Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vraagje/advies flesvoeding

5 plaatsers

Ga naar beneden

Vraagje/advies flesvoeding Empty Vraagje/advies flesvoeding

Bericht  Gast di 8 nov 2011 - 21:03

.


Laatst aangepast door mama2be op do 24 mei 2012 - 21:54; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje/advies flesvoeding Empty Re: Vraagje/advies flesvoeding

Bericht  Happydobby di 8 nov 2011 - 21:12

Wanneer geef je kv? Welke tijden?

Een kindje tussen 5 en 6 kilo krijgt 200 cc voeding, 5 x per dag. Er zit namelijk een limiet op kv van 1000cc per dag.
Vaak als kindjes 5 maanden zijn vervalt de avond/nachtvoeding en dan kan je naar 210cc +7 scheppen x 4 voedingen.

Je zou dus kunnen proberen 7.00 11.00 15.00 19.00 23.00 Ja kan je zoontje dus na de voeding van 19.00 naar bed brengen en om 23.00 uur maak je hem wakker. Als het goed gaat komt hij dan in de nacht niet meer.
Als hij op ten duur moeilijker wakker te krijgen is en die fles nauwelijks nog opdrinkt is het tijd om die te laten vallen en over te gaan op 210+7 scheppen.

Je moet hem dus niet laten doorslapen want van 19.30 tot 7.00 uur smorgens gaan kindjes van 3 maanden vaak niet redden.


Succes

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje/advies flesvoeding Empty Re: Vraagje/advies flesvoeding

Bericht  Tania di 8 nov 2011 - 21:32

Van dat aantal flessen bij het gewicht op het pak hoef je je niet heel veel aan te trekken hoor. Als jouw kindje vaker wil drinken dan is dat prima, het gaat om de heoveelheid voeding per dag die hij binnenkrijgt. En dat is gemiddeld inderdaad rond de 150 ml per kilo en maximaal 180 ml. per kilo. En dan nog met een maximum van een liter per dag.
Zes voedingen is toch prima, dan reken je uit hoeveel hij binnen moet krijgen op een dag en deel je dat door zes flessen. Je hebt het vast al geprobeerd, maar als je om een uur of 22.00/22.30 de laatste fles geeft, wordt hij dan 'snachts ook wakker?
Verder zou ik hem gewoon zijn eigen ritme laten bepalen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje/advies flesvoeding Empty Re: Vraagje/advies flesvoeding

Bericht  Bruintje Beer di 8 nov 2011 - 21:41

Ik geef een combi van KV en afgekolfde BV. D kwam ook vaak om de 3 uur met 4 maanden. Ik mocht van het CB met 4 maanden ook over naar 4 voedingen maar dat redden hij echt nog niet en ik vond hem nog te licht namelijk 5,5kg. nu was ik vorige week bij het CB voor het wegen. En toen heb ik het weer aangekaart van de 4 voedingen maar dat hij het niet redt. Ik mocht gaan proberen om de KV 210+7schepjes te geven=240cc en de afgekolfde BV ipv 200cc 220 te geven. Dit gaat redelijk goed. En nu komt hij ookom de 4uur zelfs soms om de 5 uur. Misschien kan je dat eens proberen.

Hij slaapt trouwens wel s' nachts door vandaar dat ik al op 5 voedingen zit.
Ik zie trouwens dat hij 3 maanden is!! Ik zou hem wel wakker wakker om een uurtje of 10 als je naar bed gaat en dan de voeding geven. Misschien slaapt hij dan door.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje/advies flesvoeding Empty Re: Vraagje/advies flesvoeding

Bericht  Annie24 di 8 nov 2011 - 23:20

Y. zat met 3 maanden ook nog op 6 voeding. Geloof soms nog 7! :shock:
Wij hebben nooit flessen van 210+7 gegeven. Vond dat altijd een hele plons voor zo'n klein ventje en omdat het voor Y. teveel was kwam er weer een golf uit als hij hem op had.

Wbt het gewicht: dat komt wel goed. Ze blijven niet eeuwig zo hard groeien Wink Y. groeide heeeeeeeeel hard, maar is de afgelopen 7 weken maar 400gram aangekomen Wink
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje/advies flesvoeding Empty Re: Vraagje/advies flesvoeding

Bericht  Gast wo 9 nov 2011 - 19:57

.


Laatst aangepast door mama2be op do 24 mei 2012 - 21:54; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje/advies flesvoeding Empty Re: Vraagje/advies flesvoeding

Bericht  Ayla wo 9 nov 2011 - 20:20

Volgens mij geldt die maximale hoeveelheid alleen voor flesvoeding...
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje/advies flesvoeding Empty Re: Vraagje/advies flesvoeding

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum