, omdat het bovenstaande niet meer voor komt.
In alle andere gevallen een dienstpistool thuis hebben begrijp ik niet. Maar mochten er eventueel regels aan worden gebonden (dienstpistool op kantoor laten) wie gaat dat controleren?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Medewerkster C1000 doodgeschoten   - Pagina 5 Empty Re: Medewerkster C1000 doodgeschoten

Bericht  Gast zo 11 dec 2011 - 1:46

Cimic schreef:
nien schreef:@ Snoopy, ja dat klopt inderdaad.
Aan de ene kant zou het veiliger zijn als elke agent zijn pistool zou moeten inlveren. Aan de andere kant, in een nood situatie en er wordt iemand opgeroepen, dan is het ook erg krom dat degene eerst even naar kantoor moet rijden om het pistool op te halen. Dit is inderdaad een lastige situatie, hoe zouden ze het dan beter kunnen oplossen?

Dan lijkt het bureau toch de veiligste oplossing bovendien als je wordt opgeroepen ga je toch eerst informatie verzamelen over hoe of wat. Of je zorgt er voor dat als je dienst hebt dat je op de plek bent waar je hoort te zijn en niet thuis op oproepbasis.

Dit laatste is zeker niet juist. Agenten krijgen via de mobilofoon informatie, en hoeven daarvoor niet eerst naar kantoor.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Medewerkster C1000 doodgeschoten   - Pagina 5 Empty Re: Medewerkster C1000 doodgeschoten

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 5 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum