Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Tips "onhandelbare' baby 9 maanden

+5
juffie001
Susan
Ugly Betty
Mamsie
sandra
9 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Tips "onhandelbare' baby 9 maanden - Pagina 2 Empty Re: Tips "onhandelbare' baby 9 maanden

Bericht  missmarm wo 24 nov 2010 - 21:29

Hier was de doorverwijzing heel informeel vooral gericht op onze beleving en daarna gericht op adviezen.

Mark is daar ook vrij stellig in maar na bijna 1,5 jaar hadden we zoiets van er moet wat gebeuren. Nu lijken we met wat adviezen en vooral goedkeuring van hun op onze manier van met Kevin omgaan de goede weg gevonden te hebben.

missmarm
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 191
Punten : 238
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips "onhandelbare' baby 9 maanden - Pagina 2 Empty Re: Tips "onhandelbare' baby 9 maanden

Bericht  Gast do 25 nov 2010 - 8:59

Sandra, jij woont bij mij in de buurt, toch? Ik weet dat er in mijn woonplaats een opvoedbureau zit. Sterker nog, ik mag in mijn positie als PM-er op een kdv ook ouders op het opvoedbureau wijzen en ze voor advies er naartoe sturen. We hebben op 't werk een aantal maanden terug nog een brief erover gekregen, laat ik die nou net twee dagen terug uit onze map gevist hebben en weg gedaan hebben Embarassed Weet ook niet meer exact wat erin stond, misschien dat ik morgen via via nog aan die brief kan komen, dan kan ik je misschien wat meer info geven.
Weet in elk geval wel dat ouders vrij zijn om daar met hun vragen naartoe te gaan. Over angst voor Jeugdzorg zou ik niet in zitten. Ten eerste zal het opvoedbureau nooit zonder jouw toestemming Jeugdzorg inschakelen, en ten tweede doet jeugdzorg wel héél wat meer dan alleen kinderen uit huis plaatsen, zelfs al zou Jeugdzorg in jullie geval nodig zijn, dan nog is Jeugdzorg er echt om sámen met jou naar een oplossing te zoeken.

Sterkte en succes!

Gast
Gast

Bericht  sandra zo 28 nov 2010 - 22:51

Maple, ik had inderdaad gezien dat er bij jullie in de plaats zo'n bureau zit.. Ik heb nu het cb gebeld, en de wijkverpleegkundige neemt contact op.. als dat niet gaat werken ga ik inderdaad contact opnemen met dat bureau.

@all, Meneer is vannacht en vandaag alweer vreselijk in de weer... we hadden juist besloten om het nog even aan te kijken en consequent op te gaan treden.. Maar hij is zo vreselijk aan het krijsen, vannacht uren, en vanochtend begon het ook gelijk weer.. Het gaat niet naar meneer zijn zin, en dat zullen we weten ook..

Hij staat nu vanaf half 10 in de box te gillen.. ik heb er een tijdje naast gezeten met was opvouwen, maarhij gaat gewoon door... later ben ik boven gaan zitten want het is gewoon niet aan te horen.. maar stil worden ho maar.. nu een uur later zit ik er naast met de laptop, maar hij staat nog steeds te brullen..

Daarstraks dus toch maar het cb gebeld.. ik zou terug gebeld worden.. maar diegene die terugbelde wist het ook allemaal niet zo goed..dus als het goed is word ik weer door iemand anders terug gebeld..

Hopelijk hebben ze wat goede tips of ideeen,.. ik zit hier ondertussen met suizende oren van het gekrijs
sandra
sandra
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 199
Punten : 213

Bericht  Gast zo 28 nov 2010 - 23:18

Ohhh sandra toch wat een handenbinder zo zeg..Ik snap dat je er zo door heen zit....Wil je heel veel succes wensen en hoop dat iemand je een goede tip of handvatten kan geven voor je kereltje....

liefs

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 28 nov 2010 - 23:29

Jeetje mina dat klinkt behoorlijk heftig....jullie hebben echt een kereltje met een heel pittig/driftig karakter. Sterkte ermee!

Gast
Gast

Bericht  sandra ma 29 nov 2010 - 1:59

ik ben net terug gebeld, was wel een aardige meedenkende mevrouw gelukkig..

Maar eigenlijk alleen het advies om hem idd te laten huilen.. het zelfverzekerd in de box zetten en hem echt gewoon laten.. desnoods ook weglopen, zodat hij ook niet telkens als hij mij constant ziet kan denken: oow laat ik gaan huilen dan haalt ze me er wel uit...

S'nachts ook, als ik zeker weet dat hij geen honger heeft en er niets aan de hand is , gewoon laten huilen...

Ik hoop echt dat als we dit consequent toe gaan passen we snel wat verbetering zien.. want jeej, wat vreet dit een energie.. het is zo'n volhouder! Vanmorgen huilde hij na 2 uur nog in de box.. en toen moest ik hem er wel uithalen omdat ik de oudste van de psz moest halen...
sandra
sandra
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 199
Punten : 213

Bericht  PiP ma 29 nov 2010 - 9:13

Zo erg als jij omschrijft is F nooit geweest, maar ik herken zeker wel wat.
F. slaapt erg weinig en wil ook veel aandacht.
Rond die periode heb ik ook lopen zoeken naar een sprongetje, maar kwam alleen uit op het 8,5 en 11 maanden sprongetje... (F was 10 dagen te laat en loop ook voor in ontwikkeling)
Echt tips heb ik eigenlijk niet, F had het lang niet zo erg, maar ze hoeft mijn aandacht ook niet te delen.
Ik ben haar ook steeds in de box gaan zetten en nu huilt ze ongeveer 30 sec en kan ik in haar zicht wat doen voor 15 a 30 min. Zodra ze merkt dat ik wegloop is het gedaan...

Rond de 6 maanden heeft ze ook een vreselijke sprong gehad (in mijn zomervakantie :shock: )
Daarna is ze wel heel anders geworden, volgens het CB kwam dat omdat haar hoofdje al haar ontwikkelingen niet kon bijbenen. Ze kon toen ineens zitten kruipen, langslopen en toen ze dat kon had ze mama minder nodig.

Misschien dat hij inderdaad in een sprong zit en straks loopt?

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: