Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Solliciteren op interne hogere functie?

+4
Jeanette
Lavendel
rapa nui
mzcharlotte
8 plaatsers

Ga naar beneden

Solliciteren op interne hogere functie? Empty Solliciteren op interne hogere functie?

Bericht  mzcharlotte wo 30 nov 2011 - 9:51

* Nu heeft de chef aangegeven dat hij graag zou willen dat ik solliciteer nu de functie weer vrij is gekomen. Ik twijfel.

Advies?


Laatst aangepast door mzcharlotte op vr 16 maa 2012 - 8:20; in totaal 1 keer bewerkt
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Solliciteren op interne hogere functie? Empty Re: Solliciteren op interne hogere functie?

Bericht  rapa nui wo 30 nov 2011 - 9:57

Ik zou het gewoon proberen als de functie je wel iets lijkt en als zij denken dat je het aankunt. Ik denk dat dit wel een typisch vrouwen eigen is dat die blijven twijfelen over het eigen kunnen bij dit soort dingen (heb ik zelf ook). Volgens mij/wat ik vaak lees is dat mannen er amper over denken en al veel sneller denken dat ze het wel kunnen, zij solliciteren dan ook, worden aangenomen en het lukt hen uiteindelijk ook nog. Terwijl vrouwen al niet eens sollciteren door dat getwijfel. Terwijl zij uiteindelijk die functie ook best wel hadden aangekunt.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Solliciteren op interne hogere functie? Empty Re: Solliciteren op interne hogere functie?

Bericht  Lavendel wo 30 nov 2011 - 10:33

Waarom niet?
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Solliciteren op interne hogere functie? Empty Re: Solliciteren op interne hogere functie?

Bericht  Jeanette wo 30 nov 2011 - 22:38

Als je chef het aangeeft, zou ik het zeker doen! Waarom voel je je nog niet klaar voor de functie?
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Solliciteren op interne hogere functie? Empty Re: Solliciteren op interne hogere functie?

Bericht  mzcharlotte do 1 dec 2011 - 2:16

*


Laatst aangepast door mzcharlotte op vr 16 maa 2012 - 8:21; in totaal 1 keer bewerkt
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Solliciteren op interne hogere functie? Empty Re: Solliciteren op interne hogere functie?

Bericht  Jeanette do 1 dec 2011 - 3:52

Niet geschoten is altijd mis toch? Wink Veel succes!
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Solliciteren op interne hogere functie? Empty Re: Solliciteren op interne hogere functie?

Bericht  Gast vr 2 dec 2011 - 0:54

Wat een mooi compliment dat jouw baas je het zelfs aanraadt!
Goed dat je het wel gaat doen, heel veel succes!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Solliciteren op interne hogere functie? Empty Re: Solliciteren op interne hogere functie?

Bericht  BJA za 3 dec 2011 - 3:52

Spannend!
Zoals hier al eerder is gezegd twijfelen veel vrouwen vaak of zij het wel aankunnen. Ik ben toevallig deze week aangenomen op een hogere functie (ook intern) terwijl ik ook twijfelde. Doemscenario's verzinnen ben ik een held in. Uiteinlijk heb ik de stap toch gewaagd en ben ik na één gesprek aangenomen.
Nu ik aangenomen ben, verzin ik die scenario's nog steeds en dat zal ook wel blijven totdat ik echt begonnen ben en meer ervaring heb.
Uiteindelijk ben ik het type dat meteen alles goed wil doen, maar dat kan niet. Daar komt ook de onzekerheid vandaan.

Heel veel succes met het gesprek!
BJA
BJA
Prater
Prater

Aantal berichten : 874
Punten : 961
Registratiedatum : 11-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Solliciteren op interne hogere functie? Empty Re: Solliciteren op interne hogere functie?

Bericht  Lady4 zo 4 dec 2011 - 0:31

Doen! Er is toch niks mooiers dan nieuwe uitdagingen in je werk en nieuwe dingen leren?
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Solliciteren op interne hogere functie? Empty Re: Solliciteren op interne hogere functie?

Bericht  mzcharlotte ma 2 jan 2012 - 7:23

*


Laatst aangepast door mzcharlotte op vr 16 maa 2012 - 8:21; in totaal 1 keer bewerkt
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Solliciteren op interne hogere functie? Empty Re: Solliciteren op interne hogere functie?

Bericht  Lejow ma 2 jan 2012 - 7:28

Lijkt me inderdaad logisch MZ, het is oud en nieuw geweest dit weekend, en meestal duurt het sowieso wel even voor je wat hoort.
Succes!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Solliciteren op interne hogere functie? Empty Re: Solliciteren op interne hogere functie?

Bericht  mzcharlotte ma 2 jan 2012 - 7:33

Thanks Lejow. Ik geef altijd supersnel antwoord, al is het maar om aan te geven dat iemands vraag in behandeling wordt genomen, dus ik denk dat ik een beetje hetzelfde verwacht haha!
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Solliciteren op interne hogere functie? Empty Re: Solliciteren op interne hogere functie?

Bericht  Lejow di 3 jan 2012 - 5:43

mzcharlotte schreef:Thanks Lejow. Ik geef altijd supersnel antwoord, al is het maar om aan te geven dat iemands vraag in behandeling wordt genomen, dus ik denk dat ik een beetje hetzelfde verwacht haha!

Ja ik ken dat, zo'n gevoel heb ik ook, maar dan met marktplaats bijv. Als mensen een bod bij mij plaatsen, reageer ik zo ongeveer binnen het uur terug, en als andere dat dan niet doen vind ik het bloedirritant..
Heb je ondertussen al wat gehoord?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Solliciteren op interne hogere functie? Empty Re: Solliciteren op interne hogere functie?

Bericht  mzcharlotte wo 4 jan 2012 - 5:58

Ja! Bevestiging van ontvangst. Nu geduldig wachten. clown
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Solliciteren op interne hogere functie? Empty Re: Solliciteren op interne hogere functie?

Bericht  mzcharlotte vr 16 maa 2012 - 8:25

Vandaag eindelijk (jaja) sollicitatiegesprek gehad en ik weet dat ik mezelf niet goed heb verkocht. Ik vond mezelf erg rommelig in mijn antwoorden, maar gelukkig kennen deze mensen me al. Ergens anders had ik echt niet aangenomen. Er is 1 andere sollicitant en ik hoor volgende week als het goed is meer. Ik heb aangegeven dat ik weet dat ik het kan, dat ik de jusite eigenschappen heb en dat ik een frisse kijk heb, maar dat ik wel twijfel. Gelukkig wist mijn baas dat die twijfel ook een goede motivator kan zijn, hij weet dat ik absoluut niet wil falen en dat dát zorgt dat ik twijfel. Eigenlijk komt het er op neer dat hij zichzelf in mij herkent. Nu is het even afwachten.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Solliciteren op interne hogere functie? Empty Re: Solliciteren op interne hogere functie?

Bericht  Pompoen za 17 maa 2012 - 2:10

Zo dat heeft even geduurd!!

Spannend hoor! Zou je heel teleurgesteld zijn als je niet word aangenomen? Wel fijn dat ze je al kennen, jammer dat jij het gevoel hebt dat je jezelf niet goed verkocht hebt. Komt dat niet omdat je ergens nog die twijfel hebt of je dit wel echt kan en bang bent dat je ze teleurstelt als je aangenomen word?

Wanneer hoor je wat meer? Of wanneer hoor je wanneer je meer hoort? Wink
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Solliciteren op interne hogere functie? Empty Re: Solliciteren op interne hogere functie?

Bericht  mzcharlotte za 17 maa 2012 - 7:46

Om eerlijk te zijn, nee ik zou niet teleurgesteld zijn. Ik kijk uit naar een intensieve samenwerking, één waar ik van kan leren zodat ik wanneer ik me volwassen genoeg voel (if ever) wel een dergelijke stap kan nemen. Ik twijfel erg aan mijzelf, omdat deze rol veel ontwikkeling nodig heeft en ik onzeker ben dat ik als newbee de juiste aanpak zal hebben. De theorie is wel net vers en ik ben supergeorganiseerd, dus ik geloof dat het wel kán. Ik hoop volgende week wat meer te horen.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Solliciteren op interne hogere functie? Empty Re: Solliciteren op interne hogere functie?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum