Heb jij nog een trifle recept?
+2
Lavendel
Suus
6 plaatsers
Pagina 1 van 1
Heb jij nog een trifle recept?
Nou?
Ik wil met kerst een trifle-toetje serveren maar zoek nog een lekker recept wat ook mooi presenteert...
Iemand?
Ik wil met kerst een trifle-toetje serveren maar zoek nog een lekker recept wat ook mooi presenteert...
Iemand?
Gast- Gast
Re: Heb jij nog een trifle recept?
Reva schreef:Die uit Friends
Je kunt het woord trifle ook niet horen zonder daar aan te denken idd
Gast- Gast
Joey genoot er zichtbaar van, dus misschien is het best lekkerZusje schreef:Reva schreef:Die uit Friends
Suus- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10
Er staat nu een feestdagen trifle recept in de Allerhande. Ziet er lekker uit
Lavendel- Ratel
- Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10
Beef sauteed with peas and onions
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Schwarzwalder kirsch trifle
Ik heb alleen een foto van de keer dat hij niet mooie is gelukt.
(Niet quoten)
Ik heb alleen een foto van de keer dat hij niet mooie is gelukt.
(Niet quoten)
Gast- Gast
Suus schreef:Joey genoot er zichtbaar van, dus misschien is het best lekkerZusje schreef:Reva schreef:Die uit Friends
'It tastes like feet!!!!!'
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Hahahaha da's wel een geweldige Trifle ja
Smikkell, is die makkelijk te maken? En ook makkelijk om evt. in kleine porties te maken?
Smikkell, is die makkelijk te maken? En ook makkelijk om evt. in kleine porties te maken?
Gast- Gast
Jep. Er is vast ergens een recept te vinden op internet.Bazinga schreef:Hahahaha da's wel een geweldige Trifle ja
Ik deed geloof ik laagjes van chococake in blokjes, chocomouse, kersen uit blik en slagroom en dat een paar keer en dan boven op cacao (en soms deed ik er ook nog geschaafde chocola op en/of in).
De cake deed ik eerst apart in een schaal met wat kirsch om in te laten trekken.
Gast- Gast
Smikkell schreef:Jep. Er is vast ergens een recept te vinden op internet.Bazinga schreef:Hahahaha da's wel een geweldige Trifle ja
Ik deed geloof ik laagjes van chococake in blokjes, chocomouse, kersen uit blik en slagroom en dat een paar keer en dan boven op cacao (en soms deed ik er ook nog geschaafde chocola op en/of in).
De cake deed ik eerst apart in een schaal met wat kirsch om in te laten trekken.
Geen alcohol?
Lavendel- Ratel
Ik maak altijd een aardbeien-witte chocoladetrifle, die is zo ontzettend lekker!
Zal even het recept opzoeken.
Zal even het recept opzoeken.
Gast- Gast
Er staat toch kirschLavendel schreef:Smikkell schreef:Jep. Er is vast ergens een recept te vinden op internet.Bazinga schreef:Hahahaha da's wel een geweldige Trifle ja
Geen alcohol?
Gast- Gast
Smikkell schreef:Er staat toch kirschLavendel schreef:Smikkell schreef:Jep. Er is vast ergens een recept te vinden op internet.Bazinga schreef:Hahahaha da's wel een geweldige Trifle ja
Geen alcohol?
Ooh dat is alcohol ik ging uit van die vieze natte kersen uit blik. Ik vond dat wel zoiets om kirsch te heten.
Lavendel- Ratel
Ingrediënten voor 6 personen:
6 eierkoeken
75 ml zoete witte wijn (dessertwijn)
500 g aardbeien, in plakjes
250 ml slagroom (bekertje)
200 g witte chocolade
500 ml romige yoghurt aardbei
poedersuiker, om te bestrooien
Bereidingswijze:
Eierkoeken over bodem van ronde of ovale schaal verdelen en wijn erover sprenkelen. Helft van aardbeienplakjes in laag op eierkoeken leggen. In kom slagroom bijna stijf kloppen. In pan laag water aan de kook brengen. Boven kleinere pan chocolade in stukjes breken. Pannetje in grotere pan hangen (bodems mogen elkaar niet raken) en chocolade zo (au bain marie) al roerend laten smelten. Yoghurt en vervolgens gesmolten chocolade door slagroom spatelen. Yoghurtroom erop scheppen en schaal met trifle tot gebruik afgedekt in koelkast zetten.BereidenRest van aardbeienplakjes decoratief op trifle rangschikken. Bestrooien met poedersuiker.
Hij is erg makkelijk te maken en zo lekker!
Vrienden van me vragen er altijd om als ze bij me komen eten.
6 eierkoeken
75 ml zoete witte wijn (dessertwijn)
500 g aardbeien, in plakjes
250 ml slagroom (bekertje)
200 g witte chocolade
500 ml romige yoghurt aardbei
poedersuiker, om te bestrooien
Bereidingswijze:
Eierkoeken over bodem van ronde of ovale schaal verdelen en wijn erover sprenkelen. Helft van aardbeienplakjes in laag op eierkoeken leggen. In kom slagroom bijna stijf kloppen. In pan laag water aan de kook brengen. Boven kleinere pan chocolade in stukjes breken. Pannetje in grotere pan hangen (bodems mogen elkaar niet raken) en chocolade zo (au bain marie) al roerend laten smelten. Yoghurt en vervolgens gesmolten chocolade door slagroom spatelen. Yoghurtroom erop scheppen en schaal met trifle tot gebruik afgedekt in koelkast zetten.BereidenRest van aardbeienplakjes decoratief op trifle rangschikken. Bestrooien met poedersuiker.
Hij is erg makkelijk te maken en zo lekker!
Vrienden van me vragen er altijd om als ze bij me komen eten.
Gast- Gast
40 %Lavendel schreef:Smikkell schreef:Er staat toch kirschLavendel schreef:Smikkell schreef:Jep. Er is vast ergens een recept te vinden op internet.Bazinga schreef:Hahahaha da's wel een geweldige Trifle ja
Geen alcohol?
Ooh dat is alcohol ik ging uit van die vieze natte kersen uit blik. Ik vond dat wel zoiets om kirsch te heten.
Gast- Gast
Het was ook meteen het eerste waaraan ik dacht .Zusje schreef:Reva schreef:Die uit Friends
_Lacey_- Kletskop
- Aantal berichten : 2441
Punten : 2489
Ik vind hem er anders best lekker uit zien smikkel! Ook al vind jij hem niet mooi gelukt
sonly- Prater
- Aantal berichten : 823
Punten : 887
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: