Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Het huishouden: hou jij een vaste volgorde aan?

+26
*Lookie*
pinklady85
_DoI
SleepingBeauty
Ugly Betty
sanne-84
patjuhhh
Merai
Winegum
_Lana_
Snoes
M-G
ThinkPink
Zonnetje
minoessepoes
Gigi_
Lindsya
Dennenappel
Beachgirl
Makamba
Sjonno
Caroow
maiadebij
smooch
Zwerver
Susan
30 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Het huishouden: hou jij een vaste volgorde aan? - Pagina 2 Empty Re: Het huishouden: hou jij een vaste volgorde aan?

Bericht  Gast zo 2 jan 2011 - 6:30

Nee ik doe het wanneer het uitkomt.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Het huishouden: hou jij een vaste volgorde aan? - Pagina 2 Empty Re: Het huishouden: hou jij een vaste volgorde aan?

Bericht  Gast zo 2 jan 2011 - 6:34

Als ik zin heb of als het echt niet meer kan doe ik het Very Happy.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 2 jan 2011 - 6:51

Ja, ik doe altijd alles op dezelfde vrije dag. Ik doe dat bewust zodat ik op de dagen dat ik moet werken 's avonds na het werk niet meer aan de schoonmaak hoef enzo.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 2 jan 2011 - 7:02

Ik heb de woensdag vrij. Ik schrijf altijd in mijn agenda wanneer ik wat moet doen. Anders vergeet ik het en doe ik het pas als het echt vies is. Ik wil het graag voor zijn. Nu is het een stuk overzichtelijker.

Gast
Gast

Bericht  minoessepoes zo 2 jan 2011 - 8:05

Door de week doen we in ieder geval de afwas en zorgen we dat er een doekje over het aanrecht en fornuis gaat en de eettafel als dat nodig is, de wc netjes is en legen we af en toe de prullenbak. Meestal draaien we 1 was in de week (beddengoed gooien we op de kar van housekeeping en de hotel wasmachines zijn extra groot dus daar gaat heel veel in). Meer niet, maar we werken dan ook beide full-time.

Op Zaterdag spuit ik de badkamer in, ga daarna het huis stoffen en daarna ga ik douchen en maak ik meteen de badkamer schoon. Mijn vriend verschoont dan de bedden en stofzuigt. Ongeveer 1 keer in de maand of 6 weken houden we grote schoonmaak, dan doen we de keuken en een keer een kast ed. De planten geef ik wel standaard op Vrijdag water, anders vergeet ik welke dag ze water hebben gehad. Op Zondag doen we meestal samen boodschappen. Strijken doen we ieder zelf.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Zonnetje zo 2 jan 2011 - 8:12

Mijn vriend en ik maken altijd op zaterdag (en als het dan niet uitkomt op zondag) het huis schoon: woonkamer, slaapkamer, badkamer met wc, keuken, gang stoffen en stofzuigen/dweilen. Ik geef ook altijd op zaterdag de plantjes water.
Wassen doen we net hoe het uitkomt. Als de was droog is, vouwen het op of strijken het en zetten een nieuwe was aan. Het beddengoed verschonen we eens in de 2 weken, meestal op woensdag.
Afwassen doen we altijd na het avondeten. Ik haal dan ook een doekje over de eettafel, het aanrecht en het fornuis en als we die gebruikt hebben, door de magnetron/oven.
Dingen als ramen wassen, alle keukenkastjes schoonmaken of de kledingkast opruimen, doe ik vaak in vakanties.
Boodschappen doe ik meestal op zaterdag en woensdag en soms nog tussendoor wat kleine dingen.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  ThinkPink zo 2 jan 2011 - 9:29

Ik heb ook een schema:

Dinsdagavond: boodschappen doen (meestal doet mijn vriend dit uit zijn werk)

Woensdagavond: handdoeken wassen

Donderdagavond: 2x bonte was doen (één lichte en één donkere)

Vrijdagavond: boodschappen doen (meestal doet mijn vriend dit uit zijn werk), was opvouwen en blouses strijken

Elke zaterdag: samen met mijn vriend het hele huis schoonmaken. Voornamelijk de wc's schoonmaken, woonkamer, slaapkamer en rommelkamer stoffen en stofzuigen. Witte was doen.

Elke zondag: 1x bonte was doen

Om de week op zaterdag: bed verschonen en wassen en de badkamer schoonmaken.

Extra dingen zoals de ramen zemen, keuken schoonmaken etc. doen we als we meer tijd hebben of als er één bijvoorbeeld een dag vrij is.

ThinkPink
Prater
Prater

Aantal berichten : 705
Punten : 720
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  M-G zo 2 jan 2011 - 10:08

Nee ik heb daar geen schema voor. Over het algemeen is het ieder weekend bed verschonen. In het weekend komen de extra schoonmaakwerkzaamheden aan bod. Verder was ik als dat nodig is en drogen hetzelfde. De afwas gaat in de vaatwasser en zodra deze vol is, zet ik die aan. De wc maak ik een paar keer per week schoon. Het aanrecht ruim ik netjes weer op en een doekje erover na gebruik. Iedere avond als ik thuis kom uit het werk, dan ruim ik op en indien nodig stofzuigen en met een poetsdoekje door het huis. Dweilen doe ik alleen als het nodig is. Als er visite komt dan doe ik altijd even een kleine schoonmaak van te voren in de woonkamer, wc en gang. Ik kan er gewoon niet tegen als het rommelig is en ik krijg visite.
M-G
M-G
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Snoes zo 2 jan 2011 - 11:21

Nee, wij gebruiken geen schema. Wij werken beiden fulltime, dus doordeweeks hebben we meestal weinig tot geen tijd om iets in het huishouden te doen (buiten koken en de afwas natuurlijk). Dus meestal doen wij het meeste in het weekend.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120

Bericht  _Lana_ zo 2 jan 2011 - 12:12

Wij hebben niet echt een schema, al hou ik ook wel van een beetje structuur.
Meestal komt het wel een beetje op hetzelfde neer, iedere week. Op zaterdag stof en stofzuig ik het hele huis. En dan altijd in dezelfde volgorde, dus van boven naar beneden. Daarna doe ik de wc´s, boven en beneden.
Zondag is bij ons wasdag en dus ook het verschonen van het bed.
En de badkamer doe ik ook meestal op zondag, dan ga ik daarna meteen lekker in een schoon badje Very Happy .
De keuken doen we iedere dag na het koken en dan meestal ook meteen de tafels even met een doekje.
Tussendoor doen we natuurlijk ook nog wel eens wat Wink .

Sowieso werken wij allebei fulltime, dus het is hier altijd wel netjes en schoon ( of tenminste meestal, haha ), het wordt gewoon niet echt vies. Dit is niet te vergelijken met mensen met kinderen of huisdieren natuurlijk.
Al snap ik niet dat sommige mensen iedere dag afstoffen, dat is toch helemaal niet nodig? Of bedoelen jullie daarmee alleen de tafels even snel afnemen? Dus niet de kasten enz?

Op internet kun je trouwens ook wel voorbeeldschema´s vinden.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  Gast zo 2 jan 2011 - 20:02

Sjonno schreef:Ja, ik heb een heel schema Embarassed

Maandag; trappengat, overloop, slaapkamer Rick ( incl bed verschonen ), zolder, woonkamer, toilet, slaapkamer Lisa ( incl bed verschonen ) en badkamer. En dan ook echt in deze volgorde

Dinsdag; Onze slaapkamer ( incl bed verschonen )

Donderdag; woonkamer en toilet

Zaterdag; woonkamer en toilet.

Stofzuigen beneden iedere dag ( soms 2 keer ), dweilen ook bijna iedere dag, speelgoed opruimen 2x per dag en ook iedere dag met een doekje over de keukenkastjes en het aanrecht.

Voor mijn was heb ik ook een heel schema. Maar zonder schema's ben ik gewoon het overzicht kwijt.

Ik werk hier ook met een schema, veel makkelijker en overzichtelijker. Als ik straks weer aant werk ga zal ik hem wel moeten aanpassen op de dagen dat ik vrij ben, nu heb ik elke dag 1 vertrek zeg maar Wink

Gast
Gast

Bericht  Winegum ma 3 jan 2011 - 4:52

In drukke periodes schiet alles er hier bij in. Dan heb ik geen zin/tijd om schoon te maken/op te ruimen. Door dit topic ben ik op het idee gekomen om een lijst te maken en die op de koelkast te plakken. Een paar dingen heb ik er voor deze week vast opgezet, op donderdag de kattenbak doen bijvoorbeeld. Dingen waarvan ik ook zeker weet dat het op die dag kan/moet. Maar verder heb ik er neergezet dat de kerstboom opgeruimd moet worden. Dat kan morgen, maar zou ook pas zondag kunnen..

Ik ben benieuwd of dit gaat werken! Zeker ook omdat het fijn is om dingen van het lijstje af te strepen. Hopelijk krijg ik zo ook wat meer regelmatig in het huishouden.

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Merai wo 5 jan 2011 - 3:22

Mijn vriend en ik hebben de taken wel een beetje verdeeld, dit hebben we niet eens bewust gedaan maar het is zo gelopen. Wanneer er afwas staat (hij) of was ligt (ik) gaan we hiermee aan de slag.
Verder proberen we een keer per week (meestal wordt het per anderhalve week) een poetsuurtje in te lassen. Dan stoft, stofzuigt en eventueel dweilt hij en ik geef de badkamer en de keuken een grondige poetsbeurt. Dit werkt voor ons prima, zo vies wordt het niet met zijn tweetjes. Overigens ben ik er inderdaad ook wel van om voordat er bezoek komt nog even een extra doekje over de wc te halen maar dat is meer psychisch smile.
Merai
Merai
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4765
Punten : 5075

Bericht  patjuhhh wo 5 jan 2011 - 5:49

ik werk erg onregelmatig dus doe de dingen ook wanneer het uitkomt.
patjuhhh
patjuhhh
Prater
Prater

Aantal berichten : 1070
Punten : 1103

Bericht  sanne-84 wo 5 jan 2011 - 5:51

qua dagen heb ik geen vast schema omdat ik onregelmatige diensten heb. vaak maak ik alles 1x inde week goed schoon met een sopje, de week erna met een stofdoekje.
ik betrap me er wel op dat ik een vaste volgorde heb in het schoonmaken. als ik beneden poets gaat dat in mn vast rondje, net als boven de slaapkamers; altijd eerst het kleine kamertje, dan de slaapkamer (en ook daar heb ik mn rituelen) en dan de hobbykamer.
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214

Bericht  Ugly Betty wo 5 jan 2011 - 22:56

Sinds kort gebruik ik een schema, omdat ik anders het overzicht kwijt ben. En als het eenmaal te rommelig/vies is, vind ik het alleen maar moeilijker om eraan te beginnen.
Ik probeer elke avond een uurtje wat te doen, dan hoef ik op zaterdag alleen maar boodschappen te doen. Ik heb nu elke avond genoeg tijd om te relaxen, zaterdags tijd voor leuke dingen en mijn huis is ook nog netjes smile
Ik hou me er trouwens niet erg streng aan hoor, als ik 's avonds iets anders te doen heb, doe ik het schoonmaken gewoon een andere keer.
Ugly Betty
Ugly Betty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1681
Punten : 1762

Bericht  SleepingBeauty do 6 jan 2011 - 1:14

Dromertje schreef:nee, ik heb geen vast schema, ik doe wanneer ik iets nodig vind. De ene keer wordt de boel ook sneller vies dan een andere keer. Het enige wat ik wel iedere dag op dezelfde tijd doe is alles weer opruimen. 's avonds voor we gaan zitten ruimen we speelgoed op, doen we het oud papier in de oud papierbak, doekje over tafels en aanrecht, zodat het er gewoon weer netjes uitziet. Dan zit ik ook rustiger. Als het een grote troep is, dan voelt het heel chaotisch in mijn hoofd en kan ik niet rustig zitten.
Helemaal mee eens, zo doen wij het ook.
het koste mij in het begin wel moeite om het vaste schema beetje los te laten. MIjn moeder was namelijk altijd van alles elke week even te doen. Maar daar heb ik echt geen tijd voor en mn man werkt ook full-time dus dan ga ik liever andere dingen doen dan schoonmaken als we vrij zijn.
Dus nu doen we elke avond evne alles een beetje opruimen, oud papier weg, vuilnis naar buiten, doekje over de tafels.
Ik probeer wel elke week even de wc's te doen en stof te zuigen. Maar meestal zuig ik wel vaker.
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  _DoI do 6 jan 2011 - 5:41

Nee, wij hebben daar geen schema voor. Als ik zie dat het nodig is en het komt mij op dat moment uit dan doe ik het.
_DoI
_DoI
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 417
Punten : 435

Bericht  pinklady85 di 11 jan 2011 - 8:34

Ik heb een huishoud-schema,want ik hou van regelmaat en ben best wel een poetsmiep. :face:
Ik had vroeger commentaar op mijn moeder,maar ben nu net zo. Embarassed
Het enigste wat hier rondslingert is speelgoed van B. maar dat vind ik gezellig :-D
Schoonmaken doe ik meestal s'morgens.

Dagelijks:
- afwassen
- afvalbak legen
- stofzuigen+dweilen
- wassen (als de wasmachine vol is)
- wc snel afnemen
- eettaffel & salontafel afnemen

Maandag:
- slaapkamer van mij
- slaapkamer van B.

Dinsdag:
- douche & wc

Woensdag:
- woonkamer
- boodschappen

Donderdag:
- keuken

Vrijdag:
- administratie bijwerken

Zaterdag:
- boodschappen

Zondag:
- niks angel

1x per maand:
- matrassen stofzuigen
- koelkast schoonmaken (indien nodig)
- ramen lappen (indien nodig)
- bovenop kasten, de plinten en deuren en radiatoren schoonmaken
pinklady85
pinklady85
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 136
Punten : 153
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  *Lookie* di 11 jan 2011 - 8:46

Nee, wij hebben daar geen schema voor. Ik doe het wanneer het mij uitkomt. Afwassen doen we wel sowieso elke dag maar verder geen vaste dagen of vaste momenten.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Jude di 11 jan 2011 - 22:00

Bepaalde dingen doe ik wel volgens schema, zoals bed verschonen en het konijnenhok verschonen omdat ik anders weet van mezelf dat ik het vergeet. Verder maak ik schoon als ik daar tijd voor heb en zin (niet vaak genoeg dus haha)
Jude
Jude
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 69
Punten : 72

Bericht  Pannetoet wo 12 jan 2011 - 3:56

Ik heb altijd de maandag vrij dus dan doe ik ook automatisch het meeste zoals afstoffen (overal), stofzuigen, dweilen en de was.. De dinsdag, woensdag en donderdag is het vaak waar we aan toe komen dus dat kan de was opvouwen zijn, wasje draaien of snel een doekje over de wc. Zaterdag verschoon ik altijd het bed en ook weer wat nodig is smile
Pannetoet
Pannetoet
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2192
Punten : 2318

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 2:24

Ik deed altijd waar ik zin in had (of niet en dat bleef liggen), maar sinds vorige week heb ik voor mezelf een schema. Nu moet ik elke dag een paar dingetjes doen met als resultaat dat ik binnen een week het hele huis heb gedaan.

Gast
Gast

Bericht  VeryCherry ma 17 jan 2011 - 2:29

Ik heb een rooster gemaakt en die hangt aan de binnenkant van een keukenkastje, dus niet zo in het zich voor visite. Ik hield me er heel goed aan, maar door al het gezeik komt er momenteel niks meer uit mijn handen. Al moet ik wel zeggen dat ik vandaag lekker bezig ben geweest smile
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 2:35

CherrieLola schreef:Ik heb een rooster gemaakt en die hangt aan de binnenkant van een keukenkastje, dus niet zo in het zich voor visite. Ik hield me er heel goed aan, maar door al het gezeik komt er momenteel niks meer uit mijn handen. Al moet ik wel zeggen dat ik vandaag lekker bezig ben geweest smile

Haha, wat toevallig. Hier hangt hij ook in een keukenkastje. Tot nu toe werkt het voor mij echt perfect.
Vond het altijd lastig, huishouden en kind combineren.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: