Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Het huishouden: hou jij een vaste volgorde aan?

+26
*Lookie*
pinklady85
_DoI
SleepingBeauty
Ugly Betty
sanne-84
patjuhhh
Merai
Winegum
_Lana_
Snoes
M-G
ThinkPink
Zonnetje
minoessepoes
Gigi_
Lindsya
Dennenappel
Beachgirl
Makamba
Sjonno
Caroow
maiadebij
smooch
Zwerver
Susan
30 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Het huishouden: hou jij een vaste volgorde aan? Empty Het huishouden: hou jij een vaste volgorde aan?

Bericht  Gast za 1 jan 2011 - 8:54

Zie topictitel. Dus maandag doe ik dit en dit, dinsdag dit en dit. Of doe je het wanneer het vies is?

Ik heb het momenteel behoorlijk druk met werk en studie en merk dat het huishouden erbij in schiet. Ook ben ik van mezelf best chaotisch, ik heb wel erg behoefte aan structuur om die chaos minder te maken. Maar hoe?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het huishouden: hou jij een vaste volgorde aan? Empty Re: Het huishouden: hou jij een vaste volgorde aan?

Bericht  Susan za 1 jan 2011 - 9:01

Ik heb wel dat als ik 's avonds het speelgoed opruim, ik bijvoorbeeld eerst alle autootjes verzamel, dan alle boekjes, dan alle spulletjes uit het keukentje. Op die manier is het sneller klaar, heb ik het gevoel. Voor de rest ben ik nog steeds echt niet goed in het huishouden.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het huishouden: hou jij een vaste volgorde aan? Empty Re: Het huishouden: hou jij een vaste volgorde aan?

Bericht  Gast za 1 jan 2011 - 9:04

Nee, ik ruim op en maakt schoon wanneer ik vind dat dan nodig is en wanneer ik daar tijd voor heb. Ik begin dan bij het geen wat het meest nodig is :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het huishouden: hou jij een vaste volgorde aan? Empty Re: Het huishouden: hou jij een vaste volgorde aan?

Bericht  Zwerver za 1 jan 2011 - 9:08

Smikkell schreef:Nee, ik ruim op en maakt schoon wanneer ik vind dat dan nodig is en wanneer ik daar tijd voor heb. Ik begin dan bij het geen wat het meest nodig is :P
+1
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het huishouden: hou jij een vaste volgorde aan? Empty Re: Het huishouden: hou jij een vaste volgorde aan?

Bericht  smooch za 1 jan 2011 - 9:15

wc-eend schreef:
Smikkell schreef:Nee, ik ruim op en maakt schoon wanneer ik vind dat dan nodig is en wanneer ik daar tijd voor heb. Ik begin dan bij het geen wat het meest nodig is :P
+1

Hier het zelfde.
smooch
smooch
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2385
Punten : 2453
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het huishouden: hou jij een vaste volgorde aan? Empty Re: Het huishouden: hou jij een vaste volgorde aan?

Bericht  Gast za 1 jan 2011 - 10:11

Ik heb een lijstje hangen in mn keuken Embarassed Die probeer ik te volgen zodat mn huis ook schoon is als ik het een week heel erg druk heb. Morgen moet ik bv. de ramen lappen en mn bed verschonen. Maar 2 dingetjes dus op de manier is het goed te doen en heb ik genoeg tijd om te relaxen Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het huishouden: hou jij een vaste volgorde aan? Empty Re: Het huishouden: hou jij een vaste volgorde aan?

Bericht  Gast za 1 jan 2011 - 10:19

Ik heb niet echt een schema maar sommige dingen moeten gewoon van mezelf gebeuren in een week.
Maar of ik dat nou op een vrijdag of een zondag doe. Dat ligt eraan of ik moet werken of weg moet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het huishouden: hou jij een vaste volgorde aan? Empty Re: Het huishouden: hou jij een vaste volgorde aan?

Bericht  Gast za 1 jan 2011 - 10:37

Nee, ik doe het als ik er tijd voor heb. Soms is het echt nodig en doe ik het even snel, maar bij geen schema.
Mijn moeder heeft een vast schema en wijkt daar niet vanaf. Ze heeft geen baan en zit al 28 jaar thuis. Gaat zelfs de deur niet uit als er niet gepoetst is of haar taken van die dag nog niet klaar zijn. Vreselijk vind ik dat! Ik begin er dus absoluut niet aan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het huishouden: hou jij een vaste volgorde aan? Empty Re: Het huishouden: hou jij een vaste volgorde aan?

Bericht  Gast za 1 jan 2011 - 10:51

Ik wil geen slaaf van mijn eigen huishouden zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het huishouden: hou jij een vaste volgorde aan? Empty Re: Het huishouden: hou jij een vaste volgorde aan?

Bericht  Gast za 1 jan 2011 - 11:00

Ik verschoon de kattebak altijd op dezelfde dag. Verder doe ik de afwas als er afwas is en komt de schoonmaakster langs om de rest te doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het huishouden: hou jij een vaste volgorde aan? Empty Re: Het huishouden: hou jij een vaste volgorde aan?

Bericht  maiadebij za 1 jan 2011 - 11:35

Vera schreef:Ik verschoon de kattebak altijd op dezelfde dag. Verder doe ik de afwas als er afwas is en komt de schoonmaakster langs om de rest te doen.

Wat een prettige luxe, een schoonmaakster!

Ik heb geen schema. Met 2 kleine kindjes loopt mijn dag eigenlijk nooit zoals gepland, dus plan ik dat soort dingen ook niet. Werkt alleen maar frustrerend als het me niet lukt. Ik doe de dingen die moeten gebeuren als daar tijd voor is. Soms ben ik 's morgens om 11 uur al klaar, soms om 8 uur 's avonds nog niet.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het huishouden: hou jij een vaste volgorde aan? Empty Re: Het huishouden: hou jij een vaste volgorde aan?

Bericht  Gast za 1 jan 2011 - 21:47

Nee, ik heb geen vast schema meer.
Al lukt het me wel aardig dat de meeste dingen op dezelfde dag/tijdstip gebeuren.

Er zijn wel een paar dingen die ik elke dag of elke week gedaan wil hebben.
Dus in elk geval elke dag stofzuigen en elke dag de toiletten uit.

Verder wil ik 1x per week ons bed verschonen.
Van mijn dochter doe ik het sowieso 2 keer per week en als het me lukt doe ik het van ons ook nog een keer.

En ik probeer om minimaal om de dag te strijken zodat er niet een hele bult ligt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het huishouden: hou jij een vaste volgorde aan? Empty Re: Het huishouden: hou jij een vaste volgorde aan?

Bericht  Gast za 1 jan 2011 - 23:39

nee, ik heb geen vast schema, ik doe wanneer ik iets nodig vind. De ene keer wordt de boel ook sneller vies dan een andere keer. Het enige wat ik wel iedere dag op dezelfde tijd doe is alles weer opruimen. 's avonds voor we gaan zitten ruimen we speelgoed op, doen we het oud papier in de oud papierbak, doekje over tafels en aanrecht, zodat het er gewoon weer netjes uitziet. Dan zit ik ook rustiger. Als het een grote troep is, dan voelt het heel chaotisch in mijn hoofd en kan ik niet rustig zitten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het huishouden: hou jij een vaste volgorde aan? Empty Re: Het huishouden: hou jij een vaste volgorde aan?

Bericht  Caroow zo 2 jan 2011 - 0:49

Ik was altijd op zaterdag het beddengoed. En ik probeer elke dag een wasje te doen en om de dag te strijken. En de rest doe ik/vriend wanneer er tijd voor is.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het huishouden: hou jij een vaste volgorde aan? Empty Re: Het huishouden: hou jij een vaste volgorde aan?

Bericht  Sjonno zo 2 jan 2011 - 0:53

Ja, ik heb een heel schema Embarassed

Maandag; trappengat, overloop, slaapkamer Rick ( incl bed verschonen ), zolder, woonkamer, toilet, slaapkamer Lisa ( incl bed verschonen ) en badkamer. En dan ook echt in deze volgorde

Dinsdag; Onze slaapkamer ( incl bed verschonen )

Donderdag; woonkamer en toilet

Zaterdag; woonkamer en toilet.

Stofzuigen beneden iedere dag ( soms 2 keer ), dweilen ook bijna iedere dag, speelgoed opruimen 2x per dag en ook iedere dag met een doekje over de keukenkastjes en het aanrecht.

Voor mijn was heb ik ook een heel schema. Maar zonder schema's ben ik gewoon het overzicht kwijt.

Sjonno
Sjonno
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 468
Punten : 487
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het huishouden: hou jij een vaste volgorde aan? Empty Re: Het huishouden: hou jij een vaste volgorde aan?

Bericht  Makamba zo 2 jan 2011 - 1:00

Was het maar waar. Ik ben echt een enorme slons en hoe vaak ik ook probeer om het netjes te houden of een schema bij te houden, na verloop van tijd gaat het weer mis. Heb het voor nu dus maar gewoon opgegeven en maak schoon als ik zie dat het 'weer' uit de hand gaat lopen. Heb het nu gelukkig wel vroegtijdig door. Gaat dus de goede kant op. Very Happy
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het huishouden: hou jij een vaste volgorde aan? Empty Re: Het huishouden: hou jij een vaste volgorde aan?

Bericht  Gast zo 2 jan 2011 - 3:24

Smikkell schreef:Ik wil geen slaaf van mijn eigen huishouden zijn.

Ik ook niet en daarom heb ik juist houvast aan een soort schema. Ik loop nu namelijk constant achter de feiten aan en als iets frustrerends is.. Ik denk dat ik meer rust heb in mijn hoofd als ik weet dat ik op dinsdag bijv pas de woonkamer o.i.d hoef te doen. Want als ik nu op de bank zie en ik zie viezigheid liggen en ik weet dat de rest van het huis eigenlijk ook schoon moet, dan heb ik geen overzicht meer.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het huishouden: hou jij een vaste volgorde aan? Empty Re: Het huishouden: hou jij een vaste volgorde aan?

Bericht  Beachgirl zo 2 jan 2011 - 3:35

Smikkell schreef:Nee, ik ruim op en maakt schoon wanneer ik vind dat dan nodig is en wanneer ik daar tijd voor heb. Ik begin dan bij het geen wat het meest nodig is :P

Ik ook!

Ik heb een mini huisje dus erg veel te stofzuigen is er niet. En mijn badkamertje heb ik ook binnen 10 minuten gedaan.
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het huishouden: hou jij een vaste volgorde aan? Empty Re: Het huishouden: hou jij een vaste volgorde aan?

Bericht  Gast zo 2 jan 2011 - 3:52

Ik maak alleen schoon wanneer ik tijd heb. Ik ga geen planning maken met maandag dit en woensdag dat. Zeker niet met onregelmatige diensten. Ik ga 's middags om 2 uur niet nog eens het huis schoonmaken. Dat doe ik liever op ochtend.
Ons huis is niet zo groot en als ik eenmaal goed bezig ben is het binnen 2 uurtjes schoon.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het huishouden: hou jij een vaste volgorde aan? Empty Re: Het huishouden: hou jij een vaste volgorde aan?

Bericht  Dennenappel zo 2 jan 2011 - 4:22

Ik doe het wanneer ik tijd heb of als er iets gedaan moet worden.
Voordat ik volledig onregelmatig werkte had ik er wel meer structuur in. Op zondag deed ik altijd twee wassen en het bed verschonen, af en toe de ramen lappen. Stofzuigen, strijken, e.d. op redelijk vaste momenten. Nu werk ik elke week anders, waardoor er niet meer echt een regelmaat in zit.

Alleen ongeveer 1x per week het bed en de kattenbak verschonen.
Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het huishouden: hou jij een vaste volgorde aan? Empty Re: Het huishouden: hou jij een vaste volgorde aan?

Bericht  Gast zo 2 jan 2011 - 4:42

Nee wij hebben geen vaste volgorde of zo.

Wij doen het wanneer het ons uitkomt en als we zien dat het nodig is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het huishouden: hou jij een vaste volgorde aan? Empty Re: Het huishouden: hou jij een vaste volgorde aan?

Bericht  Lindsya zo 2 jan 2011 - 5:51

Nee ik heb geen schema. Maar ik doe wel elke dag stofzuiger, dweilen, stoffen, wc schoonmaken, de trap stofzuigen en de afwas of met de hand of in de vaatwasser. De bovenverdieping doe ik drie keer per week stoffen, stofzuiger en dweilen. De bedden doe ik 1 keer per week verschonen en dat doe ik vrijdag of zondag.
Ik doe wel de ramen 1 keer per maand op dezelfde dag als de glazenwasser geweest is voor de bovenverdieping.
De was en de strijk doe ik tussen door dat verschilt per dag hoeveel het is.
Speelgoed doe ik samen met mijn zoontje opruimen of hij doet het alleen elke dag.
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1640
Punten : 1683
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Het huishouden: hou jij een vaste volgorde aan? Empty Re: Het huishouden: hou jij een vaste volgorde aan?

Bericht  Gast zo 2 jan 2011 - 6:00

Die had ik wel, met twee vrije dagen, maar vanaf morgen werk ik elke ochtend, dus zal ik het in de middag doen. Ik begin meestal met de was, zodat ik dat daarna kan ophangen of in de droger kan doen. En ga dan elke kamer steeds af en hou het bij, dus het is een kleine moeite.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het huishouden: hou jij een vaste volgorde aan? Empty Re: Het huishouden: hou jij een vaste volgorde aan?

Bericht  Gast zo 2 jan 2011 - 6:28

Ik ga elke zondag schoonmaken en zaterdagochtend verschoon ik de kattenbak.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het huishouden: hou jij een vaste volgorde aan? Empty Re: Het huishouden: hou jij een vaste volgorde aan?

Bericht  Gigi_ zo 2 jan 2011 - 6:29

Ik begin altijd met antikalkspul in de douche en in de wc
terwijl dat intrekt maak ik in mn woonkamer de tafels en kast schoon,
dan weer terug naar de badkamer, schoonmaken etc! dan mn slaapkamer schoonmaken (nachtkast etc)
daarna alles stofzuigen (badkamer,woonkamer,slaapkamer)
Keuken schoonmaken en daarna ook die stofzuigen.

en als ik dan nog zin heb... alles dweilen
smile

Oja, en dat alles op zondag of dinsdag


Laatst aangepast door Gigi_ op zo 2 jan 2011 - 6:39; in totaal 1 keer bewerkt
Gigi_
Gigi_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 447
Punten : 505
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het huishouden: hou jij een vaste volgorde aan? Empty Re: Het huishouden: hou jij een vaste volgorde aan?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum