Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Help.. De hond en mijn zoontje

+8
Jazzlyn
lieke89
Ayla
Fearie
Blue flower
marjoleinnn
Annie24
M@niek
12 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Help.. De hond en mijn zoontje Empty Help.. De hond en mijn zoontje

Bericht  Gast za 3 dec 2011 - 4:55

Ik zit echt met mijn handen in het haar...
Wij hebben een ontzettend lief maar druk hondje maar mijn zoon (nu ruim 19 maanden) maakt het haar het leven zuur..
Hij gunt naar geen rust.. Is continu de hond aan het treiteren, gek word ik ervan!

Ik heb geloof ik alles al geprobeerd.. Maar niets helpt.. Ik word er moedeloos van..
En de arme hond doet (gelukkig) niets terug, ze blijft hem hoe gek ook nog altijd er leuk vinden.. Dat is soms ook lastig want is hij een keer lief aan het spelen komt de hond er bij staan en ja in no time is de hond weer de sjaak..

Het is al een hele tijd aan de gang, dus een fase lijkt het me niet, ja of een hèle lange.. Cry

De hond is pas een week gaan logeren bij kennisen van ons, een win - win situatie, wij een super lief kind in huis en de hond alle aandacht en rust. .

Wie oh wie kan me nog moed inspreken of heeft nog ideeën?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help.. De hond en mijn zoontje Empty Re: Help.. De hond en mijn zoontje

Bericht  Gast za 3 dec 2011 - 5:25

OP deze leeftijd vinden kinderen het actie-reactie spel erg leruk. Dus juo zoon doet iets bij de hond en de hond reageert op wat voor manier dan ook en dat is een heel leuk spelletje. Daarnaast hebben ze nog geen geweten en geen besef van gevoelens van andere levenden.
C.iske heeft het ook heel lang gedaan en wij hebben hem alleen maar steeds weggehaald en gezegd dat, dat niet leuk is.
Het is hier pas een beetje over genaan toen hij rond de 2,5 was.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help.. De hond en mijn zoontje Empty Re: Help.. De hond en mijn zoontje

Bericht  M@niek za 3 dec 2011 - 5:33

wij hebben dat met de kat. Opzich kunnen ze best lief spelen maar ze heeft dus geen besef van gevoel en met kroelen plet ze dus ook de kat. Gewoon blijven zeggen dat dat niet mag enz
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help.. De hond en mijn zoontje Empty Re: Help.. De hond en mijn zoontje

Bericht  Gast za 3 dec 2011 - 6:04

Sunprincess schreef:OP deze leeftijd vinden kinderen het actie-reactie spel erg leruk. Dus juo zoon doet iets bij de hond en de hond reageert op wat voor manier dan ook en dat is een heel leuk spelletje. Daarnaast hebben ze nog geen geweten en geen besef van gevoelens van andere levenden.
C.iske heeft het ook heel lang gedaan en wij hebben hem alleen maar steeds weggehaald en gezegd dat, dat niet leuk is.
Het is hier pas een beetje over genaan toen hij rond de 2,5 was.

Ja dat is het ook, want hij heeft de grootste lol steeds..
Oef 2,5 jaar duurt nog laaaaannngg... Neutral

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help.. De hond en mijn zoontje Empty Re: Help.. De hond en mijn zoontje

Bericht  Gast za 3 dec 2011 - 6:28

Ik weet natuurlijk niet of jij overweegt om de hond weg te doen maar Ik heb mijn hond weg gedaan omdat mijn zoontje haar steeds klierde. Zij reageerde daar op een gegeven moment op door te grommen en ze heeft 1x naar hem gehapt. Maar dat kwam omdat zij zich echt in het nauw gedreven voelde op dat moment.
Nu bijna 2 jaar later heb ik daar enorm spijt van. Mijn zoon is nu gek op honden en is heel lief voor ze.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help.. De hond en mijn zoontje Empty Re: Help.. De hond en mijn zoontje

Bericht  Gast za 3 dec 2011 - 6:41

Wij zijn erg gehecht aan de hond en daarom gaat ze echt niet zomaar weg. Maar we hebben wel eens gezegd dat het voor haar beter zou zijn op dit moment, het brengt ook meer rust in huis, we zouden haar alleen wegdoen naar iemand die we kennen bijvoorbeeld en we er dus zeker van zijn dat ze het daar goed heeft.
Kortom het blijft lastig..

Nu mag ze altijd logeren bij kennisen van ons zodat er van beide kanten even rust is, dat is ook wel erg prettig!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help.. De hond en mijn zoontje Empty Re: Help.. De hond en mijn zoontje

Bericht  Gast za 3 dec 2011 - 6:46

yvonne schreef:Ik weet natuurlijk niet of jij overweegt om de hond weg te doen maar Ik heb mijn hond weg gedaan omdat mijn zoontje haar steeds klierde. Zij reageerde daar op een gegeven moment op door te grommen en ze heeft 1x naar hem gehapt. Maar dat kwam omdat zij zich echt in het nauw gedreven voelde op dat moment.
Nu bijna 2 jaar later heb ik daar enorm spijt van. Mijn zoon is nu gek op honden en is heel lief voor ze.

Ik heb dat gelukkig nooit overwogen. 1 van onze hondjes gromt ook naar C.iske en ze hapt ook naar hem maar ze kan hem een paar seconden erna ook lief likken..
Ik vertrouw haar uiteraard nooit voor 100% vertrouwen maar het is maar een klein hondje dus als ze een keer wel zou bijten, doet het erg zeer maar zullen ze geen blijvende schade hebben. En ik denk dat ze het dan wel afleren......

Zo pestte mijn nichtje de kat van mijn broer. In zoverre, ze bleef achter hem aan gaan, vastpakken etc.
100 keer gewaarschuwd, tot de kat een keer uithaalde sindsdien keek ze wel goed uit voor de kat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help.. De hond en mijn zoontje Empty Re: Help.. De hond en mijn zoontje

Bericht  Annie24 za 3 dec 2011 - 6:52

Ook hier een honden-probleem. Ze is een schat van een beestje, maar nu Y. kan stappen heeft ze geen rust meer. Normaal lag ze op de bank en kon hij er niet bij, maar nu dus wel....

Ze gromt alleen als ze op haar botje aan het kauwen is en hij het botje wil pakken, verder niet. Soms is het écht heel zielig voor d'r, want dan drijft hij haar een hoek in en kan ze geen kant meer op Sad
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help.. De hond en mijn zoontje Empty Re: Help.. De hond en mijn zoontje

Bericht  marjoleinnn za 3 dec 2011 - 6:57

Ik zou ook gewoon doorgaan met het weghalen. Ik zou sowieso de hond niet de deur uitdoen omdat het kind niet van de hond af kan blijven, vind ik vrij zielig. Kinderen leren na een tijd wel dat ze van de hond af moeten blijven (of hem in ieder geval niet moeten pesten)
marjoleinnn
marjoleinnn
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 450
Punten : 523
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help.. De hond en mijn zoontje Empty Re: Help.. De hond en mijn zoontje

Bericht  Gast za 3 dec 2011 - 7:01

Wat je nog kunt overwegen is een plekje creëren waar de kleine niet bij kan. Wij hebben bijv. altijd een mandje achter de eethoek gehad, waar de honden zich terug konden trekken.
Of een echt spelletje leren met de hond, balletje gooien ofzo. C.iske ontdekte op een gegeven moment dat één van onze hondjes het wel erg leuk vond opm met een knuffeltje te spelen en die hadden en hebben de grootste lol samen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help.. De hond en mijn zoontje Empty Re: Help.. De hond en mijn zoontje

Bericht  Gast za 3 dec 2011 - 7:05

Er was ook nog een ander probleem met de hond. Ze kon niet alleen blijven, beet zichzelf helemaal open door de stress als ze dan toch alleen moest blijven. Ze lag alleen nog maar in de gang want daar kwam mijn zoon niet. Nu woont ze op een kampeerboerderij op Ameland en ze heeft het enorm naar haar zin.
Ik bedoel maar te zeggen dat het ooit wel een keer over gaat en dat ik nooit weer dezelfde keuze zou maken.(al deed ik het omdat ik dacht dat het voor haar het beste was.)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help.. De hond en mijn zoontje Empty Re: Help.. De hond en mijn zoontje

Bericht  Gast za 3 dec 2011 - 7:09

Sowieso een rustplek voor de hond creëeren.
En kind keer op keer op keer weg blijven halen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help.. De hond en mijn zoontje Empty Re: Help.. De hond en mijn zoontje

Bericht  Gast za 3 dec 2011 - 7:09

Yvonne, jij hebt gekozen wat het best voor het hondje was. Kan ik alleen maar respect voor hebben!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help.. De hond en mijn zoontje Empty Re: Help.. De hond en mijn zoontje

Bericht  Gast za 3 dec 2011 - 7:14

yvonne schreef:Er was ook nog een ander probleem met de hond. Ze kon niet alleen blijven, beet zichzelf helemaal open door de stress als ze dan toch alleen moest blijven. Ze lag alleen nog maar in de gang want daar kwam mijn zoon niet. Nu woont ze op een kampeerboerderij op Ameland en ze heeft het enorm naar haar zin.
Ik bedoel maar te zeggen dat het ooit wel een keer over gaat en dat ik nooit weer dezelfde keuze zou maken.(al deed ik het omdat ik dacht dat het voor haar het beste was.)

Ik bedoel het ook niet verwijtend hoor.
Maar je hebt spijt gekregen en ik weet dat ik het niet zou trekken als ik één van mijn dieren weg zou moeten doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help.. De hond en mijn zoontje Empty Re: Help.. De hond en mijn zoontje

Bericht  Gast za 3 dec 2011 - 7:22

Ik denk ook dat ik t niet zou trekken als ik mn hond ooit weg zou moeten doen om mn kind.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help.. De hond en mijn zoontje Empty Re: Help.. De hond en mijn zoontje

Bericht  Blue flower za 3 dec 2011 - 8:28

Hier ook een hondje met een kindje die dat erg leuk vindt, ik zit er continu bovenop. En dat zal ik ook blijven doen.
Ik zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen om haar weg te doen, ze is ook een kindje voor me. Wij hebben haar mandje tussen de bank staan en ons zoontje mag niet in die hoek komen, hij is nu bijna een jaar en hij doet dat heel goed, en zo weet ons hondje ook waar ze aan toe is, als ze rust wil gaat ze daar lekker liggen.

Zodra ons zoontje naar haar toe gaat, ga ik erbij zitten en pak zijn handje en dat blijf ik aai, aai, tegen hem zeggen en dat gaat steeds beter. Het is natuurlijk een kwestie van investeren, maar ik doe absoluut onze hond niet weg, ik doe mijn zoontje ook niet weg. Maar goed, dat is persoonlijk natuurlijk.

Ik wens je ieder geval heel veel succes met deze moeilijke situatie
Blue flower
Blue flower
Prater
Prater

Aantal berichten : 1164
Punten : 1354
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help.. De hond en mijn zoontje Empty Re: Help.. De hond en mijn zoontje

Bericht  Fearie za 3 dec 2011 - 9:37

PrinsesBo schreef:Ik denk ook dat ik t niet zou trekken als ik mn hond ooit weg zou moeten doen om mn kind.

Ik ook niet, denk ook dat wij tegen hetzelfde probleem aan gaan lopen als onze zoon gaat kruipen en lopen. Denk dat het beste is om steeds opnieuw naar je zoontje te herhalen dat het niet mag. Misschien zoals (volgens mij Sunprincess zei) de hond een eigen plekje geven waar je zoontje niet mag komen.
Dat wil ik bij ons ook gaan doen, nu liggen de honden 2 meter van de box af, maar als de box eruit zou gaan krijgen de honden wss een bench waarin ze zich kunnen terugtrekken.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help.. De hond en mijn zoontje Empty Re: Help.. De hond en mijn zoontje

Bericht  Ayla za 3 dec 2011 - 23:49

Ik wil ook een eigen plek voor de hond gaan creeëren als ze gaat kruipen en lopen (die heeft hij nu ook al, de mand, als hij daar in zit komen wij er ook niet aan, als hij iets fout doet schiet hij ook snel de mand in haha) maar ik leer haar ook dat ze daar niet aan hem mag komen. Dan maar steeds ermee bezig zijn als ze wakker is, maar ik doe de hond ook niet weg. Nu verwacht ik niet dat hij agressief zou worden als ze wel blijft klieren, maar goed het blijft een hond ik weet het niet zeker. Het is overigens een grote hond, dus in een hoek drijven gaat haar sowiezo al niet lukken Laughing voordat ze groter is als hem is ze al 4-5 jaar haha.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Help.. De hond en mijn zoontje Empty Re: Help.. De hond en mijn zoontje

Bericht  lieke89 zo 4 dec 2011 - 0:00

Wij hebben een bench in de kamer staan. Daar kan de hond altijd in om zich veilig te voelen. Wij hebben dan geen kinderen maar toen onze hond loops was en de andere hond er continue bovenop wilde heeft ze daar echt heel veel in gezeten. over de bench hebben we ook een deken (en een plant erop zodat het een beetje is weggewerkt) zodat het echt haar eigen huisje is.
lieke89
lieke89
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 230
Punten : 233
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help.. De hond en mijn zoontje Empty Re: Help.. De hond en mijn zoontje

Bericht  Gast zo 4 dec 2011 - 0:17

We hebben gisteren een ander plekje voor de mand gezocht.. Eerst stond ze midden in de woonkamer recht tegenover de speelgoedkist. Nu staat ze helemaal achterin de kamer bij de tuindeuren en bij de eethoek. Dit lijkt een rustigere plek, wel even wennen want als je op de bank zit zie je haar niet.. Ook niet zo gezellig maar ik denk wel minder in t zicht van mij zoontje.

Ook blijven we zeggen dat hij haar niet mag plagen.. Maar dit helpt nog niet echt..
Ik wil hem ook meer bij de dingen gaan betrekken die wel met de hond mogen zoals eten in het bakje doen, bal gooien buiten en helpen de riem te pakken en aan te doen en evt. een keer borstelen.. Wel blijft een van ons er dan altijd bij!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help.. De hond en mijn zoontje Empty Re: Help.. De hond en mijn zoontje

Bericht  Jazzlyn zo 4 dec 2011 - 0:31

Wij hebben dan geen hond. Wel 3 katten en 2 grote vogels. De vogels zijn voor ons zoontje auw. Dat hebben we hem vanaf het begin geleerd. Hij kijkt erna, loopt erachter aan maar steekt zijn hand er nooit naar uit. Vogels zijn helemaal onvoorspelbaar laughcry

De poezen knuffelt hij en gaat hij aaien. Maar nooit pesten of slaan. Hij weet dat dit niet mag en heeft ook altijd straf gekregen als hij wel sloeg. Eerst met woorden, boze stem en later even apart zetten. Nu gaat het altijd goed. Hij weet wat wel en niet kan en als hij te ver gaat dat hij een reactie kan verwachten. Onze katten zijn ook zo eigenwijs om niet weg te lopen.

Nu gaat hij zelfs al vragen om de kattensnoepjes om deze te geven. Ook geven we de dieren samen eten etc.

ik denk dus dat als je het volhoudt het echt mogelijk is om je zoontje goed met je hond om te laten gaan. Vooral omdat je hond zon lieverdje is.
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Help.. De hond en mijn zoontje Empty Re: Help.. De hond en mijn zoontje

Bericht  TukTuk zo 4 dec 2011 - 0:37

Sunprincess schreef:
yvonne schreef:Ik weet natuurlijk niet of jij overweegt om de hond weg te doen maar Ik heb mijn hond weg gedaan omdat mijn zoontje haar steeds klierde. Zij reageerde daar op een gegeven moment op door te grommen en ze heeft 1x naar hem gehapt. Maar dat kwam omdat zij zich echt in het nauw gedreven voelde op dat moment.
Nu bijna 2 jaar later heb ik daar enorm spijt van. Mijn zoon is nu gek op honden en is heel lief voor ze.

Ik heb dat gelukkig nooit overwogen. 1 van onze hondjes gromt ook naar C.iske en ze hapt ook naar hem maar ze kan hem een paar seconden erna ook lief likken..
Ik vertrouw haar uiteraard nooit voor 100% vertrouwen maar het is maar een klein hondje dus als ze een keer wel zou bijten, doet het erg zeer maar zullen ze geen blijvende schade hebben. En ik denk dat ze het dan wel afleren......

Zo pestte mijn nichtje de kat van mijn broer. In zoverre, ze bleef achter hem aan gaan, vastpakken etc.
100 keer gewaarschuwd, tot de kat een keer uithaalde sindsdien keek ze wel goed uit voor de kat
.

Doet me denken aan dit filmpje:
http://www.dumpert.nl/mediabase/1788901/3a59ed2a/kharma_en_poezen.html
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help.. De hond en mijn zoontje Empty Re: Help.. De hond en mijn zoontje

Bericht  Wennes zo 4 dec 2011 - 1:37

AngelNyn schreef:
Sunprincess schreef:
yvonne schreef:Ik weet natuurlijk niet of jij overweegt om de hond weg te doen maar Ik heb mijn hond weg gedaan omdat mijn zoontje haar steeds klierde. Zij reageerde daar op een gegeven moment op door te grommen en ze heeft 1x naar hem gehapt. Maar dat kwam omdat zij zich echt in het nauw gedreven voelde op dat moment.
Nu bijna 2 jaar later heb ik daar enorm spijt van. Mijn zoon is nu gek op honden en is heel lief voor ze.

Ik heb dat gelukkig nooit overwogen. 1 van onze hondjes gromt ook naar C.iske en ze hapt ook naar hem maar ze kan hem een paar seconden erna ook lief likken..
Ik vertrouw haar uiteraard nooit voor 100% vertrouwen maar het is maar een klein hondje dus als ze een keer wel zou bijten, doet het erg zeer maar zullen ze geen blijvende schade hebben. En ik denk dat ze het dan wel afleren......

Zo pestte mijn nichtje de kat van mijn broer. In zoverre, ze bleef achter hem aan gaan, vastpakken etc.
100 keer gewaarschuwd, tot de kat een keer uithaalde sindsdien keek ze wel goed uit voor de kat
.

Doet me denken aan dit filmpje:
http://www.dumpert.nl/mediabase/1788901/3a59ed2a/kharma_en_poezen.html

Dat filmpje vind ik gewoon mishandeling, zowel voor het kind als de kat!
Niet te geloven dat ze dit op het gemakje kunnen filmen.

Wij hadden een poes en zij was 8 jaar. Ze was super lief, maar wilde graag rust hebben en onze zoon vond de poes helemaal geweldig en wilde alsmaar kroelen. Poes vond dit niet leuk en begon onze zoon te krabben. Ik heb toen voor veiligheid gekozen en met veel pijn in mijn hart de poes weg gedaan.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help.. De hond en mijn zoontje Empty Re: Help.. De hond en mijn zoontje

Bericht  sanna zo 4 dec 2011 - 9:22


Dat filmpje vind ik gewoon mishandeling, zowel voor het kind als de kat!
Niet te geloven dat ze dit op het gemakje kunnen filmen.

+1
sanna
sanna
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 61
Punten : 379
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help.. De hond en mijn zoontje Empty Re: Help.. De hond en mijn zoontje

Bericht  Ayla zo 4 dec 2011 - 10:47

En als jij je kind keer op keer op keer op keer.... etc. gecorrigeerd hebt, dan ook? Ik zit niet om het filmpje te lachen, maar wie niet horen wil moet voelen. Misschien ben ik te hard erin, maar zo leert hij het wel. En die kat kan wel tegen een stootje.
Er zit voor mij overigens wel verschil tussen een hond met kind en kat met kind, een kat kan vaak wel weglopen, of ergens hoog opspringen zodat het kind er niet meer bij kan. Doet hij dat niet is het eigen schuld dikke bult. Een hond mag alleen op de grond (zou ik met hond en kinderen tenminste doen) dus die kan ook geen kant op, dan blijf ik mijn kind corrigeren dat ze niet aan de hond mag komen, want de hond zal op een gegeven moment uithalen. Bij de ene duurt dat jaren, bij de andere misschien maar minuten.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Help.. De hond en mijn zoontje Empty Re: Help.. De hond en mijn zoontje

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum