Gipsbuik
+2
TukTuk
Muis
6 plaatsers
Pagina 1 van 1
Gipsbuik
Wie heeft er hier een gipsbuik laten maken en hoe vond je het? Ik wil over een week of 3 een afdruk laten maken, maar geen idee of het moeilijk is. Foto's voor inspiratie zijn ook welkom.
Muis- Prater
- Aantal berichten : 787
Punten : 854
Registratiedatum : 14-11-11
Re: Gipsbuik
Geen ervaring met gipsbuik, wel met gips in het algemeen (Moeten op school maatnames doen met gips). Het werken met gips is in principe niet moeilijk. Heb wel wat algemene tips voor het gebruik van gips;
-Smeer je buik in met vaseline, of gebruik huishoud folie (gewoon om je buik / rug heen wikkelen), zodat je het gips er gemakkelijk van af krijgt.
-Ik neem aan dat je van die gipsverband rolletjes gaat gebruiken? Je kan dan 2 dingen doen, of gewoon op de rol laten en dan uitrollen, of stroken afknippen en die op je buik plakken zeg maar. Zou dan per per strook, het verband minimaal 3x dubbel doen, als je een enkele strook opplakt wordt het niet mooi en veels te dun.
-Als je het op het rolletje laat, de gipsrol in het water houden (lauw-koud water, als je warm water gebruikt hard het gips sneller uit en heb je dus minder tijd om te werken er mee) tot er geen bubbeltjes meer omhoog komen, uit het water halen, een beetje knijpen, wrijven over de gipsrol zodat het gips er een beetje uit komt zeg maar.
-Als je stroken gaat gebruiken, aan 1 kant vast houden en zo de hele strook in het water doen (niet te lang, want dan weekt al het gips uit het verband), vervolgens deze ook lichtjes uitknijpen, maar wel voorzichtig want anders gaat het helemaal dubbel zitten. Wij doen altijd aan 1 kant vast houden, in het water, vervolgens als strook er weer uit trekken en je andere hand er onder, en dan zo zachtjes plooiend op die hand leggen, zodat je hem ook weer als strook los kan halen zeg maar.
-Als je het gips er op doet, tussendoor telkens goed wrijven er over, zodat de gipssmurrie er goed uitkomt en je het mooi glad kan maken. Als je dat pas op het einde doet, krijg je het niet mooi glad meer.
-Als je meerdere lagen gips op elkaar wilt doen, om een steviger resultaat te krijgen, niet wachten tot de eerste laag hard is geworden, want dan hecht het minder goed. (En gips hard snel uit)
-Smeer je buik in met vaseline, of gebruik huishoud folie (gewoon om je buik / rug heen wikkelen), zodat je het gips er gemakkelijk van af krijgt.
-Ik neem aan dat je van die gipsverband rolletjes gaat gebruiken? Je kan dan 2 dingen doen, of gewoon op de rol laten en dan uitrollen, of stroken afknippen en die op je buik plakken zeg maar. Zou dan per per strook, het verband minimaal 3x dubbel doen, als je een enkele strook opplakt wordt het niet mooi en veels te dun.
-Als je het op het rolletje laat, de gipsrol in het water houden (lauw-koud water, als je warm water gebruikt hard het gips sneller uit en heb je dus minder tijd om te werken er mee) tot er geen bubbeltjes meer omhoog komen, uit het water halen, een beetje knijpen, wrijven over de gipsrol zodat het gips er een beetje uit komt zeg maar.
-Als je stroken gaat gebruiken, aan 1 kant vast houden en zo de hele strook in het water doen (niet te lang, want dan weekt al het gips uit het verband), vervolgens deze ook lichtjes uitknijpen, maar wel voorzichtig want anders gaat het helemaal dubbel zitten. Wij doen altijd aan 1 kant vast houden, in het water, vervolgens als strook er weer uit trekken en je andere hand er onder, en dan zo zachtjes plooiend op die hand leggen, zodat je hem ook weer als strook los kan halen zeg maar.
-Als je het gips er op doet, tussendoor telkens goed wrijven er over, zodat de gipssmurrie er goed uitkomt en je het mooi glad kan maken. Als je dat pas op het einde doet, krijg je het niet mooi glad meer.
-Als je meerdere lagen gips op elkaar wilt doen, om een steviger resultaat te krijgen, niet wachten tot de eerste laag hard is geworden, want dan hecht het minder goed. (En gips hard snel uit)
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
Ik had een pakket besteld en mijn vriend heeft het gedaan. Smeer genoeg vaseline, bij het hard worden laat de gips dan vanzelf los.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Ik had ook een doe-het-zelf kit.
Ik heb hem gisteren (eindelijk) afgemaakt. Ik heb hem met verf zilver gespoten. Toen mijn zoontje een maand of twee was heb ik met verf voetafdrukjes gemaakt aan de zijkant deze heb ik nu zwart gemaakt. Ben erg blij met het resultaat.
Voor de andere die het ook zelf hebben gedaan, is jullie binnenkant vd afdruk ook nog vochtig/plakkerig?
Ik heb hem gisteren (eindelijk) afgemaakt. Ik heb hem met verf zilver gespoten. Toen mijn zoontje een maand of twee was heb ik met verf voetafdrukjes gemaakt aan de zijkant deze heb ik nu zwart gemaakt. Ben erg blij met het resultaat.
Voor de andere die het ook zelf hebben gedaan, is jullie binnenkant vd afdruk ook nog vochtig/plakkerig?
Fiebje- Prater
- Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Fiebje schreef:Ik had ook een doe-het-zelf kit.
Wil je misschien een foto plaatsen? ben wel benieuwd
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Je hebt een pm
Fiebje- Prater
Ik had ook een doe-het-zelf pakket. Ik had een heel goed pakket, met voldoende gips (handig, zodat je elk model kunt maken wat je mooi vindt) en vanalles erbij. Ook een duidelijke instructie op papier en zelfs een dvd met beeldmateriaal. Mijn moeder heeft me gegipst en het is mooi geworden vind ik. Wilde hem daarna eigenlijk nog bewerken, maar uiteindelijk vond ik hem gewoon wit toch het best tot zijn recht komen. Het resultaat hangt hier in de slaapkamer, en je kunt het zien op mijn avatar.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Voor wie zo'n gipsafdruk heeft, wat hebben jullie er mee gedaan? ergens opgehangen? of opgeborgen?
Ella- Ratel
Hangt op de slaapkamer van onze oudste dochter :-) bedoeling is dat ze straks beiden in het trappengat naar zolder komen te hangen.
Gast- Gast
Fiebje schreef:Je hebt een pm
Zou ik hem misschien ook mogen zien?
Ik vind zo'n gipsbuik wel erg leuk, dus ga maar een pakket bestellen. Waar hebben jullie het besteld?
Muis- Prater
- Aantal berichten : 787
Punten : 854
Registratiedatum : 14-11-11
Muis schreef:Fiebje schreef:Je hebt een pm
Zou ik hem misschien ook mogen zien?
Ik vind zo'n gipsbuik wel erg leuk, dus ga maar een pakket bestellen. Waar hebben jullie het besteld?
Je hebt ook een pm.
Ik heb het bij babywals(ch) in belgie gekocht online.
En de afdruk komt in onze slaapkamer te hangen.
Fiebje- Prater
Bij de babydump staat hij nu in de folder deze maand voor 14.95 euro ipv 19.95 euro
Ella- Ratel
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: