Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe houden jullie inkomsten/uitgaven bij?

+19
Eliesje
Darius
Punk'd
sanne-84
Tiana
mzcharlotte
Snoes
Parisienne
Marie
Pussycat
litllejoy
Sterre
Makamba
woezel
Spring
Verona
Le Chat Noir
Rush
Feline
23 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Hoe houden jullie inkomsten/uitgaven bij? - Pagina 2 Empty Re: Hoe houden jullie inkomsten/uitgaven bij?

Bericht  Rush do 17 nov 2011 - 22:24

Parisienne schreef:Wij houden niks bij.. maar wil daar toch echt wel verandering in brengen! Heb ooit een keer een mooi Excell-bestand gemaakt (inclusief formules en doorberekeningen enzo), dus het zou niet moeilijk moeten zijn.

Maar schrijven jullie dan serieus elk bonnetje op?!
Ik pin ALLES, dus geen bonnetjes nodig.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe houden jullie inkomsten/uitgaven bij? - Pagina 2 Empty Re: Hoe houden jullie inkomsten/uitgaven bij?

Bericht  Feline do 17 nov 2011 - 22:51

Ik pin ook alles, en ik heb een redelijk goed geheugen dus weet eigenlijk altijd wel wat ik dan gepind heb. Als ik geld uit de muur haal is 't voor stappen dus dat valt gewoon onder de categorie uitgaan/uit eten gaan.
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe houden jullie inkomsten/uitgaven bij? - Pagina 2 Empty Re: Hoe houden jullie inkomsten/uitgaven bij?

Bericht  Gast vr 18 nov 2011 - 11:24

Degenen die mij een pm hebben gestuurd, hebben mail!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe houden jullie inkomsten/uitgaven bij? - Pagina 2 Empty Re: Hoe houden jullie inkomsten/uitgaven bij?

Bericht  Snoes vr 18 nov 2011 - 20:02

Jolicious schreef:Ik gebruik nog steeds het excel bestand wat Weetjewel ooit stuurde. Die had dat weet van haar.. boekhouder/notaris (??). Daar staat echt alles in. Je hoeft het alleen nog maar in te vullen. Ik kan het je eventueel wel opsturen als je wil. Moet je je emailadres even dm'en
Ik ga je ook even PM'en.

Nu doe ik het allemaal nog met pen en papier haha, erg omslachtig.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe houden jullie inkomsten/uitgaven bij? - Pagina 2 Empty Re: Hoe houden jullie inkomsten/uitgaven bij?

Bericht  mzcharlotte vr 18 nov 2011 - 20:31

Ik ken mijn vaste lasten t.o.v. mijn salaris (inclusief boodschappengeld) en daarbuiten kan ik best wel sparen. We zijn samen goed in boodschappen doen, dus het is ook niet dat we dat budget overschrijden. Ik houd om deze reden niks bij.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe houden jullie inkomsten/uitgaven bij? - Pagina 2 Empty Re: Hoe houden jullie inkomsten/uitgaven bij?

Bericht  Tiana vr 18 nov 2011 - 21:01

Ik houd het in een bestandje in excel bij. Ik heb 4 kolommen: inkomsten, uitgaven (vaste lasten, contant en gepind), contant betaald, gepind. De bedragen van contant betaald en gepind laat ik bij elkaar optellen en dat komt dan in de 2e kolom te staan. Onderaan heb ik dan een vakje waarin staat hoeveel er over is en hoeveel er naar de spaarrekening gaat en hoeveel ik dan nog heb.

De laatste paar maanden heb ik echt teveel uitgegeven, dus ik ga voor deze maand een bedrag "reserveren" dat ik vrij mag uitgeven, een bedrag voor alle cadeautjes en de rest gaat naar mijn spaarrekening.
Tiana
Tiana
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3135
Punten : 3238
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe houden jullie inkomsten/uitgaven bij? - Pagina 2 Empty Re: Hoe houden jullie inkomsten/uitgaven bij?

Bericht  sanne-84 zo 20 jan 2013 - 6:09

Even uppen.

Ik hou mn uitgaven ook bij, maar ben niet tevreden over mn manier. Eerst probeerde ik et in een tabel in word, maar dan krijg ik het uiteindelijk niet precies ahter elkaar.
En het bestandje wat ik in excel heb vind ik niet oerzichtelijk, vooral niet door de variabele uitgaven.
Iemand nog een tip of bestandje voor me?
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe houden jullie inkomsten/uitgaven bij? - Pagina 2 Empty Re: Hoe houden jullie inkomsten/uitgaven bij?

Bericht  Gast zo 20 jan 2013 - 6:59

Even googelen op 'huishoudboekje excel' en je vindt allerlei mogelijke excelbestanden. Ik heb een heel basic bestand vanmorgen gedownload. Had zelf al wel een excelfile gemaakt, maar vind deze net even handiger ingedeeld.

http://www.spaarblog.nl/huishoudboekje/

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe houden jullie inkomsten/uitgaven bij? - Pagina 2 Empty Re: Hoe houden jullie inkomsten/uitgaven bij?

Bericht  Punk'd zo 20 jan 2013 - 7:04

Ik heb hem gedownload Kenya. Wat handig.

Ik ga proberen hem dit jaar bij te houden. Helemaal nu ik een baan heb en wil gaan aflossen is het misschien leuk om te zien hoe het allemaal gaat en waar ik kan besparen.

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe houden jullie inkomsten/uitgaven bij? - Pagina 2 Empty Re: Hoe houden jullie inkomsten/uitgaven bij?

Bericht  Darius zo 20 jan 2013 - 7:19

Indigo, nog iemand die wil aflossen op de hypotheek? Heb je het boek: Hypotheekvrij van Gerhard Hormann al gelezen?

Misschien vind je het leuk om onze blog te lezen: www.watkosteengezin.nl
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe houden jullie inkomsten/uitgaven bij? - Pagina 2 Empty Re: Hoe houden jullie inkomsten/uitgaven bij?

Bericht  Punk'd zo 20 jan 2013 - 7:22

Nee, nog geen huis hypotheek aflossing helaas! Ik zou in de toekomst wel heel graag willen kopen. Maar op het moment nog een aflossing van mijn IB groep lening.

Ik ga je blog zeker lezen Very Happy

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe houden jullie inkomsten/uitgaven bij? - Pagina 2 Empty Re: Hoe houden jullie inkomsten/uitgaven bij?

Bericht  Eliesje zo 20 jan 2013 - 9:59

@ Kenya: Wat handig, heb hem gelijk gedownload, zocht altijd nog naar zoiets smile
Eliesje
Eliesje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 404
Punten : 448
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe houden jullie inkomsten/uitgaven bij? - Pagina 2 Empty Re: Hoe houden jullie inkomsten/uitgaven bij?

Bericht  Gast zo 20 jan 2013 - 10:11

Haha, kwestie van googlen, was de tweede hit. Er is nog veel meer (en veel meer uitgebreidere versies) te vinden. Maar vind deze zelf ook wel handig.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe houden jullie inkomsten/uitgaven bij? - Pagina 2 Empty Re: Hoe houden jullie inkomsten/uitgaven bij?

Bericht  sanne-84 zo 20 jan 2013 - 10:46

Tnx, ik zal morgen op de laptop eens kijken!
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe houden jullie inkomsten/uitgaven bij? - Pagina 2 Empty Re: Hoe houden jullie inkomsten/uitgaven bij?

Bericht  Zonnetje zo 20 jan 2013 - 11:53

Ik heb een excel-document gemaakt van een gemiddelde maand. Daarin heb ik alle vaste uitgaven bij elkaar gezet en variabele uitgaven, zoals kleding, dagjes weg, cadeautjes, geschat wat we daar gemiddeld per maand aan uitgeven. Dan heb ik nog een kopje gemaakt met jaarlijkse uitgaven, zoals een bedrag voor vakanties, beurten van de auto's, gemeentelijke heffingen (betalen wij per jaar), autoverzekering en een aantal andere verzekeringen die we per jaar betalen.
Verder staan ook onze inkomsten in dit document. Van de reiskostenvergoeding en inkomsten uit het bedrijf van mijn vriend heb ik ook een gemiddeld bedrag genomen, want de ene maand is dit meer dan de andere maand.

Ik vind het niet nodig om al mijn uitgaven te noteren. Met deze gemiddelde bedragen zien we hoeveel we in een gemiddelde maand zouden kunnen sparen. In maanden waarin het niet lukt om dit bedrag te sparen of waarin we meer kunnen sparen, kunnen we zelf wel verklaren door welke grote uitgaven of meevallers dat komt. Zo houden we globaal in de gaten hoe het ervoor staat met onze inkomsten en uitgaven.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : omgeving Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe houden jullie inkomsten/uitgaven bij? - Pagina 2 Empty Re: Hoe houden jullie inkomsten/uitgaven bij?

Bericht  Taeda zo 20 jan 2013 - 18:24

Wij gebruiken een app op de iPad, de computer gaat hier niet zo vaak aan.
Taeda
Taeda
Prater
Prater

Aantal berichten : 1295
Punten : 1305
Registratiedatum : 11-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe houden jullie inkomsten/uitgaven bij? - Pagina 2 Empty Re: Hoe houden jullie inkomsten/uitgaven bij?

Bericht  iloverose do 24 jan 2013 - 10:12

Gast schreef:Degenen die mij een pm hebben gestuurd, hebben mail!

Zou je mij ook dat excel bestand kunnen pm?
iloverose
iloverose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 467
Punten : 470
Registratiedatum : 10-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe houden jullie inkomsten/uitgaven bij? - Pagina 2 Empty Re: Hoe houden jullie inkomsten/uitgaven bij?

Bericht  Taeda do 24 jan 2013 - 19:46

iloverose schreef:
Gast schreef:Degenen die mij een pm hebben gestuurd, hebben mail!

Zou je mij ook dat excel bestand kunnen pm?

Ik zou Luce even een PM sturen Wink
Taeda
Taeda
Prater
Prater

Aantal berichten : 1295
Punten : 1305
Registratiedatum : 11-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe houden jullie inkomsten/uitgaven bij? - Pagina 2 Empty Re: Hoe houden jullie inkomsten/uitgaven bij?

Bericht  Gast do 24 jan 2013 - 22:08

Ik heb achter in mijn agenda een lijst met vaste lasten en inkomsten staan, en een kolom met maanden. Alles wat bij?afgeschreven is gaat een kruisje achtere. Beetje simpel, maar wel effectief, ik weet dan wat er nog af moet voor het eind van de maand.

Uitgaven qua boodschappen etc hou ik niet bij, wil ik wel gaan doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe houden jullie inkomsten/uitgaven bij? - Pagina 2 Empty Re: Hoe houden jullie inkomsten/uitgaven bij?

Bericht  Arwyn do 24 jan 2013 - 22:22

Ik heb gewoon het overzicht in mijn online bankieren..
Zo'n huishoudboekje zou ik gewoon echt vergeten bij te werken steeds.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe houden jullie inkomsten/uitgaven bij? - Pagina 2 Empty Re: Hoe houden jullie inkomsten/uitgaven bij?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum