kwijtschending
+47
girli
Parisienne
Ella
SarahKey
Kayleigh
Arwyn
Blond
Lejow
MissD
Possom
Rumble
SuperGrover
Alex
Bolleke
Rush
Xanna
slaatje
Niki
Susan
rapa nui
Esperanza
RYW
Supertalentje
CCC
Fayebella
Rovine
ExpressoB
Zininzon
Pinklady
Salander
Jeanette
Smaragdje
Feline
Nora
Pompoen
loura
Jade
Kamperseboekenwurm
_Lacey_
Toet
Highway
TukTuk
Antibes
L!ND@
Tania
TGR
Miss_Jessii
51 plaatsers
Pagina 7 van 14
Pagina 7 van 14 • 1 ... 6, 7, 8 ... 10 ... 14
Re: kwijtschending
oef zoveel reacties tegelijk steeds
ja ik heb wel een diploma, soms heb ik wel het gevoel dat ik stiekem meer mag verdienen met diploma maar heb er niet bepaald verstand van eerlijk gezegt.
die uitkering ken ik wel, die had mn zus ook een keer aangevraagt, maar ik had altijd gevoel dat ik teveel verdiende om dat aan te kunnen vragen.
ja ik heb wel een diploma, soms heb ik wel het gevoel dat ik stiekem meer mag verdienen met diploma maar heb er niet bepaald verstand van eerlijk gezegt.
die uitkering ken ik wel, die had mn zus ook een keer aangevraagt, maar ik had altijd gevoel dat ik teveel verdiende om dat aan te kunnen vragen.
Miss_Jessii- Fluisteraar
- Aantal berichten : 89
Punten : 150
Registratiedatum : 18-06-11
Miss_Jessii schreef:ik verdien 7 euro int uur en werk ong 30 uur per week, zit wel schommeling in want tis horeca soms ben je eerder klaar soms later. maandelijks rond de 800 op de rekening.
Maar dan zit je dus boven het uurloon uit de cao, als je 20 bent. En ik wil niet vervelend zijn, maar 30 uur is niet fulltime werken. Ik denk echt dat je moet proberen meer uren te maken of iets anders te zoeken. Als je ruimer wilt leven, dan dat je uiteindelijk netto op de je rekening krijgt.
Ik heb het net ook gezegd, maar ik heb het ook niet breed. Maar ik heb dan wel 2 banen en daar werk ik gemiddeld meer dan 40 uur per week.
Fayebella- Prater
- Aantal berichten : 863
Punten : 902
Registratiedatum : 18-11-10
Miss_Jessii schreef:ik verdien 7 euro int uur en werk ong 30 uur per week, zit wel schommeling in want tis horeca soms ben je eerder klaar soms later. maandelijks rond de 800 op de rekening.
Dan kun je er toch nog wel meer bij werken? Je kan toch ergens anders een baantje erbij zoeken of een paar uurtjes schoonmaakwerk gaan doen?
Want je kan wel zes dagen per week werken maar dan werk je dus maar max 5 uur per dag.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Miss_Jessii schreef:oef zoveel reacties tegelijk steeds
Jij zit 0,70 ct per uur boven het minimumloon
Smaragdje- Ratel
- Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10
Zininzon schreef:Misschien heel stom hoor, maar volgens mij verdien je met schoonmaken meer...
Toen ik 21 was, heb ik 10 maanden lang schoongemaakt bij gebrek aan een betere baan. Ik verdiende ruim 1000 euro in de maand met 28 uur per week werken.
nee dat klopt indd met schoonmaken verdien je veel meer, mijn moeder is ook schoonmaakster en krijgt voor haar parttime baantje echt heel veel.
Miss_Jessii- Fluisteraar
.
Laatst aangepast door Pinklady op di 15 nov 2011 - 10:54; in totaal 1 keer bewerkt
Pinklady- Fluisteraar
- Aantal berichten : 46
Punten : 47
Registratiedatum : 17-07-11
Nour schreef:Miss_Jessii schreef:Confusion schreef:Je instelling is een beetje verkeerd. Het is niet éérst de bank kopen en dan nog eventueel wat naar de belasting. Nee, de belasting is toch echt wel een stukje belangrijker (of wil je dat ze beslag gaan leggen op je loon?) die bank komt daarna wel. Wat iemand anders al zei, koop een goedkope bank via marktplaats en leuk hem even op. Je had je het misschien anders voorgesteld, je eigen huisje, en deze rekening komt misschien rauw op je dak maar deze rekening is wel belangrijker dan een bank.
Nou de bank die ik ga halen is echt niet duur hoor, en daarna kan ik nog 3 x belasting betalen..
Hahaha, ben je nou echt serieus? Ik zou zeggen: scoren die bank! Doen! Als er dan ooit loonbeslag wordt gelegd, kan je tenminste nog wel rustig op je bank zitten en overdenken waar het is misgegaan. Btw, je hebt idd voor een switch in je carrière vaak een bepaald diploma nodig, maar op basis van een portie gezond verstand en denkniveau komt men tegenwoordig ook al een heel eind.
Nou inderdaad, serieus? Eerst een bank kopen en wat over is voor de gemeentebelasting? Ik wil ook nog wel een dakkapel en een stationwagen en ben ook wel aan vakantie toe, eigenlijk
Die rekeningen van de belastingen horen er gewoon bij, en lullig gezegd hoort dat bij het volwassen worden: je verantwoordelijkheden leren kennen en die ook nemen. Je leert keuzes maken en prioriteiten stellen, en als je die prioriteiten legt bij een nieuwe bank (terwijl je uitstekende banken op marktplaats hebt: ik ben bijna 30 en zit nog steeds op mijn zaaaalige marktplaatsbank!) boven het voldoen van je verplichtingen aan de belastingdienst, dan heb je daar gewoon nog wat in te leren. Ik denk ook dat je de rekening gewoon zal moeten betalen (proberen kan natuurlijk altijd) en dat je beste mogelijkheden zitten op de maandelijkse afbetaling, als dat renteloos is.
Wat betreft werk: als je krap zit zal je bij moeten werken. Ik weet niet of je fulltime werkt, maar dan zou ik overwegen meer uren erbij te gaan werken of een baan erbij als dat kan. Als dat niet kan, dan is een carriereswitch wel slim inderdaad. Veel opleidingen kan je tegenwoordig ook duaal doen, zodat je tegelijk ook al een inkomen hebt.
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Joan schreef:ExpressoB schreef:Miss_Jessii schreef:June schreef:Miss_Jessii schreef:June schreef:Nogmaals: is je huis niet gewoon te duur?
Ik vind je nog steeds fel en ik vind niet dat je doodgewoon een vraag stelt. Je stelt een vraag waar je maar één antwoord op wilt en verder mag er niets gezegd worden. Dat vind ik niet doodgewoon, maar goed, waarschijnlijk hebben we gewoon andere normen en waarden.
Nee mijn huis is juist goedkoop
Als je 20 bent en een miniumloon hebt van horeca is dat € 1.036,82. Ik snap echt niet hoe je dat niet kunt redden als je een goedkoop huis hebt. Ik heb een kamer van ruim 300 euro en ik red het daar ook mee. Ik betaal daarnaast ook nog mijn studie. Ik kan me niet voorstellen dat je daar niet van rond kunt komen. Dan doe je of iets goed fout, of je betaalt toch te veel huur. Maar goed, je zegt net dat je huis goedkoop is, ik weet alleen niet wat jij goedkoop vindt.
nou ik weet niet waar je dat vandaan haalt maar mijn minimum loon staat op € 825 staat op mijn loonstrookje, mijn huis is maar € 357
Ligt er maar net aan hoeveel je werkt he
Krijg je naast die 357 nog huurtoeslag of is dat het bedrag wat je uiteindelijk moet betalen aan je huur.
Ik hoop dat er van die 357 nog huurtoeslag gaat.. Anders is het ook niet echt een goedkoop huis.. Ik was trouwens nooit op mezelf gaan wonen als ik €825 inkomen had.. Er komen vaak zoveel meer kosten bij.
Dan betaal ik nog meer aan huur. Je weet toch niet hoe ze woont! Dus bepalen of ze duur of goedkoop woont, kunnen wij niet. Ik moet het ook doen met dat maandbedrag, rij nog auto ook.
ExpressoB- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8264
Punten : 8549
Registratiedatum : 22-12-10
Eens. Blijkbaar heb je geld, dus waarom kwijtschelding? Wanneer je in het bezit bent van een auto krijg je ook geen kwijtschelding, en terecht. Deze regeling is niet bedoeld voor mensen die niet willen betalen, maar voor wie het niet kán betalen.Jolee schreef:Is kwijtschelding niet voor mensen die het echt niet kunnen betalen? Die dus geen cent op de spaarrekening hebben, überhaupt een spaarrekening hebben en dagelijks in de rode cijfertjes staan? Anders kan iedereen dit toch aanvragen.
Gast- Gast
ja daar dacht ik eerst ook aan maar een 2e baantje erbij dan werk ik alleen nmog maar voor de belasting dan voor mn eigen.
Hmm heb op school altijdf geleerd dat een baan met meer dan 15 uur fulltime is maar oke, mij gaat het ook niet om of het fulltime of parttime is als ik maar een baan heb dacht ik zoo
Hmm heb op school altijdf geleerd dat een baan met meer dan 15 uur fulltime is maar oke, mij gaat het ook niet om of het fulltime of parttime is als ik maar een baan heb dacht ik zoo
Miss_Jessii- Fluisteraar
Kwijtschending van mensenrechten dit.
TGR- Kletskop
- Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10
Smikkell schreef:Eens. Blijkbaar heb je geld, dus waarom kwijtschelding? Wanneer je in het bezit bent van een auto krijg je ook geen kwijtschelding, en terecht. Deze regeling is niet bedoeld voor mensen die niet willen betalen, maar voor wie het niet kán betalen.Jolee schreef:Is kwijtschelding niet voor mensen die het echt niet kunnen betalen? Die dus geen cent op de spaarrekening hebben, überhaupt een spaarrekening hebben en dagelijks in de rode cijfertjes staan? Anders kan iedereen dit toch aanvragen.
Weet niet waar je dit vandaan hebt maar dat is dus niet waar! Dit heeft te maken met de waarde / bouwjaar van je auto.
Miss_Jessii schreef:ja daar dacht ik eerst ook aan maar een 2e baantje erbij dan werk ik alleen nmog maar voor de belasting dan voor mn eigen.
Whahaha! Fulltime is 38 of 40 uur... Kan me niet voorstellen dat ze je dat op school hebben geleerd:P
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Dan betaal je in termijnen.Miss_Jessii schreef:Kom op zeg ik stel gewoon een vraag! gewoo antwoord aub! ja als alleenwonende MAG je kwijtschending aanvragen heb het zelf nagevraagt bij de gemeente, en ja als ik die belastingen betaal heb ik misschien nog maar 20 euro in de maand over alsof ik daar van kan leven!
Ow, en meld je aan bij de voedselbank. Echt heerlijk die gratis boodschappen. Waarom zou je er nog voor betalen in de supermarkt.
Gast- Gast
ExpressoB schreef:Smikkell schreef:Eens. Blijkbaar heb je geld, dus waarom kwijtschelding? Wanneer je in het bezit bent van een auto krijg je ook geen kwijtschelding, en terecht. Deze regeling is niet bedoeld voor mensen die niet willen betalen, maar voor wie het niet kán betalen.Jolee schreef:Is kwijtschelding niet voor mensen die het echt niet kunnen betalen? Die dus geen cent op de spaarrekening hebben, überhaupt een spaarrekening hebben en dagelijks in de rode cijfertjes staan? Anders kan iedereen dit toch aanvragen.
Weet niet waar je dit vandaan hebt maar dat is dus niet waar! Dit heeft te maken met de waarde / bouwjaar van je auto.
Idd, volgens mij als de auto meeer waard is dan 2500 euro, dan heb je er geen recht op
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Miss_Jessii schreef:ja daar dacht ik eerst ook aan maar een 2e baantje erbij dan werk ik alleen nmog maar voor de belasting dan voor mn eigen.
De belasting moet je toch wel betalen, dus het geld dat je met 1 baan verdient is al voor je vaste lasten, en het geld dat je met je tweede baan verdient is dan voor jezelf. Zo werkt het: eerst verplichtingen, dan leuke dingen. Niet andersom...
En meer van 15 uur fulltime? Dan heb ik ruim 2 fulltime banen...
RYW- Ratel
Miss_Jessii schreef:ja daar dacht ik eerst ook aan maar een 2e baantje erbij dan werk ik alleen nog maar voor de belasting dan voor mn eigen.
Hmm heb op school altijd geleerd dat een baan met meer dan 15 uur fulltime is maar oke, mij gaat het ook niet om of het fulltime of parttime is als ik maar een baan heb dacht ik zo
Als je ruimer wilt leven moet je meer gaan werken, als je zo happy bent dan moet je het zo laten.
Ik zou ook wel fulltime 15 uur willen werken haha! Zelfde salaris, meer dan de helft minder uren, ik teken ervoor . Ik denk dat je niet goed op hebt gelet op school
Gast- Gast
Smikkell schreef:Eens. Blijkbaar heb je geld, dus waarom kwijtschelding? Wanneer je in het bezit bent van een auto krijg je ook geen kwijtschelding, en terecht. Deze regeling is niet bedoeld voor mensen die niet willen betalen, maar voor wie het niet kán betalen.Jolee schreef:Is kwijtschelding niet voor mensen die het echt niet kunnen betalen? Die dus geen cent op de spaarrekening hebben, überhaupt een spaarrekening hebben en dagelijks in de rode cijfertjes staan? Anders kan iedereen dit toch aanvragen.
ik zeg toch ook niet dat ik niet wil betalen, en heb sws al eerder uit gelegt waarom hoe en wat maar blijkbaar heb je dat niet geleven..
Miss_Jessii- Fluisteraar
Ik heb met mijn parttime baan dan al 2 fulltime banen
Jessii, ik denk dat je je eens goed moet laten voorlichten, desnoods bij een Juridisch Loket.
Wat ook de situatie thuis is geweest, ik heb absoluut niet het gevoel dat je goed voorbereid op jezelf bent gaan wonen.
Wat voor diploma's heb je?
Jessii, ik denk dat je je eens goed moet laten voorlichten, desnoods bij een Juridisch Loket.
Wat ook de situatie thuis is geweest, ik heb absoluut niet het gevoel dat je goed voorbereid op jezelf bent gaan wonen.
Wat voor diploma's heb je?
Zininzon- Ratel
- Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Confusion schreef:Ik zou ook wel fulltime 15 uur willen werken haha! Zelfde salaris, meer dan de helft minder uren, ik teken ervoor . Ik denk dat je niet goed op hebt gelet op school
volgens mij zei ik MEER dan 15 uur maar okee..
Miss_Jessii- Fluisteraar
Weet je Miss_Jessii, als je het allemaal denkt zelf wel te weten (en zo doe je het nu wel degelijk doen voorkomen, door de prioriteiten die je m.i. volledig verkeerd stelt) kan je het ook beter zelf uitzoeken. Je stelt een vraag, maar overziet de gevolgen niet als je je eigen plan trekt wat betreft bijv. die bank ook per se willen kopen. Ook al kost die bank maar 300 euro, dat geld heb je domweg niet over nadat je vaste lasten eraf zijn en een gemeentelijke belasting valt onder je vaste lasten. Je werkt jezelf hiermee doelbewust in de problemen, maar als jij dat gevolg aanvaardt, waarom zouden wij hier dan moeite gaan doen om je ervoor te behoeden? Je hebt de keuze hierin tussen verstandig en onverstandig handelen en jij lijkt bewust te willen kiezen voor onverstandig. Nou, succes ermee dan.
Gast- Gast
Miss_Jessii schreef:Smikkell schreef:Eens. Blijkbaar heb je geld, dus waarom kwijtschelding? Wanneer je in het bezit bent van een auto krijg je ook geen kwijtschelding, en terecht. Deze regeling is niet bedoeld voor mensen die niet willen betalen, maar voor wie het niet kán betalen.Jolee schreef:Is kwijtschelding niet voor mensen die het echt niet kunnen betalen? Die dus geen cent op de spaarrekening hebben, überhaupt een spaarrekening hebben en dagelijks in de rode cijfertjes staan? Anders kan iedereen dit toch aanvragen.
ik zeg toch ook niet dat ik niet wil betalen, en heb sws al eerder uit gelegt waarom hoe en wat maar blijkbaar heb je dat niet geleven..
Nou, je hebt gezegd dat je kwijtschelding wil omdat je dat geld wel hebt maar liever achter de hand houdt, en dat je een bank kopen hogere prioriteit geeft. Dat lijkt toch verdraaide veel op niet willen...
RYW- Ratel
Misschien rare vraag he.. maar als je nog een bank moet kopen, waar zit je dan nu op?
Zininzon- Ratel
- Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Miss_Jessii schreef:Confusion schreef:Ik zou ook wel fulltime 15 uur willen werken haha! Zelfde salaris, meer dan de helft minder uren, ik teken ervoor . Ik denk dat je niet goed op hebt gelet op school
volgens mij zei ik MEER dan 15 uur maar okee..
Ik zou je school aanklagen.
RYW- Ratel
Pagina 7 van 14 • 1 ... 6, 7, 8 ... 10 ... 14
Pagina 7 van 14
Permissies van dit forum: