Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Op zoek naar een nieuwe baan...

4 plaatsers

Ga naar beneden

Op zoek naar een nieuwe baan... Empty Op zoek naar een nieuwe baan...

Bericht  Annemarie* do 3 nov 2011 - 3:15

Ik kom hier normaalgesproken onder een andere naam, maar wil dit liever niet onder die naam plaatsen, dus vandaar de andere nickname.

Ik heb vanmorgen te horen gekregen dat mijn contract niet verlengd wordt. Echter, mijn contract loopt pas in augustus 2012 af! Redenen zouden zijn dat ik het werk niet naar behoren doe. Dit is de eerste keer dat ik dit te horen krijg en het overviel me nogal. De hele toon van het gesprek was erg vervelend en ik voelde me erna (en nu ook nog trouwens) echt verschrikkelijk.
Ik kon alleen maar huilen en heb na het gesprek direct vrijgenomen en ben naar huis gegaan.

Ik moet dus op zoek naar een andere baan. Voordeel is dat ik nog wel tien maanden de tijd heb, maar het liefste ga ik per direct weg bij mijn huidige werkgever. Ik heb net mijn CV ge-update en ga nu zoeken op internet naar vacatures.

Ik voel me echt afschuwelijk. Ik hoor net pas dat ik blijkbaar niet werk zoals zij dat willen. Dat is toch absurd?

Annemarie*
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 5
Punten : 7
Registratiedatum : 03-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Op zoek naar een nieuwe baan... Empty Re: Op zoek naar een nieuwe baan...

Bericht  M@niek do 3 nov 2011 - 3:40

Maar heb je dan niet gevraagd wat je precies verkeerd deed/doet en wat hun dan eventueel veranderd hadden gezien of hoe je het dan wel had moeten doen?

Altijd balen natuurlijk als je contract niet wordt verlengd. Ik snap je reactie wel, maar ik zou toch eens vragen waarom (zie bovenstaande).
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op zoek naar een nieuwe baan... Empty Re: Op zoek naar een nieuwe baan...

Bericht  Annemarie* do 3 nov 2011 - 3:42

M@niek schreef:Maar heb je dan niet gevraagd wat je precies verkeerd deed/doet en wat hun dan eventueel veranderd hadden gezien of hoe je het dan wel had moeten doen?

Altijd balen natuurlijk als je contract niet wordt verlengd. Ik snap je reactie wel, maar ik zou toch eens vragen waarom (zie bovenstaande).
Ja, dat heb ik gevraagd maar daar werd allemaal erg vaag over gedaan.
Ik ga morgen nog wel eens een gesprek aan, maar ik weet eerlijk gezegd niet of ik bij een bedrijf wil blijven werken dat zo met hun werknemers omgaat. Ik krijg dus niet eens de kans om mezelf te verbeteren (ook al heb ik nog ongeveer tien maanden voordat contract afloopt).

Annemarie*
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 5
Punten : 7
Registratiedatum : 03-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Op zoek naar een nieuwe baan... Empty Re: Op zoek naar een nieuwe baan...

Bericht  Bay do 3 nov 2011 - 3:54

Wat vervelend zeg dat ze dit zo onverwachts hebben besloten.
Hoe lang werk je al in deze functie en bij dit bedrijf?
Ze komen er inderdaad wel op tijd mee en heb je ook de tijd om wat anders te zoeken.
Maar ik begrijp goed dat je graag snel weg wilt.

Probeer het positief te zien hoe moeilijk dat nu vast voor je is.
Een nieuwe baan is weer een nieuwe kans, mocht je in salaris erop vooruit willen...die mogelijkheid is er nu, minder uren werken en er financiel niet op achteruit gaan...ook dat is mogelijk!
Bay
Bay
Prater
Prater

Aantal berichten : 971
Punten : 1160
Registratiedatum : 19-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Op zoek naar een nieuwe baan... Empty Re: Op zoek naar een nieuwe baan...

Bericht  Annemarie* do 3 nov 2011 - 3:59

Zilver* schreef:Wat vervelend zeg dat ze dit zo onverwachts hebben besloten.
Hoe lang werk je al in deze functie en bij dit bedrijf?
Ze komen er inderdaad wel op tijd mee en heb je ook de tijd om wat anders te zoeken.
Maar ik begrijp goed dat je graag snel weg wilt.

Probeer het positief te zien hoe moeilijk dat nu vast voor je is.
Een nieuwe baan is weer een nieuwe kans, mocht je in salaris erop vooruit willen...die mogelijkheid is er nu, minder uren werken en er financiel niet op achteruit gaan...ook dat is mogelijk!
Ik werk er nu ruim anderhalf jaar.

Ik vind het eng om ergens opnieuw te beginnen. Nieuw bedrijf leren kennen, nieuwe mensen leren kennen, nieuwe werkwijze onder de knie krijgen... maar ik denk dat het misschien wel goed is, een frisse start.

Annemarie*
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 5
Punten : 7
Registratiedatum : 03-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Op zoek naar een nieuwe baan... Empty Re: Op zoek naar een nieuwe baan...

Bericht  Jeanette do 3 nov 2011 - 4:04

Wat vervelend dat je dat te horen hebt gekregen. Wat ik wel raar vind is dat ze dat nu al zeggen, zoals ik het begrijp heb je dan in augustus een jaarcontract weer gekregen? Beetje raar dat ze nu al dan opeens zeggen dat deze volgend jaar niet meer verlengd wordt. Ook vind ik het raar dat ze niet echt zeggen waarom. Je hebt nu wel genoeg tijd om iets te zoeken dat bij jou zou kunnen passen.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op zoek naar een nieuwe baan... Empty Re: Op zoek naar een nieuwe baan...

Bericht  Annemarie* do 3 nov 2011 - 4:21

Jeanette schreef:Wat vervelend dat je dat te horen hebt gekregen. Wat ik wel raar vind is dat ze dat nu al zeggen, zoals ik het begrijp heb je dan in augustus een jaarcontract weer gekregen? Beetje raar dat ze nu al dan opeens zeggen dat deze volgend jaar niet meer verlengd wordt. Ook vind ik het raar dat ze niet echt zeggen waarom. Je hebt nu wel genoeg tijd om iets te zoeken dat bij jou zou kunnen passen.
Ik vind het ook raar. Het motiveert me ook niet echt om daar nog mijn best te doen moet ik eerlijk toegeven...

Annemarie*
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 5
Punten : 7
Registratiedatum : 03-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Op zoek naar een nieuwe baan... Empty Re: Op zoek naar een nieuwe baan...

Bericht  Jeanette do 3 nov 2011 - 4:33

Annemarie* schreef:
Jeanette schreef:Wat vervelend dat je dat te horen hebt gekregen. Wat ik wel raar vind is dat ze dat nu al zeggen, zoals ik het begrijp heb je dan in augustus een jaarcontract weer gekregen? Beetje raar dat ze nu al dan opeens zeggen dat deze volgend jaar niet meer verlengd wordt. Ook vind ik het raar dat ze niet echt zeggen waarom. Je hebt nu wel genoeg tijd om iets te zoeken dat bij jou zou kunnen passen.
Ik vind het ook raar. Het motiveert me ook niet echt om daar nog mijn best te doen moet ik eerlijk toegeven...

Nee, dat begrijp ik. Ik zou lekker op zoek gaan op zoek naar een andere baan en als je wat hebt gevonden, daar eerder weg gaan.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op zoek naar een nieuwe baan... Empty Re: Op zoek naar een nieuwe baan...

Bericht  Gast do 3 nov 2011 - 4:46

Dat je nog vrij hebt genomen... Ik had me ziek gemeld :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Op zoek naar een nieuwe baan... Empty Re: Op zoek naar een nieuwe baan...

Bericht  Annemarie* do 3 nov 2011 - 5:03

Bazinga schreef:Dat je nog vrij hebt genomen... Ik had me ziek gemeld :P
Ja, maar dat vind ik ook stom, dan druip je echt af, vind ik.
Ik heb het idee dat ik meer de eer aan mezelf hou door vrij te nemen, dan door me ziek te melden.

Bovendien ben ik er (hopelijk!) toch snel weg, dus dan maken die vrije dagen me ook geen bal meer uit.

Annemarie*
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 5
Punten : 7
Registratiedatum : 03-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Op zoek naar een nieuwe baan... Empty Re: Op zoek naar een nieuwe baan...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum