kwijtschending
+47
girli
Parisienne
Ella
SarahKey
Kayleigh
Arwyn
Blond
Lejow
MissD
Possom
Rumble
SuperGrover
Alex
Bolleke
Rush
Xanna
slaatje
Niki
Susan
rapa nui
Esperanza
RYW
Supertalentje
CCC
Fayebella
Rovine
ExpressoB
Zininzon
Pinklady
Salander
Jeanette
Smaragdje
Feline
Nora
Pompoen
loura
Jade
Kamperseboekenwurm
_Lacey_
Toet
Highway
TukTuk
Antibes
L!ND@
Tania
TGR
Miss_Jessii
51 plaatsers
Pagina 5 van 14
Pagina 5 van 14 • 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9 ... 14
Re: kwijtschending
Heb niet alles gelezen.
Je mag maar 1100 euro op je rekening hebben, anders moet je het betalen. Je kunt het allemaal verspreiden over zoveel maanden, zowel waterschapsbelasting en gemeentelijke belasting, dan is het wel te doen hoor.
Je mag maar 1100 euro op je rekening hebben, anders moet je het betalen. Je kunt het allemaal verspreiden over zoveel maanden, zowel waterschapsbelasting en gemeentelijke belasting, dan is het wel te doen hoor.
ExpressoB- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8264
Punten : 8549
Registratiedatum : 22-12-10
Zininzon schreef:Miss Jessii, natuurlijk mag je een spaarrekening hebben.. Heel goed zelfs.
Maar je reactie op de antwoorden van de andere meiden, komt een beetje over als het volgende:
'Ik heb een spaarrekening van 20.000 euro, maar eigenlijk wil ik dat achter de hand houden, want stel dat mijn auto het begeeft, dan wil ik wel een nieuwe kunnen kopen'
Ik snap dat het bij jou niet om zo'n bedrag gaat, maar zoals andere meiden aangaven is een kwijtschelding voor mensen die het ECHT niet kunnen trekken.
Ik ben zelf maatschappelijk werkster en vraag wel eens zo'n kwijtschelding aan. De mensen voor wie ik dit doe hebben schulden, leven soms van een voedselpakket.
Om maar even aan te geven dat het echt nog wel een aantal malen erger kan dan jouw financiele situatie. En in die zin vind ik je wel wat 'zielig' overkomen
Dit wilde ik ook zeggen, maar dan is dit minder chagrijnig
Gast- Gast
Werk in de horeca, nou volgens mij doe ik niks fout, kan er namelijk niks aan doen dat de stroom/gas etc zo duur is en dat ik moet eten/drinken ben nog maar 20 verdien nu nog geen bakken met geld..
Miss_Jessii- Fluisteraar
- Aantal berichten : 89
Punten : 150
Registratiedatum : 18-06-11
Ik denk dat je huis gewoon te duur is. Wat betaal je aan huur per maand dan?
Gast- Gast
Dat snap ik wel, maar in nederland moeten we nou eenmaal belastingen betalen. Ik deed het liever ook niet, maar vrees dat t dan een grote rotzooi zou worden.
Gast- Gast
Ik las hier een aantal keren dat het geld ook tijdelijk weggesluisd kan worden, maar bij mij hadden ze dat toen goed dichtgetimmerd. Je mocht maximaal X procent van je gespaarde bedrag uitgeven. Dus als je er een paar tientjes boven zit is het zo geregeld, maar tienduizenden euro's verstop je niet zomaar. En als je een auto of meer van dat soort dure hobbies had (tenzij die auto noodzakelijk is, moest je aantonen) kreeg je die kwijtschelding ook niet.
In mijn studententijd heb ik dat weleens uit zitten zoeken, geen kwijtschelding gekregen vanwege een spaarrekening "voor later" terwijl ik op dat moment verder geen rooie cent had. Toen balen, nu blij dat ik die rekening nog heb.
In mijn studententijd heb ik dat weleens uit zitten zoeken, geen kwijtschelding gekregen vanwege een spaarrekening "voor later" terwijl ik op dat moment verder geen rooie cent had. Toen balen, nu blij dat ik die rekening nog heb.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
Thanks Maura en June... Ik moet de hele dag dit soort dingen terug leggen bij mijn cliënten, dan leer je vanzelf om dat netjes te doen
Zininzon- Ratel
- Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10
Zininzon schreef:Thanks Maura en June... Ik moet de hele dag dit soort dingen terug leggen bij mijn cliënten, dan leer je vanzelf om dat netjes te doen
Ik ben vandaag gewoon een beetje ongeduldig als het om dit soort dingen gaat. Ik heb net al een tik gehad van Bungel.
Gast- Gast
Miss_Jessii schreef:Werk in de horeca, nou volgens mij doe ik niks fout, kan er namelijk niks aan doen dat de stroom/gas etc zo duur is en dat ik moet eten/drinken ben nog maar 20 verdien nu nog geen bakken met geld..
Heb je meer dan 1100 euro op je rekening? (lopende rekening en spaar bij elkaar). Je hoeft niet te antwoorden hoor maar als je daar boven zit moet je het betalen!
Heb je geen huurtoeslag? en als je het tijdig aangeeft kun je dus in termijnen betalen.
PrinsesBo, ik kan begrijpen dat je wilt dat mensen met katten ook belasting gaan betalen. Maar naar mijn idee is dat niet fair voor de mensen die (net als ik) hun katten binnen houden. Ze maken niks vies dat door de gemeente opgeruimd moet worden. Maar ja, da's een andere discussie!
Gast- Gast
Zininzon schreef:Miss Jessii, natuurlijk mag je een spaarrekening hebben.. Heel goed zelfs.
Maar je reactie op de antwoorden van de andere meiden, komt een beetje over als het volgende:
'Ik heb een spaarrekening van 20.000 euro, maar eigenlijk wil ik dat achter de hand houden, want stel dat mijn auto het begeeft, dan wil ik wel een nieuwe kunnen kopen'
Ik snap dat het bij jou niet om zo'n bedrag gaat, maar zoals andere meiden aangaven is een kwijtschelding voor mensen die het ECHT niet kunnen trekken.
Ik ben zelf maatschappelijk werkster en vraag wel eens zo'n kwijtschelding aan. De mensen voor wie ik dit doe hebben schulden, leven soms van een voedselpakket.
Om maar even aan te geven dat het echt nog wel een aantal malen erger kan dan jouw financiele situatie. En in die zin vind ik je wel wat 'zielig' overkomen
Och mensen ik dacht dat het net weer beetje normaal werd hier, ik probeer niet zielig toe doen ik stel dood gewoon een vraag.. nou zal ik het nu wat beter uit leggen.. mijn spaarrekening puilt niet uit als jullie dat denken moet eerst nog bank zoeken van mijn spaarrekening en dan als ik de gemeente belastingen nog moet betalen vanuit mijn spaarerekening dat lukt misschien hooguit 3 x en dan is het op en dan? ja dan kan ik straks alle rekeningen betalen, en geen eten voor mij op tafel krijgen omdat mijn loon er dan meteen uit is
Miss_Jessii- Fluisteraar
ExpressoB schreef:Miss_Jessii schreef:Werk in de horeca, nou volgens mij doe ik niks fout, kan er namelijk niks aan doen dat de stroom/gas etc zo duur is en dat ik moet eten/drinken ben nog maar 20 verdien nu nog geen bakken met geld..
Heb je meer dan 1100 euro op je rekening? (lopende rekening en spaar bij elkaar). Je hoeft niet te antwoorden hoor maar als je daar boven zit moet je het betalen!
Heb je geen huurtoeslag? en als je het tijdig aangeeft kun je dus in termijnen betalen.
Nee heb niet meer dan 1100 op mn rekening
gelukkig wel huurtoeslag anders kon ik mn huis niet betalen
Miss_Jessii- Fluisteraar
Nogmaals: is je huis niet gewoon te duur?
Ik vind je nog steeds fel en ik vind niet dat je doodgewoon een vraag stelt. Je stelt een vraag waar je maar één antwoord op wilt en verder mag er niets gezegd worden. Dat vind ik niet doodgewoon, maar goed, waarschijnlijk hebben we gewoon andere normen en waarden.
Ik vind je nog steeds fel en ik vind niet dat je doodgewoon een vraag stelt. Je stelt een vraag waar je maar één antwoord op wilt en verder mag er niets gezegd worden. Dat vind ik niet doodgewoon, maar goed, waarschijnlijk hebben we gewoon andere normen en waarden.
Gast- Gast
Ik heb het ook niet breed hoor, maar ik vind dat je die belasting gewoon moet betalen en niet zomaar je geld moet doorsluizen naar een iemand anders (tijdelijk). Ik vind het ook veel geld, maar ik ben blij dat die bealstingen er zijn, want zo krijg ik wel huurtoeslag en wordt mijn vuilnis elke 2 weken opgehaald en betekend het ook dat ik mijn contributie kan betalen en dus kan sporten. Want als we allemaal geen belasting hoeven te betalen, dan wordt het ergens anders wel weer duurder.
Fayebella- Prater
- Aantal berichten : 863
Punten : 902
Registratiedatum : 18-11-10
PrinsesBo schreef:Miss_Jessii schreef:PrinsesBo schreef:Wij hebben een eigen huis en betalen 550 euro per jaar aan gemeenteheffingen: rioolrecht, hondenbelastng, container legen.
Dan komt er nog 264 euro per jaar bij voor water.
oef das een hele hap hoe betaal jullie dat per maand of in 1 x?
Misschien een domme vraag, maar ik zit me sinds kort af te vragen waarom je eigenlijk hondenbelasting moet betalen, voor andere dieren moet dat toch ook niet?
Wij mogen niet per maand betalen bij ons in de gemeente. Wel in 2x maar meer niet.
Hondenbelasting betalen wij, omdat er hier heel veel hondenuitlaststroken zijn waar ze elke dag de poep met een wagentje op komen zuigen en er zijn heel veel losloopgebieden hier.
Ik vind het logisch om dit te betalen, maar zou heel graag zien dat mensen voor bv katten ook moesten betalen.
Bij ons is het standaard ook in 2x, behalve als je automatische incasso laat doen. Dan is het verdeeld over 8 maanden.
Laatst aangepast door Smaragdje op di 15 nov 2011 - 9:33; in totaal 1 keer bewerkt
Smaragdje- Ratel
- Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10
PrinsesBo schreef:Miss_Jessii schreef:PrinsesBo schreef:Wij hebben een eigen huis en betalen 550 euro per jaar aan gemeenteheffingen: rioolrecht, hondenbelastng, container legen.
Dan komt er nog 264 euro per jaar bij voor water.
oef das een hele hap hoe betaal jullie dat per maand of in 1 x?
Misschien een domme vraag, maar ik zit me sinds kort af te vragen waarom je eigenlijk hondenbelasting moet betalen, voor andere dieren moet dat toch ook niet?
Wij mogen niet per maand betalen bij ons in de gemeente. Wel in 2x maar meer niet.
Hondenbelasting betalen wij, omdat er hier heel veel hondenuitlaststroken zijn waar ze elke dag de poep met een wagentje op komen zuigen en er zijn heel veel losloopgebieden hier.
Ik vind het logisch om dit te betalen, maar zou heel graag zien dat mensen voor bv katten ook moesten betalen.
Ohja oke omdat je hond zn behoeftes op straat doet moet je indd betelan, maar indd katten doen het toch ook op straat waarom moeten die niet betalen dan.
Miss_Jessii- Fluisteraar
Denk dat ik ook maar eens kwijtscheNDing ga aanvragen....
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
Oreo schreef:PrinsesBo, ik kan begrijpen dat je wilt dat mensen met katten ook belasting gaan betalen. Maar naar mijn idee is dat niet fair voor de mensen die (net als ik) hun katten binnen houden. Ze maken niks vies dat door de gemeente opgeruimd moet worden. Maar ja, da's een andere discussie!
Dat ben ik volledig met je eens hoor. Zoiets is daardoor toch lastig te realiseren
Gast- Gast
Miss_Jessii schreef:Zininzon schreef:Miss Jessii, natuurlijk mag je een spaarrekening hebben.. Heel goed zelfs.
Och mensen ik dacht dat het net weer beetje normaal werd hier, ik probeer niet zielig toe doen ik stel dood gewoon een vraag.. nou zal ik het nu wat beter uit leggen.. mijn spaarrekening puilt niet uit als jullie dat denken moet eerst nog bank zoeken van mijn spaarrekening en dan als ik de gemeente belastingen nog moet betalen vanuit mijn spaarerekening dat lukt misschien hooguit 3 x en dan is het op en dan? ja dan kan ik straks alle rekeningen betalen, en geen eten voor mij op tafel krijgen omdat mijn loon er dan meteen uit is
Die bank kan je zoeken en kopen voor een paar tientjes bij een kringloopwinkel, zodat je je de komende periode even redt wat dat betreft. Pimp 'm gezellig met een foulard en wat sierkussens en dan ben je echt wel voor een klein bedrag daar even mee gered. Verder zou ik dus gewoon een betalingsregeling treffen in de vorm van in termijnen betalen, net als iedereen die dit bedrag dus niet in 1x kan missen. Maar serieus, als jij 6 dagen per week werkt, hoeveel uren werk je dan per dag? Ik zou namelijk dan ervan uitgaan dat je dan toch echt wel genoeg verdient om je vaste lasten te betalen, helemaal doordat je ook nog huurtoeslag krijgt. Iets klopt er dan toch niet?
Gast- Gast
Heb even voor je op de site van de gemeente gekeken, en dit gevonden..
Kwijtscheldingsnormen per 1 juli 2011 (Maandinkomen in € )
alleenstaande tot 65 jaar, 923,90
Betaling
U kunt de aanslag van de gemeentelijke belastingen automatisch in acht termijnen betalen (mits het totaalbedrag ten minste € 80.00 bedraagt). De automatische incasso geldt voor alle gemeentelijke belastingen die op de aanslag genoemd staan. De eerste termijn wordt één maand na de aanslag afgeschreven. Een machtigingskaart wordt meegestuurd met de belastingaanslag en is tevens te krijgen bij de publieksbalie van het gemeentehuis.
U kunt hier een machtigingsformulier automatische incasso (pdf) openen en uitprinten.
Maakt u geen gebruik van automatische incasso, dan betaalt u de aanslag in maximaal twee termijnen. U krijgt bij de aanslag dan één of twee acceptgiro's.
Op de site kan je dus de meeste informatie wel vinden:-)
Betaling
U kunt de aanslag van de gemeentelijke belastingen automatisch in acht termijnen betalen (mits het totaalbedrag ten minste € 80.00 bedraagt). De automatische incasso geldt voor alle gemeentelijke belastingen die op de aanslag genoemd staan. De eerste termijn wordt één maand na de aanslag afgeschreven. Een machtigingskaart wordt meegestuurd met de belastingaanslag en is tevens te krijgen bij de publieksbalie van het gemeentehuis.
U kunt hier een machtigingsformulier automatische incasso (pdf) openen en uitprinten.
Maakt u geen gebruik van automatische incasso, dan betaalt u de aanslag in maximaal twee termijnen. U krijgt bij de aanslag dan één of twee acceptgiro's.
Pinklady- Fluisteraar
- Aantal berichten : 46
Punten : 47
Registratiedatum : 17-07-11
Een spaarrekening is een spaarrekening en spaargeld is spaargeld. En of dit nu tien cent is of tienduizend euro, het is en blijft spaargeld dat dient te worden aangesproken op het moment dat rekeningen niet kunnen worden betaald vanaf de gewone rekening.
En of je nu 20 of 80 jaar bent. Als je op jezelf woont, moet je voor je eigen kosten opdraaien. Dat moet ik, dat moet een ander, dat moet iedereen. Enkel als het echt niet meer betaald kan worden, kan er aanspraak worden gemaakt op het potje van de overheid.
Gemeentelijke belastingen betaal ik in mijn gemeente per maand. De enige regel hiervoor is dat er een automatische incasso wordt afgegeven en er geen enkele betaling wordt gemist.
En of je nu 20 of 80 jaar bent. Als je op jezelf woont, moet je voor je eigen kosten opdraaien. Dat moet ik, dat moet een ander, dat moet iedereen. Enkel als het echt niet meer betaald kan worden, kan er aanspraak worden gemaakt op het potje van de overheid.
Gemeentelijke belastingen betaal ik in mijn gemeente per maand. De enige regel hiervoor is dat er een automatische incasso wordt afgegeven en er geen enkele betaling wordt gemist.
Gast- Gast
June schreef:Nogmaals: is je huis niet gewoon te duur?
Nee mijn huis is juist goedkoop
Miss_Jessii- Fluisteraar
Miss_Jessii schreef:ExpressoB schreef:Miss_Jessii schreef:Werk in de horeca, nou volgens mij doe ik niks fout, kan er namelijk niks aan doen dat de stroom/gas etc zo duur is en dat ik moet eten/drinken ben nog maar 20 verdien nu nog geen bakken met geld..
Nee heb niet meer dan 1100 op mn rekening
gelukkig wel huurtoeslag anders kon ik mn huis niet betalen
Dan maak je kans op kwijtschelding, aanvragen dus! Geen geld gaan 'laten verdwijnen', daar krijg je echt grote problemen mee.
Je instelling is een beetje verkeerd. Het is niet éérst de bank kopen en dan nog eventueel wat naar de belasting. Nee, de belasting is toch echt wel een stukje belangrijker (of wil je dat ze beslag gaan leggen op je loon?) die bank komt daarna wel. Wat iemand anders al zei, koop een goedkope bank via marktplaats en leuk hem even op. Je had je het misschien anders voorgesteld, je eigen huisje, en deze rekening komt misschien rauw op je dak maar deze rekening is wel belangrijker dan een bank.
Laatst aangepast door Confusion op di 15 nov 2011 - 9:39; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Pinklady schreef:Heb even voor je op de site van de gemeente gekeken, en dit gevonden..
Betaling
Oh thnx! ga zo ook ff rondkijken
Miss_Jessii- Fluisteraar
Pagina 5 van 14 • 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9 ... 14
Pagina 5 van 14
Permissies van dit forum: