Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kat in het portiek

3 plaatsers

Ga naar beneden

Kat in het portiek Empty Kat in het portiek

Bericht  Gast zo 20 nov 2011 - 11:12

Dames,

Elke nacht deze week horen we onze kat miauwen voor de deur en we waren er inmiddels achter dat dat komt door een kat die aan de andere kant van de deur staat te miauwen in het portiek. Nu is hij sinds vandaag de gehele dag te vinden in het portiek, hij miauwt heel zielig & loopt de hele tijd om iedereen heen die hier woont. Alle buren (3) hebben al bij ons aangebeld met de vraag/verzoek of onze kat naar binnen mag omdat hij miauwt, 1 detail, het is niet onze kat, want die van ons komt überhaupt niet buiten nerd Hij heeft vanmiddag even binnen gelopen hier, en onze kat vond het verder prima, maar hij hoort hier niet & hij is dus weer naar buiten gegaan. Maar nu zit hij nog steeds in de kou buiten. Hij heeft geen honger of dorst en ziet er wel helemaal gezond uit, maar is toch zoekend naar een (warme) plek.

What to do?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kat in het portiek Empty Re: Kat in het portiek

Bericht  Gast zo 20 nov 2011 - 11:18

Als ik alle katten moeten binnen halen die hier staan te miauwen voor de deur, dan had ik er nu 40 gehad ofzo.
Dus lekker laten gaan, ook al is het zielig!

Ik had van de week bij het nieuwe huis trouwens ook zoiets, er sprong een jonge kat in mijn auto toen ik de deur open deed. En wilde er met geen mogelijkheid uit. Ik had mijn auto deur open laten staan (dan kan hier in het dorp) en toen ik naar de uitvoerder liep kwam die kat eruit. Dezelfde auto als dat wij hebben kwam aanrijden, alleen andere kleur.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kat in het portiek Empty Re: Kat in het portiek

Bericht  Gast zo 20 nov 2011 - 11:19

Ja hier is het dus echt nooit zo, katten komen überhaupt nooit de trap van het portiek op hier, vandaar dat ik het zo zielig vind bounce

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kat in het portiek Empty Re: Kat in het portiek

Bericht  Pompoen zo 20 nov 2011 - 11:45

Je kunt even kijken of er op Amivedi een kat staat die aan de beschrijving voldoet! En je kunt ook deze kat opgeven bij Amivedi als gevonden. Verder zou ik het vooral even in de gaten houden maar niet zo maar binnen laten.
Wij hadden keer een kat die er echt heel scharminkelig uit zag bij de voordeur zitten. Omdat ik twee katten had heb ik dat beest ook niet binnen gelaten maar ik heb 'm wel wat eten gegeven. Juist omdat ik dacht dat het óf een zwerfkat was óf een vermiste kat. 's middags zag ik in de supermarkt een briefje hangen dat een doodzieke kat weg was die er echt heel zielig uit zag. Toen heb ik gebeld en zijn ze komen zoeken in onze tuin en het bleek inderdaad hun kat te zijn. 't beest was ontsnapt en moest elke dag schildkliermedicatie krijgen.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat in het portiek Empty Re: Kat in het portiek

Bericht  Lady Starstruck zo 20 nov 2011 - 11:49

тыквашка schreef:Je kunt even kijken of er op Amivedi een kat staat die aan de beschrijving voldoet! En je kunt ook deze kat opgeven bij Amivedi als gevonden. Verder zou ik het vooral even in de gaten houden maar niet zo maar binnen laten.
Wij hadden keer een kat die er echt heel scharminkelig uit zag bij de voordeur zitten. Omdat ik twee katten had heb ik dat beest ook niet binnen gelaten maar ik heb 'm wel wat eten gegeven. Juist omdat ik dacht dat het óf een zwerfkat was óf een vermiste kat. 's middags zag ik in de supermarkt een briefje hangen dat een doodzieke kat weg was die er echt heel zielig uit zag. Toen heb ik gebeld en zijn ze komen zoeken in onze tuin en het bleek inderdaad hun kat te zijn. 't beest was ontsnapt en moest elke dag schildkliermedicatie krijgen.

Ik heb het ook een keer gedaan. Ik heb een kat gevonden in een doosje voor mijn flat om half drie 's nachts. Het was vakantie tijd en hij kwam gelijk naar mij toegelopen al miauwend. Ik denk die is gedumpt, was nog boos ook ik dacht hoe konden die mensen dat nou doen. Bleek het een kat te zijn van de mensen die achter ons woonde in een woonwijk. De kat was al eerder naar binnen gehaald door andere mensen in de flat maar die hadden iemand in huis die allergisch was dus die hadden hem in een doos voor onze flat gezet. Die mensen waren hem kwijt. Ik neem nooit maar dan ook nooit meer een kat in huis.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat in het portiek Empty Re: Kat in het portiek

Bericht  Gast zo 20 nov 2011 - 12:30

Ik zou hem binnen halen als ik jou was en op amivedi zetten.het wordt voor katten nu al snel te koud buiten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kat in het portiek Empty Re: Kat in het portiek

Bericht  Pompoen zo 20 nov 2011 - 21:38

Lady Starstruck schreef:
тыквашка schreef:Je kunt even kijken of er op Amivedi een kat staat die aan de beschrijving voldoet! En je kunt ook deze kat opgeven bij Amivedi als gevonden. Verder zou ik het vooral even in de gaten houden maar niet zo maar binnen laten.
Wij hadden keer een kat die er echt heel scharminkelig uit zag bij de voordeur zitten. Omdat ik twee katten had heb ik dat beest ook niet binnen gelaten maar ik heb 'm wel wat eten gegeven. Juist omdat ik dacht dat het óf een zwerfkat was óf een vermiste kat. 's middags zag ik in de supermarkt een briefje hangen dat een doodzieke kat weg was die er echt heel zielig uit zag. Toen heb ik gebeld en zijn ze komen zoeken in onze tuin en het bleek inderdaad hun kat te zijn. 't beest was ontsnapt en moest elke dag schildkliermedicatie krijgen.

Ik heb het ook een keer gedaan. Ik heb een kat gevonden in een doosje voor mijn flat om half drie 's nachts. Het was vakantie tijd en hij kwam gelijk naar mij toegelopen al miauwend. Ik denk die is gedumpt, was nog boos ook ik dacht hoe konden die mensen dat nou doen. Bleek het een kat te zijn van de mensen die achter ons woonde in een woonwijk. De kat was al eerder naar binnen gehaald door andere mensen in de flat maar die hadden iemand in huis die allergisch was dus die hadden hem in een doos voor onze flat gezet. Die mensen waren hem kwijt. Ik neem nooit maar dan ook nooit meer een kat in huis.

Ik laat in principe ook geen katten binnen en geef ze normaal ook geen voer. Maar wel als ze er doodziek uitzien!
Toen we nog in Hilversum woonden waar we onze katten kregen (moederpoes woont nu bij een vriendin) hadden we ook een probleem met buren die onze kat binnenlieten en te eten gaven. Ze kreeg daar heerlijk blikvoer terwijl ze bij ons brokjes kreeg. Dat had een reden, ze heeft namelijk tandproblemen en dat word door blikvoer niet beter. Ze werd echt enorm dik. En op een dag werden we gebeld door de buurvrouw van 2 huizen verder, ze had toch maar eens naar het halsbandje gekeken wat ze omhad en ondekt dat er een telefoonnummer op stond... Dat onze kat steeds bij haar binnen zat en dat haar kat dat niet leuk vond en dat we haar beter moesten verzorgen omdat ze een kale plek op haar rug had.
Ik heb toen tegen de buurvrouw gezegd dat ze moest stoppen met mijn kat eten geven en binnen laten. Maar uiteindelijk is dat niet gelukt, ze bleef het doen want ze vond het zo zielig voor onze poes. Op een gegeven moment was ze echt vertrokken, woonde gewoon ongeveer fulltime bij de buurvrouw. Die vervolgens klaagde bij ons en wilde dat wij haar weghaalden omdat zij een kitten zou krijgen en het huis al vol genoeg was.
Uiteindelijk zijn we haar op de dag voor onze verhuizing naar de andere kant van het land bij de buurvrouw gaan halen. Maar ik was wel flink pissig hoor over hoe dat gegaan was.
Dus in principe haal ik nooit katten binnen, geef ze geen eten, hoogstens een bakje water. Maar wat ik wél doe is uitzoeken of er ergens zo'n kat vermist is en eventueel de kat opgeven als aan komen lopen bij Amivedi.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat in het portiek Empty Re: Kat in het portiek

Bericht  Gast zo 20 nov 2011 - 22:09

Ik had water en wat eten voor hem buiten gezet, en dat is allemaal op, maar op dit moment zie ik hem niet, zal zo meteen eens even kijken. Zodra hij weer komt ronddwalen en miauwen ga ik hem op amevedi zetten, ik heb daar al helemaal rondgezocht maar hij/zij staat er niet op in ieder geval wat ik kan vinden op dit moment..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kat in het portiek Empty Re: Kat in het portiek

Bericht  Verona zo 20 nov 2011 - 22:28

Wij hebben toen ook een kat hier voor de deur gehad van de flat, we hebben toen even gevraagd bij het asiel wat we konden doen. (komen we iedere week wel een keer)
En zij zeiden dat je absoluut geen eten moet geven! Het kan namelijk zijn dat hij de weg kwijt is, en als je dan eten blijft geven dan blijft hij bij jullie hangen.
Verona
Verona
Prater
Prater

Aantal berichten : 581
Punten : 708
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Almere

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat in het portiek Empty Re: Kat in het portiek

Bericht  Gast zo 20 nov 2011 - 22:32

Verona schreef:Wij hebben toen ook een kat hier voor de deur gehad van de flat, we hebben toen even gevraagd bij het asiel wat we konden doen. (komen we iedere week wel een keer)
En zij zeiden dat je absoluut geen eten moet geven! Het kan namelijk zijn dat hij de weg kwijt is, en als je dan eten blijft geven dan blijft hij bij jullie hangen.

Maar hij loopt hier al een week in de avond/nacht rond te dwalen aan onze kat te horen, en gisteren heb ik hem een handje brokjes gegeven, verder had ik hem inderdaad nog niks gegeven. Maar dan is hij al de hele week de weg kwijt misschien Sad

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kat in het portiek Empty Re: Kat in het portiek

Bericht  Verona zo 20 nov 2011 - 22:37

Pippa schreef:
Verona schreef:Wij hebben toen ook een kat hier voor de deur gehad van de flat, we hebben toen even gevraagd bij het asiel wat we konden doen. (komen we iedere week wel een keer)
En zij zeiden dat je absoluut geen eten moet geven! Het kan namelijk zijn dat hij de weg kwijt is, en als je dan eten blijft geven dan blijft hij bij jullie hangen.

Maar hij loopt hier al een week in de avond/nacht rond te dwalen aan onze kat te horen, en gisteren heb ik hem een handje brokjes gegeven, verder had ik hem inderdaad nog niks gegeven. Maar dan is hij al de hele week de weg kwijt misschien Sad

Bij ons liep hij ook al een hele week rond. Wij hadden hem eerst een paar brokjes gegeven en daarna dus info gevraagd bij het asiel. Daarna hadden wij hem geen eten meer gegeven, maar later zag ik dat hij van iedereen wel wat kreeg. Tja dan blijft zo'n beestje ook hangen. Maar snap dat het zielig is als zo'n beestje steeds voor de deur zit hoor. Hadden de vorige bewoners misschien een kat? Aangezien hij voor jullie deur zit. Misschien is hij wel terug gelopen?
Verona
Verona
Prater
Prater

Aantal berichten : 581
Punten : 708
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Almere

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat in het portiek Empty Re: Kat in het portiek

Bericht  Gast zo 20 nov 2011 - 22:49

De bewoners zijn hier al 4 jaar weg, maar hadden sowieso geen kat! Het is overigens ook een kat van maximaal 2 jaar oud gok ik...


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kat in het portiek Empty Re: Kat in het portiek

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum