doucheputje verstopt
+7
TukTuk
Lady4
Fayebella
Lejow
CCC
Paper Crown
duckie
11 plaatsers
Pagina 1 van 1
doucheputje verstopt
we hebben nu al weer het doucheputje verstopt, waarschijnlijk weer met haren van mij want ik haar nog al uit . maar iemand tips om dit een beetje tegen te gaan? moeten er strax weer een of ander goedje in gooien en dan lost het op ofzo maar iemand tips om te voorkomen dat ie weer zou verstoppen?
probeer de meeste haren al op te vangen ed maar ja dat lukt niet helemaal blijkt, en we hebben niet zon putje dat we dr een zeefje oid in kunnen doen...
probeer de meeste haren al op te vangen ed maar ja dat lukt niet helemaal blijkt, en we hebben niet zon putje dat we dr een zeefje oid in kunnen doen...
duckie- Ratel
- Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10
Re: doucheputje verstopt
Wij hebben het ook altijd. Heb maar geaccepteerd dat ik eens in de twee maanden gootsteenontstopper erin moet gooien
Gast- Gast
ik denk ook dat ik me er (deels) bij neer moet leggen maar ja elke keer dat spul dr in lijkt me ook niet goed voor de leidingen of wel? hahaha
duckie- Ratel
Mwah, ik doe het al 6 jaar zo en nog nooit lekkage gehad. Of althans, niks van m'n onderburen gehoord
Gast- Gast
Ja wij hebben dat ook.. echt vaak! En dan terwijl ik echt mijn haar altijd uit het puntje pak.. ik weet ook niet anders dan ontstopper erin mikken.. Je kunt ook heetwater met soda erdoorheen kiepen.. iets beter voor de leidingen maar je moet het wel vaak doen.. dus niet wachten tot 't niet meer doorloopt.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Iemand gaf mij laatst de tip om wat oude koffieprut in het putje te doen... Heb het nog niet uitgeprobeerd, maar schijnt dus wel te helpen... Zo nu en dan eens doen en dan blijven je leidingen gewoon schoon...
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
Hier hetzelfde probleem, heb er een halve fles HG ontstopper door heen gekwakt, maar dat hielp niet echt :S Dus handige tips... graag!
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Ik gooi ook er ook altijd ontstopper in en dat werkt bij mij prima.
Fayebella- Prater
- Aantal berichten : 863
Punten : 902
manlief heeft het vanaaf weer gefixed met een of andere korrels dus ik kan morgen weer rustig douchen
duckie- Ratel
Eigen merk gootsteenontstopper van de Kruidvat werkt als een trein. Echt voorkomen kun je het denk ik niet.
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Hebben jullie allemaal zo'n modern doucheputje dat hij niet opengemaakt kan worden om de prut te verwijderen? Want ik mag nog steeds het putje openmaken om de prut gewoon te verwijderen.
Gast- Gast
Maura schreef:Hebben jullie allemaal zo'n modern doucheputje dat hij niet opengemaakt kan worden om de prut te verwijderen? Want ik mag nog steeds het putje openmaken om de prut gewoon te verwijderen.
+ 1 Lekker met twee schroevendraaiers het dekseltje optillen en dan heerlijk de geuren van schimmel en haar vrij laten komen en het allemaal verwijderen. Hoera voor een gedeelde douche.
Gast- Gast
Wat voor een putje heb je dan dat je er geen roostertje op kan leggen?
Weet niet wie het zei, maar idd, kruidvat eigen merk werkt als een trein! (Wel de korrels dan)
Weet niet wie het zei, maar idd, kruidvat eigen merk werkt als een trein! (Wel de korrels dan)
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Het geld was op tijdens de verbouwing en dus kreeg ik niet mijn gewilde drainagesysteem. Maar goed, dit voert ook water af.
Gast- Gast
Maura schreef:
Het geld was op tijdens de verbouwing en dus kreeg ik niet mijn gewilde drainagesysteem. Maar goed, dit voert ook water af.
Maar kan je daar overheen niet gewoon een metalen plaatje leggen? Zodat haren daar eerst aan blijven hangen?
TukTuk- Ratel
Is voor de toekomst. Ik heb het geluk dat mijn haren niet daar blijven hangen. Niet zichtbaar zeg maar. Ze vallen in een putje en het water wordt gewoon netjes naar het andere putje gebracht tot het putje vol zit. En dan is het leeghalen geblazen.
Gast- Gast
June schreef:Maura schreef:Hebben jullie allemaal zo'n modern doucheputje dat hij niet opengemaakt kan worden om de prut te verwijderen? Want ik mag nog steeds het putje openmaken om de prut gewoon te verwijderen.
+ 1 Lekker met twee schroevendraaiers het dekseltje optillen en dan heerlijk de geuren van schimmel en haar vrij laten komen en het allemaal verwijderen. Hoera voor een gedeelde douche.
Haha net alsof Ik weer in mn oude studentenhuis ben helaas zelfde verhaal in het huisje van vriend en mij
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Maura schreef:Is voor de toekomst. Ik heb het geluk dat mijn haren niet daar blijven hangen. Niet zichtbaar zeg maar. Ze vallen in een putje en het water wordt gewoon netjes naar het andere putje gebracht tot het putje vol zit. En dan is het leeghalen geblazen.
Ahh ok Wij hebben in het studentenhuis een heel raar douchputje. Die is ook rond, maar dicht aan de bovenkant zeg maar, en steekt een beetje uit, dus het water gaat er gewoon via de zijkanten langs. Maarja gaat er dus ook heel makkelijk in.. Hoe vaak ik vorig jaar niet met een overstroomde douche heb gestaan daar Nu gelukkig mijn eigen douche op de kamer
TukTuk- Ratel
AngelNyn schreef:Maura schreef:Is voor de toekomst. Ik heb het geluk dat mijn haren niet daar blijven hangen. Niet zichtbaar zeg maar. Ze vallen in een putje en het water wordt gewoon netjes naar het andere putje gebracht tot het putje vol zit. En dan is het leeghalen geblazen.
Ahh ok Wij hebben in het studentenhuis een heel raar douchputje. Die is ook rond, maar dicht aan de bovenkant zeg maar, en steekt een beetje uit, dus het water gaat er gewoon via de zijkanten langs. Maarja gaat er dus ook heel makkelijk in.. Hoe vaak ik vorig jaar niet met een overstroomde douche heb gestaan daar Nu gelukkig mijn eigen douche op de kamer
Haha, dat heb ik mijn eerste huisje gehad. Stond ik vaak in een voetenbadje en of dat nu zo hygienisch is. Mijn doucheputje zit nu verder wel goed. En overstromen doet hij eigenlijk nooit. Wellicht ook omdat ik veel chloor gebruik als ik de douche schoonmaak? Maar goed, het is even niet anders. Als ik ooit rijk ben dan wil ik van die drainagesystemen aan de zijkanten van de douche, zodat het water gelijkmatig wegvloeit. Met dubbele douchecabines en grote douchekoppen. Maar dat is als ik ooit de staatsloterij win of een heul rijke vent tref of als het mezelf eens voor de wind gaat.
Gast- Gast
Ik gebruik altijd een ijzeren dunne 'slang' met klitteband aan het einde. Niet chemisch en werkt als een trein. Als het goed is kan je die gewoon bij de Formido of wat kopen (ik heb de mijne van Ebay).
TNMN- Kletskop
- Aantal berichten : 1679
Punten : 1866
Atelier Madame schreef:June schreef:Maura schreef:Hebben jullie allemaal zo'n modern doucheputje dat hij niet opengemaakt kan worden om de prut te verwijderen? Want ik mag nog steeds het putje openmaken om de prut gewoon te verwijderen.
Haha net alsof Ik weer in mn oude studentenhuis ben helaas zelfde verhaal in het huisje van vriend en mij
Ik ga serieus bijna overgeven van die lucht. Ik vind dat zó vies.
Gast- Gast
koffieprut in het putje is zodat de vettigheid van zeep gewoon wegloopt (koffieprut ontvet).
Zorg ervoor dat je na het douchen alle doucheschuim wegspoelt (ook zodat 't niet meer in het putje te zien is). Dat is namelijk vettig spul en dat koekt je leidingen lekker aan waardoor haren er in blijven hangen (dat is dat slijmerige als je het putje openmaakt en er zo'n dot haar uittrekt...)
Zorg ervoor dat je na het douchen alle doucheschuim wegspoelt (ook zodat 't niet meer in het putje te zien is). Dat is namelijk vettig spul en dat koekt je leidingen lekker aan waardoor haren er in blijven hangen (dat is dat slijmerige als je het putje openmaakt en er zo'n dot haar uittrekt...)
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Af en toe soda er op en dat met heet water wegspoelen help dit ook te voorkomen.
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: