Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

rugdragen

+3
maiadebij
Coccinelle
missy.
7 plaatsers

Ga naar beneden

rugdragen Empty rugdragen

Bericht  missy. di 8 nov 2011 - 23:04

Ik draag mijn dochter regelmatig in een rekbare doek om m'n buik. Nu begint ze toch wel zwaar te worden en leek mij het handig om te gaan rugdragen.
Nu vraag ik mij af hoe ik dat het beste kan doen. Weet iemand misschien een goed filmpje (in het Nederlands) die ik kan kijken.
En waren jullie in het begin niet bang dat je kindje eraf zou glijden/vallen tijdens het knopen? (ik ben daar nl wel heel bang voor)
missy.
missy.
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 242
Punten : 292
Registratiedatum : 13-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

rugdragen Empty Re: rugdragen

Bericht  Coccinelle di 8 nov 2011 - 23:26

Er zijn een hoop verschillende manieren om je kindje op de rug te dragen. Ik zou hiervoor wel een geweven draagdoek aanschaffen. De doek aanspannen met je kindje op je rug gaat een stuk makkelijker met een geweven doek.

Hier een filmpje van een rugknoop waarbij je ook ziet hoe je je kindje op je rug kan krijgen.
https://www.youtube.com/user/draagdoekmama#p/u/19/U5sSBPIbdEw

Ik vond het in het begin ook wel wat eng, maar als je de doek goed aan blijft spannen gebeurt er niks. Je kan ook bij een bank of bed gaan staan als je dat een veiliger gevoel geeft.

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

rugdragen Empty Re: rugdragen

Bericht  Coccinelle di 8 nov 2011 - 23:28

Dit is ook nog een manier om je kindje op je rug te krijgen.
https://www.youtube.com/watch?v=vHQay2iFHKk

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

rugdragen Empty Re: rugdragen

Bericht  maiadebij di 8 nov 2011 - 23:42

Rugdragen met een rekbare doek wordt wel afgeraden. Als je kindje zich tegen je rug afzet kan hij zichzelf eruit duwen. Dus ik denk dat je voor het rugdragen beter een geweven doek kunt aanschaffen. Sowieso wordt een rekbare doek op een gegeven moment ook zwaarder qua dragen en met een geweven doek is het veel fijner dragen omdat die niet doorzakt.

Ik schoof mijn dochter toen ze wat kleiner was vanaf mijn heup door op mijn rug. Ik had de doek dan al over mijn billen gelegd met de uiteindes tussen mijn knieën. Als ze dan op mijn rug zat pakte ik de doek en schoof die over haar rug en kon gaan knopen.

Ik draag haar nu voornamelijk in de Mei Tai, dat vind ik persoonlijk makkelijker.

En over het vallen, je kan altijd oefenen op het bed, als ze dan valt is het zacht. Je wordt er vanzelf handig in en dan kan je ook op andere plekken je kindje op je rug leggen.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

rugdragen Empty Re: rugdragen

Bericht  Gast wo 9 nov 2011 - 5:29

NIET gaan rugdragen met een rekbare doek! De rekbare doek is hier niet stevig genoeg voor, bij het afzetten kan je kindje er makkelijk uit vallen! Buikdragen met een rekbare doek is wel veilig, rugdragen niet.

Als je wilt rugdragen dan moet je een geweven doek aanschaffen of een drager (mei tai, bondolino o.i.d.). Ik vind het een enorme aanrader om een draagconsult te doen. Je leert dan in ongeveer 1.5 uur één knoop. Je oefent dan eerst met een oefenpop en later met je eigen kindje. Je weet dan ook zeker dat je goed knoopt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

rugdragen Empty Re: rugdragen

Bericht  PapillonRose wo 9 nov 2011 - 5:48

Ik draag haar wel eens op mijn rug in een Mei-Tai. Een geweven draagdoek heb ik ook, maar dat vind ik zelf een drama om mee te rugdragen (ze blijft absoluut niet zitten tijdens het knopen). Helaas, want het leek me best handig om dat te kunnen (vind de doek meestal wat fijner zitten bij mezelf).
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

rugdragen Empty Re: rugdragen

Bericht  Teddyaapje wo 9 nov 2011 - 8:38

Niet met een rekbare doek doen!

Ik draag zelf meestal met de mei tai op mn rug maar ook wel met de geweven doek. Ik ben idd ook wel eens bang dat T. er dan afvalt maar je kunt de kleine goed ondersteunen tijdens het knopen. Kijk maar eens op you tube voor filmpjes. Ik vind de rucksack het makkelijkst om te knopen.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

rugdragen Empty Re: rugdragen

Bericht  Susan wo 9 nov 2011 - 8:41

Ik heb Yrsa een paar keer op mijn rug gedragen in de Beco Butterfly, dat ging vrij makkelijk.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

rugdragen Empty Re: rugdragen

Bericht  missy. do 10 nov 2011 - 4:27

Oke een geweven doek dus. Heb even gekeken maar die zijn wel heel duur, dat zit er verlopig niet in Sad .
Maar misschien in januari voor mijn verjaardag, of toch een mei tai.
Heb nog even de tijd om erover te denken.
De tip van een draagconsult is wel een goede.
missy.
missy.
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 242
Punten : 292
Registratiedatum : 13-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

rugdragen Empty Re: rugdragen

Bericht  Flip Fluitketel do 10 nov 2011 - 8:39

Als je handig bent of een beetje kan naaien of iemand ken die kan naaien, kan je ook zelf een Mei Tai maken. Ik vond ze ook best prijzig en mijn moeder heeft er al 2 voor mij gemaakt. Was z'on 20 á 30 euro kwijt..een stuk goedkoper dus dan dat ze op internet verkocht worden. Op internet (als je via google zoekt) kan je veel patronen vinden om een MeiTai te maken.

Zelf draag ik mijn dochter ook regelmatig met de MeiTai op de rug. En het bevalt me erg goed en onze dochter vind het ook fijn in de MeiTai.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

rugdragen Empty Re: rugdragen

Bericht  PapillonRose do 10 nov 2011 - 8:42

Ik heb een doek van Hoppediz, die was voor een doek nog best 'goedkoop', al blijft het inderdaad een grote uitgave. Maar zelf maken kan ook, zowel een doek als een Mei Tai, op internet kun je de werkwijze vinden op diverse sites. En mocht je interesse hebben, ik heb in het verkooptopic 2 Mei Tai's te koop staan..
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

rugdragen Empty Re: rugdragen

Bericht  maiadebij do 10 nov 2011 - 8:55

voordeel van doeken is dat ze vrij waardevast zijn.
Je kunt een kijkje nemen op het dragen en voeden forum, daar worden ze 2e hands aangeboden (en zijn daardoor al lekker zacht). Daar kan je ook mei tai's vinden voor 30 of 40 euro. (en die van PR zijn ook erg mooi!)

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

rugdragen Empty Re: rugdragen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum