Vetpercentage
+7
xxlisaxx
rapa nui
Sorella
Minx
Susan
Curious
Bacio
11 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Vetpercentage
Op mijn sportschool hebben ze mn vetpercentage gemeten. Maar wat is het ideale vetpercentage? Heeft dat nog met leeftijd te maken?
Bacio- Prater
- Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11
Re: Vetpercentage
Voor vrouwen tussen de 20 en 25. Hoewel ik 25 eigenlijk best veel vind. Zelf heb ik 16,5%, waarvan 12% in mijn bovenlichaam en iets van 21% benen/billen.
Edit: het is ook wel leeftijdsafhankelijk, hoe ouder je bent, hoe hoger je vetpercentage mag zijn. Dit kun je vast wel vinden als je even googled.
Edit: het is ook wel leeftijdsafhankelijk, hoe ouder je bent, hoe hoger je vetpercentage mag zijn. Dit kun je vast wel vinden als je even googled.
Laatst aangepast door Bobbie op zo 4 dec 2011 - 3:14; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Deze website http://www.runinfo.nl/vetpercentage.htm zegt iets heel anders, maar ik weet ook niet of deze betrouwbaar is.
Vetpercentage
Leeftijd Man Vrouw
17-29 15% 25%
30-39 17% 27%
40 en ouder.20,0% 30%
Vetpercentage
Leeftijd Man Vrouw
17-29 15% 25%
30-39 17% 27%
40 en ouder.20,0% 30%
Bacio- Prater
- Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11
Bacio, die van jou die klopt volgens mij meer.
20 voor een vrouw is echt al redelijk strak/athletisch.
Zie deze foto's voor vergelijking.
Stukje tekst en uitleg:
The appropriate ratio of body fat percentage depends on the kind of person you are. By kind it means if you are less active, active like athlete, a man or a woman, etc. Now the essential body fat percentage needed by women is from 10-12% while for men it could be around 2-4%. If you are a female athlete your appropriate body fat percentage should range from 14-20%. On the other hand if you are a male athlete your appropriate body fats should not be over 13% but not less than 6%. Note that women who have 32% of body fat percentage are considered as obese and for men 25% and above BFP.
20 voor een vrouw is echt al redelijk strak/athletisch.
Zie deze foto's voor vergelijking.
Stukje tekst en uitleg:
The appropriate ratio of body fat percentage depends on the kind of person you are. By kind it means if you are less active, active like athlete, a man or a woman, etc. Now the essential body fat percentage needed by women is from 10-12% while for men it could be around 2-4%. If you are a female athlete your appropriate body fat percentage should range from 14-20%. On the other hand if you are a male athlete your appropriate body fats should not be over 13% but not less than 6%. Note that women who have 32% of body fat percentage are considered as obese and for men 25% and above BFP.
Gast- Gast
Dit is trouwens ook een goed plaatje. Deze afbeelding laat zien wat spieren met het lijf doen. Ze hebben evenveel bodyfat maar de rechtervrouw is echt beduidend lichter. Gewicht hoeft dus geen rol te spelen bij het vetpercentage!
Gast- Gast
Bacio schreef:Deze website http://www.runinfo.nl/vetpercentage.htm zegt iets heel anders, maar ik weet ook niet of deze betrouwbaar is.
Vetpercentage
Leeftijd Man Vrouw
17-29 15% 25%
30-39 17% 27%
40 en ouder.20,0% 30%
Dit is idd kloppend.
Gebruiken wij op werk ook.
Gast- Gast
Die berekening lijkt mij niet juist hoor.
Bij mij komt er 12.6% uit
De meest betrouwbare manier is een onderwatermeting. Die weegschalen etc hebben het ook vaak mis.
En een fotocamera is ook handig. Gewoon elke 8/10 weken een foto maken, kijken of je voorruitgang ziet.
Bij mij komt er 12.6% uit
De meest betrouwbare manier is een onderwatermeting. Die weegschalen etc hebben het ook vaak mis.
En een fotocamera is ook handig. Gewoon elke 8/10 weken een foto maken, kijken of je voorruitgang ziet.
Gast- Gast
Ik vind vetpercentage ook vaak niet kloppen. Ik heb een bmi van net geen 21. Maar toen ik pas op een weegschaal met vetpercentage ging staan had ik een vetpercentage van 37%!
Dan zou je denken dat ik obesitas zou moeten hebben.. en dat is dus absoluut niet zo!
Dan zou je denken dat ik obesitas zou moeten hebben.. en dat is dus absoluut niet zo!
Curious- Kletskop
- Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11
Ik heb een BMI van 20,7, mijn vetpercentage is volgens de weegschaal 35%. En als ik die plaatjes van Punk'd zie, dan klopt daar echt geen zak van . No-way dat ik zo dik ben als degene op het plaatje van 30%. Trouwens; ook no-way dat ik zo dik ben als die vrouw op het plaatje van 25%!
Ik vertrouw die vetmeting dan ook voor geen meter meer.
Ik kijk wel gewoon naar mijn kleding, de spiegel en de weegschaal. Wellicht dat zo'n onderwatermeting meer zegt, maar dat is me toch echt te duur en te veel gedoe.
Ik kijk wel gewoon naar mijn kleding, de spiegel en de weegschaal. Wellicht dat zo'n onderwatermeting meer zegt, maar dat is me toch echt te duur en te veel gedoe.
Gast- Gast
Maar je vindt ze beiden wel dik dus????Minneke schreef:Ik heb een BMI van 20,7, mijn vetpercentage is volgens de weegschaal 35%. En als ik die plaatjes van Punk'd zie, dan klopt daar echt geen zak van . No-way dat ik zo dik ben als degene op het plaatje van 30%. Trouwens; ook no-way dat ik zo dik ben als die vrouw op het plaatje van 25%!
Gast- Gast
Smikkell schreef:Maar je vindt ze beiden wel dik dus????Minneke schreef:Ik heb een BMI van 20,7, mijn vetpercentage is volgens de weegschaal 35%. En als ik die plaatjes van Punk'd zie, dan klopt daar echt geen zak van . No-way dat ik zo dik ben als degene op het plaatje van 30%. Trouwens; ook no-way dat ik zo dik ben als die vrouw op het plaatje van 25%!
Oeps, ik zie nu dat het er nogal lullig staat. Ik vind die van 25% niet dik, nee. En die van 30% vind ik stevig, maar wel mooi geproportioneerd. Hoe dan ook; ik ben slanker dan de dames in kwestie, dat was alles wat ik wilde zeggen. Omdat ik dat dus vreemd vind, aangezien mijn vetpercentage 10% hoger zou zijn.
Gast- Gast
Je formuleerde het idd een beetje ongelukkig, maar ik snap wel wat je bedoelt hoor
Gast- Gast
Zelda schreef:Je formuleerde het idd een beetje ongelukkig, maar ik snap wel wat je bedoelt hoor
Haha, ja ik zag het achteraf ook... ik was gewoon verbaasd hoe die voorbeelden eruit zagen. Omdat ik van mezelf mijn vetpercentage dacht te weten, klopte dit niet met mijn 'mental picture'.
Gast- Gast
Is het trouwens heel erg als ik het lichaam van mevrouw '20%' wel mooier vind dan het lichaam van mevrouw '25%'? of ben ik dan politiek incorrect?
Gast- Gast
Maar ik vind mevrouw 20% denk ik wel mooier dan mevrouw 18%, en zéker dan mevrouw 15%.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Susan schreef:Maar ik vind mevrouw 20% denk ik wel mooier dan mevrouw 18%, en zéker dan mevrouw 15%.
Ja, absoluut!
Maar ik geloof dat ik mevrouw '30%' ook mooier vind dan mevrouw '25%', gewoon omdat het bij haar mooier verdeeld is. Ik zou zo haar buik willen (streeploos en niet hangend...).
Gast- Gast
hee mijn reactie is verdwenen :S. Nou ja dan nog maar een keer. Ik denk dat mw 25% er een stuk beter uit had gezien met een beter broekje. Een maatje groter zeg maar.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10
Volgens mij zegt dit ook niet zo heel veel. Mijn vetpercentage is 15,nog iets maar ik zie er echt niet zo uit als op het plaatje. Was het maar waar haha, zou me een hoop zorgen schelen over mijn lijf Helaas ben ik een stuk dikker.
Edit: Ik bedoel dan het plaatje van Punk'd en dan de rechter mevrouw! Zou niet zó gespierd willen zijn
Edit: Ik bedoel dan het plaatje van Punk'd en dan de rechter mevrouw! Zou niet zó gespierd willen zijn
Laatst aangepast door Sorella op zo 4 dec 2011 - 7:32; in totaal 1 keer bewerkt
Sorella- Kletskop
- Aantal berichten : 1955
Punten : 2035
Registratiedatum : 02-06-11
Fairytale schreef:hee mijn reactie is verdwenen :S. Nou ja dan nog maar een keer. Ik denk dat mw 25% er een stuk beter uit had gezien met een beter broekje. Een maatje groter zeg maar.
En ook als ze er in dezelfde houding op had gestaan als mevrouw 30%. Of als ze iets bruiner zou zijn net als mevrouw 20%. Ik vind het nu wat lastig vergelijken, vind haar wat erg wittig en haar houding ook wat lomper in vergelijking met de anderen.
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
Fairytale schreef:hee mijn reactie is verdwenen :S. Nou ja dan nog maar een keer. Ik denk dat mw 25% er een stuk beter uit had gezien met een beter broekje. Een maatje groter zeg maar.
Ja, dat zou het ook kunnen zijn inderdaad. Ze heeft nu van die love-handles, die niet passen bij haar slanke benen. Maar een ander broekje zou wellicht een heel ander licht op de zaak werpen
Gast- Gast
Nu ga ik huilen ik heb hetzelfde figuur en volgens mij een nog hoger vetpercentage dan mevrouw 25%....workin' on it.
Gast- Gast
Zelda schreef:Nu ga ik huilen ik heb hetzelfde figuur en volgens mij een nog hoger vetpercentage dan mevrouw 25%....workin' on it.
Op basis van foto's die ik van je gezien heb zeg ik: onzin! Volgens mij ben jij een stuk slanker dan mevrouw 25% hoor...
Ik liet net de foto's aan mijn man zien om te vragen op welk figuur dat van mij het meest lijkt. Hij wees zonder twijfel mevrouw 20% aan. En dan heb ik dus 35% vet... klopt echt niks van.
(maar intussen wel blij met het compliment )
Gast- Gast
Hahaha nou echt niet hoor. Ik plaats alleen de goeie foto's van mezelf natuurlijkMinneke schreef:Zelda schreef:Nu ga ik huilen ik heb hetzelfde figuur en volgens mij een nog hoger vetpercentage dan mevrouw 25%....workin' on it.
Op basis van foto's die ik van je gezien heb zeg ik: onzin! Volgens mij ben jij een stuk slanker dan mevrouw 25% hoor...
Ik liet net de foto's aan mijn man zien om te vragen op welk figuur dat van mij het meest lijkt. Hij wees zonder twijfel mevrouw 20% aan. En dan heb ik dus 35% vet... klopt echt niks van.
Maar wat een leuk compliment van je man, die kan je in je zak steken maar jij bent ook erg slank!
Gast- Gast
Zelda schreef:Hahaha nou echt niet hoor. Ik plaats alleen de goeie foto's van mezelf natuurlijkMinneke schreef:Zelda schreef:Nu ga ik huilen ik heb hetzelfde figuur en volgens mij een nog hoger vetpercentage dan mevrouw 25%....workin' on it.
Maar wat een leuk compliment van je man, die kan je in je zak steken maar jij bent ook erg slank!
Nou, ik moest wel echt nodig afvallen, Had echt veel vet rond mijn middel, niet zo charmant. Nu voel ik me een stuk fitter en kleren staan ook beter
Ik denk dat ik maar eens naar een Eindhoven-meeting moet komen, dan kan ik het in real-life zien, dat figuur van jou
Gast- Gast
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: