kwijtschending
+47
girli
Parisienne
Ella
SarahKey
Kayleigh
Arwyn
Blond
Lejow
MissD
Possom
Rumble
SuperGrover
Alex
Bolleke
Rush
Xanna
slaatje
Niki
Susan
rapa nui
Esperanza
RYW
Supertalentje
CCC
Fayebella
Rovine
ExpressoB
Zininzon
Pinklady
Salander
Jeanette
Smaragdje
Feline
Nora
Pompoen
loura
Jade
Kamperseboekenwurm
_Lacey_
Toet
Highway
TukTuk
Antibes
L!ND@
Tania
TGR
Miss_Jessii
51 plaatsers
Pagina 4 van 14
Pagina 4 van 14 • 1, 2, 3, 4, 5 ... 9 ... 14
Re: kwijtschending
Heb even de brief van juni erbij gepakt, ben nieuwsgierig wat het is.
Ik betaal ongeveer 100 euro aan rioolbelasting, ongeveer 100 euro aan afvalstoffenheffing, beide per jaar.
En dan nog de gemeentelijke belastingen die ook rond de 200 per jaar zijn.
Dus dan is het al 30 euro per maand.
Ik betaal ongeveer 100 euro aan rioolbelasting, ongeveer 100 euro aan afvalstoffenheffing, beide per jaar.
En dan nog de gemeentelijke belastingen die ook rond de 200 per jaar zijn.
Dus dan is het al 30 euro per maand.
Gast- Gast
Salander, ze hebben mij ooit gezegd dat dat komt omdat het niks uitmaakt of je met 2 of meer mensen in het huis woont. Er is letterlijk tegen me gezegd dat je beter met 5 man kan wonen dan met 2 omdat het bedrag exact hetzelfde is. Althans, hier in de gemeente is dat zo!
Gast- Gast
Oreo schreef:Salander, ze hebben mij ooit gezegd dat dat komt omdat het niks uitmaakt of je met 2 of meer mensen in het huis woont. Er is letterlijk tegen me gezegd dat je beter met 5 man kan wonen dan met 2 omdat het bedrag exact hetzelfde is. Althans, hier in de gemeente is dat zo!
Ah ok. Dacht dat als je idd met z'n 3en of meer in huis woont dat het bedrag dan nog hoger werd, maar dat maakt dan niks uit blijkbaar.
Salander- Fluisteraar
- Aantal berichten : 242
Punten : 275
Registratiedatum : 14-08-11
Misschien had je moeten sparen voor je op jezelf ging, om meubels te kopen?
Gast- Gast
dat heb ik misschien ook gedaan en staat nu op mijn spaarrekening, maar gezien die rekeningen allemaal kwamen stopte ik ff met geld uitgeven
Miss_Jessii- Fluisteraar
- Aantal berichten : 89
Punten : 150
Registratiedatum : 18-06-11
Ja dat had ik ook niet anders verwacht.. maar het was gewoon maar een vraagje omdat het mij werd aangeraden en ik die vraag over spaargeld daar tussen zag staan, tis niet alsof ik geen dingen wil betalen als jullie dat denken.
Miss_Jessii- Fluisteraar
Wat scheelt dat per gemeente zeg... Ik betaal 1 keer per jaar en krijg ze meestal in maart en mei. Afvalheffingen is de heftigste van de 2 die is 400 zoveel en de waterbelasting 240 geloof ik... Ik kan dat delen met mijn vriend gelukkig dus dat is te overzien.
loura- Ratel
- Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10
jeetje 1 x in het jaar is dat niet ineens een hele hap?
Miss_Jessii- Fluisteraar
Miss_Jessii schreef:jeetje 1 x in het jaar is dat niet ineens een hele hap?
Jawel maar dan ben ik er vanaf... Dat vind ik zelf prettiger dan maandelijks. Maar leuk is ie niet nee die rekening.. Dat vind niemand helaas. Toen ik alleen woonde moest ik hem alleen betalen das wel zuurder hoor
loura- Ratel
- Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10
Wij hebben een eigen huis en betalen 550 euro per jaar aan gemeenteheffingen: rioolrecht, hondenbelastng, container legen.
Dan komt er nog 264 euro per jaar bij voor water.
Gast- Gast
Zie dat je in Drachten woont, hier kan je het gewoon in gedeeltes betalen ( geloof in 8x ofzo)
Ik kreeg bij mijn brief gewoon een formulier wat je terug moet sturen als je het in een aantal termijnen wilt betalen! Heb jij die niet gehad? Woon ook sinds kort op mezelf, dus het is allemaal nog een beetje wennen:-)
Ik kreeg bij mijn brief gewoon een formulier wat je terug moet sturen als je het in een aantal termijnen wilt betalen! Heb jij die niet gehad? Woon ook sinds kort op mezelf, dus het is allemaal nog een beetje wennen:-)
Pinklady- Fluisteraar
- Aantal berichten : 46
Punten : 47
Registratiedatum : 17-07-11
PrinsesBo schreef:Wij hebben een eigen huis en betalen 550 euro per jaar aan gemeenteheffingen: rioolrecht, hondenbelastng, container legen.
oef das een hele hap hoe betaal jullie dat per maand of in 1 x?
Misschien een domme vraag, maar ik zit me sinds kort af te vragen waarom je eigenlijk hondenbelasting moet betalen, voor andere dieren moet dat toch ook niet?
Miss_Jessii- Fluisteraar
Ik vind je behoorlijk fel en ik heb ook het gevoel dat je jezelf een behoorlijk slachtoffer vindt. Inderdaad, wij hebben geen flauw benul van waarom jij het huis uit bent gegaan. Dat staat hier ook nergens en wij beoordelen nu eenmaal op de informatie die we hier kunnen vinden.
Je zegt dat je niemand je ooit verteld heeft dat het zo duur is. Jíj woont op jezelf en jíj bent verantwoordelijk voor die kosten, waarom zou iemand je gaan vertellen hoe dat zit? Je hebt blijkbaar een computer, dus je had van tevoren via internet op kunnen zoeken wat voor kosten er allemaal bij kwamen kijken. Het is toch echt alleen maar JOUW schuld dat je dat blijkbaar niet weet.
Je punt van de kwijtscheLDing begrijp ik wel. Ik snap dat je het wilt proberen als de rest van je berekeningen al niet klopt. Je hele uitgangspunt van de spaarrekening slaat alleen nergens op. Je hebt geen RECHT op een spaarrekening. Was het maar zo'n feest, dan had ik nu een spaarrekening van 100.000 euro. Je zegt zelf dat je het achter de hand wilt houden. Nou, een onverwachte uitgave is daar dan uitermate geschikt voor. Dit is een onverwachte uitgave en helaas vindt de belasting het belangrijker dat jij belasting betaalt dan dat je een bank hebt. Het is het proberen waard en dat zou ik ook zeker doen als ik jou was, maar doe alsjeblieft niet zo zielig en verbaasd over de reacties hier. Zo werkt het nou eenmaal en iedereen is hier gewoon eerlijk. Als je had gewild dat mensen je met zijde handschoentjes aanpakten en gewoon ja zouden knikken, dan had je dat moeten vermelden.
Verder weet ik niet wat voor werk je doet, maar is het niet mogelijk om wat extra uren te maken? Ga nu niet schelden met dat je dat ook wel zelf kunt bedenken, ik probeer met je mee te denken --> dat is dus goed bedoeld. Ik las net dat je schreef dat je overal tegenwoordig een diploma voor moet hebben. Hoe komt het dat je geen diploma hebt? Zou je nog willen studeren en denk je dat het misschien haalbaar is met bijvoorbeeld een aanvullende beurs? Met een diploma op zak heb je sowieso al wat meer zekerheid.
Graag wil ik ook nog toevoegen dat ik heb gehuild om je Nederlands, maar goed, ik studeer dat dan ook.
Je zegt dat je niemand je ooit verteld heeft dat het zo duur is. Jíj woont op jezelf en jíj bent verantwoordelijk voor die kosten, waarom zou iemand je gaan vertellen hoe dat zit? Je hebt blijkbaar een computer, dus je had van tevoren via internet op kunnen zoeken wat voor kosten er allemaal bij kwamen kijken. Het is toch echt alleen maar JOUW schuld dat je dat blijkbaar niet weet.
Je punt van de kwijtscheLDing begrijp ik wel. Ik snap dat je het wilt proberen als de rest van je berekeningen al niet klopt. Je hele uitgangspunt van de spaarrekening slaat alleen nergens op. Je hebt geen RECHT op een spaarrekening. Was het maar zo'n feest, dan had ik nu een spaarrekening van 100.000 euro. Je zegt zelf dat je het achter de hand wilt houden. Nou, een onverwachte uitgave is daar dan uitermate geschikt voor. Dit is een onverwachte uitgave en helaas vindt de belasting het belangrijker dat jij belasting betaalt dan dat je een bank hebt. Het is het proberen waard en dat zou ik ook zeker doen als ik jou was, maar doe alsjeblieft niet zo zielig en verbaasd over de reacties hier. Zo werkt het nou eenmaal en iedereen is hier gewoon eerlijk. Als je had gewild dat mensen je met zijde handschoentjes aanpakten en gewoon ja zouden knikken, dan had je dat moeten vermelden.
Verder weet ik niet wat voor werk je doet, maar is het niet mogelijk om wat extra uren te maken? Ga nu niet schelden met dat je dat ook wel zelf kunt bedenken, ik probeer met je mee te denken --> dat is dus goed bedoeld. Ik las net dat je schreef dat je overal tegenwoordig een diploma voor moet hebben. Hoe komt het dat je geen diploma hebt? Zou je nog willen studeren en denk je dat het misschien haalbaar is met bijvoorbeeld een aanvullende beurs? Met een diploma op zak heb je sowieso al wat meer zekerheid.
Graag wil ik ook nog toevoegen dat ik heb gehuild om je Nederlands, maar goed, ik studeer dat dan ook.
Gast- Gast
Als je een dubbel inkomen hebt, is het sowieso vaak wel te overzien en als je een enkel inkomen hebt, weet je ook dat dit bedrag eens per jaar betaald moet worden en hou je daar dus rekening mee door bijvoorbeeld geld opzij te hebben gezet en om eerlijk te zijn, vind ik het bedrag nou ook weer niet zo onoverkomelijk dat je er echt geheel door in de problemen raakt als je het in 1x betaalt. Als je je dat niet kunt permitteren, is er dus betaling in termijnen mogelijk. Bij een gemiddeld salaris, lijkt dit me echt wel te doen hoor omdat het geen onvoorziene uitgave is en je er dus rekening mee houdt.
Gast- Gast
Pinklady schreef:Zie dat je in Drachten woont, hier kan je het gewoon in gedeeltes betalen ( geloof in 8x ofzo)
nee heb die formulier er niet bij gekregen, naja morgen maar eens langs gemeente kijken of ze dat voor me kunnen regelen
Miss_Jessii- Fluisteraar
Okey, dat is vreemd! Bij mij stond het gewoon in de brief, net zoals bij het waterschap? geloof ik!
Dan zou ik morgen idd even langs de gemeente gaan!
Pinklady- Fluisteraar
- Aantal berichten : 46
Punten : 47
Registratiedatum : 17-07-11
June schreef:Ik vind je behoorlijk fel en ik heb ook het gevoel dat je jezelf een behoorlijk slachtoffer vindt. Inderdaad, wij hebben geen flauw benul van waarom jij het huis uit bent gegaan. Dat staat hier ook nergens en wij beoordelen nu eenmaal op de informatie die we hier kunnen vinden.
ik ben zelf naar gemeente toe gegaan en heb gevraagt wat de kosten waren en dat was een stuk minder dan wat het nu is, dus dan is het niet helemaal mijn schuld lijkt mij?
Ik zielig? ik VRAAG toch alleen maar wat of is dat tegenwoordig ineens verboden? en hoezo geen recht op een spaarrekening? dus je wilt zeggen dat ik tegenwoordig ook niet meer een 10tje per maand op een andere rekening mag zetten oke hmm dat wist ik niet sorry
Ik werk al zoveel mogelijk, 6dagen in de week als er meer uren waren zou ik die ook met liefde aan nemen maar die zijn er helaas niet en ik wil me ook niet kapot maken door mn werk, en ik heb niet gezegt dat ik geen diploma heb, die heb wel, ik zei alleen dat je voor elke baan tegenwoordig een baan nodig hebt dus dat ik niet zo ineens kan over switchen naar iets anders.
Miss_Jessii- Fluisteraar
Pinklady schreef:Okey, dat is vreemd! Bij mij stond het gewoon in de brief, net zoals bij het waterschap? geloof ik!
Ohh okee bij waterschap had ik er ook geen bij, hmm misschien zijn ze het vergeten erbij te doen
Miss_Jessii- Fluisteraar
Elke gemeente hanteert zijn eigen regels en ook eigen bedragen. De ene gemeente is nou eenmaal véél duurder dan de andere (zo ook voor paspoorten etc) en je betaalt soms ook voor andere dingen.
Zo betaal ik amper geld aan de gemeente voor de vuilnis, want wij betalen namelijk extra per container die je aan straat zet.
Wat hier wordt gevraagd over 1 en 3 persoons huishoudens, betreft de 'vervuilingseenheid' van het waterschap. Hierbij wordt niet gekeken naar het aantal inwoners (indien er sprake is van een meerpersoonshuishouden). Elk waterschap houdt 3 eenheden aan voor een huishouden bestaande uit 2 of meer personen.
Zo betaal ik amper geld aan de gemeente voor de vuilnis, want wij betalen namelijk extra per container die je aan straat zet.
Wat hier wordt gevraagd over 1 en 3 persoons huishoudens, betreft de 'vervuilingseenheid' van het waterschap. Hierbij wordt niet gekeken naar het aantal inwoners (indien er sprake is van een meerpersoonshuishouden). Elk waterschap houdt 3 eenheden aan voor een huishouden bestaande uit 2 of meer personen.
Zininzon- Ratel
- Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10
Wat doe je dan voor werk als je 6 dagen per week werkt(e) en nog geen geld hebt voor belastingen? Dan doe je toch iets fout lijkt me?
Gast- Gast
Miss Jessii, natuurlijk mag je een spaarrekening hebben.. Heel goed zelfs.
Maar je reactie op de antwoorden van de andere meiden, komt een beetje over als het volgende:
'Ik heb een spaarrekening van 20.000 euro, maar eigenlijk wil ik dat achter de hand houden, want stel dat mijn auto het begeeft, dan wil ik wel een nieuwe kunnen kopen'
Ik snap dat het bij jou niet om zo'n bedrag gaat, maar zoals andere meiden aangaven is een kwijtschelding voor mensen die het ECHT niet kunnen trekken.
Ik ben zelf maatschappelijk werkster en vraag wel eens zo'n kwijtschelding aan. De mensen voor wie ik dit doe hebben schulden, leven soms van een voedselpakket.
Om maar even aan te geven dat het echt nog wel een aantal malen erger kan dan jouw financiele situatie. En in die zin vind ik je wel wat 'zielig' overkomen
Maar je reactie op de antwoorden van de andere meiden, komt een beetje over als het volgende:
'Ik heb een spaarrekening van 20.000 euro, maar eigenlijk wil ik dat achter de hand houden, want stel dat mijn auto het begeeft, dan wil ik wel een nieuwe kunnen kopen'
Ik snap dat het bij jou niet om zo'n bedrag gaat, maar zoals andere meiden aangaven is een kwijtschelding voor mensen die het ECHT niet kunnen trekken.
Ik ben zelf maatschappelijk werkster en vraag wel eens zo'n kwijtschelding aan. De mensen voor wie ik dit doe hebben schulden, leven soms van een voedselpakket.
Om maar even aan te geven dat het echt nog wel een aantal malen erger kan dan jouw financiele situatie. En in die zin vind ik je wel wat 'zielig' overkomen
Zininzon- Ratel
- Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10
Miss_Jessii schreef:PrinsesBo schreef:Wij hebben een eigen huis en betalen 550 euro per jaar aan gemeenteheffingen: rioolrecht, hondenbelastng, container legen.
oef das een hele hap hoe betaal jullie dat per maand of in 1 x?
Misschien een domme vraag, maar ik zit me sinds kort af te vragen waarom je eigenlijk hondenbelasting moet betalen, voor andere dieren moet dat toch ook niet?
Wij mogen niet per maand betalen bij ons in de gemeente. Wel in 2x maar meer niet.
Hondenbelasting betalen wij, omdat er hier heel veel hondenuitlaststroken zijn waar ze elke dag de poep met een wagentje op komen zuigen en er zijn heel veel losloopgebieden hier.
Ik vind het logisch om dit te betalen, maar zou heel graag zien dat mensen voor bv katten ook moesten betalen.
Gast- Gast
Misschien mag je niet in termijnen betalen en moet het in 1x in jouw gemeente?
Gast- Gast
Netjes uitgelegd, ZiZ.
Iedereen mag een spaarrekening hebben, maar niemand heeft recht op een spaarrekening. Als je tien euro apart kunt leggen om te sparen, dan kun je ook tien euro betalen aan belastingen. Heel zwart wit geschetst. Kwijtschelding is dan ook alleen bedoeld voor mensen die de tien euro niet kunnen sparen en elke dubbeltje moeten omdraaien.
Iedereen mag een spaarrekening hebben, maar niemand heeft recht op een spaarrekening. Als je tien euro apart kunt leggen om te sparen, dan kun je ook tien euro betalen aan belastingen. Heel zwart wit geschetst. Kwijtschelding is dan ook alleen bedoeld voor mensen die de tien euro niet kunnen sparen en elke dubbeltje moeten omdraaien.
Gast- Gast
Pagina 4 van 14 • 1, 2, 3, 4, 5 ... 9 ... 14
Pagina 4 van 14
Permissies van dit forum: