verzekeringen (advies gevraagd)
+3
Zininzon
rapa nui
Vanilla Queen
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
verzekeringen (advies gevraagd)
Nou ben ik alleen verzekerd met een inboedel verzekering.
Maar nu zit ik me af te vragen of het ook handig is om een aansprakelijkheidsverzekering en rechtsbijstandverzekering te nemen.
Ik weet de nut er niet zo van, maar misschien dat iemand mij uit kan leggen dat het wel degelijk heel handig kan zijn
Ik ben alleenstaand en het enige levende wat hier in huis woont zijn nog een parkieten en papegaaien.
Het ergste wat kan gebeuren is dat 1 van mijn papegaaien flinke schade toe brengt aan iemand (lees: bloedbad of kapotte kleding) die hier op viste is en een van die beesten per se wil aanraken of aaien.
Advies?
Maar nu zit ik me af te vragen of het ook handig is om een aansprakelijkheidsverzekering en rechtsbijstandverzekering te nemen.
Ik weet de nut er niet zo van, maar misschien dat iemand mij uit kan leggen dat het wel degelijk heel handig kan zijn
Ik ben alleenstaand en het enige levende wat hier in huis woont zijn nog een parkieten en papegaaien.
Het ergste wat kan gebeuren is dat 1 van mijn papegaaien flinke schade toe brengt aan iemand (lees: bloedbad of kapotte kleding) die hier op viste is en een van die beesten per se wil aanraken of aaien.
Advies?
Vanilla Queen- Prater
- Aantal berichten : 502
Punten : 543
Registratiedatum : 17-11-10
Re: verzekeringen (advies gevraagd)
Aansprakelijkheidsverzekering zou ik zeker wel doen. Die geld niet voor alleen binnenshuis maar is vooral ook voor jezelf bestemd als jij buitenshuis iets per omgeluk doet met vervelende consequenties voor anderen. BV je gooit een glas wijn om op het tapijt van een ander en die gaat er niet uit en jij moet dit vervangen. Maar ook als jij bv een bal oid wegtrapt die net voor een fietser/bromfietser terechtkomt die daardoor blijvend letsel oploopt. Die kosten kunnen gigantisch oplopen en kun jij niet zelf betalen en dan kun je een beroep doen op deze verzekering. Volgens mij kost deze verzekering best wel weinig per jaar (vanaf ca. 2 tientjes per jaar) maar stel dat er iets gebeurd levert het je veel voordeel op. Misschien maak je er wel nooit gebruik van net als van bv de brand/inboedelverzekering maar omdat de schadekosten enorm kunnen oplopen in het geval er wel iets gebeurd lijkt me dit haast wel een verplichte verzekering.
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
Helemaal eens met rapa nui.
Rechtsbijstandverzekering heb ik niet
Rechtsbijstandverzekering heb ik niet
Zininzon- Ratel
- Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb wel een Rechtsbijstandverzekering. Heb hem kunnen gebruiken toen ik problemen op mijn werk had mbt seksuele intimidatie. Kan me herinneren dat ik hem nog een keer heb gebruikt maar weet niet meer waarvoor... Ik dacht vroeger ook altijd dat ik die nooit nodig zou hebben haha .
Gast- Gast
Rechtsbijstandsverzekering heb ik trouwens ook wel, ook ivm werk, evt. ontslag en andere dingen.
Maar ik vind de aansprakelijkheidsverzekering wel veel belangrijker om te hebben.
Maar ik vind de aansprakelijkheidsverzekering wel veel belangrijker om te hebben.
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
Ja ik heb ook een rechtsbijstand... geloof ik... Maar die heb ik nog nooit hoeven te gebruiken gelukkig.
Gast- Gast
Ik heb alles verzekerd, zelfs rechtsbijstand voor consument en verkeer... betaal je wel stuk meer voor maar wie weet heb je het ooit nodig.
Rev3rie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 452
Punten : 518
Registratiedatum : 23-11-10
bedankt voor de reacties. Dan ga ik me dit keer maar eens goed verzekeren
Vanilla Queen- Prater
Ja voor een houder van een motorrijtuig (heb ik niet), voor jagers (doe ik niet) en voor exploitanten van kerncentrales (wil ik niet).Eline schreef:Een aansprakelijkheidsverzekering is toch verplicht?
Vanilla Queen- Prater
Vanilla Queen schreef:Ja voor een houder van een motorrijtuig (heb ik niet), voor jagers (doe ik niet) en voor exploitanten van kerncentrales (wil ik niet).Eline schreef:Een aansprakelijkheidsverzekering is toch verplicht?
Haha ik dacht gewoon voor iedereen
Gast- Gast
Zusje schreef:Ik heb wel een Rechtsbijstandverzekering. Heb hem kunnen gebruiken toen ik problemen op mijn werk had mbt seksuele intimidatie. Kan me herinneren dat ik hem nog een keer heb gebruikt maar weet niet meer waarvoor... Ik dacht vroeger ook altijd dat ik die nooit nodig zou hebben haha .
Zusje schreef:Ja ik heb ook een rechtsbijstand... geloof ik... Maar die heb ik nog nooit hoeven te gebruiken gelukkig.
Heb je hem nu wel of niet gebruikt?
Ik denk dat je in je laatste quote de aansprakelijkheidsverzekering bedoelde?
Zininzon- Ratel
- Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Ik heb alle verzekeringen.
Rechtsbijstand, WA, opstal, inboedel etc. En waarom? Geen flauw benul. Ik weet alleen dat ik al meerdere malen aanspraak heb moeten maken op verschillende verzekeringen, waarbij ik normaliter mijn eigen portometniks moest trekken. Daarnaast ben ik gewoon opgegroeid met het alles verzekeren, het zekere voor het onzekere. En eerlijk gezegd snap ik niet heel erg goed waarom niet iedereen dat doet. Niet slecht bedoeld hoor. Maar beter verzekerd dan dat je er iets gebeurd dat je zoveel geld kost dat je daar geen rekening mee had kunnen houden.
Rechtsbijstand, WA, opstal, inboedel etc. En waarom? Geen flauw benul. Ik weet alleen dat ik al meerdere malen aanspraak heb moeten maken op verschillende verzekeringen, waarbij ik normaliter mijn eigen portometniks moest trekken. Daarnaast ben ik gewoon opgegroeid met het alles verzekeren, het zekere voor het onzekere. En eerlijk gezegd snap ik niet heel erg goed waarom niet iedereen dat doet. Niet slecht bedoeld hoor. Maar beter verzekerd dan dat je er iets gebeurd dat je zoveel geld kost dat je daar geen rekening mee had kunnen houden.
Gast- Gast
Ik heb ook Rechtsbijstand en WA, beide bij de ING.
Kwam er alleen laatst wel achter dat Rechtsbijstand maar echt heel beperkt bleek, dus ik heb Woning en Werk meeverzekerd.
Kwam er alleen laatst wel achter dat Rechtsbijstand maar echt heel beperkt bleek, dus ik heb Woning en Werk meeverzekerd.
Gizmo- Prater
- Aantal berichten : 1151
Punten : 1285
Maura schreef:Ik heb alle verzekeringen.
Huh jij woont toch in een appartement? Dan heb je toch geen opstal nodig?
Rumble- Prater
- Aantal berichten : 1438
Punten : 1584
Registratiedatum : 24-11-10
Nucia schreef:Maura schreef:Ik heb alle verzekeringen.
Huh jij woont toch in een appartement? Dan heb je toch geen opstal nodig?
Jawel. En die betaal ik ook zelf. Weliswaar in mijn servicekosten. Maar daar zitten ook verzekeringen in.
Gast- Gast
Oh zo. Ik dacht dat je bedoelde dat je een aparte opstalverzekering had...
Rumble- Prater
- Aantal berichten : 1438
Punten : 1584
Registratiedatum : 24-11-10
In mijn auto verz heb ik al aansprakelijkeheids verzekering, rechtsbijstand, inzittenden verzekering. Nu voor mijn huis heb ik de superieur inboedel verzekering van U.nive. Kost me 4,59 per maand geloof ik. Daar zit alles in, ook de schade die ik aan mijn eigen goederen toebreng. Als ik mijn laptop van de bank zou laten kletteren wordt dat vergoedt. Geldt ook voor wat ik buitenshuis allemaal kapot maak
Weet alleen niet of rechtsbijstand geldt voor al mijn zaken die ik bij mijn autoverzekering heb. Weet iemand dit? Anders bel ik morgen gewoon even.
Weet alleen niet of rechtsbijstand geldt voor al mijn zaken die ik bij mijn autoverzekering heb. Weet iemand dit? Anders bel ik morgen gewoon even.
Moonlight- Prater
- Aantal berichten : 723
Punten : 818
Registratiedatum : 03-12-10
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: