ervaring met verlossuite in mmc?
+2
Floor
blondje1313
6 plaatsers
Pagina 1 van 1
ervaring met verlossuite in mmc?
Ik ben bevallen op de verlossuite van het mmc en kreeg nu een factuur van mijn verzekering omdat ze het zagen als ziekenhuisbevalling zonder medische indicatie. Klopt dit eigenlijk wel, voor mijn gevoel was het een verplaatste thuisbevalling?
blondje1313- Kletskop
- Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10
Re: ervaring met verlossuite in mmc?
een verplaatste thuisbevalling is toch een ziekenhuisbevalling zonder medische indicatie (poliklinisch). Dat is toch hetzelfde?
Ik wil ook bevallen in het ziekenhuis (niet mmc) zonder med.indicatie, daar krijg ik gewoon de rekening van toegestuurd.
Ik wil ook bevallen in het ziekenhuis (niet mmc) zonder med.indicatie, daar krijg ik gewoon de rekening van toegestuurd.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
Is het een ziekenhuis? Had je geen medische indicatie? Dan moet je inderdaad betalen.
Gast- Gast
Ik ben zelf de eerste keer poliklinisch bevallen in een verlossuite, zonder medische indicatie. Maar ik was hiervoor verzekerd en heb dus geen rekening gezien.
Mikki- Fluisteraar
- Aantal berichten : 263
Punten : 264
Registratiedatum : 20-11-10
ik ging er vanuit dat het als kraamhotel zou gelden (is niet met ziekenhuispersoneel geweest, maar gewoon met kraamhulp en verloskundige), voor mijn gevoel is het wat anders als een ziekenhuisbevalling
blondje1313- Kletskop
Ik ben wel in de kraam/verlossuite bevallen en dat was met mijn eigen verloskundige maar met een verpleegkundige uit het ziekenhuis. Ik zou dan gewoon je verzekering even bellen voor duidelijkheid.
Mikki- Fluisteraar
- Aantal berichten : 263
Punten : 264
Registratiedatum : 20-11-10
In het ziekenhuis zonder indicatie is ook idd een verplaatste thuisbevalling.
Omdat je er zelf voor kiest zijn de kosten ook voor jezelf vertelde de verzekering mij.
Maar ik ben nu 2keer bevallen in een ziekenhuis, op eigen verzoek.
Maar heb nog nooit een rekening gehad .
Nu is bij onze oudste toch medische hulp nodig geweest ivm subtotaalruptuur. Dus mss daarom geen rekening.
Bij de jongste helemaal niks. Maar misschien komt die rekening nog haha!
Omdat je er zelf voor kiest zijn de kosten ook voor jezelf vertelde de verzekering mij.
Maar ik ben nu 2keer bevallen in een ziekenhuis, op eigen verzoek.
Maar heb nog nooit een rekening gehad .
Nu is bij onze oudste toch medische hulp nodig geweest ivm subtotaalruptuur. Dus mss daarom geen rekening.
Bij de jongste helemaal niks. Maar misschien komt die rekening nog haha!
-Ieniemienie-- Kletskop
- Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10
Daarvoor moet je inderdaad betalen. Als je zonder medische indicatie bevalt, ook al is het onder je eigen verloskundige, moet dit ook. Hier was ik aanvullend voor verzekerd, dus hoefde ik het niet te betalen.
Smaragdje- Ratel
- Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10
Dan heb ik toch pech gehad denk ik, is wel even een arts binnen geweest om te kijken of er iets op een bepaalde manier gehecht moest worden, maar uiteindelijk heeft de vk het toch zelf gedaan.
Ach, alles is goed verlopen en ik mocht meteen naar huis, dan valt met die rekening ook wel te leven. Ik heb in elk geval met het MMC gebeld en ze laten maandag weten hoe het zit.
Ach, alles is goed verlopen en ik mocht meteen naar huis, dan valt met die rekening ook wel te leven. Ik heb in elk geval met het MMC gebeld en ze laten maandag weten hoe het zit.
blondje1313- Kletskop
ProudMama schreef:En? Moest je het gewoon betalen?
Ben ook wel benieuwd.
Ik heb destijds de gehele rekening ook gekregen..vriend had volgens mij door spanning verkeerde gegevens doorgegeven hoefde nix te betalen omdat het met medische indicatie was, maar wel grappig im te zien....2700 euro. Voor vijf u ziekenhuis ong.
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Hier ook MMC. En tja als je geen medische indicatie had, dan is het inderdaad poliklinisch (anders zou je ook niet in de suite mogen bevallen, maar gewoon in één van de verloskamers). Het MMC stuurt de rekening inderdaad niet naar de zorgverzekeraar maar naar de cliënt. Het kan zijn dat je zorg verzekeraar de bevalling vergoed, maar dat is heel verschillend per verzekeraar en je aanvullende verzekering. Poliklinisch bevallen kost volgens mij bij het MMC tussen de €300-€400 euro (precieze bedrag weet ik niet precies uit mijn hoofd)
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Persoonlijkheidsonderzoek van 2,5 uur; ervaring mee?
» *nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken
» Ervaring Yaz 24+4?
» Ervaring NTI?
» N.a.v. ervaring met wiegje: hoe had jij dit...?
» *nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken
» Ervaring Yaz 24+4?
» Ervaring NTI?
» N.a.v. ervaring met wiegje: hoe had jij dit...?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: