Autrijden in mist
+12
Zininzon
Toet
ExpressoB
Sneeuwvlok
Caramba
Penny Blossom
Rush
Dani
Admin
Zora
Snoes
Jilke
16 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Autrijden in mist
Haha groot licht merk je echt wel hoor! En anders ben je al lang gewaarschuwd door weggebruikers... Ook zie je dan een blauw icoontje op je dasboard
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10
Haha, ik ben er vandaag gewoon pas na 4 jaar achtergekomen waar het knopje van mijn mistlampen zit
Vlegel- Fluisteraar
- Aantal berichten : 117
Punten : 159
Registratiedatum : 04-09-11
Bij minder dan 50 meter zicht gaat de (achter)mistlamp aan, dan mág het ook pas. Maar wat nu als je door mistbanken gaat, moet je het dan aan/uit/aan, enz zetten?
mzcharlotte- Ratel
- Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
AngelNyn schreef:Ik rij nu met die dichte mist met mijn gewone lampen en beide mistlampen aan. Zaterdag op de snelweg gereden, stuk van 100km ongeveer, maar had dan echt niet altijd minder dan 50 meter zicht, maar ga ze niet telkens aan en uit doen.
Valt me trouwens ook op hoeveel mist lampen stuk zijn bij mensen, je zag afgelopen week vaak maar 1 lamp branden.
Heel veel auto's hebben maar 1 mistachterlicht.
Ik haat trouwens rijden in de mist. Vooral die klote fietsers die niet beseffen dat ze zonder licht totaal onzichtbaar zijn.
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
_Chance schreef:AngelNyn schreef:Ik rij nu met die dichte mist met mijn gewone lampen en beide mistlampen aan. Zaterdag op de snelweg gereden, stuk van 100km ongeveer, maar had dan echt niet altijd minder dan 50 meter zicht, maar ga ze niet telkens aan en uit doen.
Valt me trouwens ook op hoeveel mist lampen stuk zijn bij mensen, je zag afgelopen week vaak maar 1 lamp branden.
Heel veel auto's hebben maar 1 mistachterlicht.
Ik haat trouwens rijden in de mist. Vooral die klote fietsers die niet beseffen dat ze zonder licht totaal onzichtbaar zijn.
Ja achterlicht klopt idd! Kwam ik net achter.. Wilde mijn rechter mist achterlicht verwisselen, omdat die stuk was.. Ik verwissel het lampje waarvan ik dácht dat het mijn mistlamp was.. Lamp aan.. Doet geen enkele lamp het meer! Ook mijn gewone achterlicht niet.. Dus ik stressen, want moet vanavond nog weg..
4 lampjes geprobeerd, maar omdat gister mijn gewone achterlicht het nog deed, dacht ik dat die niet stuk kon zijn.. Uiteindelijk tóch maar die lamp ook verwisseld.. En ja hoor.. Die bleek ook stuk te zijn, en de lamp waarvan ik dácht dat het mijn mistlamp was, was mijn remlicht Ja duh, die gaat niet branden als je achter je auto staat.. Het stomme is dacht ik rechts wel een mistlamp er in kan doen, alleen er zit nog een klepje er voor, dus er is wel een aansluiting voor het lampje, maar die kan je nergens insteken, of je moet het klempje open breken..
Overigs zag ik gister en eergister dus ook veel mensen met een kapotte mistlamp voor.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Heel heel heeeeeeeel officieel wel.mzcharlotte schreef:Bij minder dan 50 meter zicht gaat de (achter)mistlamp aan, dan mág het ook pas. Maar wat nu als je door mistbanken gaat, moet je het dan aan/uit/aan, enz zetten?
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Rush schreef:Heel heel heeeeeeeel officieel wel.mzcharlotte schreef:Bij minder dan 50 meter zicht gaat de (achter)mistlamp aan, dan mág het ook pas. Maar wat nu als je door mistbanken gaat, moet je het dan aan/uit/aan, enz zetten?
Vraag me af in hoeverre politie daar streng op controleert?
Want ik had dat dus van de week ook.. Stuk van 100KM, ja het was echt niet altijd minder dan 50 meter zicht, maarja als ik constant knopje aan, knopje uit, denk dat dat ook gevaarlijk is, omdat auto's dan misschien denken dat je remt als er ineens een lamp aan springt..
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Klopt, dus volgens mij zijn ze daar niet zo streng mee. Mistlicht voeren als het niet mistig is zijn ze hier wel heel streng mee. :-)AngelNyn schreef:Rush schreef:Heel heel heeeeeeeel officieel wel.mzcharlotte schreef:Bij minder dan 50 meter zicht gaat de (achter)mistlamp aan, dan mág het ook pas. Maar wat nu als je door mistbanken gaat, moet je het dan aan/uit/aan, enz zetten?
Vraag me af in hoeverre politie daar streng op controleert?
Want ik had dat dus van de week ook.. Stuk van 100KM, ja het was echt niet altijd minder dan 50 meter zicht, maarja als ik constant knopje aan, knopje uit, denk dat dat ook gevaarlijk is, omdat auto's dan misschien denken dat je remt als er ineens een lamp aan springt..
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Wie mist er nog?
» Erge mist
» Kat mist z'n maatje
» rituals yin bed & body mist
» Enorme mist - groot ongeluk in de buurt
» Erge mist