Vakje wasverzachter verstopt?
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
Vakje wasverzachter verstopt?
Volgens mij is er iets mis met mijn wasmachine. Als ik in het ene vakje wasmiddel doe en in het andere vakje wasverzachter, dan zit die wasverzachter er na het wassen nog in. Dus dat zal wel verstopt zijn. Maar ik heb het bakje er al uit gehaald en schoongemaakt, maar niks te zien. Ook heb ik er al verschillende flessen schoonmaakazijn doorheen gespoeld, maar dat hielp ook niet.
Waar zou die verstopping nog meer kunnen zitten? Nu doe ik de wasverzachter altijd maar bij het wasmiddel, maar dat lijkt me ook niet de bedoeling. Ik wil zo graag dat mijn was nog lekker ruikt na het wassen, dat doet ie nu niet (gebruik altijd Robijn wasmiddel en wasverzachter).
Waar zou die verstopping nog meer kunnen zitten? Nu doe ik de wasverzachter altijd maar bij het wasmiddel, maar dat lijkt me ook niet de bedoeling. Ik wil zo graag dat mijn was nog lekker ruikt na het wassen, dat doet ie nu niet (gebruik altijd Robijn wasmiddel en wasverzachter).
Gast- Gast
Re: Vakje wasverzachter verstopt?
Hmm misschien kun je vanuit dat vakje een beetje gaan vroeten met iets van een stokje ofzo, misschien dat dat buisje verstopt zit?
Error- Prater
- Aantal berichten : 1374
Punten : 1580
Registratiedatum : 02-03-11
Dat zal ik eens gaan proberen, het bakje kan er helemaal uit dus dan kan ik er misschien wel in kijken. Maar dan zou de schoonmaakazijn toch ook geholpen moeten hebben?Paraplu schreef:Hmm misschien kun je vanuit dat vakje een beetje gaan vroeten met iets van een stokje ofzo, misschien dat dat buisje verstopt zit?
Gast- Gast
Laat je de machine ook regelmatig zonder wasmiddel en kleding draaien? Dus op 90 graden, kort programma en dan leeg?
Wordt toch wel regelmatig aangeraden, om alle zeepresten weg te spoelen.
Gast- Gast
Ik gebruik nooit wasverzachter en mijn was ruikt heerlijk!
Ik zou het bakje eruit halen en in een bak heet water zetten, en boenen met een afwasborstel.
Ik zou het bakje eruit halen en in een bak heet water zetten, en boenen met een afwasborstel.
Gast- Gast
Ja 1x per maand, dat zal toch wel voldoende zijn?Oreo schreef:Laat je de machine ook regelmatig zonder wasmiddel en kleding draaien? Dus op 90 graden, kort programma en dan leeg?
Ik heb het bakje er uit gehaald en in de vaatwasser gedaan. Kijken of hij het dan weer beter doet.
Gast- Gast
PrinsesBo schreef:Ik gebruik nooit wasverzachter en mijn was ruikt heerlijk!
Ik snap dat echt niet, sinds ik die wasmachine heb komt de was er wel schoon uit, maar de geur blijft echt niet hangen. Of ik het nou in de droger doe of niet, het ruikt eigenlijk gewoon naar niks. De witte was ruikt wel, die was ik ook met Robijn Klein en Krachtig, maar dan voor de witte was. Ik doe er gewoon 1 dopje in en stop de wasmachine niet overdreven vol. Zou het aan de wasmachine kunnen liggen dan?
Gast- Gast
.
Laatst aangepast door Supertalentje op vr 30 dec 2011 - 13:51; in totaal 1 keer bewerkt
Supertalentje- Kletskop
- Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11
Heb je de rubbers al schoongemaakt? Sinds ik dat heb gedaan ruikt mijn was weer naar Robijn en niet naar natte hond
Gast- Gast
Hmm vreemd, ik heb ook zoiets. Mijn wasverzachtje vakje, blijft steeds vol staan met water! en heel soms is die weer leeg. Snap er geen hout van. Mijn bakje kan er dus niet uit! Heb het ook doorgespoeld en schoongemaakt met een stokje maar helpt niet.
ExpressoB- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8264
Punten : 8549
Registratiedatum : 22-12-10
ExpressoB schreef:Hmm vreemd, ik heb ook zoiets. Mijn wasverzachtje vakje, blijft steeds vol staan met water! en heel soms is die weer leeg. Snap er geen hout van. Mijn bakje kan er dus niet uit! Heb het ook doorgespoeld en schoongemaakt met een stokje maar helpt niet.
Die bakjes kunnen er allemaal uit. Het kan zijn dat er ergens een palletje zit wat je in moet drukken en hem er dan uit kunt trekken. Die van mij kan er alleen uit met brute kracht. Durfde ik zelf niet, bang dat ii hem zou slopen,maar mijn vader had hem er zo uit. Even een flinke ruk dus. Kijk anders even in de gebruiksaanwijzing of op internet hoe het bij die van jou werkt.
Gast- Gast
Balloon schreef:Heb je de rubbers al schoongemaakt? Sinds ik dat heb gedaan ruikt mijn was weer naar Robijn en niet naar natte hond
Waar zitten die rubbers?
Gast- Gast
Bobbie schreef:Balloon schreef:Heb je de rubbers al schoongemaakt? Sinds ik dat heb gedaan ruikt mijn was weer naar Robijn en niet naar natte hond
Waar zitten die rubbers?
Bij je deur.
Ik zou je wasmachine keer laten draaien op 90 graden met fles schoomaakazijn en als ie klaar is een keer goed de rubbers van je deur nadrogen.
Was je wel met robijn klein en krachtig ook kleur enzo?
Gast- Gast
Dat heeft mijn wasmachine ook!
Zo stom. En inderdaad, dan ineens is het bakje gewoon weer leeg..
Snap er ook niets van. Heb de wasmachine ook al gedraaid op 90graden en met azijn..
Zo stom. En inderdaad, dan ineens is het bakje gewoon weer leeg..
Snap er ook niets van. Heb de wasmachine ook al gedraaid op 90graden en met azijn..
Spring- Kletskop
- Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10
.
Laatst aangepast door Supertalentje op vr 30 dec 2011 - 13:52; in totaal 1 keer bewerkt
Supertalentje- Kletskop
- Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11
Bobbie schreef:ExpressoB schreef:Hmm vreemd, ik heb ook zoiets. Mijn wasverzachtje vakje, blijft steeds vol staan met water! en heel soms is die weer leeg. Snap er geen hout van. Mijn bakje kan er dus niet uit! Heb het ook doorgespoeld en schoongemaakt met een stokje maar helpt niet.
Die bakjes kunnen er allemaal uit. Het kan zijn dat er ergens een palletje zit wat je in moet drukken en hem er dan uit kunt trekken. Die van mij kan er alleen uit met brute kracht. Durfde ik zelf niet, bang dat ii hem zou slopen,maar mijn vader had hem er zo uit. Even een flinke ruk dus. Kijk anders even in de gebruiksaanwijzing of op internet hoe het bij die van jou werkt.
2mensen en ik hebben ernaar gekeken maar weten het ook niet.
Het is geen nieuwe wasmachine, wel een hele goede multifunctioneel, alle opties, display etc. Zal eens zoeken op internet ernaar. Dat palletje zit er dus niet, misschien iemand ooit een keer afgebroken..
Deurtje open laten is ook erg belangrijk. Mijn tip: met een autoshampoo sopje de rubbers en bakkie schoonmaken, dan blijft het lang schoon. Denk dat er een soort laagje achterblijft door de auto-shampoo.
ExpressoB schreef:Bobbie schreef:ExpressoB schreef:Hmm vreemd, ik heb ook zoiets. Mijn wasverzachtje vakje, blijft steeds vol staan met water! en heel soms is die weer leeg. Snap er geen hout van. Mijn bakje kan er dus niet uit! Heb het ook doorgespoeld en schoongemaakt met een stokje maar helpt niet.
2mensen en ik hebben ernaar gekeken maar weten het ook niet.
Het is geen nieuwe wasmachine, wel een hele goede multifunctioneel, alle opties, display etc. Zal eens zoeken op internet ernaar. Dat palletje zit er dus niet, misschien iemand ooit een keer afgebroken..
Deurtje open laten is ook erg belangrijk. Mijn tip: met een autoshampoo sopje de rubbers en bakkie schoonmaken, dan blijft het lang schoon. Denk dat er een soort laagje achterblijft door de auto-shampoo.
Dat was bij mij ook, hebben er ook met zijn allen aan staan trekken en duwen. Maar uiteindelijk (gevonden op internet) bleek die van mij geen palletje te hebben en moest je er gewoon een flinke (heeele flinke) ruk aan geven.
Inmiddels heb ik het bakje in de vaatwasser gehad en nu weer een keer gewassen en het bakje was leeg. Ik zal zo eens gaan ruiken of de was lekker ruikt als ik hem uit de droger haal.
Gast- Gast
Ohja en wat ik ook altijd doe, ik laat het deurtje van mijn wasmachine openstaan als ik deze niet gebruik. Heb zon gevoel dat ie dan niet echt kan luchten ofzo
Error- Prater
- Aantal berichten : 1374
Punten : 1580
Registratiedatum : 02-03-11
Ja dat doe ik idd ook altijd, van de droger ook en het liefst doe ik dat met de vaatwasser ook ,maar dat ziet er zo ongezellig uit in de keuken.Paraplu schreef:Ohja en wat ik ook altijd doe, ik laat het deurtje van mijn wasmachine openstaan als ik deze niet gebruik. Heb zon gevoel dat ie dan niet echt kan luchten ofzo
Gast- Gast
Als ik mijn bakje er uit wil halen, moet ik hem open trekken, en dan naar boven bewegen en dus onder een lichte hoek er uit halen. Misschien dat je hem er zo uit krijgt?
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
Zal nog eens een poging wagen maar ben zo bang dat ik hem kapot maak, dan kan ik een hele nieuwe wasmachien kopen!!
Die vieze geur wordt veroorzaakt door wasluis, dat is een glibberige substantie vol met bacterien . Dat heeft laatst ook ons wasverzachterbakje verstopt, nu draai ik zeker twee keer per maand een kookwas.
Gast- Gast
Yeah, heb het bakje eruit getrokken! Dacht ga het gewoon erop wagen en moest er inderdaad even goed aan trekken!
Onder het bakje in de wasmachine zat een hele grote kwak, wasspul en het bakje heb ik zo goed als schoon gekregen.
Laat hem van de week wel ff in een badje weken.
Onder het bakje in de wasmachine zat een hele grote kwak, wasspul en het bakje heb ik zo goed als schoon gekregen.
Laat hem van de week wel ff in een badje weken.
Als de wasverzachter er aan het eind nog inzit zoals je het erin gedaan hebt, dan ligt het niet aan een verstopping, of het bakje maar aan de watertoevoer. Als het een verstopping is, is er wel water bij gekomen en is je wasverzachter waterig aan het eind.
Dus of het ligt aan de watertoevoer of je draait een programma dat geen wasverzachterfunctie heeft. Dat maakt ook het verschil in soms wel.en soms niet.
Dus of het ligt aan de watertoevoer of je draait een programma dat geen wasverzachterfunctie heeft. Dat maakt ook het verschil in soms wel.en soms niet.
Gast- Gast
Bij mij bleef er echt alleen water in staan. 2wassen gedraaid en na de schoonmaak van het bakje, geen last meer van
Soortgelijke onderwerpen
» doucheputje verstopt
» Azijn ipv wasverzachter
» Wasverzachter...
» Welk wasmiddel en wasverzachter gebruiken jullie?
» Wasverzachter C1000
» Azijn ipv wasverzachter
» Wasverzachter...
» Welk wasmiddel en wasverzachter gebruiken jullie?
» Wasverzachter C1000
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: