Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Visceraal vetpercentage?

2 plaatsers

Ga naar beneden

Visceraal vetpercentage? Empty Visceraal vetpercentage?

Bericht  Gast ma 26 maa 2012 - 9:58

Weet iemand dat hier van zichzelf? Ik kom er op Google niet uit wat normaal is qua getal daar, lees overal uiteenlopende cijfers over wat mag/gezond is.

Ben benieuwd smile

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Visceraal vetpercentage? Empty Re: Visceraal vetpercentage?

Bericht  Gast ma 26 maa 2012 - 9:59

Een watte?? Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 26 maa 2012 - 10:01

Visceraal vetpercentage nerd :P Buikvet, organen etc.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 26 maa 2012 - 10:07

Ik heb geen idee wat normaal is! Zo min mogelijk denk ik? Haha, echt geen idee!

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 26 maa 2012 - 10:11

Wordt er dan ook inwandig vet gemeten met deze methode? Ik ken wel dat ze je vetpercentage opmeten maar van visceraal heb ik nog nooit gedaan.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 26 maa 2012 - 10:40

Hmm SDL, denk dat dat ook wel kan idd, maar ik bedoelde gewoon met een 'professionele' weegschaal bij sportschool, arts, wat dan ook. Ik vind het frustrerend dat ik niks met het getal kan nu en kan het nu niet vragen laughcry

Google hoort je beste vriend te zijn Evil or Very Mad

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 26 maa 2012 - 19:29

Ik weet het. Het maximum (voordat je gezien wordt als overgewicht) is 12/13.

Dat zeggen bijna alle Talitha weegschalen (van die uitgebreide dingen die meestal op de sportscholen worden gebruikt).

Hetzelfde geld voor de buikomtrek. Als vrouw zijnde moet je proberen onder een buikomtrek van 88 cm te blijven.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 26 maa 2012 - 19:54

Ik had mijn hoop inderdaad op jou gevestigd, Punk'd laughcry

Thanks. Had meerdere keren gevonden dat tussen de 1 en 12 gezond was, maar leek me zo breed. En toen las ik het liefst niet hoger dan 5 en vond dat aannemelijker. Ik ga op jou af, dank je Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 26 maa 2012 - 19:58

Reva schreef:Ik had mijn hoop inderdaad op jou gevestigd, Punk'd laughcry

Thanks. Had meerdere keren gevonden dat tussen de 1 en 12 gezond was, maar leek me zo breed. En toen las ik het liefst niet hoger dan 5 en vond dat aannemelijker. Ik ga op jou af, dank je Very Happy

haha Very Happy

Het ligt ook wel een beetje aan de vorm van je lichaam. Appelvorm heeft al gauw meer vet rond de buik (wat gevaarlijker is) dan bijv. een peervorm waarbij het vet meer op de heupen/benen ligt. Vet rond de buik is alleen gevaarlijker dan vet op benen/heupen doordat er in de buik natuurlijk organen liggen en dat vet zich daaromheen kapselt ofzoiets.

Dat is wat ik ervan begrepen heb :P

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 26 maa 2012 - 20:31

Ja, dat is helemaal waar volgens mij. Alleen heb ik een heel dikke pens, maar blijkbaar geen echt hoog visceraal vet als het tussen1 en 12 mag zijn. Bijzonder geval Laughing

Gast
Gast

Bericht  Thunder ma 26 maa 2012 - 21:12

Ik heb een visceraal van 7, dat was keurig zeiden ze op de sportschool. Jammergenoeg blijkt mijn buik dus echt alleen maar uit hangend vel te bestaan. Aan de ene kant natuurlijk mooi, mijn organen dobberen niet in het vet, aan de andere kant, mijn buik is dus niet meer weg te trainen. Hoe hard ik mijn best ook zal blijven doen, een dikke buik blijf ik houden.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast ma 26 maa 2012 - 21:21

Reva schreef:Ja, dat is helemaal waar volgens mij. Alleen heb ik een heel dikke pens, maar blijkbaar geen echt hoog visceraal vet als het tussen1 en 12 mag zijn. Bijzonder geval Laughing

Dun wil dus qua gezondheid niet veel zeggen. Al kun je het ook wel zien aan mensen vind ik. Je hebt ook wel eens dunne mensen waarbij je toch ziet dat ze wel een laagje vet hebben (wat vaak rond de buik zit) maar verder hele slanke benen bijv.

@ Rataplan, balen zeg! Dan is het ook moeilijk om ergens naar toe te werken. Zou je er in de toekomst ooit wat aan willen doen? Of denk je toch gewoon dit is op het moment wie ik ben en ik neem het zo?

Gast
Gast

Bericht  Thunder ma 26 maa 2012 - 21:36

@ Punk'd: Als ik het geld zou hebben zou ik idd een operatie overwegen. Voor nu deal ik ermee, maar ben nog zoekende naar de juiste kleding om het een en ander te verbergen.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast ma 26 maa 2012 - 23:28

Ik heb toevallig net op onze werk-weegschaal gestaan. Die meet ook je vet en je visceraal vetpercentage.

Mijn overall vetpercentage is 31%, niet echt weinig dus. Maar mijn visceraal vetpercentage is slechts 2 en da's wel super gezond gelukkig.
Toen ik in september begon met sporten (fietsen, hardlopen en af en toe roeien) waren de percentages 35% en 5%. Gaat de goede kant op!

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 26 maa 2012 - 23:36

Dat is zeker heel goed, Minneke! Wauw Very Happy Vet mag 33% zijn toch?

Gast
Gast

Bericht  Gast di 27 maa 2012 - 1:52

Reva schreef:Dat is zeker heel goed, Minneke! Wauw Very Happy Vet mag 33% zijn toch?

Ligt een beetje aan je leeftijd.

Volgens mij is het tot 30 jaar tussen de 21% en 30% het gezondste. Waarbij 25% als 'perfect' wordt benoemd.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 27 maa 2012 - 1:54

Minneke schreef:Ik heb toevallig net op onze werk-weegschaal gestaan. Die meet ook je vet en je visceraal vetpercentage.

Mijn overall vetpercentage is 31%, niet echt weinig dus. Maar mijn visceraal vetpercentage is slechts 2 en da's wel super gezond gelukkig.
Toen ik in september begon met sporten (fietsen, hardlopen en af en toe roeien) waren de percentages 35% en 5%. Gaat de goede kant op!

Goed bezig! Ik heb 1 haha :P (maar heb ook een zandloper figuur, het vet zit in mijn bovenlijf/armen en billen/benen).

Mijn sportschool leraar vertelde hoe lager je viscerale vetpercentage hoe gezonder je stofwisseling. Yeeh de vlag mag uit Wink

Gast
Gast

Bericht  Curious di 27 maa 2012 - 5:49

visceraal vet is het vet wat om je organen zit, en wat er dus eigenlijk het meest toe 'doet', omdat dat vet ervoor zorgt dat je aderen dicht slibben enzo.

Tussen de 1 en 12 is idd prima. Hoe ouder, hoe hoger vaak ook. Ik geloof dat voor iemand onder de 30 onder de 7 heel prima is. Daar boven is dus niet slecht, maar aangezien je met het ouder worden ook meer vet rondom je organen krijgt wordt er wel geadviseerd dan te zorgen dat je wat rekening houd hiermee.

Mijn visceraal vet is 4.

visceraal vet is ook heel moeilijk weer omlaag te krijgen. Daarom is het ook belangrijk dat je zorgt dat het laag blijft.
Curious
Curious
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11

Bericht  Gast di 27 maa 2012 - 9:02

Ah, okee, dat onder de 7 als je onder de dertig bent wist ik nog niet, maar dan zit ik in ieder geval goed. Thanks!

Al blijft naar kilo's kijken zwaarder wegen gevoelsmatig. Hilarische woordgrap.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 27 maa 2012 - 9:07

Reva schreef:Al blijft naar kilo's kijken zwaarder wegen gevoelsmatig. Hilarische woordgrap.

Visceraal vetpercentage? 394967

Gast
Gast

Bericht  Gast di 27 maa 2012 - 10:05

June schreef:
Reva schreef:Al blijft naar kilo's kijken zwaarder wegen gevoelsmatig. Hilarische woordgrap.

Visceraal vetpercentage? 394967

Geef toe, je had hem zelf willen maken.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 27 maa 2012 - 10:08

Ontkennen is zinloos denk ik.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: