Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Huis-aan-huisbladen

+7
Caresses
Ugly Betty
PluDan
ekiaam87
Makamba
Jeanette
Bex
11 plaatsers

Ga naar beneden

Huis-aan-huisbladen Empty Huis-aan-huisbladen

Bericht  Bex do 24 nov 2011 - 22:36

Hey iedereen,

Voor mijn scriptie ben ik bezig met een onderzoek naar huis-aan-huisbladen. Onder een huis-aan-huisblad versta ik de krant(en) die je elke week gratis in de bus krijgt en vaak vooral bestaan uit lokaal nieuws en advertenties.
Als vooronderzoek heb ik gegevens nodig over wat mensen nou precies willen van een huis-aan-huisblad. Zouden jullie mij willen helpen en een antwoord willen geven op de volgende vragen. Alvast heel erg bedankt!

1a. Lees je wel eens een huis-aan-huisblad?

1b. Zo ja, waarom lees je het? Ligt dit bijvoorbeeld meer aan de inhoud of aan de uitstraling?

1c. Zo nee, waarom belandt het meteen bij het oud papier?

2a. Als je het wel leest: wat zou je aan het blad veranderen zodat het voor jou (nog) aantrekkelijker wordt?

2b. Als je het niet leest: wat zou er moeten veranderen om ervoor te zorgen dat je het blad wel gaat lezen?
Bex
Bex
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 74
Punten : 113
Registratiedatum : 28-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Huis-aan-huisbladen Empty Re: Huis-aan-huisbladen

Bericht  Jeanette do 24 nov 2011 - 23:32

1a. Lees je wel eens een huis-aan-huisblad? Ja

1b. Zo ja, waarom lees je het? Ligt dit bijvoorbeeld meer aan de inhoud of aan de uitstraling? Meer op de producten/onderwerpen die mij aanspreken

1c. Zo nee, waarom belandt het meteen bij het oud papier? Dat komt daarna pas

2a. Als je het wel leest: wat zou je aan het blad veranderen zodat het voor jou (nog) aantrekkelijker wordt? -

2b. Als je het niet leest: wat zou er moeten veranderen om ervoor te zorgen dat je het blad wel gaat lezen?
-
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Makamba do 24 nov 2011 - 23:35

1b. Zo ja, waarom lees je het? Ligt dit bijvoorbeeld meer aan de inhoud of aan de uitstraling? Dit ligt meer aan de inhoud. Sommige dingen zijn leuk/interessant om te lezen.

1c. Zo nee, waarom belandt het meteen bij het oud papier? Als ik 'm gelezen heb belandt de krant pas bij het oud papier.

2a. Als je het wel leest: wat zou je aan het blad veranderen zodat het voor jou (nog) aantrekkelijker wordt? niets.

2b. Als je het niet leest: wat zou er moeten veranderen om ervoor te zorgen dat je het blad wel gaat lezen? niets.
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  ekiaam87 vr 25 nov 2011 - 2:14

1a. Lees je wel eens een huis-aan-huisblad? Ja altijd.

1b. Zo ja, waarom lees je het? Ligt dit bijvoorbeeld meer aan de inhoud of aan de uitstraling? Wij krijgen een stuk of 4 krantjes en ik lees ze allemaal. Gewoon om op de hoogte te zijn wat er speelt in mijn omgeving. Soms staan er leuke evenementen in, of vacatures voor anderen die ik dan doorstuur.

2a. Als je het wel leest: wat zou je aan het blad veranderen zodat het voor jou (nog) aantrekkelijker wordt? Veel foto's vind ik altijd leuk, verder zijn de kranten voor mij goed genoeg.

ekiaam87
ekiaam87
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1623
Punten : 2002

Bericht  PluDan vr 25 nov 2011 - 2:40

1b. Zo ja, waarom lees je het? Ligt dit bijvoorbeeld meer aan de inhoud of aan de uitstraling? Dit ligt meer aan de inhoud

1c. Zo nee, waarom belandt het meteen bij het oud papier? -

2a. Als je het wel leest: wat zou je aan het blad veranderen zodat het voor jou (nog) aantrekkelijker wordt? Geen idee eigenlijk

2b. Als je het niet leest: wat zou er moeten veranderen om ervoor te zorgen dat je het blad wel gaat lezen? -
PluDan
PluDan
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1506
Punten : 1718
Registratiedatum : 14-12-10

Bericht  Ugly Betty vr 25 nov 2011 - 3:06

Bex schreef:

1a. Lees je wel eens een huis-aan-huisblad? Ja, de huis-aan-huis krant en folders

1b. Zo ja, waarom lees je het? Ligt dit bijvoorbeeld meer aan de inhoud of aan de uitstraling? Ik vind het leuk om te lezen wat er in mijn omgeving gebeurt (krant) en welke dingen er in de aanbieding zijn (folders)

1c. Zo nee, waarom belandt het meteen bij het oud papier? Soms gaan ze door tijdgebrek ongelezen de papierbak in

2a. Als je het wel leest: wat zou je aan het blad veranderen zodat het voor jou (nog) aantrekkelijker wordt? Niks, het is puur tijdgebrek

Edit: Moet wel zeggen dat ik de folders in deze periode nooit zo leuk vind, al die parfum heb ik nu wel gezien Very Happy
Ugly Betty
Ugly Betty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1681
Punten : 1762

Bericht  Gast vr 25 nov 2011 - 5:14

Ja soms

1b. Zo ja, waarom lees je het? Ligt dit bijvoorbeeld meer aan de inhoud of aan de uitstraling?
Ik ben op zoek naar een huisje en iedere week staan er huisjes in, dus even kijken of er wat tussen staat. En rond de Sinterklaas staat er altijd een leuke Sinterklaaspuzzel in, dus dan pluis ik hem helemaal uit Laughing

-

2a. Als je het wel leest: wat zou je aan het blad veranderen zodat het voor jou (nog) aantrekkelijker wordt?
Prima zo, lees het toch alleen voor het woningaanbod

-

Gast
Gast

Bericht  Caresses vr 25 nov 2011 - 7:15

a. Lees je wel eens een huis-aan-huisblad?
Soms

Als ik me verveel
Omdat het saai is, en ik niet zoveel met deze buurt heb.

Meer richten op mijn doelgroep. Nu is het heel erg gericht op wat oudere mensen met weinig inkomen.

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Ibbeltje vr 25 nov 2011 - 7:17

1a. Lees je wel eens een huis-aan-huisblad? ja

1b. Zo ja, waarom lees je het? Ligt dit bijvoorbeeld meer aan de inhoud of aan de uitstraling? Nee meer aan of ik er zin in heb op dat moment.

1c. Zo nee, waarom belandt het meteen bij het oud papier? -

2a. Als je het wel leest: wat zou je aan het blad veranderen zodat het voor jou (nog) aantrekkelijker wordt? Geen idee...het moet mij gewoon op dat moment trekken en ik zin hebben om te lezen.

2b. Als je het niet leest: wat zou er moeten veranderen om ervoor te zorgen dat je het blad wel gaat lezen? -
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Bericht  rapa nui vr 25 nov 2011 - 11:25

1a. Lees je wel eens een huis-aan-huisblad? Ja, wekelijks

1b. Zo ja, waarom lees je het? Ligt dit bijvoorbeeld meer aan de inhoud of aan de uitstraling? Het ligt meer aan de inhoud omdat ik wel benieuwd ben wat er allemaal in mijn woonplaats is gebeurd, gemeentenieuws, wat er georganiseerd wordt, ik lees ook de advertenties van de plaatselijke winkeliers, de familieadvertenties e.d. Het hoeft qua uitstraling van mij ook niet speciaal te zijn, maar het moet wel een prettig lettertype en opmaak hebben, redelijk wat foto's e.d.

2a. Als je het wel leest: wat zou je aan het blad veranderen zodat het voor jou (nog) aantrekkelijker wordt? Iets minder advertenties voor auto's die vullen af en toe de helft van de krant. Ik lees meerdere huis aan huis bladen, ik krijg ze ook van een paar nabije dorpen. Die hebben misschien dezelfde uitstraling maar lees ik toch minder, blader ik wat sneller door omdat er gemeentenieuws in staat dat voor mij niet belangrijk is, ik de mensen ed niet ken. Ons plaatselijk huis aan huis blad is nu al iets waar ik wekelijks wel naar uit kijk om er even rustig voor te gaan zitten.

rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Zora vr 25 nov 2011 - 21:06

Bex schreef:Hey iedereen,

1a. Lees je wel eens een huis-aan-huisblad? Lezen niet, heel af en toe doorbladeren wel.

1b. Zo ja, waarom lees je het? Ligt dit bijvoorbeeld meer aan de inhoud of aan de uitstraling? *

1c. Zo nee, waarom belandt het meteen bij het oud papier? Ik ga er niet vanuit dat er iets interessants in staat. Mocht er iets gebeurd zijn in de stad wat ik wil lezen, blader ik wel even om te kijken, maar meestal zie ik zoiets wel op internet.

2a. Als je het wel leest: wat zou je aan het blad veranderen zodat het voor jou (nog) aantrekkelijker wordt? *

2b. Als je het niet leest: wat zou er moeten veranderen om ervoor te zorgen dat je het blad wel gaat lezen? Ik denk niet dat ik snel zo'n blad echt zou gaan lezen. Maar goed, meer richten op mijn doelgroep denk ik, minder advertenties (soms is het niet eens duidelijk of het nou een artikel of advertentie is) en een wat meer vriendelijke uitstraling.
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Sushi vr 25 nov 2011 - 23:11

Nee.

---

Omdat er eigenlijk nooit wat interessants in staat.

---

Ik hou niet van die lokale nieuwtjes, ik kan daar zo weinig mee. Het doet mij namelijk niet zo veel dat bijvoorbeeld het buurthuis 15 jaar bestaat ;-)
Sushi
Sushi
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1578
Punten : 1758
Registratiedatum : 10-05-11

Bericht  Gast za 26 nov 2011 - 2:39

Bex schreef:Hey iedereen,

Voor mijn scriptie ben ik bezig met een onderzoek naar huis-aan-huisbladen. Onder een huis-aan-huisblad versta ik de krant(en) die je elke week gratis in de bus krijgt en vaak vooral bestaan uit lokaal nieuws en advertenties.
Als vooronderzoek heb ik gegevens nodig over wat mensen nou precies willen van een huis-aan-huisblad. Zouden jullie mij willen helpen en een antwoord willen geven op de volgende vragen. Alvast heel erg bedankt!

1b. Zo ja, waarom lees je het? Ligt dit bijvoorbeeld meer aan de inhoud of aan de uitstraling? Ik lees 2 van de 3 huisbladen die we krijgen en inderdaad door de uitstraling.

2a. Als je het wel leest: wat zou je aan het blad veranderen zodat het voor jou (nog) aantrekkelijker wordt? Meer vacatures

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: