Twijfel, twijfel!
+6
Moonlight
xxDila
Ooh La La!
Ibbeltje
TukTuk
Parisienne
10 plaatsers
Pagina 1 van 1
Twijfel, twijfel!
Wij hebben een kleine kans dat we een groter huis kunnen gaan huren. We wonen nu op een bovenwoning, eerste etage, gedeelde opgang met bovenburen, hebben 2 slaapkamers (waarvan 1 ini-mini-kamer voor N.), een kleine keuken, een kleine badkamer, etc. Kortom, we wonen vrij klein.
Nu komt er schuin boven ons een huis vrij over een paar maanden. Het is dus de deur naast ons, het is op de tweede verdieping en heeft twee woonlagen (de derde verdieping er dus ook bij). Wat wij nu aan totale woonoppervlakte hebben zou dan alleen onze woonkamer en keuken worden. Slaapkamer zitten op de verdieping erboven, als het goed is drie slaapkamers, ruimer dan we nu hebben. Keuken is misschien even groot, maar er is zoveel meer opbergruimte (voorraadkasten). Wat voor een keuken of badkamer erin zit weten we niet. Ik denk vrij ouderwets aangezien deze mensen er al ruim 30 jaar wonen. Wat de nieuwe huurprijs gaat worden weet ik nog niet.
Dit huis zou in januari vrij komen. Het is van dezelfde huisbaas als we nu hebben (we huren particulier). Nu twijfel ik echt enorm.. zullen we ervoor proberen te gaan dit huisje te kunnen krijgen? Of blijven we nog twee jaar zitten waar we zitten en zien we tegen die tijd wel weer? Wij willen heel graag in deze wijk/straat wonen, o.a. in verband met het werk van mijn vriend (een paar honderd meter verderop). We willen voor geen goud weg daar, alleen een ander/groter huis zou wel erg fijn zijn! Waar we nu zitten kunnen we niet verder denken aan gezinsuitbreiding ofzo, dat gaat gewoonweg niet. Huizen hier zijn verder niet te betalen en de kans dat er bij onze huurbaas (hij verhuurt zo'n 30 huizen totaal in die straat) weer wat vrijkomt wat we kunnen huren is echt heel erg klein! Voor de rest is bijna alles hier in de wijk koop, huren is hier bijna onmogelijk. Daarom zijn wij ook zo blij met ons huisje momenteel
Financieel gezien kunnen we wel iets meer huur gaan betalen, maar niet heel erg veel. Ook hebben we, als het in januari vrijkomt, dan geen geld om te gaan verbouwen. Een verfje, behangetje en zelfs een nieuwe (Ikea) laminaatvloer moet wel gaan lukken, maar meer ook niet. Als de keuken en badkamer echt zo ontzettend vervallen zijn dan moet ik echt even heel goed gaan nadenken hoor. We hebben nu alles nieuw! Toen wij hier kwamen wonen heeft mijn vader er een nieuwe keuken, nieuwe badkamer en nieuwe vloer in gezet. Verder alles behangen/verbouwd. Het is zo 'nieuw' geworden, dat daardoor een terugval naar een 'oud' huis (waar we voorlopig niet grondig kunnen klussen) best moeilijk is voor mij.
Hoe denken jullie hierover?!
Nu komt er schuin boven ons een huis vrij over een paar maanden. Het is dus de deur naast ons, het is op de tweede verdieping en heeft twee woonlagen (de derde verdieping er dus ook bij). Wat wij nu aan totale woonoppervlakte hebben zou dan alleen onze woonkamer en keuken worden. Slaapkamer zitten op de verdieping erboven, als het goed is drie slaapkamers, ruimer dan we nu hebben. Keuken is misschien even groot, maar er is zoveel meer opbergruimte (voorraadkasten). Wat voor een keuken of badkamer erin zit weten we niet. Ik denk vrij ouderwets aangezien deze mensen er al ruim 30 jaar wonen. Wat de nieuwe huurprijs gaat worden weet ik nog niet.
Dit huis zou in januari vrij komen. Het is van dezelfde huisbaas als we nu hebben (we huren particulier). Nu twijfel ik echt enorm.. zullen we ervoor proberen te gaan dit huisje te kunnen krijgen? Of blijven we nog twee jaar zitten waar we zitten en zien we tegen die tijd wel weer? Wij willen heel graag in deze wijk/straat wonen, o.a. in verband met het werk van mijn vriend (een paar honderd meter verderop). We willen voor geen goud weg daar, alleen een ander/groter huis zou wel erg fijn zijn! Waar we nu zitten kunnen we niet verder denken aan gezinsuitbreiding ofzo, dat gaat gewoonweg niet. Huizen hier zijn verder niet te betalen en de kans dat er bij onze huurbaas (hij verhuurt zo'n 30 huizen totaal in die straat) weer wat vrijkomt wat we kunnen huren is echt heel erg klein! Voor de rest is bijna alles hier in de wijk koop, huren is hier bijna onmogelijk. Daarom zijn wij ook zo blij met ons huisje momenteel
Financieel gezien kunnen we wel iets meer huur gaan betalen, maar niet heel erg veel. Ook hebben we, als het in januari vrijkomt, dan geen geld om te gaan verbouwen. Een verfje, behangetje en zelfs een nieuwe (Ikea) laminaatvloer moet wel gaan lukken, maar meer ook niet. Als de keuken en badkamer echt zo ontzettend vervallen zijn dan moet ik echt even heel goed gaan nadenken hoor. We hebben nu alles nieuw! Toen wij hier kwamen wonen heeft mijn vader er een nieuwe keuken, nieuwe badkamer en nieuwe vloer in gezet. Verder alles behangen/verbouwd. Het is zo 'nieuw' geworden, dat daardoor een terugval naar een 'oud' huis (waar we voorlopig niet grondig kunnen klussen) best moeilijk is voor mij.
Hoe denken jullie hierover?!
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Re: Twijfel, twijfel!
Je zou sowieso kunnen informeren of er al nieuwe huurders zijn, of dat er nog meer geïnteresseerden zijn, en vragen naar wat de huurprijs zou worden. En je kan dan altijd eens bij je buren vragen of je al binnen mag kijken.
Zodra je de huurprijs weet en een idee hebt van wat er gedaan moet worden, kan je toch altijd verder kijken?
Zodra je de huurprijs weet en een idee hebt van wat er gedaan moet worden, kan je toch altijd verder kijken?
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
AngelNyn schreef:Je zou sowieso kunnen informeren of er al nieuwe huurders zijn, of dat er nog meer geïnteresseerden zijn, en vragen naar wat de huurprijs zou worden. En je kan dan altijd eens bij je buren vragen of je al binnen mag kijken.
Dit wilde ik net typen
Ibbeltje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11
Ik zou de huisbaas vragen of je een keertje binnen mag kijken omdat je serieus geïnteresseerd bent. Dan kun je kijken of en hoeveel er aangedaan moet worden.
Ook zou je met de huisbaas kunnen overleggen of hij een deel (bijvoorbeeld de keuken) kan opknappen. Het is tenslotte ook voordelig voor hem.
Als je absoluut niet uit die straat weg wilt zou ik dit zeker overwegen. Je hoeft natuurlijk niet alles in een keer aan te pakken. Doordat je meer ruimte hebt zul je je er vast minder aan irriteren.
Ook zou je met de huisbaas kunnen overleggen of hij een deel (bijvoorbeeld de keuken) kan opknappen. Het is tenslotte ook voordelig voor hem.
Als je absoluut niet uit die straat weg wilt zou ik dit zeker overwegen. Je hoeft natuurlijk niet alles in een keer aan te pakken. Doordat je meer ruimte hebt zul je je er vast minder aan irriteren.
Ooh La La!- Prater
- Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11
Klopt, we gaan vanmiddag even praten met de huurbaas. Er is voor deze huizen een enorme wachtlijst.. dat is het probleem.. we moeten er heel snel bij zijn! We gaan vragen of wij (als huurders) als eerste mogen kijken. Mochten wij besluiten het te doen kan hij op de wachtlijst kijken naar huurders voor ons huisje. Voor hem komt er sowieso een huis vrij. Ik hoop dat hij zo 'begripvol' is en ons de eerste kans gunt.
Parisienne- Ratel
Je kan toch ook gewoon aan de buren zelf vragen of je mag kijken? Is veel sneller
Nate84 schreef:Ik zou de huisbaas vragen of je een keertje binnen mag kijken omdat je serieus geïnteresseerd bent. Dan kun je kijken of en hoeveel er aangedaan moet worden.
De irritatie, dat is momenteel precies waar het om gaat. Ik ben blij met mijn huisje hoor, maar ik ga me steeds meer irriteren aan het ruimtegebrek. Tassen met boodschappen blijven in de keuken op de grond staan omdat we geen voorraadkast hebben. N.'s kamertje is onwijs klein, zo klein dat er straks niet eens een 1-persoonsbed in past. De woonkamer staat te vol met rommeltjes omdat we nagenoeg geen kastruimte hebben. De slaapkamer staat vol met dingen die we niet op kunnen bergen. Ik kan nog wel even doorgaan.
Parisienne- Ratel
Ga ik denk ik ook maar doen. Ik neem mijn dochter wel mee als 'lokaas'. Ze worden altijd helemaal blij als ze haar buiten zien. Als ik met N. voor de deur sta zullen ze vast niet weigeren!Ibbeltje schreef:Je kan toch ook gewoon aan de buren zelf vragen of je mag kijken? Is veel sneller
Parisienne- Ratel
Parisienne schreef:Ga ik denk ik ook maar doen. Ik neem mijn dochter wel mee als 'lokaas'. Ze worden altijd helemaal blij als ze haar buiten zien. Als ik met N. voor de deur sta zullen ze vast niet weigeren!Ibbeltje schreef:Je kan toch ook gewoon aan de buren zelf vragen of je mag kijken? Is veel sneller
hahah goed idee.
Parisienne schreef:Nate84 schreef:Ik zou de huisbaas vragen of je een keertje binnen mag kijken omdat je serieus geïnteresseerd bent. Dan kun je kijken of en hoeveel er aangedaan moet worden.
De irritatie, dat is momenteel precies waar het om gaat. Ik ben blij met mijn huisje hoor, maar ik ga me steeds meer irriteren aan het ruimtegebrek. Tassen met boodschappen blijven in de keuken op de grond staan omdat we geen voorraadkast hebben. N.'s kamertje is onwijs klein, zo klein dat er straks niet eens een 1-persoonsbed in past. De woonkamer staat te vol met rommeltjes omdat we nagenoeg geen kastruimte hebben. De slaapkamer staat vol met dingen die we niet op kunnen bergen. Ik kan nog wel even doorgaan.
Die irritatie is heel herkenbaar. Wij hebben dat thuis ook. Zitten op zo'n 55 m2, 1 slaapkamer en een woonkamer. That's it. Het gebrek aan opbergruimte is het ergste. Ik zou kijken of je bij de buren kunt langsgaan om een indruk te krijgen. En dan heel hard hopen dat je voorrang krijgt bij je huurbaas!
Ooh La La!- Prater
- Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11
Wij zijn ook verhuist van een klein huis met 1 slaapkamer naar een groter huurhuis. Wel bij de woningbouw maar toch. De keuken was enorm oud.. hebben gevraagd of zij die wilden vernieuwen. Dit kregen we gratis. De rest van het huis moesten we ook helemaal opknappen. Ik ben elk foldertje van gamma, praxis etc bij langs gegaan. En elke keer dat er iets in de aanbieding kwam dan kochten we dat.
Wij hadden nog niets gespaard voor het huis, hadden niet verwacht dat we zo snel een ander zouden krijgen.. (meestal duurt het zo'n 1,5 jaar.. wij hadden kregen een aanbiedingen na 2 maand!)
Het bood alleen zoveel voordelen dat we het hebben gedaan. We hebben alles in stappen gedaan. Eerst alleen woonkamer & slaapkamer. Verder sparen en weer wat doen. We zijn nu bijna klaar. We doen nu gewoon weinig dingen als uitgaan, feestje, uit eten. Zodat we alles in het huis kunnen stoppen.. Ik zou er voor gaan!
Wij hadden nog niets gespaard voor het huis, hadden niet verwacht dat we zo snel een ander zouden krijgen.. (meestal duurt het zo'n 1,5 jaar.. wij hadden kregen een aanbiedingen na 2 maand!)
Het bood alleen zoveel voordelen dat we het hebben gedaan. We hebben alles in stappen gedaan. Eerst alleen woonkamer & slaapkamer. Verder sparen en weer wat doen. We zijn nu bijna klaar. We doen nu gewoon weinig dingen als uitgaan, feestje, uit eten. Zodat we alles in het huis kunnen stoppen.. Ik zou er voor gaan!
xxDila- Prater
- Aantal berichten : 976
Punten : 1204
Registratiedatum : 19-11-10
Als ik jou was zou ik gewoon gaan kijken en op basis van wat je ziet een keuze maken. Misschien is het "maar" 100 meer per maand.
Zodra je dit weet is de keuze denk ik een stuk makkelijker. Zeker als je er vrij weinig aan zou hoeven te doen.
Ben benieuwd! Weet je al wat meer? Wanneer jullie eventueel kunnen gaan kijken ook?
Zodra je dit weet is de keuze denk ik een stuk makkelijker. Zeker als je er vrij weinig aan zou hoeven te doen.
Ben benieuwd! Weet je al wat meer? Wanneer jullie eventueel kunnen gaan kijken ook?
Moonlight- Prater
- Aantal berichten : 723
Punten : 818
Registratiedatum : 03-12-10
Ik denk dat ik het wel zou doen, als ik het kan betalen (qua huur en vaste lasten ed.). Ik hoop dat je een positief gesprek hebt gehad met je huisbaas en dat je bent gaan kijken bij je buren.
Fayebella- Prater
- Aantal berichten : 863
Punten : 902
Nou, we hebben gisteren even gepraat met onze huisbaas. Helaas niet zo'n positief gesprek. We gaven aan dat we dringend op zoek zijn naar iets groters, maar dat we hier niet weg willen en dat we het fijn vinden om van hem te huren. We hebben gezegd dat we gehoord hadden dat fam. X zou gaan verhuizen en dat wij wel interesse hebben in hun huis, in ieder geval om een keer te kijken. Hij vertelde gelijk de nieuwe huurprijs: 1050 euro! We weten dat fam. X nu 290 euro aan huur betaald, ze wonen er namelijk al ruim 30 jaar. Hij zei dat hij er drie studenten in wil zetten en dus 350 euro per student gaat vragen. Het was duidelijk dat het hem direct om de winst ging. Op zich heel logisch natuurlijk, maar we hadden toch gehoopt dat hij enigszins coulant zou kunnen zijn naar ons toe. Het is namelijk mijn vriend's oude baas, we wonen schuin boven het bedrijf (verhuurbedrijf) van de huisbaas, waar mijn vriend dus ook gewerkt heeft. Wij nog gevraagd of het voor minder kon als wij het zouden huren. Maar helaas, er was niks positiefs uit hem te krijgen. Erg jammer, maar we kunnen het in ieder geval wel makkelijk uit ons hoofd zetten door die (belachelijk) hoge huurprijs! We gaan dus nu langzaam op zoek naar iets anders. Hebben geen haast, maar willen over 3 jaar wel groter wonen. Wie weet kunnen we tegen die tijd wel kopen, dus we wachten gewoon nog verder af.
In ieder geval bedankt voor jullie reacties!
In ieder geval bedankt voor jullie reacties!
Parisienne- Ratel
Heel jammer voor jullie zeg. Toch goed dat je geïnformeerd hebt, je weet nu wel waar je aan toe bent.
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Wat jammer!! Hij gaat er qua inkomsten wel enorm op vooruit zeg!Goed iig dat je het geporbeerd hebt.
Wie weet wat de toekomst brengt.
Wie weet wat de toekomst brengt.
Bay- Prater
- Aantal berichten : 971
Punten : 1160
Registratiedatum : 19-07-11
We vinden het natuurlijk wel jammer, maar eigenlijk komt het ook niet heel goed uit om nu te verhuizen. We willen toch wat meer sparen (voor o.a. nieuwe meubels in een nieuw huis) en dat kan de komende maanden niet. Wie weet wat er nog voor leuks op ons pad komt!
Parisienne- Ratel
Tsjee, die schiet wel erg omhoog zeg! Maar wie weet hebben jullie over een poosje iets moois op het oog!
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» Twijfel, twijfel, twijfel....(Telefoonabbonement)
» Naar new york alleen?
» Twijfel twijfel twijfel twijfel
» Twijfel.
» twijfel, twijfel.
» Naar new york alleen?
» Twijfel twijfel twijfel twijfel
» Twijfel.
» twijfel, twijfel.
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: