Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zwanger, wel of niet naar concert?

+22
JD
Susan
mzcharlotte
Flower_L
Printje
TGR
VeryCherry
Suus
Marin
Annie24
Monnie
Happydobby
Spring
SarahKey
Rupsie
Theezakje13
Calimero
joyce0606
Makamba
Ayla
Novalee
Shy
26 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Zwanger, wel of niet naar concert? Empty Zwanger, wel of niet naar concert?

Bericht  Shy do 3 nov 2011 - 20:57

Ik kon even niet zo snel een topic vinden die hier over gaat.

Volgend jaar maart komt Snow Patrol naar nederland en hier zouden we al heel graag een keer heen willen, alleen ik ben dan 8 maanden zwanger. De vraag is dan al of ik het volhoud, nouja met zitplaatsen wel.

Vraag me af of het kwaad kan, ik heb gevraagd aan een verloskundige en die zei het is toch niet erg als je kindje reageert op muziek door te trappen ofzo. Een collega zei dat het wel kwaad kan.. Op internet lees ik ook heel veel, Ik zie door de bomen het bos niet meer.. Iemand hier ervaring mee?
Shy
Shy
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2380
Punten : 2466
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger, wel of niet naar concert? Empty Re: Zwanger, wel of niet naar concert?

Bericht  Gast do 3 nov 2011 - 21:02

Ik zou afgaan op het advies van je verloskundige en gewoon gaan, mits je het dan nog trekt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger, wel of niet naar concert? Empty Re: Zwanger, wel of niet naar concert?

Bericht  Gast do 3 nov 2011 - 21:02

Hm, wat ik er van kan vinden is dat je buik maar 5 db dempt. Meestal staat het geluid op dit soort concerten knetterhard (ik doe zelf altijd oordopjes in), dus ik zou er zelf niet voor kiezen. Maar ik denk dat je dit het beste met je eigen verloskundige kunt overleggen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger, wel of niet naar concert? Empty Re: Zwanger, wel of niet naar concert?

Bericht  Gast do 3 nov 2011 - 21:04

Denk dat de mening van een verloskundige zwaarder telt dan de mening van een collega. Toch zou ik het zelf niet doen, maar dat is puur omdat je zo ontzettend hoogzwanger bent, ik zou dat dus echt niet meer getrokken hebben toen. Maar dat is dus puur gevoel want voor hetzelfde geld voel jij je nog prima tegen die tijd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger, wel of niet naar concert? Empty Re: Zwanger, wel of niet naar concert?

Bericht  Novalee do 3 nov 2011 - 21:06

Ik ben met 21 weken naar een concert van Robyn geweest. We hadden staanplaatsen en ik vond dat toen al best zwaar zo'n hele avond. En ik heb een hele makkelijke zwangerschap gehad. Ik zou dus sowieso zitplaatsen nemen idd.

Qua geluid, ik had ook tegenstrijdige adviezen gelezen en ben toch gewoon gegaan. N. bewoog af en toe wat en was na het concert heel rustig terwijl we vlakbij een geluidsbox stonden.

Toen ik trouwens voor het eerst las dat het werd afgeraden ivm stress voor de baby was mijn eerste gedachte: "Dan doe ik toch oordopjes in" lol!
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger, wel of niet naar concert? Empty Re: Zwanger, wel of niet naar concert?

Bericht  Ayla do 3 nov 2011 - 21:09

Ik ben het eens met Freakie, ik ben van de week een tijdje in een huis geweest met mijn dochter (4 weken) waar de muziek ook redelijk hard stond en die had er 's avonds last van... Dan heeft dat kleintje in je buik er waarschijnlijk ook last van volgend jaar..
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger, wel of niet naar concert? Empty Re: Zwanger, wel of niet naar concert?

Bericht  Makamba do 3 nov 2011 - 21:23

Lieskuh schreef:Denk dat de mening van een verloskundige zwaarder telt dan de mening van een collega. Toch zou ik het zelf niet doen, maar dat is puur omdat je zo ontzettend hoogzwanger bent, ik zou dat dus echt niet meer getrokken hebben toen. Maar dat is dus puur gevoel want voor hetzelfde geld voel jij je nog prima tegen die tijd.

Sluit me hierbij aan.
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger, wel of niet naar concert? Empty Re: Zwanger, wel of niet naar concert?

Bericht  joyce0606 do 3 nov 2011 - 21:31

ik zou het voor mijn eigen gevoel niet doen! de kleine krijgt er veel van mee, en misschien maakt dat niet zo heel veel uit, ik voel mij er niet goed bij. maar goed mijn muziek smaak is dan ook wel wat heftiger, en dat wil ik de kleine niet aandoen!
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger, wel of niet naar concert? Empty Re: Zwanger, wel of niet naar concert?

Bericht  Shy do 3 nov 2011 - 21:32

Ik heb ook nog geen idee hoe ik mij dan voel. Denk dat het toch maar nee wordt. Ze komen wel vaker naar Nederland en ons kleintje is belangrijker!
Shy
Shy
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2380
Punten : 2466
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger, wel of niet naar concert? Empty Re: Zwanger, wel of niet naar concert?

Bericht  Gast do 3 nov 2011 - 21:46

hoogzwanger zou ik echt niet meer naar een concert gaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger, wel of niet naar concert? Empty Re: Zwanger, wel of niet naar concert?

Bericht  Gast do 3 nov 2011 - 23:40

Zou het zeker niet doen. Ten eerste voor de baby niet, en stel dat je complicaties krijgt en niet kan, is het ook zonde.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger, wel of niet naar concert? Empty Re: Zwanger, wel of niet naar concert?

Bericht  Calimero do 3 nov 2011 - 23:43

Ik zou wel gaan de verloskundige weet dat immers wel

Succes met je keuze !

Calimero
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 62
Punten : 86
Registratiedatum : 30-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger, wel of niet naar concert? Empty Re: Zwanger, wel of niet naar concert?

Bericht  Theezakje13 vr 4 nov 2011 - 0:02

Ik ben toen ik 35 weken zwanger was nog naar een concert van Guus Meeuwis geweest.
Dit was vermoeiend, maar erg leuk!
Heb er geen seconde spijt van gehad dat ik geweest ben.
K heeft zich het gehele concert rustig gehouden!
Theezakje13
Theezakje13
Prater
Prater

Aantal berichten : 720
Punten : 774
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger, wel of niet naar concert? Empty Re: Zwanger, wel of niet naar concert?

Bericht  Rupsie vr 4 nov 2011 - 1:29

Ik ben afgelopen jaar ook naar het concert van Guus meeuwis geweest. Dit was 18 juni. En ik ben 21 juli bevallen van onze zoon. Ik zag er vantevoren wel wat tegenop omdat we staanplaatsen hadden, of ik het wel vol zou houden.

We hebben niet vooraan gestaan, dat trok ik niet met mijn buik meer, maar beetje achteraan op het veld. En dit was prima vol te houden. Echt gezellig.

Maar het is voor iedereen anders, of je het dan nog trekt of niet. Dat kun je nu niet zeggen.
Kaartjes voor Guus waren ook al een jaar vantevoren besteld, toen was ik nog geeneens zwanger.
Rupsie
Rupsie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 308
Punten : 318
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger, wel of niet naar concert? Empty Re: Zwanger, wel of niet naar concert?

Bericht  SarahKey vr 4 nov 2011 - 1:35

Ik zou niet gaan. Vooral niet als je dan zo'n 36 weken zwanger bent.

Ik zou bang zijn dat er daar wat gebeurt en ik ben dan (ver) van huis.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger, wel of niet naar concert? Empty Re: Zwanger, wel of niet naar concert?

Bericht  Gast vr 4 nov 2011 - 1:44

Ik persoonlijk ben met 7,5 maand nog naar Nick & Simon geweest in het Gelredome (en dat is voor ons toch gauw 2 uur rijden heen en 2 uur rijden terug) en dat ging prima, wel hadden we zitplekken maar heb er weinig last van ondervonden qua baby zeg maar, af en toe hupste ze een beetje mee.

Als je zitplekken hebt en zelf niet hoeft te rijden, denk ik (afhankelijk van hoe jij je zwangerschap ervaart) het goed te doen is. Je baby zit heel goed beschermt daar van binnen, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken en zou de verloskundige en haar advieis dan ook als leidraad aanhouden.

Ohja, en alvast veel plezier!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger, wel of niet naar concert? Empty Re: Zwanger, wel of niet naar concert?

Bericht  Gast vr 4 nov 2011 - 2:31

Ik stond met 33 weken ook nog bij een metalconcert. Mocht ook van de verloskundige, mits ik niet op een box zou gaan zitten. :-)

Dat was ik toch al niet van plan. Maar 8 maanden vind ik wel heel ver hoor! Ik zou naar een concert met een vriendin afgelopen zomer, en zij was toen nog 7 maanden en heeft het afgezegd, ze trok het niet, de autorit en de hele avond op zo'n gammel stoeltje. Waar ik naartoe ging was in mijn eigen woonplaats, kon er op de fiets heen als het niet beviel was ik met een half uur weer thuis.

Naar zo'n heel groot concert zou ik zelf niet meer willen met 8 maanden, maar kwaad kan het volgens mij niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger, wel of niet naar concert? Empty Re: Zwanger, wel of niet naar concert?

Bericht  Gast vr 4 nov 2011 - 2:36

Het ligt er natuurlijk ook wel aan waar ze optreden?
In de Ahoy is het bijv. qua zitplaatsen iets beter geregeld dan in Paradiso ofzo, denk dat je de kaartjes ook nog wel door kan verkopen als het niet gaat, wellicht kan je een annuleringsverzekering erbij afsluiten?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger, wel of niet naar concert? Empty Re: Zwanger, wel of niet naar concert?

Bericht  Spring vr 4 nov 2011 - 2:37

Ik kon vorig jaar december naar een concert in de Oosterpoort. Ben in februari bevallen.
Ik heb er voor gekozen om niet te gaan.. Heb van alles gelezen op internet en wilde geen enkel risico nemen dat het toch vervelend zou zijn voor mijn dochter.

Toen ik 18 weken was ben ik naar de bioscoop geweest, film van een optreden van de Rolling Stones en daar reageerde ze al heel erg op.

Ik heb het niet gedaan om dat het gigantisch door dreunt in je buik, en ook vanwege het lawaai.
Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger, wel of niet naar concert? Empty Re: Zwanger, wel of niet naar concert?

Bericht  Happydobby vr 4 nov 2011 - 2:54

Ik zou ook eerder naar je verloskundige luisteren. Ik ging nog wel naar optredens in de kroeg maar hield dat met 26 weken al niet echt meer vol. Maar als jij je goed voelt kan het heus geen kwaad.

Ik ben trouwens met 39 weken nog naar de bioscoop geweest, Harry potter de laatste, heb het eerste uur een harde buik gehad maar daarna ging het beter.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger, wel of niet naar concert? Empty Re: Zwanger, wel of niet naar concert?

Bericht  Monnie vr 4 nov 2011 - 3:00

Ik ben toen ik 7,5 maand zwanger was ook nog naar een concert geweest. Als je zitplaatsen hebt kun je gewoon lekker genieten toch? Het lastige is gewoon dat je niet weet hoe je je in maart voelt, maar dat is dan een gok die je moet nemen smile

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger, wel of niet naar concert? Empty Re: Zwanger, wel of niet naar concert?

Bericht  Annie24 vr 4 nov 2011 - 3:01

Ik heb vorige week kaartjes besteld voor Anouk en daarbij kon ik een annuleringsverzekering afsluiten :shock: Geen idee wat de voorwaarden zijn hoor, maar misschien dat dat bij die kaartjes die jij wil kopen ook kan?

Wbt de bioscoop: ik ben met 39+4 naar de bios geweest 's avonds en Y. is met 39+5 geboren. Laughing
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger, wel of niet naar concert? Empty Re: Zwanger, wel of niet naar concert?

Bericht  Marin vr 4 nov 2011 - 3:46

Mijn moeder is met 5 maanden zwangerschap naar een concert van Prince geweest, en mijn broertje is ontzettend muzikaal Laughing
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger, wel of niet naar concert? Empty Re: Zwanger, wel of niet naar concert?

Bericht  Shy vr 4 nov 2011 - 4:17

Joy_ schreef:Mijn moeder is met 5 maanden zwangerschap naar een concert van Prince geweest, en mijn broertje is ontzettend muzikaal Laughing
Haha kijk dan kan het toch nog goedkomen!
Pff ik weet het nu niet meer hoor! Ik twijfel nu nog meer dan vanochtend, veel ervaringen die ik lees.
Shy
Shy
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2380
Punten : 2466
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger, wel of niet naar concert? Empty Re: Zwanger, wel of niet naar concert?

Bericht  Marin vr 4 nov 2011 - 4:25

Grappig trouwens, de moeder van een vriend van m'n broertje is naar datzelfde Prince concert geweest, en ook hij is verschrikkelijk muzikaal (is zelfs artiest tegenwoordig en broertje en hij samen treden wel eens samen op).

Dus ja, ik bespeur een verband Wink

Ik vind zelf 8 maanden best wel laat, maar dat is meer omdat ik bang zou zijn voor al een bevalling of dat het te zwaar is.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger, wel of niet naar concert? Empty Re: Zwanger, wel of niet naar concert?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum