Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

zwanger en trouwen

+19
Roos
loesje
**_pearl_**
Smaragdje
Flemy
pindaatje
blondje1313
PapillonRose
Annie24
Alyssa
SarahKey
Supertalentje
Limburg85
joyce0606
CCC
snoezel
Shy
Le Chat Noir
sanne-84
23 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

zwanger en trouwen - Pagina 2 Empty Re: zwanger en trouwen

Bericht  Le Chat Noir za 5 nov 2011 - 9:53

Je moet je niet tegen laten houden door de reacties. Zelf kijken wat je het belangrijkst vindt en hoe jouw ideale trouwdag er uit ziet!
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast za 5 nov 2011 - 9:58

Het lijkt mij heel bijzonder. Zou het ook gewoon doen als je dat zelf wilt. Wat boeit het in hémelsnaam hoe anderen daar over denken? Het is toch jullie trouwdag en niet die van de rest van de wereld? Al trouw je in een pimpelpaarse jurk met gele stippen als je 36 weken zwanger bent: jouw keuze.

Ik ben niet bewust zwanger getrouwd, maar bleek het achteraf wel te zijn bij onze 2e.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 5 nov 2011 - 10:08

Ik denk dat er wel een verschil in zit of je in het begin van je zwangerschap trouwt, of verder in je zwangerschap.

Zo zou ik best willen trouwen als ik bijv. 12 weken zwanger bent, drinken doe ik toch niet en dansen gaat dan ook nog prima. Dikke kans ook dat je nog niet zo dik bent, dus je kan je ook nog aantrekkelijk voelen (veel vrouwen voelen zichzelf veel mooier als ze zwanger zijn, ik niet).

Als ik nog zou moeten trouwen als ik over de 20 weken heen ben dan denk ik dat ik het niet trek, puur omdat je dan groeit, het nog maar de vraag is hoe 'mobiel' je nog bent, en ik hield vanaf die weken veel vocht vast. Plus, ik heb een bruiloft gehad toen ik 30 weken zwanger was, en het dansen zag er echt niet uit en voelde ook heel onnatuurlijk.

Wel vind ik dat als ik ooit ga trouwen, ik echt als een prinsesje wil trouwen en dat vind ik mezelf niet als ik zwanger ben. Ik wil dan graag het maximale uit mezelf kunnen halen en geen consessies doen, wij hebben ervoor gekozen pas te trouwen als onze dochter (en wellicht een broertje of een zusje) wat ouder is en ze het zelf ook bewust kan meemaken.

Gast
Gast

Bericht  Flemy za 5 nov 2011 - 10:32

Wij zijn getrouwd toen ik 18 weken zwanger was. Dat was niet gepland, de trouwdatum stond al vast en in de tussentijd werd ik zwanger van onze tweede. Met de gedachte dat we nooit zouden weten wanneer het zou lukken en dat zwanger trouwen geen probleem zou zijn. De wens voor een tweede kindje was gewoon te groot Wink

Ik heb er geen dag spijt van gehad. Mijn zwangerschap was heel erg zwaar, ik had (en heb nog steeds helaas) heel erge bekkenproblemen en zat toen al thuis daardoor. Toch heb ik die dag zó enorm genoten en was het echt een perfecte dag. Ik kon gelukkig toen nog gewoon lopen ondanks dat ik wel pijn had, maar ik kon gewoon alles nog doen. En ook als ik nu terug kijk naar de foto's, vind ik het idee dat onze tweede er toen al een beetje bij was heel bijzonder! De oudste zegt het ook altijd als ze de foto's bekijkt, dus ook bij haar is het besef er dat we toen al met z'n vieren waren.

De jurk had ik trouwens ook al uitgezocht, maar deze bleek perfect voor een zwangere buik. Mijn buik was redelijk groot voor de duur van de zwangerschap, maar hij kwam heel mooi uit.

Flemy
Flemy
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 552
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Smaragdje za 5 nov 2011 - 11:47

Wij zijn getrouwd toen ik 25 weken zwanger was. De enige aanpassing die ik heb gedaan was lage hakken i.p.v. hogre aangezien mij dat voor een hele dag toch te veel van het goede leek. Daarnaast heb 's avonds wat meer gezeten als dat ik normaal gedaan zou hebben, doordat ik last van mjn rug kreeg. Alleen zou het achteraf daarvoor echt niet anders gedaan hebben.

Ik heb ook gewoon ee trouwjurk aangehad. Die moest wel vermaakt worden, maar ik had het voordeel (alwas ik daar niet altijd blij mee;-)) dat mijn buik daarna pas echt begon te groeien. Het is gewoon een dag geworden met alles erop en eraan. Zelfs met de sneeuw die ik wilde.

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  **_pearl_** za 5 nov 2011 - 22:15

@sanne-84
ik zit met het zelfde !
ik ga in het voorjaar van 2012 trouwen (begin april )en heb enorme kriebels als het om kinderen gaat .
mijn vriend en ik hadden afgesproken om er vanaf feb voor te gaan .
ik begin nu zelf alleen steeds meer te denken als ik tot februari kan wachten wacht ik die 2 maanden ook nog wel .. stel dat ik meteen zwanger ben en heel ziek ben zou ik dat erg jammer vinden .
wel weet ik niet of ik het vol kan houden om te wachten tot april haha want ik vind nu al zo moeilijk om te wachten .

meid uiteindelijk moet je doen wat jullie willen .
bij mij is het zo dat vooral mijn vriend nu zoiets heeft we wachten zeker tot feb.
ik heb al mijn jurk en dat gaat echt niet passen met een dikke buik .
en hij zou het gewoon vervelend vinden als ik ziek of mezelf ongemakkelijk zou voelen op onze bruiloft . hij wil heel graag een kind net als ik maar hij zou zelf het liefste wachten tot april om save te spelen zeg maar .

succes smile
**_pearl_**
**_pearl_**
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 219
Punten : 271
Registratiedatum : 27-12-10

Bericht  loesje za 5 nov 2011 - 22:34

Ik was 5 maanden zwanger toen we gingen trouwen en dat ging prima wel merkte ik dat ik sneller moe was dan dat ik zou geweest zijn als ik niet zwanger geweest zou zijn.

loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932

Bericht  Roos za 5 nov 2011 - 23:01

Wij trouwen eind maart en hebben een grote wens voor een tweede kindje.
Maar we wachten totdat we getrouwd zijn voordat hier de pil eruit gaat. Ik wil perse niet zwanger trouwen. Bij de eerste was ik de eerste 15 weken extreem moe. Dat had onze droomdag niet ten goede gekomen. Maar gelukkig is het al bijna eind maart Very Happy

Roos
Prater
Prater

Aantal berichten : 860
Punten : 931

Bericht  Gast zo 6 nov 2011 - 0:25

Je moet doen Sanne wat jullie willen. Zelf zou ik het niet willen aangezien ik een collega had die echt vanaf begin van zwangerschap heel beroerd is geweest. En ja dat is er dan maar 1 van de zoveel die zwanger zijn, maar ja het zou je maar overkomen. Nee dan zou ik er voor er na kiezen.

Gast
Gast

Bericht  Tania zo 6 nov 2011 - 0:38

Achteraf gezien zou ik niet zwanger willen trouwen omdat mijn zwangerschappen best wel zwaar zijn (geweest). Maar voordat we gingen trouwen kon ik ook niet meer wachten en een paar maanden voordat we gingen trouwen zijn we dan ook voor een kindje gegaan. Uiteindelijk werd ik pas een jaar na onze bruiloft zwanger.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Zonnetje zo 6 nov 2011 - 0:50

Theedoosje schreef:Je moet doen Sanne wat jullie willen. Zelf zou ik het niet willen aangezien ik een collega had die echt vanaf begin van zwangerschap heel beroerd is geweest. En ja dat is er dan maar 1 van de zoveel die zwanger zijn, maar ja het zou je maar overkomen. Nee dan zou ik er voor er na kiezen.

+1
Mijn moeder was haar hele zwangerschap heel moe en misselijk, dus stel dat ik dat hetzelfde als zij heb, dan zou ik het echt niet leuk vinden om me zo te voelen op mijn trouwdag.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726

Bericht  sanne-84 zo 6 nov 2011 - 3:46

wij trouwen dus in mei, en ben nu nog aan de pil dus hoogzwanger trouwen gaat er niet inzitten;)
en wil ook niet een dikke buik hebben, vind mn vriend niet mooi;)
als ik ervoor ga dan zou ik bijv nu stoppen met de pil, en dan nog 1-2 maandjes met condoom, en dan vanaf jan ofzo er voor gaan, en dan ben ik dus hooguit 4 mnd zwanger (als ik dan meteen aan zou tellen)
heb idd ook zoiets van; ach dat half jaartje wachten kan nog wel, maar stel dat ik dan nog een jaar moet wachten.
vooral omdat mn vriend nu eindelijk zegt dat het goed is. hij zegt er ook bij dat hij verder geen verstand heeft van de misselijkheid ed.
vandaag toch ff gevraagd aan ons mam, en die is bij zowel mij als mn broertje niet ziek geweest, en schijnbaar zit er wel een soort van erfelijkheid in.. geeft me dan weer hoop haha.
dus moeilijkmoeilijk, helaas is dit niet te plannen hoe en wat (zou soms wel makkelijk zijn)
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214

Bericht  Lejow zo 6 nov 2011 - 4:14

sanne-84 schreef:wij trouwen dus in mei, en ben nu nog aan de pil dus hoogzwanger trouwen gaat er niet inzitten;)
als ik ervoor ga dan zou ik bijv nu stoppen met de pil, en dan nog 1-2 maandjes met condoom, en dan vanaf jan ofzo er voor gaan, en dan ben ik dus hooguit 4 mnd zwanger (als ik dan meteen aan zou tellen)
heb idd ook zoiets van; ach dat half jaartje wachten kan nog wel, maar stel dat ik dan nog een jaar moet wachten.
vooral omdat mn vriend nu eindelijk zegt dat het goed is. hij zegt er ook bij dat hij verder geen verstand heeft van de misselijkheid ed.
vandaag toch ff gevraagd aan ons mam, en die is bij zowel mij als mn broertje niet ziek geweest, en schijnbaar zit er wel een soort van erfelijkheid in.. geeft me dan weer hoop haha.dus moeilijkmoeilijk, helaas is dit niet te plannen hoe en wat (zou soms wel makkelijk zijn)

Ga hier niet te veel van uit, mijn moeder ging fluitend door haar zwangerschap, en ik toch echt niet!!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  sanne-84 zo 6 nov 2011 - 4:15

Lejow schreef:
sanne-84 schreef:wij trouwen dus in mei, en ben nu nog aan de pil dus hoogzwanger trouwen gaat er niet inzitten;)
vandaag toch ff gevraagd aan ons mam, en die is bij zowel mij als mn broertje niet ziek geweest, en schijnbaar zit er wel een soort van erfelijkheid in.. geeft me dan weer hoop haha.dus moeilijkmoeilijk, helaas is dit niet te plannen hoe en wat (zou soms wel makkelijk zijn)

Ga hier niet te veel van uit, mijn moeder ging fluitend door haar zwangerschap, en ik toch echt niet!!

oeps.. angel
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214

Bericht  Lejow zo 6 nov 2011 - 4:16

Ja, voor je dat als uitgangspunt neemt Very Happy
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Le Chat Noir zo 6 nov 2011 - 4:23

Ja ik zat in die tijd ook te twijfelen hoor of we toch niet eerder zouden stoppen met anticonceptie en toen dus toch niet gedaan.
Achteraf hadden we best eerder kunnen stoppen, dan hadden we nu wat eerder in het ICSI traject gezeten...
Je weet van tevoren nooit hoe het loopt met zwanger worden en hoe je je voelt.
Denk wel, dat mocht je zwanger trouwen en je niet echt fit voelen, je jezelf hier wel gemakkelijker over heen kunt zetten, je krijgt toch een adrenaline stoot van de hele dag smile.
Tegen misselijkheid zal het wel niet helpen Wink.
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10

Bericht  Raven zo 6 nov 2011 - 4:49

haha wat grappig mijn vriend en ik trouwen ook in mei en zijn nu ook bezig of we voor de bruiloft al willen proberen zwanger te worden of erna.
En dan zou het ook zo´n 2-3 maandjes van te voren zijn.
Mijn schoonzus zegt ik zou het gewoon doen aangezien zij nooit veel problemen in haar zwangerschap heeft gehad. Maar een vriendin zegt niet doen, want zij is juist heel erg misselijk geweest. Zij is zelf getrouwd toen ze 7 maanden was. En was daar blij mee want in de eerste 4 maanden had ze er zeker niet aan moeten denken.

Ik ben meer bang voor de misselijkheid dan voor de moeheid. Zelf ben ik op het moment al zo´n 9 maanden extreem moe met nog een aantal andere klachten die ook niet prettig zijn. Daardoor ben ik nu sinds vorige week gestopt met het spiraaltje, om te kijken of dat helpt tegen de klachten. We doen het nu nog veilig. Maar als de klachten niet weggaan kan ik proberen zwanger te raken over een paar maandjes, want slecht voel ik me toch al.
Ik wil absoluut geen dikke buik op mijn bruiloft vind ik gewoon niet mooi. Ik heb ook altijd een bepaalde jurk in gedachten gehad en die wil ik dan ook.

Raven
Raven
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 258
Punten : 265
Registratiedatum : 19-05-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud