Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Rugdragen vraagje

3 plaatsers

Ga naar beneden

Rugdragen vraagje Empty Rugdragen vraagje

Bericht  PapillonRose do 21 jul 2011 - 5:09

Hoe dragen jullie je kindje op de rug? Ik heb nu al diverse manieren geprobeerd, en ik vind er geen een fijn. Dus ik vraag me af of ik niet iets verkeerd doe.

Heb het in de draagdoek geprobeerd, die heeft natuurlijk meer mogelijkheden. Ook de Mei Tai doe ik weleens op de rug. Alleen wat ik ook doe, ik vind het snel te zwaar en krijg last van mijn nek en rug.. Ik doe haar zo hoog mogelijk en knoop zo strak mogelijk.

Dus nu ben ik wel benieuwd of er misschien fijne manieren zijn die ik nog niet geprobeerd heb, of dat er nog andere tips zijn qua knopen en dergelijke. Of misschien is rugdragen wel gewoon niks voor mij, maar soms lijkt het me toch wel praktisch bij bepaalde activiteiten.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rugdragen vraagje Empty Re: Rugdragen vraagje

Bericht  Gast do 21 jul 2011 - 5:11

Ik zag van de week iemand fietsen met een kind op haar rug geknoopt in een draagdoek, en dat zag er wel erg comfortabel uit. Ik zag alleen het hoofd en de voeten van het kleintje, en ze had hem aan de voorkant bij haar buik heel strak geknoopt zitten.

Gast
Gast

Bericht  PapillonRose do 21 jul 2011 - 5:18

Oei, fietsen met een draagdoek is echt slecht ivm veiligheid :shock: Maarja, niet iedereen denkt daar zo over blijkt soms maar.

Ik knoop hem ook goed strak vind ik zelf, maar toch zit het niet fijn. De Mei Tai al helemaal niet, hoe strakker ik hem doe hoe verder mijn borsten geplet worden laughcry
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 21 jul 2011 - 5:20

Het makkelijkst om mee te beginnen vind ik rugdragen met een mei tai, dat heb ik geleerd a.d.h.v. dit filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=zfck0-x7Z3E

Als je wilt gaan rugdragen met een doek, dan raad ik je om te oefenen de rucksack aan en dan op de rug brengen met de santa toss. Voordat je haar op tilt moet je alles goed aantrekken, dan heb je de doek perfect om haar heen zitten. Met die knoop kan ik het ook minder lang vol houden dan met de double hammock, maar daarvoor moet je wel een geoefende knoper zijn, die knoop is een stuk moeilijker. Voor de DH heb ik dit filmpje gebruikt: https://www.youtube.com/watch?v=Wc-ucT5eHC0
De double hammock zit echt als een huis als ie goed zit, als ik Y. in de DH heb, dan voel ik echt niet dat ze op mijn rug zit. Met de ruck begint het na een tijdje toch iets te trekken aan de schouders, maar daar heb ik pas last van als ik haar langer dan een uur in de doek heb. Met de DH heb ik daar helemaal geen last van. Laatst 5km mee gelopen en ik kon nog wel 5 km :P

Als je bij youtube zoekt naar knopen, dan moet je even webkim invullen, zij legt het echt heel duidelijk uit. Kom je in sept. ook weer op de meeting? Als je wilt kan ik je dan ook wel helpen met rugdragen.

Gast
Gast

Bericht  PapillonRose do 21 jul 2011 - 5:48

Dromertje: Bedankt! Ik ga eerst maar eens met het eerste filmpje aan de slag smile Ben benieuwd of ik die moeilijkere knoop uiteindelijk ook goed voor elkaar krijg. Ik denk wel dat ik naar de meeting kom, dan neem ik mijn doek wel mee smile
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Bericht  Coccinelle do 21 jul 2011 - 6:48

Ik vond het rugdragen in de mei tai ook niet zo fijn meer toen ze wat zwaarder werd terwijl ik een ssc wel lekker vind zitten. Ik zou idd gewoon wat oefenen met de filmpjes, als alles goed op hoogte en goed aangespannen zit moet je geen drukpunten voelen. En ik denk ook dat als je vaker gaat rugdragen je het uiteindelijk ook langer zal volhouden.

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  maiadebij do 21 jul 2011 - 8:22

het knopen met een doek lukt mij niet zo. Ik draag J eigenlijk altijd in de MT op mijn rug. Het is een wrap conversion waardoor ze in een 'zitje' zit en ik knoop tibetaans af waardoor de schouderbanden niet van mijn schouders zakken, zo kan ik uren dragen.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast do 21 jul 2011 - 8:24

maiadebij schreef:het knopen met een doek lukt mij niet zo. Ik draag J eigenlijk altijd in de MT op mijn rug. Het is een wrap conversion waardoor ze in een 'zitje' zit en ik knoop tibetaans af waardoor de schouderbanden niet van mijn schouders zakken, zo kan ik uren dragen.

als ik de doek tibetaans af heb geknoopt kan ik juist niet lang dragen, dan drukt het teveel op mijn borstbeen. Ik kan ook niet dragen in een BWCC door de chestbelt

Gast
Gast

Bericht  maiadebij do 21 jul 2011 - 8:29

grappig hoe persoonlijk het ook is he? Het dragen!

Ik had eerst een MT van mister mirko en vond die zo heerlijk dragen, daarna een MT van Bymama gekregen van mijn ouders en daar viel die eerste MT een beetje bij in het niet. Dus wie weet is er ook wel nog een fijnere manier om te dragen, maar heb ik die nog niet ontdekt smile . Mijn doek (Indio Burgund) durf ik ook nog niet te verkopen, straks ontdek ik ineens het dragen met een doek!

Kan een DH met een maat 4 trouwens?

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast do 21 jul 2011 - 8:43

Nee, DH kan niet met een maat 4. Ik heb een maat 5 en maat 32/34 en daar red ik net nét mee, maar dan moet ik wel strak en netjes knopen. Met een 6 moet het zeker wel lukken als je niet groter dan maat 36 hebt (en volgens mij ben jij heel slank).

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: