kwijtschending
+47
girli
Parisienne
Ella
SarahKey
Kayleigh
Arwyn
Blond
Lejow
MissD
Possom
Rumble
SuperGrover
Alex
Bolleke
Rush
Xanna
slaatje
Niki
Susan
rapa nui
Esperanza
RYW
Supertalentje
CCC
Fayebella
Rovine
ExpressoB
Zininzon
Pinklady
Salander
Jeanette
Smaragdje
Feline
Nora
Pompoen
loura
Jade
Kamperseboekenwurm
_Lacey_
Toet
Highway
TukTuk
Antibes
L!ND@
Tania
TGR
Miss_Jessii
51 plaatsers
Pagina 12 van 14
Pagina 12 van 14 • 1 ... 7 ... 11, 12, 13, 14
Re: kwijtschending
Oh mn moeder zei laatst ook nog iets; in de eerst 4 á 5 maanden van het opjezelf wonen is alles duur, maar in de maanden zie je precies hoeveel je uit geeft, en kan jeje daarop in spelen, eventueel extra uren werken draaien, dingen veranden zodat je maandelijks minder uitgeeft.
Miss_Jessii- Fluisteraar
- Aantal berichten : 89
Punten : 150
Registratiedatum : 18-06-11
Maar je kan niet eeuwig het aantal werkuren opschroeven, steeds als je niet uitkomt. Er zit ooit een keer een max aan het aantal uren.Miss_Jessii schreef:Oh mn moeder zei laatst ook nog iets; in de eerst 4 á 5 maanden van het opjezelf wonen is alles duur, maar in de maanden zie je precies hoeveel je uit geeft, en kan jeje daarop in spelen, eventueel extra uren werken draaien, dingen veranden zodat je maandelijks minder uitgeeft.
Gast- Gast
Smikkell schreef:Je weet dat ook de kosten van bijvoorbeeld gebruik van de verwarming achteraf hoger kunnen worden he, net zoals de elektriciteit nu duurder werd. En hoe zit het met bijvoorbeeld water en gas?Miss_Jessii schreef:ExpressoB schreef:Miss_Jessii schreef:Smikkell schreef:Hoeveel betaal je aan gemeentebelasting?
70
Oh dat is vet weinig! ik betaal 153 !uit mijn hoofd
het is ook niet superveel geef ik toe, maar op dit moment zeker omdat het nu echt zo'n net op jezelf woonmoment alles is duur tijdje is lijkt het wel duur.
Water valt reuze mee vind ik maar 9 euro, heb sws geen cv dus wel extra gas kosten, maar dat zie ik helaas pas over een jaar
Miss_Jessii- Fluisteraar
Zal ik ook even een duit in het zakje doen; Per jaar betaal ik 400 euro aan de gemeente i.v.m. de belastingen. En ik betaal nogmaals eens 200 euro aan waterschapsbelasting.
Gast- Gast
Smikkell schreef:Maar je kan niet eeuwig het aantal werkuren opschroeven, steeds als je niet uitkomt. Er zit ooit een keer een max aan het aantal uren.Miss_Jessii schreef:Oh mn moeder zei laatst ook nog iets; in de eerst 4 á 5 maanden van het opjezelf wonen is alles duur, maar in de maanden zie je precies hoeveel je uit geeft, en kan jeje daarop in spelen, eventueel extra uren werken draaien, dingen veranden zodat je maandelijks minder uitgeeft.
Dat is waar, maar ik kan me nog wel naar 40 uur per week werken als dat zou kunnen, dan heb ik sws 10 uren extra per week, en dan kom ik denk ik op een mooi bedrag uit als het goed is rekenen is nooit mijn sterkste vak geweest, volgende week jaartje ouder dan komt er weer kleine loonsverhoginkje bij
Miss_Jessii- Fluisteraar
Ssstt... ze weet vast niet dat er naast deze belasting nóg een belasting komt.Maura schreef:Zal ik ook even een duit in het zakje doen; Per jaar betaal ik 400 euro aan de gemeente i.v.m. de belastingen. En ik betaal nogmaals eens 200 euro aan waterschapsbelasting.
Gast- Gast
Ja, overal kom je pas een jaar later achter, maar je kan wel het hele jaar letten op het gebruik van gas, water en elektriciteit om de kosten te beperken en niet voor verrassingen te komen.Miss_Jessii schreef:
Water valt reuze mee vind ik maar 9 euro, heb sws geen cv dus wel extra gas kosten, maar dat zie ik helaas pas over een jaar
Gast- Gast
Smikkell schreef:Ssstt... ze weet vast niet dat er naast deze belasting nóg een belasting komt.Maura schreef:Zal ik ook even een duit in het zakje doen; Per jaar betaal ik 400 euro aan de gemeente i.v.m. de belastingen. En ik betaal nogmaals eens 200 euro aan waterschapsbelasting.
Sorry! Ik dacht dat iedereen wist dat het niet blijft bij een bepaald bedrag. Maar zal me verder rustig houden en haar de toekomst het laten uitwijzen. Och, we zijn allemaal met schade en schande wijs geworden. Of althans, daar doe ik dan even niet aan mee.
Gast- Gast
Maura schreef:Smikkell schreef:Ssstt... ze weet vast niet dat er naast deze belasting nóg een belasting komt.Maura schreef:Zal ik ook even een duit in het zakje doen; Per jaar betaal ik 400 euro aan de gemeente i.v.m. de belastingen. En ik betaal nogmaals eens 200 euro aan waterschapsbelasting.
Sorry! Ik dacht dat iedereen wist dat het niet blijft bij een bepaald bedrag. Maar zal me verder rustig houden en haar de toekomst het laten uitwijzen. Och, we zijn allemaal met schade en schande wijs geworden. Of althans, daar doe ik dan even niet aan mee.
Die bedragen heb ik ook (in mei/juni) jaarlijks, maar jij hebt een koophuis toch Maura? Ik weet niet of TO een koopwoning of huurwoning heeft...
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10
Smikkell schreef:Ja, overal kom je pas een jaar later achter, maar je kan wel het hele jaar letten op het gebruik van gas, water en elektriciteit om de kosten te beperken en niet voor verrassingen te komen.Miss_Jessii schreef:
Dat is één ding wat zeker is. Wat ik wel schrijnend vind is dat je het met een volwassen man op het werk hebt gesproken wat het op jezelf gaan wonen gaat kosten. En deze man je niet wist te vertellen dat het meer kost dan de standaard maandelijkse kosten. Er zijn heel veel dingen die je zelf in de hand kunt houden, niet teveel stoken, koud slapen, geen electrische deken, niet veel uitgaan, koelkast niet te hoog, niet teveel uitgeven aan boodschappen, maar er zijn ook kosten die niet maandelijks terugkomen en die wel gewoon 'standaard' zijn.
Gast- Gast
RYW schreef:Maura schreef:Smikkell schreef:Ssstt... ze weet vast niet dat er naast deze belasting nóg een belasting komt.Maura schreef:Zal ik ook even een duit in het zakje doen; Per jaar betaal ik 400 euro aan de gemeente i.v.m. de belastingen. En ik betaal nogmaals eens 200 euro aan waterschapsbelasting.
Die bedragen heb ik ook (in mei/juni) jaarlijks, maar jij hebt een koophuis toch Maura? Ik weet niet of TO een koopwoning of huurwoning heeft...
Zoals ik heb begrepen heeft zij inderdaad een huurwoning. Maar het eerste jaar dat ik "hier" woonde, want ik ben in het zelfde portiek van huis gewisseld, heb ik als hurende ook veel extra kosten gehad. Deze waren eigenlijk niet veel lager dan ze nu zijn, maar het eerste jaar wel iets waar ik absoluut niet op gerekend had. Ondanks dat ik donders wist dat ze er wel aankwamen. Dat is het domme met rekengrafiekjes, het is nooit de waarheid.
Gast- Gast
Maura schreef:Smikkell schreef:Ja, overal kom je pas een jaar later achter, maar je kan wel het hele jaar letten op het gebruik van gas, water en elektriciteit om de kosten te beperken en niet voor verrassingen te komen.Miss_Jessii schreef:
Dat is één ding wat zeker is. Wat ik wel schrijnend vind is dat je het met een volwassen man op het werk hebt gesproken wat het op jezelf gaan wonen gaat kosten. En deze man je niet wist te vertellen dat het meer kost dan de standaard maandelijkse kosten. Er zijn heel veel dingen die je zelf in de hand kunt houden, niet teveel stoken, koud slapen, geen electrische deken, niet veel uitgaan, koelkast niet te hoog, niet teveel uitgeven aan boodschappen, maar er zijn ook kosten die niet maandelijks terugkomen en die wel gewoon 'standaard' zijn.
Jha ik heb een gaskachel beneden dus moet boven wel koud slapen, electrische dekens houd ik sws niet van dus die zijn er niet. probeer low budget te in te kopen, een koelkast die te hoog staat geen flauw idee eigenlijk wanneer hij te hoog staat
Miss_Jessii- Fluisteraar
Miss_Jessii schreef:Maura schreef:Smikkell schreef:Ja, overal kom je pas een jaar later achter, maar je kan wel het hele jaar letten op het gebruik van gas, water en elektriciteit om de kosten te beperken en niet voor verrassingen te komen.Miss_Jessii schreef:
Jha ik heb een gaskachel beneden dus moet boven wel koud slapen, electrische dekens houd ik sws niet van dus die zijn er niet. probeer low budget te in te kopen, een koelkast die te hoog staat geen flauw idee eigenlijk wanneer hij te hoog staat
Twee of drie is meestal voldoende, maar bij mij staat hij op vier of vijf, want ik houd van koel drinken. Of liever gezegd, heel erg koud drinken.
Ik weet niet of deze beste man je heeft geholpen omdat je thuis problemen hebt of omdat er iets anders speelt, maar het leven iets duurder dan 'elke maand hetzelfde'. En het was heel makkelijk om te zeggen dat je dan wel kwijtschelding kon halen bij de gemeente, maar echt de schrijnende gevallen komen voor dergelijke regelingen in aanmerking. Niet wij, die nog iets op een rekeningtje hebben staan en het liever niet betalen, omdat we nog willen eten.
Ik snap je volkomen en het is ook absoluut niet als afbrander bedoeld, maar je moet wel weten hoe het werkt om op jezelf te wonen. En liever nu, dan over een paar maanden, als je misschien daadwerkelijk met 'de stok in de 'bek' zit'. Het is hier een uitdrukking, weet niet of het daar ook zo is? Maar bedoel er niet per definitie iets naars mee.
Gast- Gast
Wanneer hij nog lager kan en hij je producten wel nog steeds koelt.Miss_Jessii schreef:Maura schreef:Smikkell schreef:Ja, overal kom je pas een jaar later achter, maar je kan wel het hele jaar letten op het gebruik van gas, water en elektriciteit om de kosten te beperken en niet voor verrassingen te komen.Miss_Jessii schreef:
Gast- Gast
Maura schreef:Miss_Jessii schreef:Maura schreef:Smikkell schreef:Ja, overal kom je pas een jaar later achter, maar je kan wel het hele jaar letten op het gebruik van gas, water en elektriciteit om de kosten te beperken en niet voor verrassingen te komen.Miss_Jessii schreef:
Twee of drie is meestal voldoende, maar bij mij staat hij op vier of vijf, want ik houd van koel drinken. Of liever gezegd, heel erg koud drinken.
Ik weet niet of deze beste man je heeft geholpen omdat je thuis problemen hebt of omdat er iets anders speelt, maar het leven iets duurder dan 'elke maand hetzelfde'. En het was heel makkelijk om te zeggen dat je dan wel kwijtschelding kon halen bij de gemeente, maar echt de schrijnende gevallen komen voor dergelijke regelingen in aanmerking. Niet wij, die nog iets op een rekeningtje hebben staan en het liever niet betalen, omdat we nog willen eten.
Ik snap je volkomen en het is ook absoluut niet als afbrander bedoeld, maar je moet wel weten hoe het werkt om op jezelf te wonen. En liever nu, dan over een paar maanden, als je misschien daadwerkelijk met 'de stok in de 'bek' zit'. Het is hier een uitdrukking, weet niet of het daar ook zo is? Maar bedoel er niet per definitie iets naars mee.
ookee naja ik heb hem op 2 staan. nee okee ik snap nu ook wel dat het voor mensen is die geen cent te makken heeft maar aangezien de gemeente zelf ook nog zei dat ik er in aanmerking kwam omdat ik alleenwonend dacht ik dat het geen kwaad kon maar die heeft me dus gewoon verkeerd ingelicht. okee, nee die uitdrukking ken ik niet,
maar ik wil in iedergeval de mensen hier bedanken voor de tips en alles
Miss_Jessii- Fluisteraar
Smikkell schreef:Wanneer hij nog lager kan en hij je producten wel nog steeds koelt.Miss_Jessii schreef:Maura schreef:Smikkell schreef:Ja, overal kom je pas een jaar later achter, maar je kan wel het hele jaar letten op het gebruik van gas, water en elektriciteit om de kosten te beperken en niet voor verrassingen te komen.Miss_Jessii schreef:
aha!
Miss_Jessii- Fluisteraar
De meesten hebben het vast allemaal goed bedoeld.
Vanaf nu kun je elke maand wat opzij leggen voor de heffingen van volgend jaar.
En bij deze ben je gewaarschuwd voor het feit dat er ook waterschapsbelasting is.
En bij deze ben je gewaarschuwd voor het feit dat er ook waterschapsbelasting is.
Gast- Gast
Miss_Jessii schreef:
ookee naja ik heb hem op 2 staan. nee okee ik snap nu ook wel dat het voor mensen is die geen cent te makken heeft maar aangezien de gemeente zelf ook nog zei dat ik er in aanmerking kwam omdat ik alleenwonend dacht ik dat het geen kwaad kon maar die heeft me dus gewoon verkeerd ingelicht. okee, nee die uitdrukking ken ik niet,
maar ik wil in iedergeval de mensen hier bedanken voor de tips en alles
Proberen kan nooit kwaad. Maar dan moeten ze inderdaad alles van je weten. Zo wilde ik in termijnen betalen bij de Belastingdienst en dan moest ik mijn spaarrekening opgeven, of ik een eigen auto had, of ik met openbaarvervoer naar mijn werk kon... Tja... Dan weet je al, of althans ik wist het al, dat het bedrag in één keer betaald moest worden. Beetje jammer, want had nog leuke en smaakvolle dingen om te kopen. Och, dan maar een andere keer.
Gast- Gast
Smikkell schreef:De meesten hebben het vast allemaal goed bedoeld.
Ja hebben ze ook vast wel.
Haha jhaa
Waterschap had ik al gekregen
Miss_Jessii- Fluisteraar
Is dat die 70 euro?Miss_Jessii schreef:Smikkell schreef:De meesten hebben het vast allemaal goed bedoeld.
Ja hebben ze ook vast wel.
Haha jhaa
Waterschap had ik al gekregen
Gast- Gast
nee die was 15 euro
Miss_Jessii- Fluisteraar
Miss_Jessii schreef:nee die was 15 euro
Ik ga ook wonen waar jij woont. Wonen in een grote stad in de randstad is toch een stuk duurder.
Gast- Gast
Smikkell schreef:Miss_Jessii schreef:nee die was 15 euro
Ik ga ook wonen waar jij woont. Wonen in een grote stad in de randstad is toch een stuk duurder.
Ssst. Het is nog geen april.
Gast- Gast
Smikkell schreef:Miss_Jessii schreef:nee die was 15 euro
hehe, Randstad is indd toch een heel stuk duurder dan andere plekken?
Miss_Jessii- Fluisteraar
Heul stuk!!Miss_Jessii schreef:Smikkell schreef:Miss_Jessii schreef:nee die was 15 euro
hehe, Randstad is indd toch een heel stuk duurder dan andere plekken?
Gast- Gast
Pagina 12 van 14 • 1 ... 7 ... 11, 12, 13, 14
Pagina 12 van 14
Permissies van dit forum: