kwijtschending
+47
girli
Parisienne
Ella
SarahKey
Kayleigh
Arwyn
Blond
Lejow
MissD
Possom
Rumble
SuperGrover
Alex
Bolleke
Rush
Xanna
slaatje
Niki
Susan
rapa nui
Esperanza
RYW
Supertalentje
CCC
Fayebella
Rovine
ExpressoB
Zininzon
Pinklady
Salander
Jeanette
Smaragdje
Feline
Nora
Pompoen
loura
Jade
Kamperseboekenwurm
_Lacey_
Toet
Highway
TukTuk
Antibes
L!ND@
Tania
TGR
Miss_Jessii
51 plaatsers
Pagina 2 van 14
Pagina 2 van 14 • 1, 2, 3 ... 8 ... 14
Re: kwijtschending
Kom op zeg ik stel gewoon een vraag! gewoo antwoord aub! ja als alleenwonende MAG je kwijtschending aanvragen heb het zelf nagevraagt bij de gemeente, en ja als ik die belastingen betaal heb ik misschien nog maar 20 euro in de maand over alsof ik daar van kan leven!
Miss_Jessii- Fluisteraar
- Aantal berichten : 89
Punten : 150
Registratiedatum : 18-06-11
Nour schreef:Huh? Dus omdat jij liever een paar honderd euro achter de hand hebt, wil je kwijtschelding aanvragen van de gemeentelijke belastingen? Doorgaans komen studenten daar alleen voor in aanmerking.
Da's niet helemaal waar Mijn arme moedertje komt ook in aanmerking voor kwijtschelding, maar da's omdat ze in huurhuis woont met een WSW uitkering (= deels afgekeurd = laag inkomen)
Er wordt gekeken naar je inkomen, spaarrekening, eigen huis, bezit van auto etc. Als jij een auto op je naam hebt staan en een leuke hypotheek, wordt er geacht dat de belastingen e.d. ook betaald kunnen worden. Pas als je aan de bijstandsnorm voldoet, wordt een kwijtschelding overwogen.
Gast- Gast
---
Laatst aangepast door Kamperseboekenwurm op vr 12 okt 2018 - 0:59; in totaal 1 keer bewerkt
Kamperseboekenwurm- Prater
- Aantal berichten : 533
Punten : 779
Registratiedatum : 18-11-10
Oh en belasting en gemeentelijke heffingen kan je in 9 termijnen voldoen als 't goed is Kan je én je huis inrichten én je rekeningen betalen.
Gast- Gast
_Lacey_ schreef:De vermogensgrens voor kwijtschelding is meestal gelijk aan die van de vermogensgrens bij de bijstand. Voor een alleenstaande is dat nu € 5.550,- en voor een echtpaar € 11.100,-
Voor de zekerheid even navragen bij je gemeente.
Okee, Thnx
Miss_Jessii- Fluisteraar
Miss_Jessii schreef:Kom op zeg ik stel gewoon een vraag! gewoo antwoord aub! ja als alleenwonende MAG je kwijtschending aanvragen heb het zelf nagevraagt bij de gemeente, en ja als ik die belastingen betaal heb ik misschien nog maar 20 euro in de maand over alsof ik daar van kan leven!
Wanneer komt u niet in aanmerking voor kwijtschelding?
U krijgt geen kwijtschelding als u over voldoende betalingscapaciteit beschikt.
Ook krijgt u geen kwijtschelding als u op het moment van de dagtekening van de aanslag volgens de normen deze aanslag uit uw inkomsten of uit uw vermogen had kunnen voldoen.
Dus je voldoet niet..
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Miss_Jessii schreef:Kom op zeg ik stel gewoon een vraag! gewoo antwoord aub! ja als alleenwonende MAG je kwijtschending aanvragen heb het zelf nagevraagt bij de gemeente, en ja als ik die belastingen betaal heb ik misschien nog maar 20 euro in de maand over alsof ik daar van kan leven!
dan had je niet opnjezelf moeten gaan wonen?
Je kunt toch bv ook ander werk zoeken, waarbij je meer verdient?
Gast- Gast
Nee want je hebt je spaarrekening nog toch?
Gast- Gast
Je hebt ook recht op kwijtschelding als je geld op je spaarrekening hebt staan. Dit mag geloof 1000 of 2000 euro zijn.
Jade- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11
niet opmezelf gaan wonen.. pff je weet niet wat er thuis afspeelde dus shut up.
ja nu heb ik een beetje geld op spaarrekening.. straks niet meer als ik verder met mn huis ga..
en is het zo erg om een spaarrekenin te ghebben voor geval in nood? jezus alsof jullie geen spaarrekening hebben!
En zo 1,2,3 vind je hier geen andere baan gezien je tegenwoordig bijna overal nu een diploma voor nodig hebt
ja nu heb ik een beetje geld op spaarrekening.. straks niet meer als ik verder met mn huis ga..
en is het zo erg om een spaarrekenin te ghebben voor geval in nood? jezus alsof jullie geen spaarrekening hebben!
En zo 1,2,3 vind je hier geen andere baan gezien je tegenwoordig bijna overal nu een diploma voor nodig hebt
Miss_Jessii- Fluisteraar
Ze zijn een stuk strenger geworden v.w.b. de vermogensgrens bij kwijtschelding lees ik net.
Dan kloppen mijn bedragen niet meer.
Dan kloppen mijn bedragen niet meer.
_Lacey_- Kletskop
- Aantal berichten : 2441
Punten : 2489
Miss_Jessii schreef:niet opmezelf gaan wonen.. pff je weet niet wat er thuis afspeelde dus shut up.
Nou, nou even kalm. Jij vraagt iets, en dan kan je antwoorden verwachten. Je zit namelijk in een bepaalde richting te denken. Jouw richting klopt niet, dus corrigeren mensen je. Take it, or leave it.
Wat betreft kwijtschelding; Daarvoor kom je echt alleen maar voor in aanraking als je het echt niet kan betalen. Als jij nog geld hebt om je huisje op te knappen, heb je ook geld om die rekening te betalen. Dan moet het huisje maar eventjes wachten.
Gast- Gast
Toen ik nog student was vroeg ik wel altijd kwijtschelding aan. Ik kan mij niet herinneren dat er ooit werd gevraagd naar spaarrekening... Misschien is dat nieuw. Maarja als je het geld hebt moet je het betalen zo simpel is het.. Je moet onder een bepaald jaar inkomen zitten. Zit je dat niet dan heb je pech helaas
loura- Ratel
- Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10
Shut up?!
Misschien moet je gewoon niet verder gaan met je huis en dat geld aan de belasting betalen. Al lig je dan in een huis dat niet je smaak is.. Boeiend.
Misschien moet je gewoon niet verder gaan met je huis en dat geld aan de belasting betalen. Al lig je dan in een huis dat niet je smaak is.. Boeiend.
Gast- Gast
Miss_Jessii schreef:niet opmezelf gaan wonen.. pff je weet niet wat er thuis afspeelde dus shut up.
ehm nee heb momenteel geen spaarrekening en al mijn geld gaat op aan rekeningen en boodschappen en op is op helaas.
Gast- Gast
Je kunt trouwens wél bij de gemeente aangeven dat je het in termijnen wil betalen. Dan kun je het waarschijnlijk in 10 termijnen betalen en heb je ook tijd om je spaarrekening aan weer aan te vullen...
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Serpentijn schreef:Je hebt ook recht op kwijtschelding als je geld op je spaarrekening hebt staan. Dit mag geloof 1000 of 2000 euro zijn.
Helaas is dit in onze gemeente niet het geval!
Wij hadden het bedrag en ± 20 euro extra op de spaarrekening staan, maar omdat het bedrag op de spaarrekening stond konden wij het wel betalen en kregen we geen kwijtschelding!
Gast- Gast
Ik doe ook liever andere dingen met m'n geld dan rekeningen betalen. Maar als dat een gegronde reden zou zijn voor kwijtschelding dan zou de gemeente nog maar erg weinig geld binnen krijgen ben ik bang.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Het is juist goed om een spaarrekening te hebben in geval van nood. Dat is nu dus het geval, so use it. Ik vind het niet correct als je geld op je spaarrekening hebt en daarnaast vindt dat je recht hebt op kwijtschelding als je dus gewoon een nood potje hebt.
Gast- Gast
Ja nou sorry maar iedereen hier kan toch ook een beetje normaal reageren erop dan toch ipv meteen zo te doen
Nja misschien vinden jullie het allemaal niet erg om elke maand 0 euro te hebben of in de min te zitten maar ik ben nog jong, ik ben net uit huis, er komen maandelijks allemaal dingen bij en ik wil nog niet in de schulden komen, vandaar dat ik nog een spaarrekening heb.
en dan is het toch niet zo'n rare vraag over die kwijtschelding, ik heb het zelf ook niet bedacht, het werd mij aangeraden om dat aan te vragen!
Nja misschien vinden jullie het allemaal niet erg om elke maand 0 euro te hebben of in de min te zitten maar ik ben nog jong, ik ben net uit huis, er komen maandelijks allemaal dingen bij en ik wil nog niet in de schulden komen, vandaar dat ik nog een spaarrekening heb.
en dan is het toch niet zo'n rare vraag over die kwijtschelding, ik heb het zelf ook niet bedacht, het werd mij aangeraden om dat aan te vragen!
Miss_Jessii- Fluisteraar
Ik heb liever ook een spaarrekening ipv rekeningen van de gemeente, maar het is nu eenmaal zo. Het leven is duur.
Gast- Gast
Ik vind zelf die kwijtschelding ook raar.
Mijn vriend en ik wonen samen en het huis staat op zijn naam. Hij kan hierdoor kwijtschelding aanvragen voor ons huis. Ze kijken alleen naar zijn inkomen en zijn spaarrekening. Wat ik verdien of op mijn spaarrekening heb daar kijken ze niet naar.
Vind dat best wel vreemd, vooral omdat ik wel teveel spaargeld heb dan wat "mag".
Mijn vriend en ik wonen samen en het huis staat op zijn naam. Hij kan hierdoor kwijtschelding aanvragen voor ons huis. Ze kijken alleen naar zijn inkomen en zijn spaarrekening. Wat ik verdien of op mijn spaarrekening heb daar kijken ze niet naar.
Vind dat best wel vreemd, vooral omdat ik wel teveel spaargeld heb dan wat "mag".
Nora- Prater
- Aantal berichten : 752
Punten : 837
Wat ik totaal niet snap.. waarom ga je boven je stand wonen? Als je nu al weet dat je 't amper gaat redden elke maand.. dat leeft toch niet prettig?
Feline- Kletskop
- Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10
Nora schreef:Ik vind zelf die kwijtschelding ook raar.
Volgens mij bekijken ze het wel van jullie samen.. Zelfde met zorgtoeslag etc..
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Pagina 2 van 14 • 1, 2, 3 ... 8 ... 14
Pagina 2 van 14
Permissies van dit forum: