Minder melk door verstopt kanaaltje?
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
Minder melk door verstopt kanaaltje?
Zondagnacht werd ik wakker met een pijnlijke plek in m'n borst. Gelukkig zat er geen rode plek op dus waarschijnlijk een verstopt kanaaltje. Tijdens het kolven heb ik geprobeerd het zo goed mogelijk te masseren. Inmiddels zit de plek er nog steeds. Voor m'n gevoel zit hij wel iets lager. Gelukkig zit er nog steeds geen rode plek, verder voel ik me ook niet ziek ofzo (temperatuur heb ik niet gemeten).
Ik heb altijd meer melk uit m'n linkerborst. Het verschil variert van 10 tot 30 cc. Maar sinds zondag merk ik dat het verschil wel erg groot wordt. Zo had ik gisteren op een gegeven moment links ruim 90 en rechts maar een krappe 40. Vannacht ben ik door de wekker om te kolven heen geslapen. Nu heb ik net gekolfd en links heb ik ruim 150, rechts maar 80. Is dit normaal dat er zo'n groot verschil tussen zit? En wat kan ik doen om die harde plek weg te krijgen? Ik probeer nu tijdens elke kolfbeurt het zo goed mogelijk te masseren door er met m'n duimen op te duwen richting m'n tepel. Ik kolf fulltime, dus op een andere manier aanleggen is geen optie. En hoe lang duurt het ongeveer voor zo'n verstopping weg is?
Ik heb altijd meer melk uit m'n linkerborst. Het verschil variert van 10 tot 30 cc. Maar sinds zondag merk ik dat het verschil wel erg groot wordt. Zo had ik gisteren op een gegeven moment links ruim 90 en rechts maar een krappe 40. Vannacht ben ik door de wekker om te kolven heen geslapen. Nu heb ik net gekolfd en links heb ik ruim 150, rechts maar 80. Is dit normaal dat er zo'n groot verschil tussen zit? En wat kan ik doen om die harde plek weg te krijgen? Ik probeer nu tijdens elke kolfbeurt het zo goed mogelijk te masseren door er met m'n duimen op te duwen richting m'n tepel. Ik kolf fulltime, dus op een andere manier aanleggen is geen optie. En hoe lang duurt het ongeveer voor zo'n verstopping weg is?
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10
Re: Minder melk door verstopt kanaaltje?
Ik heb net nog even gekolfd omdat ik het idee had dat m'n rechterborst nog niet helemaal leeg was. Ik begon enkelzijdig, maar halverwege begon m'n linkerborst te lekken dus heb ik die ook maar aan gesloten. Resultaat: links zeker 20cc erbij, rechts een krappe 10 terwijl ik links veel korter heb gekolfd.
Novalee- Kletskop
Warmte, zoals de douche of een pittenzak schijnt te helpen. Kijk anders even op borstvoeding.com
Sterkte!!
Sterkte!!
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Anders even onder de douche masseren.
En ik heb recht altijd meer dan links met kolven, dat is ook heel normaal werd mij verteld.
En ik heb recht altijd meer dan links met kolven, dat is ook heel normaal werd mij verteld.
Dora- Kletskop
- Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb dit ook en ga er morgen mee naar de HA. Ik krijg de plek niet weggemasseerd, niet onder de douche, niet tijdens drinken, niet tijdens kolven en ook niet als ik er een warme kersenpittenzak op heb gehad. De plek zit bij mij vrij vervelend, half onder mijn tepel, waardoor het voor R.uben heel lastig is om te drinken (en ik voed ook nog eens met een tepelhoedje). Bij mij is de plek gevoelloos, ik weet niet of dat bij jou ook zo is?
Zal ik in ieder geval morgen nog even melden wat mijn HA zei?
Zal ik in ieder geval morgen nog even melden wat mijn HA zei?
Steep- Kletskop
- Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Eerst koelen dmv ijscompress en daarne warmte erop en masseren. Borst iedere xhelemaal leeg kolven. Weet niet of je er verder last van hebt maar anders kan je witte kool bladeren in je bh doen die verkoelen ook.
Fiebje- Prater
- Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Even een update, de HA denkt bij mij dat er niks ernstigs aan de hand is, maar stuurt me toch door naar de mamapoli. Daar gaan ze een mammografie en een echo maken..
Steep- Kletskop
he bah Steep, daar schrik je toch altijd van, ook al denkt de huisarts dat het niets ernstigs is. Wel goed dat ze meteen actie ondernemen, ik hoop dat het meevalt!!
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Ja ik ben er ook wel van geschrokken. Ik had verwacht ontstekingsremmers of ieys dergelijks te krijgen maar niet dit! Achja, better safe than sorry!
Steep- Kletskop
Beetje late reactie in m'n eigen topic Het was een beetje hectisch hier... Maar bedankt voor alle reacties! De harde plek is volgens mij zo goed als weg gelukkig. Ik kolf nog wel iets minder maar ik heb sinds gisteren ook een ander kolfapparaat dus dat kan ook meespelen.
Teigetje, er zit idd altijd verschil in de opbrengst per borst. Maar normaal is dat bij mij ergens tussen de 10 en 30cc. Gisterochtend was het verschil 70cc, dat vond ik een veel groter verschil ineens, vandaar mijn vraag
Steep, jeetje dat is schrikken idd als de huisarts daar ineens mee komt! Maar wel fijn dat hij/zij wel zo doortastend handelt. Idd, beter safe than sorry. Hopelijk is er niks ergs op de mammografie te zien, alleen een heel hardnekkig verstoppinkje
Teigetje, er zit idd altijd verschil in de opbrengst per borst. Maar normaal is dat bij mij ergens tussen de 10 en 30cc. Gisterochtend was het verschil 70cc, dat vond ik een veel groter verschil ineens, vandaar mijn vraag
Steep, jeetje dat is schrikken idd als de huisarts daar ineens mee komt! Maar wel fijn dat hij/zij wel zo doortastend handelt. Idd, beter safe than sorry. Hopelijk is er niks ergs op de mammografie te zien, alleen een heel hardnekkig verstoppinkje
Novalee- Kletskop
Wat fijn dat de plek bijna weg is! Ik ga straks nog een paar pogingen eagen om 'm weg te krijgen.
Steep- Kletskop
Steep dat is wel even heftig. Maar fijn dat de huisarts er zo mee omgaat. Kan je snel terecht voor de mammografie?
Fiebje- Prater
- Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Soortgelijke onderwerpen
» van Friso melk naar gewone melk
» dreumes melk of halfvolle melk?
» Minder werken, dus minder inkomen.
» Welke melk?
» Te veel melk
» dreumes melk of halfvolle melk?
» Minder werken, dus minder inkomen.