vraagjes babyzwemmen
+8
PapillonRose
Annie24
meisje
snoezel
Smaragdje
Linda
Dolphinne
chipa
12 plaatsers
Pagina 1 van 1
vraagjes babyzwemmen
Binnenkort wil ik met mijn zoontje gaan babyzwemmen. Was vandaag zelf even gaan zwemmen en toen gelijk even gekeken bij het babyzwemmen maar kon niet ontdekken hoe de moeders dat nu doen met hun baby.
Er zijn bij ons kleine hokjes en er is een 'schapenhok'. Ik had bedacht mijn zoontje in de maxi cosi mee te nemen en omkleden in het schapenhok. Maar hoe doe je dat dan na het zwemmen? Eerst natuurlijk de kleine afdrogen en aankleden en weer in maxi cosi zetten, maar waar? Volgens mijn zij er geen aparte commodes oid.
En gaan jullie alleen met je kindje of neem je iemand mee? En is het begeleid? (op muziek oid?)
En welke zwemluiers gebruiken jullie? Zie het alweer helemaal gebeuren dat er opeens een grote bruine vlek in het water om ons heen verschijnt haha.
Er zijn bij ons kleine hokjes en er is een 'schapenhok'. Ik had bedacht mijn zoontje in de maxi cosi mee te nemen en omkleden in het schapenhok. Maar hoe doe je dat dan na het zwemmen? Eerst natuurlijk de kleine afdrogen en aankleden en weer in maxi cosi zetten, maar waar? Volgens mijn zij er geen aparte commodes oid.
En gaan jullie alleen met je kindje of neem je iemand mee? En is het begeleid? (op muziek oid?)
En welke zwemluiers gebruiken jullie? Zie het alweer helemaal gebeuren dat er opeens een grote bruine vlek in het water om ons heen verschijnt haha.
chipa- Prater
- Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10
Re: vraagjes babyzwemmen
Het schapenhok ? Ik ben nooit gaan babyzwemmen, te slecht voor de longen. Nu M.ara 1,5 is krijgt ze zwemtherapie op het revalidatie centrum. Hier gaan alle moeders bij elkaar in 1 kleedkamer. Er zijn commode's voor de kinderen. Misschien hebben ze dat in een gewoon zwambad ook wel ? Niet te moeilijk denken, komt vanzelf allemaal goed.
Gast- Gast
Ik werk zelf in een zwembad.
Bij ons is er een grote aankleedtafel met een aantal aankleedkussens. Ernaast staat een box waar kinderen ingezet kunnen worden terwijl moeder zich aankleed (of een volgend kind).
Daarnaast zijn er 2 grotere aankleedruimtes met daarin ook 2 aankleedkussens op een tafel en nog 2 kleine hokjes aan elkaar gemaakt met een aankleedtafel+ kussen.
Op de zwemzaal (bij het peuterbad) zijn ook nog 2 aankleedtafels.
Als ik zelf ga zwemmen met mijn zoontje ga ik in het dubbel hok of de grotere aankleedruimte. Dan kan ik hem dus op het kussen omkleden en daarna mijzelf. (Als ik weet dat het erg druk is en die niet vrij zijn kleed ik ons om in de personeelsruimte, maar dat is voor jou natuurlijk geen optie ).
Als ik met iemand samen ben kleed ik mijn zoontje uit op de grote tafel en dan daarna mijzelf in een klein hokje terwijl de andere persoon op mijn zoontje let.
Ik zou gewoon het zwembad waar je wil gaan zwemmen even bellen en vragen hoe ze dat geregeld hebben. Misschien hebben ze tijdens het babyzwemmen een aparte ruimte speciaal ingericht en liggen de aankleedkussens op normale zwemtijden ergens opgeborgen (dat is zo in een ander zwembad waar ik soms werk).
Bij ons is het baby/peuterzwemmen begeleid door 1 zwemonderwijzer (met diploma's voor baby-peuterzwemmen). Er worden liedjes gezongen, spelletjes gedaan en bewogen in het water.
Ik gebruikte altijd wel een zwemluier, gewoon van een eigen merk of van huggies.
Bij ons is er een grote aankleedtafel met een aantal aankleedkussens. Ernaast staat een box waar kinderen ingezet kunnen worden terwijl moeder zich aankleed (of een volgend kind).
Daarnaast zijn er 2 grotere aankleedruimtes met daarin ook 2 aankleedkussens op een tafel en nog 2 kleine hokjes aan elkaar gemaakt met een aankleedtafel+ kussen.
Op de zwemzaal (bij het peuterbad) zijn ook nog 2 aankleedtafels.
Als ik zelf ga zwemmen met mijn zoontje ga ik in het dubbel hok of de grotere aankleedruimte. Dan kan ik hem dus op het kussen omkleden en daarna mijzelf. (Als ik weet dat het erg druk is en die niet vrij zijn kleed ik ons om in de personeelsruimte, maar dat is voor jou natuurlijk geen optie ).
Als ik met iemand samen ben kleed ik mijn zoontje uit op de grote tafel en dan daarna mijzelf in een klein hokje terwijl de andere persoon op mijn zoontje let.
Ik zou gewoon het zwembad waar je wil gaan zwemmen even bellen en vragen hoe ze dat geregeld hebben. Misschien hebben ze tijdens het babyzwemmen een aparte ruimte speciaal ingericht en liggen de aankleedkussens op normale zwemtijden ergens opgeborgen (dat is zo in een ander zwembad waar ik soms werk).
Bij ons is het baby/peuterzwemmen begeleid door 1 zwemonderwijzer (met diploma's voor baby-peuterzwemmen). Er worden liedjes gezongen, spelletjes gedaan en bewogen in het water.
Ik gebruikte altijd wel een zwemluier, gewoon van een eigen merk of van huggies.
Dolphinne- Prater
- Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Bij het zwembad waar wij altijd gaan heb je wel gewoon commodes staan. Die staan naast het bad. Dus eerst kind afdrogen en omkleden, kind in de maxi cosi en dan kleed ik mezelf in een gewoon pashokje om.
Dl past nu niet meer in een maxi cosi, dus dat gaat helaas niet meer.
Onze dochter heeft nooit een zwemluier om, gewoon alleen een broekje/badpakje.
Dl past nu niet meer in een maxi cosi, dus dat gaat helaas niet meer.
Onze dochter heeft nooit een zwemluier om, gewoon alleen een broekje/badpakje.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
@mama van 2: Te slecht voor de longen bedoel je dat voor alle kindjes of gold dat alleen voor jouw kindje?
Het schapenhok is trouwens de gezamelijke aankleedruimte:)
Ik denk dat ik gewoon maar eens een keer ga en dan zie ik het wel. Zal vast wel iets zijn waar je je kindje kan omkleden en anders zie ik wel hoe de andere moeders dat doen. Bedankt voor jullie antwoorden!
Het schapenhok is trouwens de gezamelijke aankleedruimte:)
Ik denk dat ik gewoon maar eens een keer ga en dan zie ik het wel. Zal vast wel iets zijn waar je je kindje kan omkleden en anders zie ik wel hoe de andere moeders dat doen. Bedankt voor jullie antwoorden!
chipa- Prater
Hier zijn bij het bad ,waar de les wordt gegeven, aankleedkussens. Je kunt dus eerst jezelf omkleden en daarna bij het bad je kindje. Nadien kun je je kindje daar dan ook aankleden en daarna jezelf in een kleedhokje. De eerste keer wist ik een iets groter hokje te pakken te krijgen daarna, maar afgelopen keer was het toch een klein hokje. Helaas.
Ik ben nu twee keer geweest en toen is mijn man ook meegeweest (eerste keer vooral voor foto's), maar nu zou ik ook zo alleen gaan. Hier is het begeleid zwemmen. Er worden liedjes gezongen, gespetterd, even "onderwater zwemmen" en met speeltjes.
Ik gebruik gewoon de zwemluiers van de kruidvat (kleinste maat) en daarover heen nog een zwembroekje
Ik ben nu twee keer geweest en toen is mijn man ook meegeweest (eerste keer vooral voor foto's), maar nu zou ik ook zo alleen gaan. Hier is het begeleid zwemmen. Er worden liedjes gezongen, gespetterd, even "onderwater zwemmen" en met speeltjes.
Ik gebruik gewoon de zwemluiers van de kruidvat (kleinste maat) en daarover heen nog een zwembroekje
Smaragdje- Ratel
- Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10
Ik zou het gewoon even vragen als je je aan gaat melden, het is volgens mij in ieder zwembad anders.
Bij ons waren er 4 grotere hokjes met verkleedkussen, en ook bij het bad zelf was er 1 wand met aankleedkussens. Ik nam haar mee in een maxicosi.
Bij ons waren er 4 grotere hokjes met verkleedkussen, en ook bij het bad zelf was er 1 wand met aankleedkussens. Ik nam haar mee in een maxicosi.
snoezel- Prater
- Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10
Hier is er een grote kleedruimte en ze hebben daar grote tafels in het midden staan.
Ook zijn er aankleedkussens voor de baby's en een box.
Ook zijn er aankleedkussens voor de baby's en een box.
meisje- Prater
- Aantal berichten : 802
Punten : 872
Registratiedatum : 24-12-10
Rejoy. schreef:slecht voor de longen (en oortjes) geldt voor alle kinderen.
Dat heb ik nooit geweten! Is dit tot een bepaalde leeftijd? Mijn zoontje is natuurlijk nog wel erg jong.
chipa- Prater
chipa schreef:Rejoy. schreef:slecht voor de longen (en oortjes) geldt voor alle kinderen.
Dat heb ik nooit geweten! Is dit tot een bepaalde leeftijd? Mijn zoontje is natuurlijk nog wel erg jong.
de chloorlucht is sowieso niet goed voor je longen, welke leeftijd je hebt. Het is natuurlijk wel zo: hoe jonger, hoe gevoeliger. Ik zou dus wel uitkijken met regelmatig gaan zwemmen.
Met onder water laten gaan moet je ook echt uitkijken. Bij jonge kinderen sluit de buis van Eustachius nog niet altijd goed, waardoor er zwembadwater in het middenoor kan komen. Met alle bacteriën e.d. kan dat heel makkelijk voor een oorontsteking zorgen. Goed zorgen dus dat hij niet per ongeluk wat water binnen krijgt.
Gast- Gast
Het zwembad waar wij gaan maakt gebruik van ZE: zoutelectrolyse. Hierdoor zit er vele malen minder chloor in het water dan in andere zwembaden. Wel iets, want dat is verplicht
Even kleine uitleg:
In zwembaden kan door middel zoutelectrolyse chloor gewonnen worden uit zout (NaCl). Hieraan zijn vele voordelen verbonden zoals geen chloorlucht, zeer zacht water, geen verkleuring van badkleding en geen handelingen meer met gevaarlijk Chloor (Natriumhypochloried)
Een speciale zogenaamde chloorgenerator cell gaat chloor aanmaken uit het aanwezige zwembadzout in het water. Dit chloor is zeer zuiver. Dit noemt men zoutelectrolyse
Even kleine uitleg:
In zwembaden kan door middel zoutelectrolyse chloor gewonnen worden uit zout (NaCl). Hieraan zijn vele voordelen verbonden zoals geen chloorlucht, zeer zacht water, geen verkleuring van badkleding en geen handelingen meer met gevaarlijk Chloor (Natriumhypochloried)
Een speciale zogenaamde chloorgenerator cell gaat chloor aanmaken uit het aanwezige zwembadzout in het water. Dit chloor is zeer zuiver. Dit noemt men zoutelectrolyse
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Hier is er een groot kleedhok voor iedereen. Daar kleden de mama's zich eerst om. Vervolgens kan je met je kindje in de maxi cosi naar het zwembad toe en aan twee muren zijn daar een soort hele grote planken met verschoningsmatjes. Daar kunnen de kindjes worden verkleed. Na het zwemmen doe je dan eerst je kindje en daarna jezelf omkleden. Werkt hier prima! Al ben ik hier trouwens pas met 5 maanden gegaan en ga ik nog niet echt elke week, omdat het niet zo goed voor de longetjes is.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Waarom is het slecht voor de longetjes?
loesje- Kletskop
- Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
loesje schreef:Waarom is het slecht voor de longetjes?
er zijn een aantal onderzoeken gedaan, waaruit een verband lijkt te bestaat tussen (jong) zwemmen in chloorwater en een verhoogd risico op astma en bronchitis bij kinderen. De discussie bestaat nog of dit ook voor Nederlandse zwembaden geldt.
Gast- Gast
In ons zwembad hangt ook zo;n grote poster met allerlei info over het chloorgehalte en dat dat daar dus veel minder is. Wij zijn toen r klein was eigenijk nooit gaan zwemmen omdat ik idd hoorde van de oortjes/longen. Wilde dat risico niet nemen.
Hij was ongeveer 6 mnd toen we voor het eerst even gingen zwemmen en nu gaan we ongeveer 1x in de maand denk ik.
Hij was ongeveer 6 mnd toen we voor het eerst even gingen zwemmen en nu gaan we ongeveer 1x in de maand denk ik.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Drie maand is denk ik wel erg jong om te gaan babyzwemmen. Ik denk niet dat een baby er dan al veel aan heeft en misschien ook wel snel koud wordt nog na die tijd. Persoonlijk zou ik lekker nog een paar maandjes wachten.
Gast- Gast
met alex ben ik vanaf dat hij 6 maanden is gaan babyzwemmen en ik ga elke week hij vind het zo leuk.
loesje- Kletskop
- Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Ik ben ook nooit wezen babyzwemmen ivm met het chloor en de longetjes.
Het kan best zijn dat er minder chloor in de zwembaden in nederland zit maar mijn moeder heeft copd en die krijgt het echt heel erg benauwd in het zwembad.
Met Ciske ben ik pas gaan zwemmen toen het in een buitenbad kon en nu zwemt hij dan.
Met Janneman zijn we nog niet wezen zwemmen.
Het kan best zijn dat er minder chloor in de zwembaden in nederland zit maar mijn moeder heeft copd en die krijgt het echt heel erg benauwd in het zwembad.
Met Ciske ben ik pas gaan zwemmen toen het in een buitenbad kon en nu zwemt hij dan.
Met Janneman zijn we nog niet wezen zwemmen.
Gast- Gast
Jeetje dat wist ik dus serieus allemaal niet! Heb er ook helemaal niet bij stilgestaan. Ik denk dat we dan nog maar even een paar maanden wachten. Leek me zo leuk (zowel voor F als voor mama), maar ook ivm snel afkoelen is het misschien niet heel lekker voor hem.
chipa- Prater
Ik vond het trouwens pas leuk toen L.aurens een maand of 10 was, kon hij lekker kruipen en poedelen in het kinderbadje. Nu vindt hij het wel echt geweldig, ik denk dat wij van het weekend maar weer eens gaan, het gaat toch regenen!!
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
ik ben inmiddels 2 x wezen zwemmen met mijn zoontje, de eerste keer was hij bijna 13 weken.
hij kan zelf nog niet zo veel, maar vindt het heerlijk in het zwembad! is helemaal ontspannen, echt leuk!
ik dacht ook dat je met zo'n kleintje nog niet zoveel kan in het water, maar als je aan babyzwemmen/ouder-en-kindzwemmen meedoet leer je wat je allemaal kunt! ik vind het echt wel een aanrader!
hij kan zelf nog niet zo veel, maar vindt het heerlijk in het zwembad! is helemaal ontspannen, echt leuk!
ik dacht ook dat je met zo'n kleintje nog niet zoveel kan in het water, maar als je aan babyzwemmen/ouder-en-kindzwemmen meedoet leer je wat je allemaal kunt! ik vind het echt wel een aanrader!
koNijntje- Prater
- Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11
Soortgelijke onderwerpen
» Vraagjes over babyzwemmen
» Babyzwemmen
» voor het eerst babyzwemmen
» Zwembad en babyzwemmen Landal Vennenbos
» pap vraagjes.....
» Babyzwemmen
» voor het eerst babyzwemmen