zwanger en trouwen
+19
Roos
loesje
**_pearl_**
Smaragdje
Flemy
pindaatje
blondje1313
PapillonRose
Annie24
Alyssa
SarahKey
Supertalentje
Limburg85
joyce0606
CCC
snoezel
Shy
Le Chat Noir
sanne-84
23 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
zwanger en trouwen
waarom wel/niet?
dat je niet kan drinken op je eigen bruiloft zou me niet erg uitmaken.
maar ze zeggen ook dat je trouwdag erg kan tegenvallen als je misselijk enz bent.
wat vinden jullie? gaat je voorkeur ernaar uit om niet zwanger te zijn op je bruiloft? of maakt het niet heel veel uit? of heeft het juist iets positiefs?
dat je niet kan drinken op je eigen bruiloft zou me niet erg uitmaken.
maar ze zeggen ook dat je trouwdag erg kan tegenvallen als je misselijk enz bent.
wat vinden jullie? gaat je voorkeur ernaar uit om niet zwanger te zijn op je bruiloft? of maakt het niet heel veel uit? of heeft het juist iets positiefs?
sanne-84- Ratel
- Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10
Re: zwanger en trouwen
Ik wilde het zelf niet, dus echt gewacht met stoppen met anticonceptie tot tijdens de huwelijksreis!
Wilde zelf niet het risico lopen dat ik heel moe en misselijk zou zijn tijdens de grote dag.
Op zich vind ik het bij anderen verder wel leuk als ze met een mooie buik trouwen, dus al wat verder heen zijn, maar dat heb ik voor mezelf nooit in gedachten gehad. Wilde altijd trouwen in een jurk met een strak lijfje en wijd uitlopende rok. Tja ik kijk denk ik wat romantisch tegen een huwelijk aan.
Het is dus maar net hoe je tegen trouwen aankijkt volgens mij! Als je er echt 10000 euro aan uitgeeft vind ik het persoonlijk zonde als de dag niet helemaal verloopt zoals je altijd al wou. Maar aan de andere kant; als ik toch onverwacht zwanger was geworden van tevoren, dan was het geplande huwelijk wel gewoon doorgegaan en was ik natuurlijk ontzettend blij geweest.
Wilde zelf niet het risico lopen dat ik heel moe en misselijk zou zijn tijdens de grote dag.
Op zich vind ik het bij anderen verder wel leuk als ze met een mooie buik trouwen, dus al wat verder heen zijn, maar dat heb ik voor mezelf nooit in gedachten gehad. Wilde altijd trouwen in een jurk met een strak lijfje en wijd uitlopende rok. Tja ik kijk denk ik wat romantisch tegen een huwelijk aan.
Het is dus maar net hoe je tegen trouwen aankijkt volgens mij! Als je er echt 10000 euro aan uitgeeft vind ik het persoonlijk zonde als de dag niet helemaal verloopt zoals je altijd al wou. Maar aan de andere kant; als ik toch onverwacht zwanger was geworden van tevoren, dan was het geplande huwelijk wel gewoon doorgegaan en was ik natuurlijk ontzettend blij geweest.
Le Chat Noir- Prater
- Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10
Ik ben 7 maanden zwanger als we trouwen!
Vindt het juist leuk
Dat ik niet kan drinken daar ben ik nu wel aan gewend.
En ga er maar gewoon lekker vanuit dat ik dan niet meer misselijk ben.
Lijkt mij leuk om zwanger te trouwen, ben al opzoek naar mooie positiejurken.
Vindt het juist leuk
Dat ik niet kan drinken daar ben ik nu wel aan gewend.
En ga er maar gewoon lekker vanuit dat ik dan niet meer misselijk ben.
Lijkt mij leuk om zwanger te trouwen, ben al opzoek naar mooie positiejurken.
Shy- Kletskop
- Aantal berichten : 2380
Punten : 2466
Registratiedatum : 19-11-10
ALS het hier ook zo is dan ben ik op zn hoogste 3 maanden zwanger ofzo;) (of nog minder) dus mn jurk zou dan sowieso nog passen haha.
sanne-84- Ratel
Ik zou er zelf persoonlijk, als ik de keus zou hebben, er niet voor kiezen. Niet omdat ik het erg zou vinden met een dikke buik in een jurk zou moeten, of dat ik niet kon driniken, maar puur omdat je van tevoren niet kan weten hoe je je dan zou voelen. Ik ben hondsberoerd geweest de eerste 12 weken, en ook erna was het soms niet al te lekker. Ik zou echt willen genieten en als je je beroerd voelt kan echt alles je gestolen worden en wil je het liefst plat in bed liggen... Ik zou dat risico echt niet willen nemen.
snoezel- Prater
- Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10
ik ben getrouwd toen ik bijna 34 weken zwanger was, was echt heel speciaal. Ik vind het nog steeds een heel bijzonder idee dat onze dochter er toen al bij was. Hoewel ik een hele zware zwangerschap heb gehad, was onze bruiloft geen probleem. De klap heb ik een dag later gehad, ik heb echt nog een week bij moeten komen.
Ik zag er zo uit:
Ik zag er zo uit:
Gast- Gast
Ik zou het geen probleem vinden, maar wel wat later in de zwangerschap... Denk zelf aan 30-32 weken... Ik hoef geen megagrote bruiloft... en dat ik neit kan drinken, ben ik nu al aan gewend... Dus dat is voor mij niet erg...
Rejoy: wat zagen jullie er mooi uit!
Rejoy: wat zagen jullie er mooi uit!
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
Ik persoonlijk zou het niet doen, maar dat is meer omdat ik wil trouwen voordat ik kinderen krijg of er aan begin.
Mijn tante was ook zwanger toen ze ging trouwen en bij haar vond ik het ook heel mooi, maar voor mijzelf dus niet.
Mijn tante was ook zwanger toen ze ging trouwen en bij haar vond ik het ook heel mooi, maar voor mijzelf dus niet.
Gast- Gast
Zou het trouwens wel mooi vinden, als het nu nog gebeurd voordat we ons kindje krijgen... Dat was eigenlijk ook mijn idee, eerst trouwen dan kindjes... Maar ik vrees dat ik lang kan wachten op een aanzoek, dus toch maar eerst voor een kindje gegaan...
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
Ik wilde graag eerst getrouwd zijn voordat wij voor een kindje gingen. Toch kriebelde het enorm, en ik heb wel eens gedacht er een maand of twee van te voren al voor te gaan. In mijn jurk passen zou dan toch nog wel lukken, bovendien ging ik er niet vanuit dat het meteen raak zou zijn.
Achteraf gezien ben ik heel erg blij dat we niet toen al voor een kindje zijn gegaan. Het was de tweede ronde raak en ik ben van vrij vroeg in mijn zwangerschap erg ziek geweest (overmatig zwangerschapsbraken), inclusief uitdroging en ziekenhuisopname. Voor ik zwanger werd ging ik er totaal niet vanuit zo'n gecompliceerde zwangerschap te hebben, maar zoals ik me nu voel zou ik echt niet willen trouwen, ik zou niet van de dag kunnen genieten en ben niet in de conditie voor een feest.
Zwanger en trouwen hoeft denk ik geen probleem te zijn, maar jan het wel worden wanneer een zwangerschap moeizaam blijkt te gaan.
Liefs.
Achteraf gezien ben ik heel erg blij dat we niet toen al voor een kindje zijn gegaan. Het was de tweede ronde raak en ik ben van vrij vroeg in mijn zwangerschap erg ziek geweest (overmatig zwangerschapsbraken), inclusief uitdroging en ziekenhuisopname. Voor ik zwanger werd ging ik er totaal niet vanuit zo'n gecompliceerde zwangerschap te hebben, maar zoals ik me nu voel zou ik echt niet willen trouwen, ik zou niet van de dag kunnen genieten en ben niet in de conditie voor een feest.
Zwanger en trouwen hoeft denk ik geen probleem te zijn, maar jan het wel worden wanneer een zwangerschap moeizaam blijkt te gaan.
Liefs.
Gast- Gast
ik heb altijd gezegt niet zwanger te willen trouwen, maar onze kinderwens is groter dan de trouwwens. we wilden heel graag trouwen, maar hadden niet echt budget ervoor weggezet. toen ik zwanger werdt leek het ons wel heel handig om te trouwen, vanwege de juridische kant. ik ben met 27 weken getrouwd (dus nog niet zo lang geleden). uiteindelijk hebben we met een klein budget (1500 euro) ons hele bruiloft gepland. we hadden een zaaltje gehuurt voor 100 personen, een lunch voor 25 mensen. en hapjes/drankjes voor de avond gasten, jurk, pak, auto (van mijn oom), fotograaf (was mijn oom). zelf eten/drinken gekocht, mijn neef heeft alle hapjes gemaakt (is kok van beroep).
ik vond het super! nou heb ik geen grote buik, en kon en kan ik mijzelf nog redelijk redden zonder dat mijn buik in de weg zit. en gelukkig viel het mee met de pijn van mijn nieren, mensen houden wel heel veel rekening met je, en blijven niet te lang hangen. en je krijgt praktische kado's!
het was heel leuk, maar natuurlijk droom je als vrouw van een super bruiloft! met super mooie jurk en alles. misschien dat we het ooit nog een keer op die manier over doen. maar ik heb absoluut niet spijt van.
ik vond het super! nou heb ik geen grote buik, en kon en kan ik mijzelf nog redelijk redden zonder dat mijn buik in de weg zit. en gelukkig viel het mee met de pijn van mijn nieren, mensen houden wel heel veel rekening met je, en blijven niet te lang hangen. en je krijgt praktische kado's!
het was heel leuk, maar natuurlijk droom je als vrouw van een super bruiloft! met super mooie jurk en alles. misschien dat we het ooit nog een keer op die manier over doen. maar ik heb absoluut niet spijt van.
joyce0606- Kletskop
- Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Ik ben zwanger getrouwd, ik was toen 29 weken zwanger. Ik heb een erg beroerde zwangerschap gehad en de middag voor onze trouwdag was het spannend of ik nog opgenomen zou worden in het ziekenhuis. Maar ik had het zeker niet anders willen doen, vond het speciaal dat ons manneke erbij was, wel was de dag voor mij te lang.
Limburg85- Ratel
- Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Ik kan er echt niks aan doen en het is ook niet persoonlijk, maar als ik iemand zie trouwen die zwanger is krijg ik altijd het idee dat het ' een moetje' is. Heel ouderwets natuurlijk dat mensen gelijk moesten trouwen als de vrouw zwanger was en dat zal nu absoluut niet meer zo zijn, maar toch denk ik het altijd.
Ik wilde dus absoluut niet zwanger zijn en trouwen, dus dat is ook niet gebeurd. Hadden we een kindje gekregen voor dat we getrouwd waren, dan had ik graag willen wachten tot ons kindje groot genoeg zou zijn geweest om die dag bewust mee te maken.
Ik wilde dus absoluut niet zwanger zijn en trouwen, dus dat is ook niet gebeurd. Hadden we een kindje gekregen voor dat we getrouwd waren, dan had ik graag willen wachten tot ons kindje groot genoeg zou zijn geweest om die dag bewust mee te maken.
Supertalentje- Kletskop
- Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11
Ik wilde absoluut niet zwanger trouwen. Wij zijn op dat gebied lekker ouderwets en vinden dat er eerst getrouwd moet zijn/worden voor er kinderen mogen komen.
Want diegene die in mijn oude omgeving zwanger trouwen, zijn meestal moetjes.
(Kom uit een erg gereformeerde gemeente) En wou absoluut niet dat mensen dat van ons zouden denken.
Want diegene die in mijn oude omgeving zwanger trouwen, zijn meestal moetjes.
(Kom uit een erg gereformeerde gemeente) En wou absoluut niet dat mensen dat van ons zouden denken.
Ik zou niet per definitie zwanger willen trouwen, maar als het zo uitkomt, komt het zo uit.
Gast- Gast
Kriebelt al best lang, langer als de trouwwens haha.
Jammer alleen dat er 'negatieve' reacties komen, hoewel ik t ergens wel verwacht had..
Nog ff nadenken of ik tot mei kan wachten
Jammer alleen dat er 'negatieve' reacties komen, hoewel ik t ergens wel verwacht had..
sanne-84- Ratel
Ik zou nooit zwanger willen trouwen, maar dat komt ook omdat ik graag een wijntje zou drinken op mijn eigen bruiloft, lekker kan dansen zonder dat ik daarna een week bij zou moeten komen.
Nee zwanger trouwen is niks voor mij.
Nee zwanger trouwen is niks voor mij.
Gast- Gast
sanne-84 schreef:Kriebelt al best lang, langer als de trouwwens haha.
waarom zou je tot mei wachten als jij graag zwanger wilt trouwen. De negatieve reacties zijn van mensen die niet zwanger zijn getrouwd, volgens mij is iedereen die zwanger getrouwd is daar positief over hier.
Gast- Gast
Wat leuk Sanne!
Je moet doen wat je eigen gevoel zegt. Als je zegt dat je hooguit 3 maanden zwanger kan zijn (in het beste geval), dan is de kans ook wel groter denk dat je misselijk bent of je niet zo lekker voelt. Dat komt wel vaker voor de eerste weken. Mei is natuurlijk niet zo heel lang meer, nog maar een halfjaar. Maar als de kinderwens heel sterk is, is elke maand 'wachten' lang natuurlijk.
Wel ontzettend leuk dat jullie aan kinderen willen beginnen samen!
Je moet doen wat je eigen gevoel zegt. Als je zegt dat je hooguit 3 maanden zwanger kan zijn (in het beste geval), dan is de kans ook wel groter denk dat je misselijk bent of je niet zo lekker voelt. Dat komt wel vaker voor de eerste weken. Mei is natuurlijk niet zo heel lang meer, nog maar een halfjaar. Maar als de kinderwens heel sterk is, is elke maand 'wachten' lang natuurlijk.
Wel ontzettend leuk dat jullie aan kinderen willen beginnen samen!
Alyssa- Prater
- Aantal berichten : 1109
Punten : 1134
Registratiedatum : 29-05-11
sanne-84 schreef:Kriebelt al best lang, langer als de trouwwens haha.
Ik hoop niet dat je mijn reactie bedoelt, die was niet negatief bedoelt, dat ik dat denk zegt iets over mij, niet over jou natuurlijk! Als jij graag voor je kinderwens wilt gaan terwijl je een bruiloft in het verschiet hebt moet je dat toch zelf weten?
Supertalentje- Kletskop
- Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11
Wij wilden juist trouwen nadat we een kindje hadden gekregen
Nu trouwens nog niet getrouwd hoor. We willen wachten tot Y. een jaar of 2/3 is. Wel hebben we een geregistreerd partnerschap, maar dat was meer omdat we 3 jaar geleden een huis kochten.
Nu trouwens nog niet getrouwd hoor. We willen wachten tot Y. een jaar of 2/3 is. Wel hebben we een geregistreerd partnerschap, maar dat was meer omdat we 3 jaar geleden een huis kochten.
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Mij lijkt het niks. Met het idee op zich vind ik niks mis, maar ik zou te bang zijn dat ik me die dag niet fit genoeg zou voelen. Dat zou ook kunnen gebeuren wanneer je niet zwanger bent, maar die kans is een stuk kleiner. Maar ik heb ook een pittige zwangerschap gehad met extreme misselijkheid, met dat in mijn achterhoofd zou ik niet zwanger durven trouwen.
Maar het idee op zich lijkt me juist wel een soort van romantisch, ik vind het een heel bijzonder idee om te trouwen met de kleine er al een beetje bij (al is het in de buik). Dat lijkt me nog eens extra speciaal aan een bruiloft als je zwanger bent. En als je je goed voelt is er niks aan de hand, alleen kun je dat niet plannen en heb je het niet in de hand. Dat vind ik het 'enge' eraan, daarom zou ik het er zelf niet op durven gokken.
Maar het idee op zich lijkt me juist wel een soort van romantisch, ik vind het een heel bijzonder idee om te trouwen met de kleine er al een beetje bij (al is het in de buik). Dat lijkt me nog eens extra speciaal aan een bruiloft als je zwanger bent. En als je je goed voelt is er niks aan de hand, alleen kun je dat niet plannen en heb je het niet in de hand. Dat vind ik het 'enge' eraan, daarom zou ik het er zelf niet op durven gokken.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Je vraagt toch om een mening van mensen, dan is het logisch dat je zowel positieve als negatieve reacties krijgt...
Het ligt er ook aan hoe jij je bruiloft voor je ziet, wij hadden een erg lange dag. 's Morgens eerst foto's, toen gemeentehuis, kerk, diner, receptie en een feestavond tot 3 uur 's nachts.
Ik heb een heel makkelijke zwangerschap gehad, zonder klachten, maar weet niet hoe goed ik dit allemaal getrokken zou hebben.
Verder hou ik wel van een glas alcohol, dat had ik op die dag ook niet willen missen.
Maar als jij een kleiner feest in gedachten hebt zou ik er gewoon voor gaan als het zo uitkomt.
Het ligt er ook aan hoe jij je bruiloft voor je ziet, wij hadden een erg lange dag. 's Morgens eerst foto's, toen gemeentehuis, kerk, diner, receptie en een feestavond tot 3 uur 's nachts.
Ik heb een heel makkelijke zwangerschap gehad, zonder klachten, maar weet niet hoe goed ik dit allemaal getrokken zou hebben.
Verder hou ik wel van een glas alcohol, dat had ik op die dag ook niet willen missen.
Maar als jij een kleiner feest in gedachten hebt zou ik er gewoon voor gaan als het zo uitkomt.
blondje1313- Kletskop
- Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10
Ik ben getrouwd toen ik 5 maanden zwanger was, en vond het heel speciaal.
Gelukkig voelde ik me verder goed.
De dag was precies goed, niet superlang, niet enorm druk en strak gepland overdag (alleen gemeentehuis, foto's en diner), maar wel een mooi feest 's avonds.
Dat ik geen alcohol/wijntje kon drinken maakte me niet uit, drink ik toch al nooit, dus heb het niet gemist.
Ik had trouwens wel een echte trouwjurk, die speciaal op maat gemaakt was bij mijn buik. Dus geen speciale positiejurk.
Gelukkig voelde ik me verder goed.
De dag was precies goed, niet superlang, niet enorm druk en strak gepland overdag (alleen gemeentehuis, foto's en diner), maar wel een mooi feest 's avonds.
Dat ik geen alcohol/wijntje kon drinken maakte me niet uit, drink ik toch al nooit, dus heb het niet gemist.
Ik had trouwens wel een echte trouwjurk, die speciaal op maat gemaakt was bij mijn buik. Dus geen speciale positiejurk.
pindaatje- Prater
- Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» zwanger trouwen
» Eerst trouwen, of eerst een kindje of zwanger trouwen?
» Snel zwanger van de eerste ook snel zwanger van de tweede?
» Wil jij (later) trouwen?
» Trouwen
» Eerst trouwen, of eerst een kindje of zwanger trouwen?
» Snel zwanger van de eerste ook snel zwanger van de tweede?
» Wil jij (later) trouwen?
» Trouwen
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: