Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Rechtstreekse uitbetaling zwangerschapsverlof, wanneer?

4 plaatsers

Ga naar beneden

Rechtstreekse uitbetaling zwangerschapsverlof, wanneer? Empty Rechtstreekse uitbetaling zwangerschapsverlof, wanneer?

Bericht  Gast di 15 nov 2011 - 23:15

Ik heb even een tijdelijke contractstop gedurende mijn verlof, dus het uwv betaald mijn zwangerschapsverlof rechtstreeks aan mij uit.

Vorige week woensdag had ik al heel vroeg een 'weekbedrag' binnen leek het wel, ik dacht namelijk ook dat het per week uitbetaald zou worden. Ben ik nu verkeerd, was dit eenmalig om de maand oktober zeg maar volledig af te sluiten voor mij (ik had een brief van het uwv met dat het bedrag wat berekend was voor mij van 1-4 nov ... was en daarna gelijk geld) of zijn ze nu gewoon wat later met storten?

Ik wil niet gelijk aan de telefoon hangen, zit ook niet op het geld te wachten maar vroeg het me af of ik er dus wél achteraan moet bellen vd week of niet.

Op de site van het uwv staat waz maandelijks, maar dat is informatie van 2010 en het meisje dat ik eind oktober aan de telefoon had zei dat woensdag de stortdag was en er zijn geen vaststaande dagen van het uwv bekend.

Snappen jullie het nog?
Concrete vraag is dus eigenlijk ; stort het uwv per week of per maand als het rechtstreeks aan je uitbetaald?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rechtstreekse uitbetaling zwangerschapsverlof, wanneer? Empty Re: Rechtstreekse uitbetaling zwangerschapsverlof, wanneer?

Bericht  Gast di 15 nov 2011 - 23:18

Ik kreeg per maand uitbetaald.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rechtstreekse uitbetaling zwangerschapsverlof, wanneer? Empty Re: Rechtstreekse uitbetaling zwangerschapsverlof, wanneer?

Bericht  Floor di 15 nov 2011 - 23:22

Ik krijg het van de uwv per maand (ik dacht ergens rond de 25ste).
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rechtstreekse uitbetaling zwangerschapsverlof, wanneer? Empty Re: Rechtstreekse uitbetaling zwangerschapsverlof, wanneer?

Bericht  Gast di 15 nov 2011 - 23:25

Oh, toch!
Dan is het idd rond de 23ste ergens (had ik ergens gegoogled), ook prima!
Bedankt!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rechtstreekse uitbetaling zwangerschapsverlof, wanneer? Empty Re: Rechtstreekse uitbetaling zwangerschapsverlof, wanneer?

Bericht  Pussycat di 15 nov 2011 - 23:25

Bij mij was het ook per maand en dat was nog dit jaar van januari tot april.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rechtstreekse uitbetaling zwangerschapsverlof, wanneer? Empty Re: Rechtstreekse uitbetaling zwangerschapsverlof, wanneer?

Bericht  Printje wo 16 nov 2011 - 0:51

Ik kreeg het gewoon via mijn eigen werkgever, gewoon per maand, zij kregen het volgens mij dan van het uwv. Ben erg slecht met dat soort dingen altijd, heb een te groot het komt wel mentaliteit op dit vlak..
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rechtstreekse uitbetaling zwangerschapsverlof, wanneer? Empty Re: Rechtstreekse uitbetaling zwangerschapsverlof, wanneer?

Bericht  Gast wo 16 nov 2011 - 0:58

Ik heb alleen even geen werkgever Printje, dus daar zal het niet vandaan komen Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rechtstreekse uitbetaling zwangerschapsverlof, wanneer? Empty Re: Rechtstreekse uitbetaling zwangerschapsverlof, wanneer?

Bericht  Printje wo 16 nov 2011 - 1:01

Parels schreef:Ik heb alleen even geen werkgever Printje, dus daar zal het niet vandaan komen Wink

ow sorry, ik heb er helemaal overheen gelezen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rechtstreekse uitbetaling zwangerschapsverlof, wanneer? Empty Re: Rechtstreekse uitbetaling zwangerschapsverlof, wanneer?

Bericht  Pussycat wo 16 nov 2011 - 1:04

Hoelang heb je die werkgever trouwens al niet meer dan? Want ik kreeg vanaf de 36e week al zwangerschapsverlofuitkering 4 weken voor de bevalling en 12 erna was het geloof ik. Totaal 16 weken. Je mag niet alle 16 weken meenemen na je bevalling toch?

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rechtstreekse uitbetaling zwangerschapsverlof, wanneer? Empty Re: Rechtstreekse uitbetaling zwangerschapsverlof, wanneer?

Bericht  RiLiJu wo 16 nov 2011 - 1:15

Ik kreeg het wel wekelijks, rechtstreeks van het UWV. Dat was dit jaar.
RiLiJu
RiLiJu
Prater
Prater

Aantal berichten : 500
Punten : 623
Registratiedatum : 10-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Rechtstreekse uitbetaling zwangerschapsverlof, wanneer? Empty Re: Rechtstreekse uitbetaling zwangerschapsverlof, wanneer?

Bericht  Gast wo 16 nov 2011 - 4:26

Pussycat schreef:Hoelang heb je die werkgever trouwens al niet meer dan? Want ik kreeg vanaf de 36e week al zwangerschapsverlofuitkering 4 weken voor de bevalling en 12 erna was het geloof ik. Totaal 16 weken. Je mag niet alle 16 weken meenemen na je bevalling toch?

Tot 1 nov (ben 6 weken van tevoren met verlof gegaan, dus 12 okt) heeft het uwv rechtstreeks aan mijn werkgever betaald, daarna heeft mijn werkgever doorgegeven dat mijn contract niet werd verlengd en heb ik een brief gekregen van het uwv dat ze het nu rechtstreeks aan mij gingen betalen tot het einde van mijn verlof (bij de uitgerekende datum 2 februari), heb netjes allemaal brieven gehad smile Ik wacht tot volgende week, en als ik het dan niet heb gehad, pleeg ik gewoon even een telefoontje denk ik.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rechtstreekse uitbetaling zwangerschapsverlof, wanneer? Empty Re: Rechtstreekse uitbetaling zwangerschapsverlof, wanneer?

Bericht  Gast wo 16 nov 2011 - 4:28

Kregen jullie dan trouwens ook elke maand/week een betalingsspecificatie?

Ik denk trouwens dat het verschil hem erin zit bij per week of per maand uitbetalen hoe je het van je werkgever kreeg. Ik heb gewoon een vaste 30 uur elke week gemaakt en kreeg per maand uitbetaald, als je natuurlijk bij een uitzendbureau ofzo werkzaam bent met wisselende uren krijg je het wellicht per week?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rechtstreekse uitbetaling zwangerschapsverlof, wanneer? Empty Re: Rechtstreekse uitbetaling zwangerschapsverlof, wanneer?

Bericht  Gast wo 16 nov 2011 - 4:35

Ik heb toch even gebeld, rechtstreeks vanaf het uwv naar de werknemer wordt het ALTIJD per week uitbetaald. Dat wordt dan op maandag uitbetaald, en je krijgt een betalingsspecificatie elke week. Alleen vorige week was er een storing waardoor het gisteren pas is overgemaakt en dus morgen komt. Ze zei ook (toen ik zei dat ik mezelf een ontzettende zeur vond dat ik al zo snel belde) dat de enige manier om dat te komen weten een telefoontje is en dat het toch je inkomen is, dus dat ze begrijpt dat je er dan op zit te wachten. Nou ja, opgelost!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rechtstreekse uitbetaling zwangerschapsverlof, wanneer? Empty Re: Rechtstreekse uitbetaling zwangerschapsverlof, wanneer?

Bericht  Gast wo 16 nov 2011 - 8:40

Parels schreef:Ik heb toch even gebeld, rechtstreeks vanaf het uwv naar de werknemer wordt het ALTIJD per week uitbetaald. Dat wordt dan op maandag uitbetaald, en je krijgt een betalingsspecificatie elke week. Alleen vorige week was er een storing waardoor het gisteren pas is overgemaakt en dus morgen komt. Ze zei ook (toen ik zei dat ik mezelf een ontzettende zeur vond dat ik al zo snel belde) dat de enige manier om dat te komen weten een telefoontje is en dat het toch je inkomen is, dus dat ze begrijpt dat je er dan op zit te wachten. Nou ja, opgelost!

Ik kreeg het ook elke week uitbetaald; elke week op woensdag VOOR 12uur smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rechtstreekse uitbetaling zwangerschapsverlof, wanneer? Empty Re: Rechtstreekse uitbetaling zwangerschapsverlof, wanneer?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum