Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ligt dit aan mij?

+5
Tullow
Antibes
Spring
Sugarfall
TGR
9 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Ligt dit aan mij? - Pagina 2 Empty Re: Ligt dit aan mij?

Bericht  Marin di 29 nov 2011 - 2:50

Nee hoor ik probeer het alleen nogmaals uit te leggen dat ik denk dat ik je gevoel wel begrijp. Ik bedoel het goed.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ligt dit aan mij? - Pagina 2 Empty Re: Ligt dit aan mij?

Bericht  Gast di 29 nov 2011 - 2:50

Ik zou daar eigenlijk ook over vallen en er gelijk iets van zeggen. Ik vind het ook bepaald niet tactisch van deze vriendin.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ligt dit aan mij? - Pagina 2 Empty Re: Ligt dit aan mij?

Bericht  Gast di 29 nov 2011 - 2:53

Joy_ schreef:Nee hoor ik probeer het alleen nogmaals uit te leggen dat ik denk dat ik je gevoel wel begrijp. Ik bedoel het goed.

Ik ging er ook niet van uit dat je het slecht bedoelde, maar dit wordt zo wel een geheel andere discussie, aangezien een adoptie-identiteit geenszins te vergelijken is met het hebben van een nomadenbestaan - rondreizen, jarenlang geen vaste plek hebben etc etc. Die vaste plek heb je pas sinds je nu voor langere tijd al in 1 land in 1 stad woont. Een identiteit van een geadopteerde is daar niet mee te vergelijken, ook niet in de verschillende ontwikkelingsfasen en het feit dat dit zich altijd verhoudt tot een bepaalde (westerse) context. Maar goed, dat is echt dus een geheel ander onderwerp.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ligt dit aan mij? - Pagina 2 Empty Re: Ligt dit aan mij?

Bericht  Gast di 29 nov 2011 - 2:55

Lorna mercedez schreef:Ik zou daar eigenlijk ook over vallen en er gelijk iets van zeggen. Ik vind het ook bepaald niet tactisch van deze vriendin.

Ik ga ervan uit dat ze het niet rottig heeft bedoeld, maar dat het domweg onnadenkendheid is. Als ik d'r binnenkort zie, zal ik het wel aankaarten.smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ligt dit aan mij? - Pagina 2 Empty Re: Ligt dit aan mij?

Bericht  Marin di 29 nov 2011 - 3:06

Nour schreef:
Joy_ schreef:Nee hoor ik probeer het alleen nogmaals uit te leggen dat ik denk dat ik je gevoel wel begrijp. Ik bedoel het goed.

Ik ging er ook niet van uit dat je het slecht bedoelde, maar dit wordt zo wel een geheel andere discussie, aangezien een adoptie-identiteit geenszins te vergelijken is met het hebben van een nomadenbestaan - rondreizen, jarenlang geen vaste plek hebben etc etc. Die vaste plek heb je pas sinds je nu voor langere tijd al in 1 land in 1 stad woont. Een identiteit van een geadopteerde is daar niet mee te vergelijken, ook niet in de verschillende ontwikkelingsfasen en het feit dat dit zich altijd verhoudt tot een bepaalde (westerse) context. Maar goed, dat is echt dus een geheel ander onderwerp.

Ben ik in z'n geheel met je eens. Maar ik kan me dus idd wel voorstellen dat de plek waar jij een deel van je identiteit aan verleend gevoelig ligt als iemand het afkraakt.
Succes met aankaarten.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ligt dit aan mij? - Pagina 2 Empty Re: Ligt dit aan mij?

Bericht  Melis_je di 29 nov 2011 - 3:09

Wat Antibes zegt. Het stoort jou, vraag haar gewoon ermee op te houden.
Overigens vind ik het niet (ab)normaal dat het je stoort. Ik kan me er niks bij voorstellen dat het je stoort. Ik zie het niet als onnadenkendheid, maar als een totaal ander referentiekader. Zelfs al zou ze wel ergens anders geboren zijn, dan nog zegt dat niet dat ze een vergelijkbare beleving heeft. Tussen geadopteerden bestaan grote verschillen in hoe ze naar hun afkomst kijken.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ligt dit aan mij? - Pagina 2 Empty Re: Ligt dit aan mij?

Bericht  Gast di 29 nov 2011 - 4:01

Melis_je schreef:Wat Antibes zegt. Het stoort jou, vraag haar gewoon ermee op te houden.
Overigens vind ik het niet (ab)normaal dat het je stoort. Ik kan me er niks bij voorstellen dat het je stoort. Ik zie het niet als onnadenkendheid, maar als een totaal ander referentiekader. Zelfs al zou ze wel ergens anders geboren zijn, dan nog zegt dat niet dat ze een vergelijkbare beleving heeft. Tussen geadopteerden bestaan grote verschillen in hoe ze naar hun afkomst kijken.

Maar dan blijft dus de vraag waarom je per se naar een stad wil, waar ze nog geen 1 positieve zin aan heeft willen wijden, tot dusver. Dat moet ze zelf weten natuurlijk, maar ik vind het wel onnadenkend om tegen een vriendin zo te praten over de stad waar die vriendin geboren is en waarvan zij weet dat ik wel degelijk emotionele binding mee voel. Bovendien oordeelt ze over niets, want ze heeft geen idee hoe deze stad in het echt is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ligt dit aan mij? - Pagina 2 Empty Re: Ligt dit aan mij?

Bericht  Gast di 29 nov 2011 - 4:15

Ik ben met die reden naar NYC geweest. Ik kwam er toch langs en wilde geen risico lopen dat ik mijn tweede vlucht zou missen (los geboekt) dus ben ik daar maar twee dagen rond gaan lopen. Iedereen heeft het er altijd zo over, mij trok het niet. Ik ben er nu zelfs 2 keer geweest en vind het inderdaad niks laughcry. Maar als het jou stoort, wat ik me ergens ook wel kan voorstellen, dan zou ik gewoon aangeven dat je die reactie van haar niet zo leuk vindt op het moment dat ze het doet. Ik vind het ook wel dubbel hoe ze er over praat. Vuilnisbelt noemen en vervolgens wel tips willen... Eh ja...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ligt dit aan mij? - Pagina 2 Empty Re: Ligt dit aan mij?

Bericht  Melis_je di 29 nov 2011 - 5:31

Nour schreef:Maar dan blijft dus de vraag waarom je per se naar een stad wil, waar ze nog geen 1 positieve zin aan heeft willen wijden, tot dusver.
Echt een vraag om haar te stellen, chick Very Happy
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ligt dit aan mij? - Pagina 2 Empty Re: Ligt dit aan mij?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum