Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Bemoeienissen van andere...

+11
Supertalentje
Annie24
Famke
Susan
Happydobby
PapillonRose
meisjesmama
Smaragdje
Sjirafje
Mamsie
studiebol
15 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Bemoeienissen van andere... - Pagina 2 Empty Re: Bemoeienissen van andere...

Bericht  Gast di 8 nov 2011 - 9:25

Mijn schoonmoeders mening is de enige die telt, en die profileert ze dan ook vaak.
Wel direct naar mij toe, want mijn vriend reageert er niet op. Het vervelende is wel dat ze het heel vaak doet als ik alleen met haar ben, en mijn vriend er niet is. Dan moet ik het verhaal doorbriefen naar mijn vriend, en komt het altijd over alsof ik heel gemeen doe en het gemener laat klinken dan het is, maar meestal is het ook écht zo!

Gelukkig is nu mijn schoonzusje ook zwanger, haar dochter dus, en daar loopt ze dagelijks de deur plat en belt en mailt ze zich suf. Prima! Haar dochter (mijn schoonzus dus) is ook iemand die zich overal mee bemoeit, en zij heeft altijd gelijk .. Ze heeft zelfs gezegd toen zij nog niet zwanger was 'wacht maar tot IK zwanger ben, dan wordt mijn moeder helemaal gek' .. Het erge is nog dat ik er wel in kan komen hoe ze dat soort dingen bedoeld.

Ik bel maar heel vaak mijn moeder die zich nergens mee bemoeit en waar ik al mijn frustraties op botvier. Mijn moeder zegt altijd maar ; 'zeg het maar kind, ik heb hier in huis nog wel een plekje waar ik alles naast me neer kan leggen' smile

Ik probeer alles maar naast me neer te leggen, en als ik er echt verdrietig om ben en het raakt me vraag ik mijn vriend er wat van te zeggen, dat doet hij dan ook. We hebben al wel afgesproken dat áls ze iets zegt over ons kindje (ze gaat elke woensdagochtend oppassen) mijn vriend er wat van zegt, en niet ik.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bemoeienissen van andere... - Pagina 2 Empty Re: Bemoeienissen van andere...

Bericht  Supertalentje di 8 nov 2011 - 9:48

Wat een ontzettend lieve reactie van je moeder Parels!

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bemoeienissen van andere... - Pagina 2 Empty Re: Bemoeienissen van andere...

Bericht  studiebol di 8 nov 2011 - 10:00

Misschien kan ik de tip van Susan nog wel gebruiken, het is het proberen waard.

Ik wil echt mijn mond wel optrekken hoor, maar ja omdat nou in zo'n ziekenhuis te doen, als we thuis waren had ik het misschien wel gezegd. Maar ik heb er ook gewoon ff geen energie voor.

Of mijn ouders zo zijn, ik denk het niet, maar dat moet ik maar is aan mijn vriend vragen. Ik heb gewoon tegen mijn ouders gezegd dat als ik advies wil ik het ze wel vraag en dat ik er niet zoveel behoefte aan heb dat er van alles tegen me gezegd word hoe andere mensen het 32 jaar geleden hebben gedaan.

Het is gewoon soms allemaal niet even makkelijk met die mensen...
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bemoeienissen van andere... - Pagina 2 Empty Re: Bemoeienissen van andere...

Bericht  Annie24 di 8 nov 2011 - 10:08

Owjah...was even vergeten dat je meiden nog niet thuis zijn Embarassed Sad
Logisch dat je idd geen energie hebt om je dan op je schoonmoeder te richten; je kan je tijd wel beter gebruiken.

Het is idd niet altijd even makkelijk, dat klopt Rolling Eyes

Probeer je, hoe moeilijk het ook is, misschien voorlopig dan voor de opmerkingen van je schoonmoeder af te sluiten?!? Die 2 kleine mensjes zijn veel belangrijker Very Happy

Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bemoeienissen van andere... - Pagina 2 Empty Re: Bemoeienissen van andere...

Bericht  Supertalentje di 8 nov 2011 - 11:20

Ik zou ook in een ziekenhuis geen scene schoppen of een serieus gesprek aangaan, maar dat hoeft toch ook niet gelijk? Het negeren zou mij persoonlijk meer energie kosten dan er wat van te zeggen... Als ze begint over hoe ze het in 1926 deed, dan zou ik reageren met:' wat leuk/grappig/interessant, wij doen het nu zo'. Als ze begint over medische dingen dan zou ik aangeven dat ze het wel zullen weten in het ziekenhuis (zoals nachtvoedingen of andere dingen). Als ze vroeger hele andere spullen gebruikte dan zou ik zeggen dat ik me kan voorstellen dat dat voor hen werkte, maar ik dit erg fijn vind etc.

Niet eens met de intentie haar te veranderen, meer dat als ik lang op mijn tong moet bijten en daarnaast ook nog eens moe ben ik dan wel heel lelijk uit de hoek kan komen Laughing

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bemoeienissen van andere... - Pagina 2 Empty Re: Bemoeienissen van andere...

Bericht  Gast wo 9 nov 2011 - 2:42

Om eerlijk te zijn probeer ik het meeste toch wel te negeren, het gaat niet altijd van een lijen dakje!
En ik weet heus wel dat sommige mensen het goed bedoelen, maar ik denk ook wel eens, we leven niet meer in 1980 ofzo maar in 2011 ano 2012...

En ik ga er ook heus wel eens tegen in om te zeggen hoe ik over sommige dingen denk..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bemoeienissen van andere... - Pagina 2 Empty Re: Bemoeienissen van andere...

Bericht  Teddyaapje wo 9 nov 2011 - 5:00

Meestal gaat t bij mij het ene oor in en het andere uit, van wie ik de goedbedoelde, maar in mijn ogen verkeerde adviezen ook krijg. Soms leg ik wel uit waarom ik het juist niet volgens hun advies doe maar dat ligt aan mijn bui, wie het is en of ik het goed, duidelijk en kort uit kan leggen.

Studiebol, ik zou het gewoon naast me neer proberen te leggen. Ik denk niet dat je schoonmoeder kwaad in de zin heeft en het goed bedoelt, ookal slaat t nergens op. Ik denk dat iedereen zich wel eens ergert aan zijn (schoon)ouders met hun adviezen maar ik denk dat niemand zit te wachten op ruzie met hun waardoor je je kindje misschien wel zijn opa en oma ontneemt.

Sterkte in elk geval...

Ohja, wat je misschien wel zou kunnen zeggen; bedankt voor je advies en dat je met ons mee wilt denken, maar wij doen het op de manier waarop het voor ons en de kleine het beste werkt.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bemoeienissen van andere... - Pagina 2 Empty Re: Bemoeienissen van andere...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum