kwijtschending
+47
girli
Parisienne
Ella
SarahKey
Kayleigh
Arwyn
Blond
Lejow
MissD
Possom
Rumble
SuperGrover
Alex
Bolleke
Rush
Xanna
slaatje
Niki
Susan
rapa nui
Esperanza
RYW
Supertalentje
CCC
Fayebella
Rovine
ExpressoB
Zininzon
Pinklady
Salander
Jeanette
Smaragdje
Feline
Nora
Pompoen
loura
Jade
Kamperseboekenwurm
_Lacey_
Toet
Highway
TukTuk
Antibes
L!ND@
Tania
TGR
Miss_Jessii
51 plaatsers
Pagina 8 van 14
Pagina 8 van 14 • 1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 14
Re: kwijtschending
Miss_Jessii schreef:ja daar dacht ik eerst ook aan maar een 2e baantje erbij dan werk ik alleen nmog maar voor de belasting dan voor mn eigen.
Hmm heb op school altijdf geleerd dat een baan met meer dan 15 uur fulltime is maar oke, mij gaat het ook niet om of het fulltime of parttime is als ik maar een baan heb dacht ik zoo
Je houdt er echt wel wat aan over hoor, en daarbij als je echt weinig verdiend, krijg je een gedeelte van de afgedragen belasting weer terug als je aangifte doet. Je krijgt toch ook huurtoeslag, nou die wordt ook betaald door alle andere Nederlanders, die ook belasting betalen!
Full-time is toch echt wel 36 of meer.
Fayebella- Prater
- Aantal berichten : 863
Punten : 902
Registratiedatum : 18-11-10
ExpressoB schreef:Miss_Jessii schreef:ja daar dacht ik eerst ook aan maar een 2e baantje erbij dan werk ik alleen nog maar voor de belasting dan voor mn eigen.
Hmm heb op school altijd geleerd dat een baan met meer dan 15 uur fulltime is maar oke, mij gaat het ook niet om of het fulltime of parttime is als ik maar een baan heb dacht ik zo
Als je ruimer wilt leven moet je meer gaan werken, als je zo happy bent dan moet je het zo laten.
Ja maar met een 2e baan dan krijg ik toch niet meer? dan betaal je toch alleen maar belasting over 1 van je banen? ben hard bezig met het proberen van extra uurtjes op werk te maken.
Miss_Jessii- Fluisteraar
- Aantal berichten : 89
Punten : 150
Registratiedatum : 18-06-11
Alles minder dan 38/40 uur per week heet parttime.Miss_Jessii schreef:Confusion schreef:Ik zou ook wel fulltime 15 uur willen werken haha! Zelfde salaris, meer dan de helft minder uren, ik teken ervoor . Ik denk dat je niet goed op hebt gelet op school
volgens mij zei ik MEER dan 15 uur maar okee..
TGR- Kletskop
- Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10
Zininzon schreef:Misschien rare vraag he.. maar als je nog een bank moet kopen, waar zit je dan nu op?
Ik zit nu op een klapstoeltjee..
Miss_Jessii- Fluisteraar
Miss_Jessii schreef:Confusion schreef:Ik zou ook wel fulltime 15 uur willen werken haha! Zelfde salaris, meer dan de helft minder uren, ik teken ervoor . Ik denk dat je niet goed op hebt gelet op school
Ook goed, dan werk ik wel 16 uur.
Gast- Gast
RYW schreef:Miss_Jessii schreef:Smikkell schreef:Eens. Blijkbaar heb je geld, dus waarom kwijtschelding? Wanneer je in het bezit bent van een auto krijg je ook geen kwijtschelding, en terecht. Deze regeling is niet bedoeld voor mensen die niet willen betalen, maar voor wie het niet kán betalen.Jolee schreef:Is kwijtschelding niet voor mensen die het echt niet kunnen betalen? Die dus geen cent op de spaarrekening hebben, überhaupt een spaarrekening hebben en dagelijks in de rode cijfertjes staan? Anders kan iedereen dit toch aanvragen.
ik zeg toch ook niet dat ik niet wil betalen, en heb sws al eerder uit gelegt waarom hoe en wat maar blijkbaar heb je dat niet geleven..
Nou, je hebt gezegd dat je kwijtschelding wil omdat je dat geld wel hebt maar liever achter de hand houdt, en dat je een bank kopen hogere prioriteit geeft. Dat lijkt toch verdraaide veel op niet willen...
ik zei toch net dat als ik een bank zou kopen ik daarna nog ong 3x belasting zou kunnen betalen en dan is alles weg..
Miss_Jessii- Fluisteraar
TGR schreef:Alles minder dan 38/40 uur per week heet parttime.Miss_Jessii schreef:Confusion schreef:Ik zou ook wel fulltime 15 uur willen werken haha! Zelfde salaris, meer dan de helft minder uren, ik teken ervoor . Ik denk dat je niet goed op hebt gelet op school
Nou niet helemaal, ik heb een 36 uren contract en dat is gewoon fulltime bij ons, en bij mijn 2 vorige werkgevers ook.
Gast- Gast
Misschien moet je je forumnaam laten veranderen in Giertje!Miss_Jessii schreef:ExpressoB schreef:Miss_Jessii schreef:ja daar dacht ik eerst ook aan maar een 2e baantje erbij dan werk ik alleen nog maar voor de belasting dan voor mn eigen.
Hmm heb op school altijd geleerd dat een baan met meer dan 15 uur fulltime is maar oke, mij gaat het ook niet om of het fulltime of parttime is als ik maar een baan heb dacht ik zo
Als je ruimer wilt leven moet je meer gaan werken, als je zo happy bent dan moet je het zo laten.
Ja maar met een 2e baan dan krijg ik toch niet meer? dan betaal je toch alleen maar belasting over 1 van je banen? ben hard bezig met het proberen van extra uurtjes op werk te maken.
Gast- Gast
maar okee ik had ook al gezegt dat ik morgen naar gemeente zou gaan en kijken of ik voor in termijnen betalen kan kijken.. dus waarom er nog zo over door gaan?
Miss_Jessii- Fluisteraar
Miss_Jessii schreef:RYW schreef:Miss_Jessii schreef:Smikkell schreef:Eens. Blijkbaar heb je geld, dus waarom kwijtschelding? Wanneer je in het bezit bent van een auto krijg je ook geen kwijtschelding, en terecht. Deze regeling is niet bedoeld voor mensen die niet willen betalen, maar voor wie het niet kán betalen.Jolee schreef:Is kwijtschelding niet voor mensen die het echt niet kunnen betalen? Die dus geen cent op de spaarrekening hebben, überhaupt een spaarrekening hebben en dagelijks in de rode cijfertjes staan? Anders kan iedereen dit toch aanvragen.
ik zeg toch ook niet dat ik niet wil betalen, en heb sws al eerder uit gelegt waarom hoe en wat maar blijkbaar heb je dat niet geleven..
Nou, je hebt gezegd dat je kwijtschelding wil omdat je dat geld wel hebt maar liever achter de hand houdt, en dat je een bank kopen hogere prioriteit geeft. Dat lijkt toch verdraaide veel op niet willen...
ik zei toch net dat als ik een bank zou kopen ik daarna nog ong 3x belasting zou kunnen betalen en dan is alles weg..
Dan kan je het toch in elk geval 3x betalen? En vaker ook, als je een tweedehands bank zoekt... Dus dan is het het geen kwestie van 'niet kunnen'. Dan blijft 'niet willen' over.
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Bij ons is 36 ook fulltime, maar in dit topic telt dat niet!
Ik ben wel een beetje klaar met dit topic.
Ik heb de volgende dingen: probeer bijzondere bijstand voor je bank aan te vragen bij het klancontactcentrum van je gemeente. Meer uren werken of een baantje er bij (desnoods een zwart schoonmaakadres) en langs het juridisch loket om je voor te laten lichten waar je al dan niet recht op hebt.
Ik ben wel een beetje klaar met dit topic.
Ik heb de volgende dingen: probeer bijzondere bijstand voor je bank aan te vragen bij het klancontactcentrum van je gemeente. Meer uren werken of een baantje er bij (desnoods een zwart schoonmaakadres) en langs het juridisch loket om je voor te laten lichten waar je al dan niet recht op hebt.
Zininzon- Ratel
- Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Carrie schreef:TGR schreef:Alles minder dan 38/40 uur per week heet parttime.Miss_Jessii schreef:Confusion schreef:Ik zou ook wel fulltime 15 uur willen werken haha! Zelfde salaris, meer dan de helft minder uren, ik teken ervoor . Ik denk dat je niet goed op hebt gelet op school
Nou niet helemaal, ik heb een 36 uren contract en dat is gewoon fulltime bij ons, en bij mijn 2 vorige werkgevers ook.
Dat heb ik ook
RYW- Ratel
Miss_Jessii schreef:RYW schreef:Miss_Jessii schreef:Smikkell schreef:Eens. Blijkbaar heb je geld, dus waarom kwijtschelding? Wanneer je in het bezit bent van een auto krijg je ook geen kwijtschelding, en terecht. Deze regeling is niet bedoeld voor mensen die niet willen betalen, maar voor wie het niet kán betalen.Jolee schreef:Is kwijtschelding niet voor mensen die het echt niet kunnen betalen? Die dus geen cent op de spaarrekening hebben, überhaupt een spaarrekening hebben en dagelijks in de rode cijfertjes staan? Anders kan iedereen dit toch aanvragen.
Ja, maar zie je het niet? Je gaat eerst de bank kopen en dan pas de belastingen betalen. Dát klopt niet aan je prioriteiten. Het hoort andersom te zijn. Dat is niet leuk, maar je kunt het maar beter nu gelijk accepteren want anders verwacht ik een grote schuldenproblematiek voor je in de toekomst.
Gast- Gast
Smikkell schreef:Misschien moet je je forumnaam laten veranderen in Giertje!Miss_Jessii schreef:ExpressoB schreef:Miss_Jessii schreef:ja daar dacht ik eerst ook aan maar een 2e baantje erbij dan werk ik alleen nog maar voor de belasting dan voor mn eigen.
misschien zou jij niet zo moeten oordelen want jij weet niet wat ik allemaal maandelijks moet betalen!
Miss_Jessii- Fluisteraar
Dat kan toch niet een serieuze overweging van je zijn als je zelf ook weet wat dit betekent qua vaste lasten? Kom op zeg, deze gedachtegang past echt niet bij een volwassen persoon die zichzelf moet kunnen bedruipen. Dat is namelijk het idee van op jezelf wonen.
Gast- Gast
Joan schreef:ExpressoB schreef:Miss_Jessii schreef:June schreef:Miss_Jessii schreef:June schreef:Nogmaals: is je huis niet gewoon te duur?
Ik vind je nog steeds fel en ik vind niet dat je doodgewoon een vraag stelt. Je stelt een vraag waar je maar één antwoord op wilt en verder mag er niets gezegd worden. Dat vind ik niet doodgewoon, maar goed, waarschijnlijk hebben we gewoon andere normen en waarden.
Nee mijn huis is juist goedkoop
Als je 20 bent en een miniumloon hebt van horeca is dat € 1.036,82. Ik snap echt niet hoe je dat niet kunt redden als je een goedkoop huis hebt. Ik heb een kamer van ruim 300 euro en ik red het daar ook mee. Ik betaal daarnaast ook nog mijn studie. Ik kan me niet voorstellen dat je daar niet van rond kunt komen. Dan doe je of iets goed fout, of je betaalt toch te veel huur. Maar goed, je zegt net dat je huis goedkoop is, ik weet alleen niet wat jij goedkoop vindt.
nou ik weet niet waar je dat vandaan haalt maar mijn minimum loon staat op € 825 staat op mijn loonstrookje, mijn huis is maar € 357
Ligt er maar net aan hoeveel je werkt he
Krijg je naast die 357 nog huurtoeslag of is dat het bedrag wat je uiteindelijk moet betalen aan je huur.
Ik hoop dat er van die 357 nog huurtoeslag gaat.. Anders is het ook niet echt een goedkoop huis.. Ik was trouwens nooit op mezelf gaan wonen als ik €825 inkomen had.. Er komen vaak zoveel meer kosten bij.
Ik vind de laatstgenoemde zin wel erg kort door de bocht. Na mijn scheiding woon ik ook weer alleen, verdien nog iets minder dan dit en toch kan ik rondkomen. Ik heb wel huur- en zorgtoeslag, maar verder geen hoge vaste lasten en ik maak de juiste keuzes (in mijn ogen). Ik zou in dit geval dus niet gaan voor een nieuw bankstel, maar ik ben de kringloop in gegaan en heb wat leuke dingen uitgezocht.
Ik vraag me af wat voor vaste lasten de topic opener wel niet heeft, dat ze maar twintig euro (ofzo) overhoudt. Dan gaat er toch iets niet goed.
Gast- Gast
Miss_Jessii schreef:Smikkell schreef:Misschien moet je je forumnaam laten veranderen in Giertje!Miss_Jessii schreef:ExpressoB schreef:Miss_Jessii schreef:ja daar dacht ik eerst ook aan maar een 2e baantje erbij dan werk ik alleen nog maar voor de belasting dan voor mn eigen.
misschien zou jij niet zo moeten oordelen want jij weet niet wat ik allemaal maandelijks moet betalen!
Jij ook niet, kennelijk.
RYW- Ratel
RYW schreef:Miss_Jessii schreef:Smikkell schreef:Misschien moet je je forumnaam laten veranderen in Giertje!Miss_Jessii schreef:ExpressoB schreef:Miss_Jessii schreef:ja daar dacht ik eerst ook aan maar een 2e baantje erbij dan werk ik alleen nog maar voor de belasting dan voor mn eigen.
Jij ook niet, kennelijk.
Als dat dan toch zoveel is, dan hoef je toch helemaal niet meer na te denken over een nieuwe bank? Dan is daar geen sprake van. En dan kun je de rest van eventuele leuke uitgaven ook wel vergeten.
Gast- Gast
dus jullie beweren dat ik gewoon nooit van mn leven een bank moet kopen visite lekker op de koude vloer laten zitten kom op zeg, in die tijd dat de volgende rekening er is heb ik misschien al meer uren. wie weet! ben onder tussen al hard aan het brainstormen wat ik kan allemaal kan doen duuuuuuuuuuuuuuuuuus alsje alsje blieft zeg ik hoef niet tig keer dezelfde reacties te zien wat jullie vinden
Miss_Jessii- Fluisteraar
Miss_Jessii schreef:dus jullie beweren dat ik gewoon nooit van mn leven een bank moet kopen visite lekker op de koude vloer laten zitten kom op zeg, in die tijd dat de volgende rekening er is heb ik misschien al meer uren. wie weet! ben onder tussen al hard aan het brainstormen wat ik kan allemaal kan doen duuuuuuuuuuuuuuuuuus alsje alsje blieft zeg ik hoef niet tig keer dezelfde reacties te zien wat jullie vinden
Ik zit ook niet op een koude vloer, hoor. Ik had voor 275 euro een complete inrichting qua meubilair.
Maar ik heb van tevoren een budgetplan gemaakt. Niet achteraf.
En als het wel achteraf is, moet je roeien met de riemen die je hebt.
Gast- Gast
Misschien moet jij eens lezen wat er echt in de reacties staat en niet zo'n houding aannemen.
Tussen alle reacties die jou een spiegel voor houden (die je liever niet wilt) staan best heel nuttige tips.
Ik denk dat je in de horeca nooit heel veel gaat verdienen. Ik heb het idee dat je ongeschoold bent en dan sta je vaak lang onderaan de ladder. Je zegt dat je geen carierreswitch wilt maken, maar kom op, je bent 20! Als je er nu al zo tegenaan kijkt, kun je inderdaad nooit een bank kopen, want dan blijf je altijd de eindjes aan elkaar knopen.
Tussen alle reacties die jou een spiegel voor houden (die je liever niet wilt) staan best heel nuttige tips.
Ik denk dat je in de horeca nooit heel veel gaat verdienen. Ik heb het idee dat je ongeschoold bent en dan sta je vaak lang onderaan de ladder. Je zegt dat je geen carierreswitch wilt maken, maar kom op, je bent 20! Als je er nu al zo tegenaan kijkt, kun je inderdaad nooit een bank kopen, want dan blijf je altijd de eindjes aan elkaar knopen.
Zininzon- Ratel
- Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Miss_Jessii schreef:Smikkell schreef:Misschien moet je je forumnaam laten veranderen in Giertje!Miss_Jessii schreef:ExpressoB schreef:Miss_Jessii schreef:ja daar dacht ik eerst ook aan maar een 2e baantje erbij dan werk ik alleen nog maar voor de belasting dan voor mn eigen.
Daar kunnen wij inderdaad niet over oordelen en dat zou ik ook niet doen. Iedereen heeft de vaste lasten, alleen ja de 1 is duurder uit als een ander. Misschien kun je je eens laten helpen door iemand die een overzichtje maakt van in komsten en uitgaven.
Of je doet het zelf, dan krijg je er zicht op en kun je zien waarop je kunt besparen.
Ik zou eerst die gemeente dingen regelen en dan pas kijken wat je hebt te besteden voor een bank. Je hebt al een nieuw bankje voor 100euro bij de Ikea, ik doe er al heel veel jaren mee! had graag een keer een grotere bank gekocht maar heb het geld er niet voor, dus dan maar gelukkig zijn met wat je hebt.
ExpressoB- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8264
Punten : 8549
Registratiedatum : 22-12-10
Niet wat wij vinden, maar wat de werkelijkheid is. Maar wat hier al eerder is gezegd; Als jij graag een nieuwe bank wilt, dan moet je gewoon een nieuwe bank kopen. Je komt ooit tot het besef dat zoiets, in jouw positie op dit moment, niet de beste keuze is.
Ik heb altijd geleerd, en daar leef ik nu nog na, dat eerst de rekeningen betaald en de monden gevuld moeten worden, eer er nieuwe spullen worden aangeschaft. Dat zegt ook dat toen ik ging samenwonen, op mijn 19e, ik de tweedehands, maar gratis bank, van mijn ouders heb meegenomen. En nee, dat was niet per definitie onze smaak, maar we hadden geen geld voor meubelen. En zelfs nu, op mijn 29e, zit ik op een tweedehands bank, omdat ik destijds niet het geld had voor nieuw, maar er wel rekeningen moesten worden betaald en ik mijn vrienden niet op de koude vloer wilde laten zitten.
Het is een bepaalde instelling die je jezelf moet aanmeten. Met wat je ook verdiend. En hoe je het ook verdiend.
Ik heb altijd geleerd, en daar leef ik nu nog na, dat eerst de rekeningen betaald en de monden gevuld moeten worden, eer er nieuwe spullen worden aangeschaft. Dat zegt ook dat toen ik ging samenwonen, op mijn 19e, ik de tweedehands, maar gratis bank, van mijn ouders heb meegenomen. En nee, dat was niet per definitie onze smaak, maar we hadden geen geld voor meubelen. En zelfs nu, op mijn 29e, zit ik op een tweedehands bank, omdat ik destijds niet het geld had voor nieuw, maar er wel rekeningen moesten worden betaald en ik mijn vrienden niet op de koude vloer wilde laten zitten.
Het is een bepaalde instelling die je jezelf moet aanmeten. Met wat je ook verdiend. En hoe je het ook verdiend.
Gast- Gast
Miss_Jessii schreef:Confusion schreef:Ik zou ook wel fulltime 15 uur willen werken haha! Zelfde salaris, meer dan de helft minder uren, ik teken ervoor . Ik denk dat je niet goed op hebt gelet op school
Dit is echt de grap van de week
Gast- Gast
Ja sommige dingen vielen gewoon duurder uit dan van te voren uit gerekent qua rekeningen, ik schrok er zelf ook van.
ik heb alle lasten samen met mn baas op rekening gezet, toen kwam ik ook mooi rond met alles, maarja toen was de stroom duurder, internet/tv bleek duurder te zijn, gemeente bleek duurder te zijn dan heeft het ineens een hele hap in de inkomen. zijn toen eerst tot conclusie gekomen 1 dag extra werken, en later nog even zien wat we verder kunnen veranderen qua uren.
Nou toevallig ben ik ook van plan een ikea bank te kopen aangezien ze lekker goedkoop zijn en kwaliteit van ikea wel goed is
ik heb alle lasten samen met mn baas op rekening gezet, toen kwam ik ook mooi rond met alles, maarja toen was de stroom duurder, internet/tv bleek duurder te zijn, gemeente bleek duurder te zijn dan heeft het ineens een hele hap in de inkomen. zijn toen eerst tot conclusie gekomen 1 dag extra werken, en later nog even zien wat we verder kunnen veranderen qua uren.
Nou toevallig ben ik ook van plan een ikea bank te kopen aangezien ze lekker goedkoop zijn en kwaliteit van ikea wel goed is
Miss_Jessii- Fluisteraar
Pagina 8 van 14 • 1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 14
Pagina 8 van 14
Permissies van dit forum: