Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ervaring met gipsbuik?

2 plaatsers

Ga naar beneden

Ervaring met gipsbuik? Empty Ervaring met gipsbuik?

Bericht  Koeboe82 za 1 jan 2011 - 4:37

Hoi,

Ik ben benieuwd of er meiden zijn die een gipsbuik hebben gemaakt?
Welke week maakte je het?
Hoe ging dat?
Leuk om te doen? Of lastig?
Zou je het nog een keer doen?

Foto's van het eindresultaat?

Does and Don't?
I love you
Koeboe82
Koeboe82
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 128
Punten : 183
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaring met gipsbuik? Empty Re: Ervaring met gipsbuik?

Bericht  PapillonRose za 1 jan 2011 - 4:56

Ja, ik heb er ervaring mee. Ik vind het echt een aanrader om te doen, je houdt er echt een mooie herinnering aan over voor later!

Zelf heb ik het gedaan met 37 weken, omdat ik toen ook een flinke buik had. Maar ik las geloof ik op internet allerlei verschillende verhalen, variërend van 30 tot 38 weken voor het ideale tijdstip. Ligt er ook aan hoe groot je buik is misschien, ik ben pas de laatste weken echt hard gaan groeien dus ben wel blij dat ik het niet met 30 weken al gedaan heb (hoewel ik mazzel had dat mijn dochtertje niet te vroeg is gekomen, want 37 weken is misschien wel wat laat om het te doen).

Bij mij ging het goed, ik heb het trouwens door mijn moeder laten doen. Het bij jezelf doen lijkt me erg lastig, dus zorg wel dat iemand het bij je kan doen. Wij vonden het leuk om te doen en het was niet erg lastig. Maar ik had ook een goed pakket gekocht, met een instructie op papier met plaatjes en ook nog een dvd met beeldmateriaal. Mocht ik in de toekomst weer zwanger zijn dan zou ik het zeker nog een keer doen!

Nog wat tips:
- neem een pakket dat groot genoeg is voor je wensen, er moet genoeg gips aanwezig zijn. Meestal staat dit er bij hoor, want het ligt aan welk model je wilt maken en wat je postuur is.
- zorg dat de ruimte waar je het doet vies mag worden, ondanks dat je de grond afdekt met plastic kan er nog wel wat geknoeid worden op bijvoorbeeld de vloer.
- maak de afdruk zittend wanneer je niet lang genoeg kunt staan, reken op ongeveer 45 minuten staan (maken inclusief uitharden in totaal)
- als je geen compleet pakket hebt waar dit al bijzit moet je vaseline in huis halen om je buik van tevoren mee in te smeren, zodat je het gips makkelijker kan verwijderen als de afdruk hard is

Hier het ruwe eindresultaat (ga hem nog bewerken maar daar ben ik nog niet aan toe gekomen):

Weg!

Als je nog vragen hebt mag je ze stellen, geen probleem.

Laatst aangepast door PapillonRose op za 24 sep 2011 - 8:35; in totaal 1 keer bewerkt
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gast za 1 jan 2011 - 5:07

Ben ook benieuwd naar de reacties. Zit er voor deze zwangerschap ook over te denken.
Was laatst ergens iemand die het ook deed, maar het is dus ook makkelijk te doen met een thuispakket?

En kun je zittend een hoop al doen? Ik kan ivm bekken helemaal niet lang staan.
En zijn er ook ideeen om de gipsbuik te versieren?

Gast
Gast

Bericht  PapillonRose za 1 jan 2011 - 5:15

woezel schreef:Ben ook benieuwd naar de reacties. Zit er voor deze zwangerschap ook over te denken.
Was laatst ergens iemand die het ook deed, maar het is dus ook makkelijk te doen met een thuispakket?

En kun je zittend een hoop al doen? Ik kan ivm bekken helemaal niet lang staan.
En zijn er ook ideeen om de gipsbuik te versieren?

Met een thuispakket vond ik het prima te doen. Hoewel iemand die het gewend is om te doen het vast mooier doet, maar ik ben tevreden met het resultaat van wat wij thuis gedaan hebben.

In de instructie van mijn pakket stond dat sommige modellen volledig zittend kunnen worden gedaan, hoewel staan wel de eerste voorkeur heeft. Vooral als je een stukje van je bovenbeen wilt meenemen moet je natuurlijk wel staan. Maar het deel van je schouders, borsten en een groot deel van je buik kun je best zittend al doen.

Om de gipsbuik te versieren zijn ook veel mogelijkheden. Je kunt hem mozaïeken (maar daar ben ik denk ik niet zo'n held in dus zelf ga ik dat niet doen), beschilderen of bijvoorbeeld ook beplakken met iets. Zelf wil ik hem niet teveel bewerken, maar helemaal wit laten vind ik ook weer niet zo leuk. Dus ik ga een effen buikband doorknippen en op de voorkant maken, met daarop vlinders (kunstvlinders op klemmetjes), hartjes, bloemetjes en steentjes. Ik maak de naam van mijn dochtertje erop met wat versiering erbij. Hopelijk heb ik gauw een keer tijd, want alles ligt al weken klaar hier..
Voor voorbeelden van versieringen kun je op internet trouwens eens kijken, ben veel leuke voorbeelden tegen gekomen toen ik een goed gipspakket zocht.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Bericht  Koeboe82 za 1 jan 2011 - 5:20

Erg mooi om te zien!

Mij lijkt het erg mooi om je handen er ook bij te doen,zag ik op tv bij tiener moeders,
Ik twijfel erg wanneer we het gaan doen, Ons zoontje is 6 weken te vroeg geboren,
ben erg bang dat ik straks te laat ben..

Vind erg jammer dat ik bij ons zoontje niet gedaan heb, maar daar hebben we een 3d echo laten doen, Zat nu te twijfelen tussen buikschildering of gipsbuik, dacht buikschildering was je er zo weer af, gipsbuik blijft en kun je ook laten beschilderen,

Hoe ga je je gipsbuik afmaken?
Koeboe82
Koeboe82
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 128
Punten : 183
Registratiedatum : 25-11-10

Bericht  PapillonRose za 1 jan 2011 - 5:35

PapillonRose schreef:
Dus ik ga een effen buikband doorknippen en op de voorkant maken, met daarop vlinders (kunstvlinders op klemmetjes), hartjes, bloemetjes en steentjes. Ik maak de naam van mijn dochtertje erop met wat versiering erbij.

Zo ga ik hem afwerken denk ik.. Heb de versiering al klaar liggen, maar of ik vergeet het of ik heb geen tijd. Wil er binnenkort aan gaan beginnen en ga toch ook eerst internet nog even afspeuren of ik nog een leuker idee kan vinden, anders doe ik het zoals ik van plan ben (want dat lijkt me sowieso leuk).

Een buikschildering is trouwens ook leuk hoor! Je wast hem er wel zo weer af natuurlijk, maar als je er mooie foto's van maakt heb je ook nog een leuke herinnering. Heb ik ook nog gedaan, omdat in de zwangerschapsgroep waar ik in zat er een keer de gelegenheid was om je buik te laten beschilderen:

*weg!
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: