Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

doucheputje verstopt

+7
TukTuk
Lady4
Fayebella
Lejow
CCC
Paper Crown
duckie
11 plaatsers

Ga naar beneden

doucheputje verstopt  Empty doucheputje verstopt

Bericht  duckie zo 27 nov 2011 - 22:49

we hebben nu al weer het doucheputje verstopt, waarschijnlijk weer met haren van mij Embarassed want ik haar nog al uit angel . maar iemand tips om dit een beetje tegen te gaan? moeten er strax weer een of ander goedje in gooien en dan lost het op ofzo maar iemand tips om te voorkomen dat ie weer zou verstoppen?

probeer de meeste haren al op te vangen ed maar ja dat lukt niet helemaal blijkt, en we hebben niet zon putje dat we dr een zeefje oid in kunnen doen...
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

doucheputje verstopt  Empty Re: doucheputje verstopt

Bericht  Gast zo 27 nov 2011 - 22:55

Wij hebben het ook altijd. Heb maar geaccepteerd dat ik eens in de twee maanden gootsteenontstopper erin moet gooien smile

Gast
Gast

Bericht  duckie zo 27 nov 2011 - 22:58

ik denk ook dat ik me er (deels) bij neer moet leggen maar ja elke keer dat spul dr in lijkt me ook niet goed voor de leidingen of wel? hahaha
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 27 nov 2011 - 23:02

Mwah, ik doe het al 6 jaar zo en nog nooit lekkage gehad. Of althans, niks van m'n onderburen gehoord :P

Gast
Gast

Bericht  Paper Crown zo 27 nov 2011 - 23:13

Ja wij hebben dat ook.. echt vaak! En dan terwijl ik echt mijn haar altijd uit het puntje pak.. ik weet ook niet anders dan ontstopper erin mikken.. Je kunt ook heetwater met soda erdoorheen kiepen.. iets beter voor de leidingen maar je moet het wel vaak doen.. dus niet wachten tot 't niet meer doorloopt.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  CCC zo 27 nov 2011 - 23:27

Iemand gaf mij laatst de tip om wat oude koffieprut in het putje te doen... Heb het nog niet uitgeprobeerd, maar schijnt dus wel te helpen... Zo nu en dan eens doen en dan blijven je leidingen gewoon schoon...

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Lejow ma 28 nov 2011 - 7:55

Hier hetzelfde probleem, heb er een halve fles HG ontstopper door heen gekwakt, maar dat hielp niet echt :S Dus handige tips... graag!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Fayebella ma 28 nov 2011 - 10:44

Ik gooi ook er ook altijd ontstopper in en dat werkt bij mij prima.
Fayebella
Fayebella
Prater
Prater

Aantal berichten : 863
Punten : 902

Bericht  duckie ma 28 nov 2011 - 11:12

manlief heeft het vanaaf weer gefixed met een of andere korrels dus ik kan morgen weer rustig douchen
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Bericht  Lady4 ma 28 nov 2011 - 11:32

Eigen merk gootsteenontstopper van de Kruidvat werkt als een trein. Echt voorkomen kun je het denk ik niet.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368

Bericht  Gast ma 28 nov 2011 - 12:10

Hebben jullie allemaal zo'n modern doucheputje dat hij niet opengemaakt kan worden om de prut te verwijderen? Want ik mag nog steeds het putje openmaken om de prut gewoon te verwijderen. Cool

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 28 nov 2011 - 14:07

Maura schreef:Hebben jullie allemaal zo'n modern doucheputje dat hij niet opengemaakt kan worden om de prut te verwijderen? Want ik mag nog steeds het putje openmaken om de prut gewoon te verwijderen. Cool

+ 1 Lekker met twee schroevendraaiers het dekseltje optillen en dan heerlijk de geuren van schimmel en haar vrij laten komen en het allemaal verwijderen. Hoera voor een gedeelde douche.

Gast
Gast

Bericht  TukTuk ma 28 nov 2011 - 20:44

Wat voor een putje heb je dan dat je er geen roostertje op kan leggen?

Weet niet wie het zei, maar idd, kruidvat eigen merk werkt als een trein! (Wel de korrels dan)
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Gast ma 28 nov 2011 - 21:26

doucheputje verstopt  Afb2536

Het geld was op tijdens de verbouwing en dus kreeg ik niet mijn gewilde drainagesysteem. Maar goed, dit voert ook water af. smile

Gast
Gast

Bericht  TukTuk ma 28 nov 2011 - 21:36

Maura schreef:doucheputje verstopt  Afb2536

Het geld was op tijdens de verbouwing en dus kreeg ik niet mijn gewilde drainagesysteem. Maar goed, dit voert ook water af. smile

Maar kan je daar overheen niet gewoon een metalen plaatje leggen? Zodat haren daar eerst aan blijven hangen?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 28 nov 2011 - 21:39

Is voor de toekomst. Ik heb het geluk dat mijn haren niet daar blijven hangen. Niet zichtbaar zeg maar. Ze vallen in een putje en het water wordt gewoon netjes naar het andere putje gebracht tot het putje vol zit. En dan is het leeghalen geblazen. smile

Gast
Gast

Bericht  Atelier Madame ma 28 nov 2011 - 21:42

June schreef:
Maura schreef:Hebben jullie allemaal zo'n modern doucheputje dat hij niet opengemaakt kan worden om de prut te verwijderen? Want ik mag nog steeds het putje openmaken om de prut gewoon te verwijderen. Cool

+ 1 Lekker met twee schroevendraaiers het dekseltje optillen en dan heerlijk de geuren van schimmel en haar vrij laten komen en het allemaal verwijderen. Hoera voor een gedeelde douche.

Haha net alsof Ik weer in mn oude studentenhuis ben Very Happy helaas zelfde verhaal in het huisje van vriend en mij
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  TukTuk ma 28 nov 2011 - 21:45

Maura schreef:Is voor de toekomst. Ik heb het geluk dat mijn haren niet daar blijven hangen. Niet zichtbaar zeg maar. Ze vallen in een putje en het water wordt gewoon netjes naar het andere putje gebracht tot het putje vol zit. En dan is het leeghalen geblazen. smile

Ahh ok smile Wij hebben in het studentenhuis een heel raar douchputje. Die is ook rond, maar dicht aan de bovenkant zeg maar, en steekt een beetje uit, dus het water gaat er gewoon via de zijkanten langs. Maarja gaat er dus ook heel makkelijk in.. Hoe vaak ik vorig jaar niet met een overstroomde douche heb gestaan daar Embarassed Nu gelukkig mijn eigen douche op de kamer Very Happy
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 28 nov 2011 - 21:50

AngelNyn schreef:
Maura schreef:Is voor de toekomst. Ik heb het geluk dat mijn haren niet daar blijven hangen. Niet zichtbaar zeg maar. Ze vallen in een putje en het water wordt gewoon netjes naar het andere putje gebracht tot het putje vol zit. En dan is het leeghalen geblazen. smile

Ahh ok smile Wij hebben in het studentenhuis een heel raar douchputje. Die is ook rond, maar dicht aan de bovenkant zeg maar, en steekt een beetje uit, dus het water gaat er gewoon via de zijkanten langs. Maarja gaat er dus ook heel makkelijk in.. Hoe vaak ik vorig jaar niet met een overstroomde douche heb gestaan daar Embarassed Nu gelukkig mijn eigen douche op de kamer Very Happy

Haha, dat heb ik mijn eerste huisje gehad. Stond ik vaak in een voetenbadje en of dat nu zo hygienisch is. pale Mijn doucheputje zit nu verder wel goed. En overstromen doet hij eigenlijk nooit. Wellicht ook omdat ik veel chloor gebruik als ik de douche schoonmaak? Maar goed, het is even niet anders. Als ik ooit rijk ben dan wil ik van die drainagesystemen aan de zijkanten van de douche, zodat het water gelijkmatig wegvloeit. Met dubbele douchecabines en grote douchekoppen. Maar dat is als ik ooit de staatsloterij win of een heul rijke vent tref of als het mezelf eens voor de wind gaat. :P

Gast
Gast

Bericht  TNMN di 29 nov 2011 - 4:34

Ik gebruik altijd een ijzeren dunne 'slang' met klitteband aan het einde. Niet chemisch en werkt als een trein. Als het goed is kan je die gewoon bij de Formido of wat kopen (ik heb de mijne van Ebay).
TNMN
TNMN
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1679
Punten : 1866

Bericht  Gast di 29 nov 2011 - 5:27

Atelier Madame schreef:
June schreef:

Haha net alsof Ik weer in mn oude studentenhuis ben Very Happy helaas zelfde verhaal in het huisje van vriend en mij

Ik ga serieus bijna overgeven van die lucht. Ik vind dat zó vies.

Gast
Gast

Bericht  Jerry di 29 nov 2011 - 6:51

koffieprut in het putje is zodat de vettigheid van zeep gewoon wegloopt (koffieprut ontvet).
Zorg ervoor dat je na het douchen alle doucheschuim wegspoelt (ook zodat 't niet meer in het putje te zien is). Dat is namelijk vettig spul en dat koekt je leidingen lekker aan waardoor haren er in blijven hangen (dat is dat slijmerige als je het putje openmaakt en er zo'n dot haar uittrekt...)
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112

Bericht  rapa nui di 29 nov 2011 - 6:58

Af en toe soda er op en dat met heet water wegspoelen help dit ook te voorkomen.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud