Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

zonnebank

+7
Kaboutertje
Jeanette
ijsjemeisje
Coco
Jerry
Antibes
Curious
11 plaatsers

Ga naar beneden

zonnebank Empty zonnebank

Bericht  Curious ma 7 nov 2011 - 7:59

wie doet er wel eens een zonnebankkuurtje?
Hou bouw jij een kuurtje op en hoe zorg je dat je je kleur behoudt?
Gebruik je een creme om extra te bruinen of niet?
En... hoe bruin laat je jezelf worden in de winter? (ofwel, valt t op dat jij de zonnebank gebruikt?)
Curious
Curious
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

zonnebank Empty Re: zonnebank

Bericht  Antibes ma 7 nov 2011 - 8:02

Ik doe het heel af en toe, voor de keratosis pilaris op mijn armen, of om te ontspannen. Bij mijn ouders thuis onder een normale hemel. Maar dat is misschien 2x per jaar 3x ofzo..

"Je kleurtje bijhouden" onder zo'n turbobruiner voor bakken geld vind ik eigenlijk te achterlijk voor woorden. Tegenwoordig zijn er ook goede zelfbruinende producten en het is ZOOOOO slecht voor je.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

zonnebank Empty Re: zonnebank

Bericht  Jerry ma 7 nov 2011 - 9:24

Antibes schreef:Ik doe het heel af en toe, voor de keratosis pilaris op mijn armen, of om te ontspannen. Bij mijn ouders thuis onder een normale hemel. Maar dat is misschien 2x per jaar 3x ofzo..

"Je kleurtje bijhouden" onder zo'n turbobruiner voor bakken geld vind ik eigenlijk te achterlijk voor woorden. Tegenwoordig zijn er ook goede zelfbruinende producten en het is ZOOOOO slecht voor je.

Dat zijn toch van die puntjes? Heb ik ook... (ook op mn onderbenen). Nooit geweten dat zon(nebanken) daar tegen helpt... Gaat 't dan echt helemaal weg? Hoe vaak ga je dan?
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zonnebank Empty Re: zonnebank

Bericht  Gast ma 7 nov 2011 - 9:45

Nu het donkerder buiten wordt vind ik het prettig om 1x per week onder de zonnebank te gaan.

Ik heb er zelf geen, mijn sportschool heeft zo'n turbo bruiner en daar kost het nu 17.50 euro voor 50 minuten. Ik ga meestal 10 minuten per keer.

In januari stop ik er weer meer als het voor mijn idee lichter wordt buiten en ik dat extra licht en de warmte niet meer nodig heb haha Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

zonnebank Empty Re: zonnebank

Bericht  Antibes ma 7 nov 2011 - 9:47

Jerry schreef:
Antibes schreef:Ik doe het heel af en toe, voor de keratosis pilaris op mijn armen, of om te ontspannen. Bij mijn ouders thuis onder een normale hemel. Maar dat is misschien 2x per jaar 3x ofzo..

"Je kleurtje bijhouden" onder zo'n turbobruiner voor bakken geld vind ik eigenlijk te achterlijk voor woorden. Tegenwoordig zijn er ook goede zelfbruinende producten en het is ZOOOOO slecht voor je.

Dat zijn toch van die puntjes? Heb ik ook... (ook op mn onderbenen). Nooit geweten dat zon(nebanken) daar tegen helpt... Gaat 't dan echt helemaal weg? Hoe vaak ga je dan?

Het helpt niet echt, maar ik heb een heeeeeele lichte huid en het lijken echt dikke rode pukkel dan als mijn huid ook nog droog en geirriteerd raakt. Aangezien het op mijn armen zit en je in de kroeg nog wel een t-shirtje draagt, ga ik soms een paar keer onder de zonnebank als ik toevallig bij mijn ouders ben. Net het wit eraf.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

zonnebank Empty Re: zonnebank

Bericht  Antibes ma 7 nov 2011 - 9:48

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21845253
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

zonnebank Empty Re: zonnebank

Bericht  Gast ma 7 nov 2011 - 9:52

Ik moet trouwens wel zeggen dat het nu alweer ruim 2 jaar geleden is dat ik zo'n 'kuurtje' heb gedaan hoor. Heb het nu gewoon koud en bleugh donker.. dan vind ik dat fijn.

Ik vraag mij wel af.. is het even slecht als 'bakken' in de gewone zon of nog slechter?

Op vakantie ga ik tussen 12:00 en 14:00 ook niet pal in de zon maar tussen 10:00 en 12:00 uur en na 14:00 ga ik gerust lekker in de zon liggen Embarassed .. het is zo lekker warm.. ik hou van warm.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

zonnebank Empty Re: zonnebank

Bericht  Antibes ma 7 nov 2011 - 9:56

Dat is lastig te vergelijken. Bij bakken in de zon wordt er vaak braaf gesmeerd itt. zonnebank, maar dan is het weer afhankelijk van hoelang je er blijft liggen en op welke uren van de dag. 's Ochtends van 9-11 is heel wat anders dan van 10-16 een dagje strand.

In principe is de straling gewoon gevaarlijk, je krijgt er mutaties van in je DNA en kanker ontstaat door mutaties van bepaalde genen. Als jij je veel blootstelt aan straling, krijg je meer mutaties en dat resulteert dus in een hoger risico dat oncogenen of tumor supressor genen gemuteerd raken: hence, meer risico op kanker.

Conclusie: zowel bakken op het strand als onder de zonnebank is erg slecht voor je.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

zonnebank Empty Re: zonnebank

Bericht  Antibes ma 7 nov 2011 - 9:58

Huh, heb je die laatste alinea er later bijgetypt haha?

Dat je dat warme lekker vind is wel te begrijpen. Je kunt ook infrarood lampen gebruiken daarvoor hè? De zonnebank van mijn ouders heeft ook infrarood standen en volgens mij hebben ze dat bij salons/sportscholen ook wel. Zelfde idee, lekker warm en rozig ontspannen.

En smeer je daarna dan lekker in met een zelfbruinende creme als je tĂłch dat kleurtje wilt.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

zonnebank Empty Re: zonnebank

Bericht  Gast ma 7 nov 2011 - 10:02

Nee haha dat stond er al.

Het stomme is dat het mij ook echt om het gevoel gaat. Die kleur hoeft van mij niet zo nodig, vind mijn blanke huid ook prima.

Ik kan idd ook echt genieten van een infrarood lamp, of 'gewoon' lekker in de sauna/stoomkamer. Maar dat hebben ze dan weer niet.. Ja wel een Sauna maar ik weet niet zo goed of ik daar in 'durf'.. zo'n miniding.. volgens mij staat hij nooit aan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

zonnebank Empty Re: zonnebank

Bericht  Antibes ma 7 nov 2011 - 10:07

Ik zou eens rondkijken voor salons waar ze ook infrarood hebben op hun banken dan of infrarood-cabines, want dat lijkt me de ideale oplossing! Volgens mij wordt dat ook best veel gebruikt voor ontspanning van spieren, dus dat moet te vinden zijn.

En echt, het is ZO slecht voor je huid. En niet alleen heb je dus verhoogd risico op (huid)kanker, huidkanker is als je het krijgt ook nog eens een hele beroerde vorm van kanker die over het algemeen erg agressief en snel uitzaaiend is. Echt, je wilt jezelf al niet blootstellen aan het risico op kanker, maar (sterk) verhoogd risico op huidkanker wil je helemáál niet lopen.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

zonnebank Empty Re: zonnebank

Bericht  Coco ma 7 nov 2011 - 11:11

Ze adviseren meestal om 5 x in 2 weken te gaan om kleur op te bouwen. Daarna kun je het bijhouden door eens per 2 weken te gaan.
Ik gebruik altijd zonnebankcreme. Ben zelf fan van Nifri producten.
Ik ben 1,5 week geleden weer begonnen. Ga morgen voor de 4de keer, en vrijdag voor de 5de. Doe het in 2,5 week.
Daarna ga ik nog twee weken 1 x per week. En dan tot februari 1 keer per 2/3 weken.

In maart ga ik op vakantie en als ik vooraf geen kleur opbouw met de zonnebank verbrand ik heel snel.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

zonnebank Empty Re: zonnebank

Bericht  ijsjemeisje ma 7 nov 2011 - 11:28

Ik gebruik ook Nifri en dat bevalt mij erg goed.
Ik ga 1 keer soms 2 keer per week onder de zonnebank.
ijsjemeisje
ijsjemeisje
Prater
Prater

Aantal berichten : 747
Punten : 849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zonnebank Empty Re: zonnebank

Bericht  Antibes ma 7 nov 2011 - 11:33

Mag ik vragen (het is totaal niet belerend bedoeld, jullie keuzes, niet mijn zaak, puur interesse) of jullie er mee bezig zijn hoe verschrikkelijk slecht het is voor je huid? Zijn jullie bang voor huidkanker? Denken jullie dat het overdreven wordt? Neem je het risico op de koop toe? Of denk je er helemaal niet over na?
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

zonnebank Empty Re: zonnebank

Bericht  Coco ma 7 nov 2011 - 11:58

Ja daar ben ik wel mee bezig. Maar ik betwijfel nog steeds of de zonnebank veel slechter is dan verbranden als een kreeft. Want dat doe ik als ik geen zonnebank neem. En het verbranden stopt pas tegen eind augustus. Dus elke keer opnieuw. En ik lig nooit op het strand o.i. te zonnen. Ik verbrand al van een half uurtje wandelen.
Ik ga nooit lang en altijd onder 1 van de 2 lichtste banken (van de 7 verschillende) en dan 12 min. Ik ga niet liggen bakken, dat doe ik overigens in de zomer ook niet.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

zonnebank Empty Re: zonnebank

Bericht  Jeanette ma 7 nov 2011 - 12:00

Ik heb een zonnebank, maar lig er nooit onder laughcry Telkens neem ik het mij weer voor, maar het komt er eigenlijk nooit van.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zonnebank Empty Re: zonnebank

Bericht  Kaboutertje ma 7 nov 2011 - 12:55

ijsjemeisje schreef:Ik gebruik ook Nifri en dat bevalt mij erg goed.
Ik ga 1 keer soms 2 keer per week onder de zonnebank.

+1 smile
Kaboutertje
Kaboutertje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1594
Punten : 1991
Registratiedatum : 30-12-10
Woonplaats : V-town

Terug naar boven Ga naar beneden

zonnebank Empty Re: zonnebank

Bericht  Blond ma 7 nov 2011 - 22:10

Ik ga altijd een aantal keer voordat ik op vakantie ga. Of in de winter om in en in warm te worden. Ik haat kou.
In december en januari ga ik denk ik weer wekelijks, aangezien ik in februari naar de zon ga.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zonnebank Empty Re: zonnebank

Bericht  Gast ma 7 nov 2011 - 22:38

Toen ik een jaar of 8 was kregen wij zo'n oldskool zonehemel thuis. Daar mocht ik heel af en toe 20 minuutjes onder, vond het heerlijk!
Tot ik vanaf een jaar of 14 jaarlijks naar de dermatoloog moest omdat ik zoveel moedervlekken heb, waarvan een aantal onrustig waren.
Er zijn er inmiddels een stuk of 10 weggehaald, gelukkig allemaal goed, maar daardoor ben ik wel een stuk voorzichtiger met in de zon gaan.
Zonnebanken doe ik helemaal niet meer, en als ik naar het strand ga smeer ik factor 30, soms hoger.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

zonnebank Empty Re: zonnebank

Bericht  Gast di 8 nov 2011 - 2:30

Ik ga wel eens onder de zonnebank. Omdat het heerlijk warm is en ontspannen maar ook omdat ik echt ongezond wit word in de winter. Ik weet dat het slecht is, maar toch doe ik het graag, stom he?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

zonnebank Empty Re: zonnebank

Bericht  sanne-84 di 8 nov 2011 - 4:20

ik doe het ook, gemiddeld 1x per week. ga vaak midden op de dag (hebben thuis een zonnehemel) zodat ik dan ook een uur rust heb. doe het dus voor ontspanning, maar ook voor een kleurtje. ik word niet heel bruin, gewoon een gezond kleurtje. en ik denk het ook te zien als ik 2 weken niet ben geweest..
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zonnebank Empty Re: zonnebank

Bericht  Jeanette di 8 nov 2011 - 4:26

Princess schreef:Toen ik een jaar of 8 was kregen wij zo'n oldskool zonehemel thuis. Daar mocht ik heel af en toe 20 minuutjes onder, vond het heerlijk!
Tot ik vanaf een jaar of 14 jaarlijks naar de dermatoloog moest omdat ik zoveel moedervlekken heb, waarvan een aantal onrustig waren.
Er zijn er inmiddels een stuk of 10 weggehaald, gelukkig allemaal goed, maar daardoor ben ik wel een stuk voorzichtiger met in de zon gaan.
Zonnebanken doe ik helemaal niet meer, en als ik naar het strand ga smeer ik factor 30, soms hoger.

Ik ben ook heel voorzichtig met de zon. Ik gebruik altijd factor 50, omdat ik een lichte huid heb en snel verbrand. Sommige lachen erom, maar liever goed beschermd dan onbeschermd er uit komen te zien als een rode kreeft.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zonnebank Empty Re: zonnebank

Bericht  Gast di 8 nov 2011 - 4:52

Jerry schreef:
Antibes schreef:Ik doe het heel af en toe, voor de keratosis pilaris op mijn armen, of om te ontspannen. Bij mijn ouders thuis onder een normale hemel. Maar dat is misschien 2x per jaar 3x ofzo..

"Je kleurtje bijhouden" onder zo'n turbobruiner voor bakken geld vind ik eigenlijk te achterlijk voor woorden. Tegenwoordig zijn er ook goede zelfbruinende producten en het is ZOOOOO slecht voor je.

Dat zijn toch van die puntjes? Heb ik ook... (ook op mn onderbenen). Nooit geweten dat zon(nebanken) daar tegen helpt... Gaat 't dan echt helemaal weg? Hoe vaak ga je dan?

Ik google op t woord, ik wist serieus niet wat het was, maar ik heb het ook, heb het al zolang ik me kan herinneren, gelukkig heb ik er geen last van. Maar u weet ik tenminste hoe het heet, haha smile

Ontopic, ik ga nooit onder de zonnebank omdat t slecht voor je is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

zonnebank Empty Re: zonnebank

Bericht  Toet di 8 nov 2011 - 5:20

Ik ga in de herfst/winter heel af en toe onder de zonnebank omdat ik het lekker vind.
Meestal neem ik in april een kuurtje om een beetje op kleur te komen. De rest van het jaar interesseert het me toch niet hoe wit ik ben haha. En als ik te vaak onder de zonnebank ga zit mijn hele gezicht onder de sproeten, dus ik neem ook maar een kuur van 6 weken/1 keer per week
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zonnebank Empty Re: zonnebank

Bericht  Flippin' Bitch di 8 nov 2011 - 9:32

Ik ga sinds kort 1x per week onder de zonnebank en smeer me dan in met Nifri. Voor mij is het even verplicht ontspannen, ben ik vervolgens lekker opgewarmd, zijn mijn spieren weer ontspannen en heb ik weer een kleurtje.
Flippin' Bitch
Flippin' Bitch
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1754
Punten : 1836
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zonnebank Empty Re: zonnebank

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum