kwijtschending
+47
girli
Parisienne
Ella
SarahKey
Kayleigh
Arwyn
Blond
Lejow
MissD
Possom
Rumble
SuperGrover
Alex
Bolleke
Rush
Xanna
slaatje
Niki
Susan
rapa nui
Esperanza
RYW
Supertalentje
CCC
Fayebella
Rovine
ExpressoB
Zininzon
Pinklady
Salander
Jeanette
Smaragdje
Feline
Nora
Pompoen
loura
Jade
Kamperseboekenwurm
_Lacey_
Toet
Highway
TukTuk
Antibes
L!ND@
Tania
TGR
Miss_Jessii
51 plaatsers
Pagina 14 van 14
Pagina 14 van 14 • 1 ... 8 ... 12, 13, 14
Re: kwijtschending
Ah, oké, nou begrijp ik het. De vaste lasten die ik heb, daar kan ik op één na (da's een spaarplan) echt niet meer op bezuinigen, ook mijn zorgverzekering niet, want ik heb al het goedkoopste van het goedkoopste. Maar ik denk dat ik met een "gewone" huurwoning (dus geen studentenplekkie) en vaste lasten rond de 650 euro niet mag klagen.
En inderdaad, als je van 900 euro naar 20 gaat, gaat er iets niet goed. Dat houd je nooit lang vol.
En inderdaad, als je van 900 euro naar 20 gaat, gaat er iets niet goed. Dat houd je nooit lang vol.
Gast- Gast
Ik heb mezelf het afgelopen halfuur kostelijk zitten vermaken in dit topic. Maar om de spelling van de TO kan ik wel janken...
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
Tsja, als je 1000,- op je spaarrekening hebt staan en een inkomen waar je maar net van rond kan komen, zou ik een vrijstelling ook erg fijn vinden. Proberen kan altijd toch? Het is nou ook weer niet bepaald zo dat je nog heel veel achter de hand hebt.
Ons flatje kost ongeveer net zoveel als dat van jou (maar dan geen huurtoeslag) en wij zijn per maand wel bijna 1000,- aan vaste lasten kwijt. Als een van ons hier alleen zou wonen, zou dat alsnog ook wel iets van 800,- zijn. Met jouw inkomen, zou dat dus net kunnen. Boodschappen zitten daar trouwens dan al wel bij in.
De eerste maanden op jezelf zijn nou eenmaal het duurst, dat valt eigenlijk altijd tegen. Zelf zou ik denk ik niet zo snel kwijtschelding aanvragen, maar ja. Als jij dat nou wil proberen, wie zijn wij dan om te zeggen dat dat niet 'mag'? Maar dan wel echt zo goedkoop mogelijk leven. Die bank van MP van een tientje dus ipv een nieuwe van de Ikea. Geen nieuwe kleding kopen, geen a-merk producten, eet eens bij je ouders om geld uit te sparen. Als je kwijtschelding aan wil vragen, moet je er wel naar leven en niet daarnaast een lekker leventje hebben met regelmatig nieuwe luxe dingen.
Ons flatje kost ongeveer net zoveel als dat van jou (maar dan geen huurtoeslag) en wij zijn per maand wel bijna 1000,- aan vaste lasten kwijt. Als een van ons hier alleen zou wonen, zou dat alsnog ook wel iets van 800,- zijn. Met jouw inkomen, zou dat dus net kunnen. Boodschappen zitten daar trouwens dan al wel bij in.
De eerste maanden op jezelf zijn nou eenmaal het duurst, dat valt eigenlijk altijd tegen. Zelf zou ik denk ik niet zo snel kwijtschelding aanvragen, maar ja. Als jij dat nou wil proberen, wie zijn wij dan om te zeggen dat dat niet 'mag'? Maar dan wel echt zo goedkoop mogelijk leven. Die bank van MP van een tientje dus ipv een nieuwe van de Ikea. Geen nieuwe kleding kopen, geen a-merk producten, eet eens bij je ouders om geld uit te sparen. Als je kwijtschelding aan wil vragen, moet je er wel naar leven en niet daarnaast een lekker leventje hebben met regelmatig nieuwe luxe dingen.
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10
Miss_Jessii schreef:Kom op zeg ik stel gewoon een vraag! gewoo antwoord aub! ja als alleenwonende MAG je kwijtschending aanvragen heb het zelf nagevraagt bij de gemeente, en ja als ik die belastingen betaal heb ik misschien nog maar 20 euro in de maand over alsof ik daar van kan leven!
dat had je je eerder moeten bedenken
Ik moet het ook betalen, ook al koop ik er ook liever wat anders van
En een troost, met jou nog miljoenen anderen
Kayleigh- Fluisteraar
- Aantal berichten : 145
Punten : 201
Registratiedatum : 15-08-11
Ik zou liever een maand met 20 euro doen dan meteen mijn handje op te gaan houden bij de gemeente. En ze daar alles van me weten. Dat zou ik alleen doen als de nood echt heel hoog was. En niet voor 1 rekening waar je even geen zin in hebt om dat zelf te betalen.
chococupcake schreef:Lejow schreef:MissD schreef:Evy schreef:Ik vind het al erg genoeg dat er mensen zijn die kwijtschelding aan moeten vragen, omdat ze het hoofd sowieso al niet boven water kunnen houden wat betreft het betalen van rekeningen. Schandalig dat iemand die toevallig haar geld aan iets leuks uit wil geven dan denkt wel even kwijtschelding aan te kunnen vragen. Ik betaal nog twee of drie maanden een bedrag van 80 euro (van in totaal 10 maanden) om mijn gemeentebelasting af te betalen. Denk je dat ik niet liever iets leuks had gekocht van die 800 euro? Sorry voor mijn spuit-11-reactie, maar ik vind dat je je diep moet schamen dat je ook maar dénkt recht te hebben op kwijtschelding als je nota bene geld op je spaarrekening hebt staan.
Helemaal mee eens... Er zijn mensen die echt niet anders kunnen dan kwijtschelding aanvragen, en waar dan soms nog moeilijk over gedaan word. Gemeentebelasting was hier ook 700euro, waterschap ook bijna 300euro... ik zou ook liever wat anders van die 1000euro hebben gedaan. Maar dit zijn gewoon zaken die erbij horen als je op jezelf woont. Dan wachten al die leuke dingen maar even een paar maanden.
+1
Succes met alle rekeningen die nog gaan komen
+1000
Net alsof ik even 1000 euro per jaar met gemak weggeef aan dit soort zaken, had er liever ook 20.000 andere leuke dingen van willen doen...
+1, heb echt met verbazing de eerste pagina's van dit topic gelezen.
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10
Lijkt mij toch de omgekeerde wereld, een spaarrekening hebben van €1000 (=veel geld) en een kwijtschelding aanvragen. Kijk, dat had ik vroeger ook moeten doen, misschien had ik dan nu een dikke spaarrekening gehad
Gast- Gast
Wij hebben eigenlijk niks op de spaarrekening staan en moeten alle gemeentebelastingen dus gewoon betalen van onze lopende rekeningen (wat ook even 'zwaar' gaat worden, zoveel verdient mijn vriend niet). Heb dan toch echt liever dat we het in een keer kunnen betalen van onze spaarrekening hoor! Zal ik dan ook maar kwijtschelding aanvragen?!
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Na 23 pagina's heeft ze de boodschap echt wel begrepen hoor. Heel leuk dat er geroepen wordt dat ze dat van tevoren uit had moeten zoeken, daar heeft ze nu niets meer aan.
Alsof het bij iedereen vlekkeloos verliep om zelfstandig te gaan wonen, fijne omstandigheden of niet. Fouten maken we allemaal. Hopelijk heeft ze er van geleerd en weet ze het nu voor de volgende keer.
Alsof het bij iedereen vlekkeloos verliep om zelfstandig te gaan wonen, fijne omstandigheden of niet. Fouten maken we allemaal. Hopelijk heeft ze er van geleerd en weet ze het nu voor de volgende keer.
girli- Ratel
- Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11
Jammer voor je dat je er misschien niet bij hebt stil gestaan dat je de belasting nog moet betalen maar het zal toch moeten. Hoe meer mensen kwijtschelding gaan aanvragen hoe meer de rest moet gaan betalen. Ik vind het dus ook vrij aso van je om dit te vragen terwijl je gewoon geld hebt.
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Ik denk ook dat je na 23 pagina's vast wel in ziet dat dit een beetje een stomme vraag is.
Wel klink je nog heel erg onervaren, naar mijn mening, het is natuurlijk ook allemaal best nieuw en spannend, maar het enige waar ik niet over uit kan is dat je ouders je zo uit huis hebben laten gaan. Mijn dochter kan straks nog zo graag willen, maar dan wil ik wel weten dat ze het redt en dat ze weet heeft van wat er allemaal gaat gebeuren. Ik sta er echt met mijn oren van te klapperen.
Voor de rest wens ik je veel succes!
Wel klink je nog heel erg onervaren, naar mijn mening, het is natuurlijk ook allemaal best nieuw en spannend, maar het enige waar ik niet over uit kan is dat je ouders je zo uit huis hebben laten gaan. Mijn dochter kan straks nog zo graag willen, maar dan wil ik wel weten dat ze het redt en dat ze weet heeft van wat er allemaal gaat gebeuren. Ik sta er echt met mijn oren van te klapperen.
Gast- Gast
Parels schreef:Ik denk ook dat je na 23 pagina's vast wel in ziet dat dit een beetje een stomme vraag is.
Bedoel je het feit dat ze niet weet hoe het werkt met de gemeentebelasting? Dat wist ik de eerste jaren ook niet hoor, als je op een studentenkamer woont heb je daar ook nog niet echt mee te maken, en zodra je er wel mee te maken krijgt kom je er vanzelf achter.
Als je dochter volwassen is en ze wil op zichzelf wonen dan kun je haar ook moeilijk tegenhouden.
Laatst aangepast door Susan op vr 18 nov 2011 - 1:37; in totaal 1 keer bewerkt
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Als je geen leuke thuissituatie hebt boeit dat de ouders misschien helemaal geen zak?Parels schreef:Ik denk ook dat je na 23 pagina's vast wel in ziet dat dit een beetje een stomme vraag is.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Rush schreef:Als je geen leuke thuissituatie hebt boeit dat de ouders misschien helemaal geen zak?Parels schreef:Ik denk ook dat je na 23 pagina's vast wel in ziet dat dit een beetje een stomme vraag is.
Dat wilde ik idd net zeggen, to heeft al eerder aangegeven dat het thuis niet goed gaat, en dat dit een reden is geweest om uit huis te gaan. Wellicht is er niemand anders in haar omgeving die haar "de kneepjes van het vak" heeft willen bijleren en moest ze dit allemaa zelf ondervinden. Ik wist ook zo ontzettend veel niet, maar gelukkig heb ik er wel hulp bij gekregen.
slaatje- Kletskop
- Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Oh oh oh, wat zijn we allemaal weer stoer, alleswetend en vooral belerend. Blugh!
Het is een naieve en niet zo'n handige vraag, maar kom op zeg. WAAROM voel je in vredesnaam na 20 pagina's nog stééds de behoefte om te laten weten dat JIJ het wel gewoon moet betalen en dat het belachelijk is dat ze denkt eronder uit te komen..
Het is een naieve en niet zo'n handige vraag, maar kom op zeg. WAAROM voel je in vredesnaam na 20 pagina's nog stééds de behoefte om te laten weten dat JIJ het wel gewoon moet betalen en dat het belachelijk is dat ze denkt eronder uit te komen..
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Susan schreef:Parels schreef:Ik denk ook dat je na 23 pagina's vast wel in ziet dat dit een beetje een stomme vraag is.
Bedoel je het feit dat ze niet weet hoe het werkt met de gemeentebelasting? Dat wist ik de eerste jaren ook niet hoor, als je op een studentenkamer woont heb je daar ook nog niet echt mee te maken, en zodra je er wel mee te maken krijgt kom je er vanzelf achter.
Als je dochter volwassen is en ze wil op zichzelf wonen dan kun je haar ook moeilijk tegenhouden.
En het feit dat ze geen meubels heeft, geen echt vast werk of iig een vast inkomen, en dat er niemand is die de dingen met haar op een rijtje heeft gezet en haar heeft laten inzien dat het gewoon onmogelijk is om met dat bedrag wat ze nu heeft rond te komen. Ik zou iig een beetje meer helderheid hebben gegeven.
Maar ook zou ik als moeder-zijnde, als ik de middelen had, haar helpen met de 'verrassing' gemeentebelastingen en het bedrag voorschieten zodat ze dat tzt aan me terug kan betalen.
Ik vind het gewoon raar dat haar baas het met haar op een rijtje heeft gezet, en niet haar ouders. Maar ik heb natuurlijk geen idee wat voor achtergrond ze heeft en wat de beweegredenen zijn om op zichzelf te gaan wonen, ik moet je eerlijk zeggen dat het na 23 pagina's me een beetje duizelde
Gast- Gast
Rush schreef:Als je geen leuke thuissituatie hebt boeit dat de ouders misschien helemaal geen zak?Parels schreef:Ik denk ook dat je na 23 pagina's vast wel in ziet dat dit een beetje een stomme vraag is.
Nee maar ze had het wel over haar moeder, vraag me niet welke pagina, maar dat kwam helemaal niet over alsof ze een hele slechte band met haar ouders had.
Natuurlijk weet ik de beweegredenen niet, maar ik vind het zo sneu dat ze er kennelijk zo weinig weet van heeft en dat haar ouders haar niet iets eerder voorbereid hebben. Dat is absoluut niet belerend naar haar toe, of verwijtend, juist niet, net zo min als naar de ouders verwijtend bedoeld, maar ik vind het gewoon zielig voor dr, eigenlijk. Maar wie weet, wellicht zijn het de hormonen
Gast- Gast
Ik gok dat dit de belastingen zijn over de resterende maanden van dit jaar. Begin van het nieuwe jaar krijg je opnieuw een boel rekeningen van de gemeente, dan voor een heel jaar.
Tip; ga er met iemand mee zitten die er verstand van heeft. Zoek alle bedragen op internet op, maak een schema. Kijk waar je kan bezuinigen. Wanneer je niet iemand in de omgeving hebt, kan je bij maatschappelijk werk aankloppen en vragen of die je kunnen helpen.
Nibud.nl is tevens ook een handige site om het e.a. op te zoeken qua kosten als je op jezelf gaat.
Tip; ga er met iemand mee zitten die er verstand van heeft. Zoek alle bedragen op internet op, maak een schema. Kijk waar je kan bezuinigen. Wanneer je niet iemand in de omgeving hebt, kan je bij maatschappelijk werk aankloppen en vragen of die je kunnen helpen.
Nibud.nl is tevens ook een handige site om het e.a. op te zoeken qua kosten als je op jezelf gaat.
Dennenappel- Kletskop
- Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10
Ik wist het ook allemaal niet toen ik van de een op de andere dag een eigen huis had. Eerst het huis van mijn moeder, daarna een echt eigen huis. Ik wist zelfs de pincode van mijn pasje niet, die had mijn moeder. (en toen was ik 18, enige vorm van zelfstandigheid mocht ik niet hebben van haar.) De ene dag was ze nog thuis en de volgende dag lag ze in coma in het ziekenhuis. En niemand die mij hielp of iets uitlegde. Ja vreemden, godzijdank soms wel. Ik wist niet hoe ik een acceptgiro in moest vullen, had geen idee hoeveel een eigen huis en alles eromheen eigenlijk kost. Gemeentebelasting? Geen idee. Heb zelfs 3 maanden zonder zorg/begrafenis verzekering rondgelopen. Totdat ik ineens iets zag op internet dat je maar tot je 18e bij je ouders staat ingeschreven op de polis. Ik heb het heel snel moeten leren. En het meeste zelf uit moeten zoeken. En gelukkig is alles 9 van de 10 keer goed gegaan, maar ik gun het niemand om zo in het diepe te worden gegooid... En misschien heeft TO ook niemand die haar helpt.
Salander- Fluisteraar
- Aantal berichten : 242
Punten : 275
Registratiedatum : 14-08-11
Antibes schreef:Oh oh oh, wat zijn we allemaal weer stoer, alleswetend en vooral belerend. Blugh!
+1.
Lavendel- Ratel
- Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
girli schreef:Na 23 pagina's heeft ze de boodschap echt wel begrepen hoor. Heel leuk dat er geroepen wordt dat ze dat van tevoren uit had moeten zoeken, daar heeft ze nu niets meer aan.
+1
Raindrop- Ratel
- Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Pagina 14 van 14 • 1 ... 8 ... 12, 13, 14
Pagina 14 van 14
Permissies van dit forum: