Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mijn bevalingsveerhaal + foto

+16
Amber-
liesje
Tania
Shy
Bruintje Beer
Star007
L!ND@
studiebol
lief
blondje1313
mickey
Jasmine
Muppetje
PapillonRose
Flip Fluitketel
joyce0606
20 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Mijn bevalingsveerhaal + foto Empty Mijn bevalingsveerhaal + foto

Bericht  joyce0606 vr 11 nov 2011 - 4:54

dinsdag middag 15.00uur moest ik komen bij de gyn voor controle, na overleg was het verstandig om mij zo snel mogelijk in te leiden, en kon de volgende dag al terecht. ze verwachtte echter dat het wel eens lang kon gaan duren met de hormonengel, omdat ik nog maar 37 weken was. ze ging toch even checken, en het verbaasde haar dat ik zo rond de 1,5 cm had en een verstreken baarmoedermond.

woensdagochtend moest ik mij melden om 6.30 in het ziekenhuis, ik zou wel wat later geholpen worden vanwege de ontzettende drukte. maar goed liever in het ziekehuis wachten dan zenuwachtig thuis op de bank.

ff voor 9-en kwam er iemand kijken hoe ik ervoor stond. helaas toch net de 2cm niet gehaalt en er stond nog een randje, dus nog even een hormoonpil. na 4 uur zou ze terug komen voor de volgende controle.

4 uur later kwam ze weer kijken, het was wel al beter, maar nog niet goed genoeg om de vliezen te breken, en zou anders een hele uitputtingsslag zijn geweest, dus maar beter een goede start! wederom tabletje en 4 uur wachten wat het ging doen.

om 17.00 kwam ze weer kijken, mocht het niet goed genoeg zijn zou ik nog een tabletje krijgen en de nacht ingaan, en de volgende ochtend weer verder. gelukkig had het goed zijn werk gedaan en konden mijn vliezen gebroken worden!

ze wilden even 2 uur afwachten of mijn lichaam het signaal op zou pikken, anders zou ik weeen opwekkers krijgen via het infuus.

de weeen kwamen gelukkig snel opgang, en had na die 2 uur inmiddels 4cm ontsluiting, ik hoefde niet aan het infuus. over 2 uur zou ze weer even langskomen.

2 uur later zat ik nog steeds op 4cm, was wel even balen, want de weeen waren erg pittig! ze wilde het nog eventjes afwachten anders zou ik alsnog een infuus krijgen.

na al die weken weinig slaap en stress trok ik het echt niet meer. het enige wat ze voor mij konden doen was een morfine pomp (remy). dus werd daar vrij snel op aangesloten, infuus aanprikken ging niet zo makkelijk, dus was nog even een gedoe tussen de weeen door smile

mij werd aangbevolen om na een wee op het knopje te drukken voor een shot remy. zo gezegt zo gedaan. helaas reageerde ik hier zo vel op, dat ik flauw viel, toe ik bij kwam heb ik gezegt dat ik het niet meer wilde! dus dat waren mijn 10 minutes of fame met de remy-pomp smile

op eigen kracht weer verder dus! inmiddels had ik zo 5,5cm ontsluiting, het vorderde weer dus ik hoefde geen infuus met opwekkers.

de verloskundige was net weg (het wat ontzettend druk, we lagen met zijn 3-en teglijk te bevallen, en allemaal in de eindfase, dus de verloskundige en verpleegkundige rende heen en weer als gekke!) en 2 weeen later kreeg ik ontzettende persdrang. ik vroeg aan de verpleegkundige of ze terug wilde komen, maar ik werd even op de "wachtlijst" gezet, want ja er lagen er 2 te persen, en ze was net een half uurtje weg dus no way dat het persweeen waren....

toch kwam de verloskundige vrij snel om de hoek kijken, ik vertelde dat ik de weeen niet tegen kon houden, ik MOEST mee persen, weg puffen ging echt niet meer! ze ging toch maar even voelen voor de zekerheid. en jahoor 10cm!! dus van 5cm naar 10cm in een half uur! was mijn gevoel toch goed.

ik mocht vanaf nu persen. wat "heerlijk" is dat zeg, eindelijk tegen die pijn in persen, eindelijk wat doen i.p.v niet wetend wat je moet doen en in het wilde weg puffen.

volgens de vk deed ik het super goed bij elke perswee (Zeggen ze waarschijnlijk bij iedereen), zelf had ik het idee dat er niets gebeurde, maar gelukkig was het wel zo. na bijna een uur persen werdt het tijd dat de kleine kwam want zijn hartslag daalde flink. ik kreeg een verdoving, en bij de volgende wee een knip en een verpleegkundige die even heel hard op mijn buik drukte, kwam de kleine met zijn hoofdje, en een paar seconde later was hij bevrijd. smile

hij lag wat gedraaid dus vadaar dat het laatste stukje niet meer ging.

de kleine deed het gelijk super goed!

ik ben flink gehecht van onder, dus lekker bont en blauw!

hij is om 1,29uur geboren.

beetje jammer vond ik wel dat ze hem na een half uurtje al bij mij weg hadden gehaalt en hadden aangekleed. hij werdt weer bij mij eer gelegt, en om een uur of 4 kwamen ze kijken, ze vroegen of mijn man naar huis ging of wilde blijven (?), hij wilde natuurlijk blijven dus er werdt een extra bed naar binnen gereden in de mini verloskamer (alle andere kamers waren bezet). het bed werdt binnengereden en het licht werdt uitgedaan en weltruste gewenst. ik lag nog steeds met hem in mijn handen. we keken elkaar aan met de vraag oke wat nu...hoe stoppen we hem in, en voeding?
ik belde maar met deze vragen, en vroeg over de voeding, ze keek mij aan en vroeg of hij al niet had gehad...nou nee dus...want ik geef borstvoeding dus dat had ik wel geweten.

maar goed ik realiseer me dat ze het super druk hadden, we lagen uiteindelijk met zijn 3-en te persen en 2 daarvan met vacuumpomp gehaalt.

borstvoeding gaat oke, hij hapt goed aan voor zijn leeftijd. het kost hem nog veel moeite, maar dat hoort mij het termij. verder doet het vreselijk zeer, maar ik zet nog wel door!

hieronder nog even een fotootje

half uurtje oud!
Mijn bevalingsveerhaal + foto Kaj%252520half%252520uur%252520%252528Small%252529

3 uur oud!
Mijn bevalingsveerhaal + foto KAJ%252520%252528Small%252529
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn bevalingsveerhaal + foto Empty Re: Mijn bevalingsveerhaal + foto

Bericht  Flip Fluitketel vr 11 nov 2011 - 5:03

Knap mannetje! Fijn dat alles goed is met hem en wat een mooi geboortegwicht met 37 weken(zo te zien 3110grm), terwijl ze hem lichter schatte qua geboortegewicht toch? Met jou ook alles goed? Nog pijn van de galstenen o.i.d.?
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067

Bericht  PapillonRose vr 11 nov 2011 - 5:04

Uiteindelijk is het toch nog heel vlot gegaan, nadat het eerste stukje wat langer heeft geduurd. Mooi mannetje! Gefeliciteerd en heel veel geluk samen. Geniet ervan, en hopelijk herstel je snel van de knip.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Muppetje vr 11 nov 2011 - 5:08

Wat een mooierd! I love you

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820

Bericht  Jasmine vr 11 nov 2011 - 5:12

Gefeliciteerd met je zoon! Wat een mooi mannetje!

Maar, ze hebben hem ál na een half uurtje weg gehaald om aan te kleden? Volgens mij is een half uurtje samen liggen best lang hoor! Dat halve uur heb je toch maar mooi gehad!
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Bericht  mickey vr 11 nov 2011 - 5:19

Wat fijn dat je lichaam het zelf zo goed oppakte! Wel balen dat ze niet genoeg tijd voor je hadden, i.v.m. de andere bevallingen en dat ze daardoor niet wisten of hij al gedronken had.

Maar wat een mooi kereltje zeg en wat fijn dat het allemaal goed gaat! Nogmaals van harte gefeliciteerd met jullie zoon!
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast vr 11 nov 2011 - 5:20

Dat is nog best vlot gegaan! Hopelijk je mannetje snel goed drinken en gaat het bij jou minder pijn doen. Geniet van je mannetje!

Gast
Gast

Bericht  blondje1313 vr 11 nov 2011 - 6:40

Toch fijn dat jij dan die ene zonder vacuumpomp was!
Wel hectisch als je met zijn drieeën de vk moet delen.

Let wel op dat de borstvoeding niet teveel pijn doet, is het wel zeker dat K.aj dan goed aangelegd is? Als dat eenmaal verkeerd gaat doet het alleen maar meer pijn (ik had weleda gel achtig spul voor op mijn tepels, daar genazen ze heel vlug van)

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Gast vr 11 nov 2011 - 6:42

Wat een knapperd!

Maa begrijp ik nou goed dat ze hem niet binnen een uur na de bv hebben aangelegd? :shock: Heben ze daar wel een bv certificaat?

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 11 nov 2011 - 7:07

Wat een dotje zeg! Is toch best snel gegaan. Geniet maar lekker van je gezinnetje smile

Gast
Gast

Bericht  lief vr 11 nov 2011 - 7:43

Wat een mooi mannetje!
Wel jammer dat het zo druk was. Maar nu gelukkig rustig thuis op jullie eigen plekje!
lief
lief
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 163
Punten : 175
Registratiedatum : 25-12-10

Bericht  studiebol vr 11 nov 2011 - 7:47

leuke foto! Mooi mannetje!

Vervelend dat het zo druk was, en dat je het gevoel had dat je een beetje aan je lot werd over gelaten!
Hoe is het nu thuis? Heb je een fijne kraamzorg?
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  L!ND@ vr 11 nov 2011 - 7:54

studiebol schreef:Vervelend dat het zo druk was, en dat je het gevoel had dat je een beetje aan je lot werd over gelaten!
+1

Verder...Wat een mooi mannetje, nogmaals gefeliciteerd!
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2391
Punten : 2535

Bericht  Star007 vr 11 nov 2011 - 7:55

Wat een mooi mannetje! En mooi gewicht..ons meisje was maar 2760 bij 37 weken. Balen van je knip..maar fijn dat jullie nu lekker thuis zijn. Geniet er van samen!
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Bericht  joyce0606 vr 11 nov 2011 - 8:07

PrinsesBo schreef:Wat een knapperd!

Maa begrijp ik nou goed dat ze hem niet binnen een uur na de bv hebben aangelegd? :shock: Heben ze daar wel een bv certificaat?

Ja, en ze hebben het wel 3x gevraaggd van te voren, en overal hangen er posters dat ze gecertificeert zijn. Mss had ikzelf wat assertiever moeten doen. Maar k kreeg gelijk 3 spuiten in me doos en werd er flink gehecht!
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902

Bericht  Bruintje Beer vr 11 nov 2011 - 8:17

Is vlot gegaan....jammer dat het zo warrig allemaal liep enz.
Maar mooi gewicht voor 37 weken. De oudste hier woog dat met 42 weken zwangerschap.
Mooi manneke trouwens!!
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925

Bericht  Shy vr 11 nov 2011 - 8:31

Wat een mooi ventje! Very Happy
Shy
Shy
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2380
Punten : 2466
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast vr 11 nov 2011 - 8:43

joyce0606 schreef:

Ja, en ze hebben het wel 3x gevraaggd van te voren, en overal hangen er posters dat ze gecertificeert zijn. Mss had ikzelf wat assertiever moeten doen. Maar k kreeg gelijk 3 spuiten in me doos en werd er flink gehecht!

Nee hoor, dat horen hun aan te bieden.

Fijn dat hij het op zich goed doet, veel kindjes moeten het nog doorkrijgen.
Lig je nu nog in het ziekenhuis? Of ben je weer thuis?
Zorg iig dat hij goed aanhapt, dan kan veel pijn schelen. Grote hap, niet alleen de tepel.

Gast
Gast

Bericht  Tania vr 11 nov 2011 - 8:46

joyce0606 schreef:

Dat ligt niet aan jou hoor!
Hier hetzelfde, hij heeft een heel tijdje bij me gelegen en er stond zelfs een lactatiekundige naast m'n bed maar niemand die even het heldere idee had om hem aan te leggen. Vervolgens kreeg hij op neonatalogie meteen een fles naar binnen zonder dat ik dat wist. En ze hadden het een paar keer gevraagd en inderdaad ook een certificaat.

Hopelijk komt het snel goed op gang en verder lekker genieten van je mannetje!

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast vr 11 nov 2011 - 8:53

Zo, jij bent vlot met je bevallingsverhaal! Mooie zoon hebben jullie gekregen smile.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 11 nov 2011 - 20:26

Het klinkt ondanks alle drukte toch als een mooie bevalling!!!!
en super mooi gewicht van je kleine man.

geniet er van!!

liefs

Gast
Gast

Bericht  liesje vr 11 nov 2011 - 20:54

hoi joyce,

wat een verhaal meis maar gelukkig doet hij het goed en gaat de bv ook goed

liefs liesje
liesje
liesje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1314
Punten : 1366

Bericht  Amber- vr 11 nov 2011 - 20:55

Wat een mooi mannetje!! Geniet van elkaar.
Amber-
Amber-
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4069
Punten : 4135

Bericht  Makamba vr 11 nov 2011 - 21:07

Aah, wat een mooi mannetje!! I love you Heftig zeg van dat flauwvallen! Gelukkig is alles nu goed met jullie beiden en kun jullie gaan genieten van jullie kleine man. Wens je een voorspoedig herstel toe. hug

Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334

Bericht  pitbullgup za 12 nov 2011 - 0:57

Ach wat een droppie zeg! Van harte gefeliciteerd!!! cheers hug
pitbullgup