Onze kat.. (update pag 13)
+46
Liz
Lejow
Mint
Eris
Herfstblaadjes
Ayla
Minx
lieke89
loura
Caramba
mzcharlotte
Ibbeltje
Aziraphale
Tullow
Oasis
Kaboutertje
Suus
stargirl
Chocoholic
Lotus
Caroow
Océane
banjer49
Beachgirl
xxDila
Rush
Verona
Monte
Sorella
Pompoen
TGR
Shisha
Jazzlyn
Pien
Sjirafje
Raindrop
TukTuk
Ilargi
Sarah1985
Curious
Jerry
Isis
PluDan
MADDIE
Jilke
Kaat
50 plaatsers
Pagina 6 van 9
Pagina 6 van 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Re: Onze kat.. (update pag 13)
Dank jullie wel. Mijn vriend is nu bij de dierenarts.
Wij gaan iig niet meer naar die andere dierenarts toe voor dit soort dingen ( alleen inentingen en van die kleine dingentjes)
Nou zal straks even laten weten wat de dierenarts heeft gezegd en gedaan.
Wij gaan iig niet meer naar die andere dierenarts toe voor dit soort dingen ( alleen inentingen en van die kleine dingentjes)
Nou zal straks even laten weten wat de dierenarts heeft gezegd en gedaan.
Gast- Gast
wat fijn dat hij weer terug is. ik hoop dat je er weer bovenop komt.
lieke89- Fluisteraar
- Aantal berichten : 230
Punten : 233
Registratiedatum : 21-11-10
nou mijn vriend belde net, uit zijn poot kwam allemaal pus, ze wouden hem eigenlijk open snijden maar hij is te zwak om onder narcose te gaan. Nu krijgt hij abkuur mee en pijnstilling, verder moet hij aansterken want hij is goed uitgedroogd en sterk vermagerd.
Hij mag iig de komende weken niet meer naar buiten tot hij helemaal beter is en weer goed is aangekomen! Moeten maar een tijdelijk kattenbak gaan maken
Hij mag iig de komende weken niet meer naar buiten tot hij helemaal beter is en weer goed is aangekomen! Moeten maar een tijdelijk kattenbak gaan maken
Gast- Gast
Ik zou hem eigenlijk helemaal niet meer naar buiten laten eerlijk gezegd. Zou veelste bang zijn dat hij dalijk echt weg blijft.
Jilke- Prater
- Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10
Dat is niet echt een optie, het is echt een buitenkat die dat nodig heeft, en ook sproeit hij veel en als we hem niet naar buiten zouden doen dan zou t hele huis onder de plas zitten.
Verder hebben we een hele veilige omgeving met veel groen en zo dus dat is ook geen rede.
Verder hebben we een hele veilige omgeving met veel groen en zo dus dat is ook geen rede.
Gast- Gast
Okee zit hier zelf ook met dat geval hoor, wij hebben hier 2 poezen, waarvan eentje echt heel graag naar buiten wilt. Zoniet gaat ze het hele huis afbreken dus ook zij gaat naar buiten, terwijl ik ze liever binnen houd. Die andere blijft wel in de achtertuin.
Jilke- Prater
- Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Wat fijn dat hij weer terecht is! Arm poezebeest! Ik hoop dat hij snel weer wat opknapt!
Shisha- Ratel
- Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Hij ligt nu echt als een zielig hoopje op de vensterbank, eten en water naast hem. Hij drinkt gelukkig erg goed en veel, hopelijk heeft hij straks de kracht om ook wat te gaan eten.
Ook hebben we zijn poot een beetje schoongemaakt op advies van de DA, in een bakje lauw water gedaan om het wat los te weken ( je zag al het pus eruit stromen) nu maar elke dag herhalen omdat hij het zelf niet kan schoonmaken, geen kracht nog voor.
Ook hebben we zijn poot een beetje schoongemaakt op advies van de DA, in een bakje lauw water gedaan om het wat los te weken ( je zag al het pus eruit stromen) nu maar elke dag herhalen omdat hij het zelf niet kan schoonmaken, geen kracht nog voor.
Gast- Gast
Maar is hij niet gecastreerd dan dat hij zo sproeit??
Heel veel beterschap iig en hopelijk knapt hij weer op
Heel veel beterschap iig en hopelijk knapt hij weer op
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10
Een kater die later gecastreerd is sproeit nog steeds, en volgens mij sproeien katers sowiezo, hoe dan ook... Als ik me goed herinner.
Beterschap voor poezemans snoepy! Of katermans Hoop dat hij snel aansterkt.
Ayla- Kletskop
- Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Ja hij is gecastreerd, maar er blijven helaas genoeg katten over die blijven sproeien.
Gast- Gast
Ayla schreef:Een kater die later gecastreerd is sproeit nog steeds, en volgens mij sproeien katers sowiezo, hoe dan ook... Als ik me goed herinner.
Katers sproeien niet als je ze laat castreren vóór hun eerste sproei-beurt. Dus rond de 6 mnd. laten castreren. Dat ze dan niet groot uitgroeien is een fabeltje.
Aziraphale- Ratel
- Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10
Aziraphale schreef:Ayla schreef:Een kater die later gecastreerd is sproeit nog steeds, en volgens mij sproeien katers sowiezo, hoe dan ook... Als ik me goed herinner.
Katers sproeien niet als je ze laat castreren vóór hun eerste sproei-beurt. Dus rond de 6 mnd. laten castreren. Dat ze dan niet groot uitgroeien is een fabeltje.
Idd een fabeltje, onze kat is rond die leeftijd gecastreerd, en dat is echt al een flinke kat geworden!
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Gelukkig idd een fabeltje, die katten van mijn vriend zijn op de dag dat ze een half jaar werden gecastreerd. De ene is te dik dus dat is moeilijk inschatten maar ik denk dat die met 5/5,5 kg een mooi gewicht zou hebben. Weegt nu 6 kg. En de ander is mooi op gewicht en weegt 5,5 kg. Kreeg laatst ook de vraag of het nog een speciaal ras was omdat ze zo groot zijn
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Owja zo was het inderdaad... Ik wist het niet meer precies! (en dat heeft opleiding dierverzorging gedaan )
Ayla- Kletskop
- Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Wat een zielepiet! Het zit 'm niet mee he! Vertroetel hem maar lekker de komende tijd
Kaboutertje- Kletskop
- Aantal berichten : 1594
Punten : 1991
Registratiedatum : 30-12-10
Nou hij is iig de nacht door gekomen ( hij was er gister zo slecht aan toe dat we daar aan getwijfeld hebben) zo blijkt hij maar weer een taaie te zijn
Hij drinkt iig weer water, gister einde van de dag ook niet meer. En heeft net 2 likjes van het vlees genomen. We hebben hem meteen weer gewassen en ab gegeven en nu ligt hij op de vensterbank weer.
Vannacht hadden we hem in een lege kamer gelegd, 2 lekkere plekjes voor hem gemaakt en alles vlak bij hem zodat hij zichtzelf niet pijn kon doen ( aangezien hij graag op de vensterbank ligt, maar eigenlijk nog te zwak is om er af te komen)
Als hij niet meer gaat eten dan wil ik de dierenarts bellen voor overleg.
Hij drinkt iig weer water, gister einde van de dag ook niet meer. En heeft net 2 likjes van het vlees genomen. We hebben hem meteen weer gewassen en ab gegeven en nu ligt hij op de vensterbank weer.
Vannacht hadden we hem in een lege kamer gelegd, 2 lekkere plekjes voor hem gemaakt en alles vlak bij hem zodat hij zichtzelf niet pijn kon doen ( aangezien hij graag op de vensterbank ligt, maar eigenlijk nog te zwak is om er af te komen)
Als hij niet meer gaat eten dan wil ik de dierenarts bellen voor overleg.
Gast- Gast
Oh god wat doet hij jullie toch allemaal aan!?!
Nu voorlopig binnen laten of toch niet?
Fijn dat het weer WEER terug is!
Nu voorlopig binnen laten of toch niet?
Fijn dat het weer WEER terug is!
Sjirafje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 233
Punten : 251
Registratiedatum : 27-10-11
Ja hij blijft de komende weken binnen, iig moet zijn poot helemaal genezen zijn en wat kilo's zwaarder, dus zal pas in het nieuwe jaar dat hij weer naar buiten mag.
Hij heeft nog steeds niks gegeten, er staat vlees en kittenbrokjes bij hem maar hij wil niet.
Hij heeft nog steeds niks gegeten, er staat vlees en kittenbrokjes bij hem maar hij wil niet.
Gast- Gast
Snoepy87 schreef:Ja hij blijft de komende weken binnen, iig moet zijn poot helemaal genezen zijn en wat kilo's zwaarder, dus zal pas in het nieuwe jaar dat hij weer naar buiten mag.
Ik zou snel bij een dierenarts iets van hills ad of royal canin recovery halen, dit is zacht en kun je met een spuitje in zijn bekje voeren. Hij zal afgelopen dagen zo goed als niks hebben gegeten en als een kat een paar dagen niet of heel weinig eet, kan dit echt gevaarlijk zijn.
Laatst aangepast door Herfstblaadjes op ma 5 dec 2011 - 21:49; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : spelfout)
Herfstblaadjes- Fluisteraar
- Aantal berichten : 380
Punten : 472
Registratiedatum : 19-11-11
Drinken is belangrijker dan eten. En dat doet hij gelukkig, maar hij heeft nu al 5 dagen niet gegeten dus word wel tijd voor wat eten. Ik ga is kijken of ik zo wat vlees met een spuitje in zijn bek krijg en anders vriend maar even naar de DA laten bellen voor tips
Gast- Gast
Weet iemand van jullie toevallig welke shampoo je het beste kan gebruiken om te wassen? Alleen katten shampoo?
Hij wast zichzelf niet en zijn poten zijn erg vies en alleen met lauw water krijg ik het niet goed schoon.
Hij wast zichzelf niet en zijn poten zijn erg vies en alleen met lauw water krijg ik het niet goed schoon.
Gast- Gast
Ik zou zeker wel speciale katten shampoo gebruiken, want katten hebben een hele andere PH waarde dan de huid van mensen, dus gewone shampoo is er zeker niet voor geschikt.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Snoepy87 schreef:Drinken is belangrijker dan eten. En dat doet hij gelukkig, maar hij heeft nu al 5 dagen niet gegeten dus word wel tijd voor wat eten. Ik ga is kijken of ik zo wat vlees met een spuitje in zijn bek krijg en anders vriend maar even naar de DA laten bellen voor tips
Dit is niet helemaal waar. Katten moeten wel blijven eten. Anders krijgen ze last van leververvetting en kunnen ze niet meer eten. En dan is het helaas einde verhaal. Dus ik zou zo snel mogelijk zorgen dat de kat weer gaat eten.
Gast- Gast
Pagina 6 van 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Soortgelijke onderwerpen
» onze kat... update
» babynieuws!! onze dochter is geboren! (update pag16)
» Update van Mama van 2. Update pagina 24.
» update!!! (update 2 januari)
» Onze dag!
» babynieuws!! onze dochter is geboren! (update pag16)
» Update van Mama van 2. Update pagina 24.
» update!!! (update 2 januari)
» Onze dag!
Pagina 6 van 9
Permissies van dit forum: