Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Op zoek naar een nieuwe fiets!

+8
Suus
Koffieleut
kwak
Jeanette
Lady4
Minx
Rovine
Plien84
12 plaatsers

Ga naar beneden

Op zoek naar een nieuwe fiets! Empty Op zoek naar een nieuwe fiets!

Bericht  Plien84 zo 23 okt 2011 - 20:24

De laatste tijd had ik 3 fietsen in de schuur staan en over geen 1 was ik eigenlijk echt tevreden.. Dus fietsen verkocht en op zoek naar een nieuwe! (Lang leve het fietsplan) Ik had onderstaande Gazelle gezien alleen daar lees ik hele slechte recensies over. Heeft iemand van jullie toevallig ook deze gazelle?
Verder nog deze cortina. Die stijl zoek ik een beetje. Iemand nog andere leuke tips voor zo'n soort fiets?
Op zoek naar een nieuwe fiets! Gazelle%20miss%20grace
Op zoek naar een nieuwe fiets! Big-CT3D56B

Plien84
Prater
Prater

Aantal berichten : 1230
Punten : 1496
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op zoek naar een nieuwe fiets! Empty Re: Op zoek naar een nieuwe fiets!

Bericht  Rovine zo 23 okt 2011 - 20:36

Wat wil je precies met die fiets gaan doen?

Op zoek naar een nieuwe fiets! Cortina%20crush%207%20gr%20ds

Ik heb een aantal maanden deze Cortina gekocht. Het is een prima fietsje, je zit lekker breed en onderuit. Die brede banden vangen ook veel klappen op. Voel me echt opgevouwen en rechtop staand als ik op mijn oude fiets aan het fietsen ben.
Die Cortina rijdt wel lekker soepel, al is het geen doorrijdfiets. Ik gebruik hem vooral om naar mijn werk te fietsen en word daarbij wel voorbij gereden door de zakenmannen op mountainbikes of goede fietsen zonder poespas. Maar ik rijd op een boot zegmaar, weinig hobbelen en soepel vooruit.

Wat misschien nog het overwegen waard is, is het aantal versnellingen. Ik heb er 7 en rijd meestal in 5 of 6, 4 op hellingen en bij stoplichten. Met 3 versnellingen zou ik die nuances veel minder hebben. 1 en 7 gebruik ik nooit, bij 7 moet ik te hard duwen en krijg ik last van mijn knieen, bij 1 schiet ik te hard door en voel ik het in mijn knieen. Daarom ben ik blij dat ik al die tussenstanden nog heb.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op zoek naar een nieuwe fiets! Empty Re: Op zoek naar een nieuwe fiets!

Bericht  Minx zo 23 okt 2011 - 22:22

2 vrienden van mij hebben die gazelle en hij schijnt best fijn te fietsen. Alleen vind ik dat je die inmiddels heel veel ziet en dat zou voor mij een reden zijn om toch voor een andere te gaan. Dat fietsen met een mand is wel iets waar je aan moet wennen.


Edit: kan je nog wel een fietsenmaker aanraden. Enige is hij verkoopt geen Gazelle maar als je het perse wil kan die het wel bestellen. Is een hele eerlijke fietsenmaker die ook niet perse iets verkoopt om het verkopen. Dat is de fietsenmaker in de wijk Be
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op zoek naar een nieuwe fiets! Empty Re: Op zoek naar een nieuwe fiets!

Bericht  Lady4 zo 23 okt 2011 - 22:40

Ik heb de Miss Grace van Gazelle en hij fietst echt super! Ik snap niet wat voor slechte recenties hij dan krijgt. Ik heb hem nu anderhalf jaar en er nog nooit ook maar een probleempje mee gehad.

Ik kan hem je echt aanraden! Maar zet er dan alsjeblieft geen bagagedrager op, dat vind ik zó zonde. Wink
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op zoek naar een nieuwe fiets! Empty Re: Op zoek naar een nieuwe fiets!

Bericht  Gast zo 23 okt 2011 - 22:44

Een vriendin van mij heeft deze: Sparta Country. Fietst erg lekker!

Op zoek naar een nieuwe fiets! 47419-64180

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Op zoek naar een nieuwe fiets! Empty Re: Op zoek naar een nieuwe fiets!

Bericht  Plien84 zo 23 okt 2011 - 22:45

Lady4 schreef:Ik heb de Miss Grace van Gazelle en hij fietst echt super! Ik snap niet wat voor slechte recenties hij dan krijgt. Ik heb hem nu anderhalf jaar en er nog nooit ook maar een probleempje mee gehad.

Ik kan hem je echt aanraden! Maar zet er dan alsjeblieft geen bagagedrager op, dat vind ik zó zonde. Wink

Ik las op de site volgens mij van Tros radar diverse mensen waarbij het plaatje van de standaard was afgebroken. ook eentje waarbij er een breuk in het frame was ontstaan.

Naja er zit natuurlijk wel garantie op dus mocht het wel gebeuren....

Hahaha en die bagagedrager... die wilde ik eigenlijk wel... puur omdat het gewoon praktisch is:) Maar ik deel je mening wel dat hij zonder mooier is.

Plien84
Prater
Prater

Aantal berichten : 1230
Punten : 1496
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op zoek naar een nieuwe fiets! Empty Re: Op zoek naar een nieuwe fiets!

Bericht  Plien84 zo 23 okt 2011 - 22:45

Oreo schreef:Een vriendin van mij heeft deze: Sparta Country. Fietst erg lekker!

Op zoek naar een nieuwe fiets! 47419-64180

Die is ook wel leuk ja:)

Plien84
Prater
Prater

Aantal berichten : 1230
Punten : 1496
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op zoek naar een nieuwe fiets! Empty Re: Op zoek naar een nieuwe fiets!

Bericht  Jeanette zo 23 okt 2011 - 22:45

Die van Oreo is leuk!!
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op zoek naar een nieuwe fiets! Empty Re: Op zoek naar een nieuwe fiets!

Bericht  Rovine zo 23 okt 2011 - 22:48

Ik heb mijn fiets toen kaal gekocht, onder het mom van "als ik een bagagedrager mis kan ik die nog altijd bijkopen". Heb er nu sinds een maand een mand op zitten en mis hem niet meer. Het fijne van een mand is dat je die gewoon volgooit en niks vast hoeft te zetten.
Onlangs had ik er wel een weegschaal, boeken, mijn tas en boodschappen in zitten, toen was ik niet echt wendbaar meer, maar dat komt niet vaak voor.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op zoek naar een nieuwe fiets! Empty Re: Op zoek naar een nieuwe fiets!

Bericht  Lady4 zo 23 okt 2011 - 22:48

Plien84 schreef:
Lady4 schreef:Ik heb de Miss Grace van Gazelle en hij fietst echt super! Ik snap niet wat voor slechte recenties hij dan krijgt. Ik heb hem nu anderhalf jaar en er nog nooit ook maar een probleempje mee gehad.

Ik kan hem je echt aanraden! Maar zet er dan alsjeblieft geen bagagedrager op, dat vind ik zó zonde. Wink

Ik las op de site volgens mij van Tros radar diverse mensen waarbij het plaatje van de standaard was afgebroken. ook eentje waarbij er een breuk in het frame was ontstaan.

Naja er zit natuurlijk wel garantie op dus mocht het wel gebeuren....

Hahaha en die bagagedrager... die wilde ik eigenlijk wel... puur omdat het gewoon praktisch is:) Maar ik deel je mening wel dat hij zonder mooier is.

Jeetje. Gelukkig deel ik die ervaring niet!
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op zoek naar een nieuwe fiets! Empty Re: Op zoek naar een nieuwe fiets!

Bericht  kwak zo 23 okt 2011 - 22:58

Plien84 schreef:
Oreo schreef:Een vriendin van mij heeft deze: Sparta Country. Fietst erg lekker!

Op zoek naar een nieuwe fiets! 47419-64180

Die is ook wel leuk ja:)

die fiets heb ik!
heerlijke fiets! ik heb er een kinderzitje nog voorop maar hij blijft goed fietsen.
fiets soepel en licht, er zit een stuurslot op zodat je stuur niet kiept vanwege de mand als je de fiets neerzet.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Op zoek naar een nieuwe fiets! Empty Re: Op zoek naar een nieuwe fiets!

Bericht  Koffieleut zo 23 okt 2011 - 23:03

Ik heb deze van Cortina, echt een super fiets. Ik heb hem nu een jaar en hij fietst heerlijk. De mijne heeft 3 versnellingen en een terugtraprem, vind ik ideaal.

Op zoek naar een nieuwe fiets! CT3D50SG
Koffieleut
Koffieleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1116
Punten : 1158
Registratiedatum : 14-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Op zoek naar een nieuwe fiets! Empty Re: Op zoek naar een nieuwe fiets!

Bericht  Plien84 zo 23 okt 2011 - 23:15

Nobucta schreef:Wat wil je precies met die fiets gaan doen?

Op zoek naar een nieuwe fiets! Cortina%20crush%207%20gr%20ds

Ik heb een aantal maanden deze Cortina gekocht. Het is een prima fietsje, je zit lekker breed en onderuit. Die brede banden vangen ook veel klappen op. Voel me echt opgevouwen en rechtop staand als ik op mijn oude fiets aan het fietsen ben.
Die Cortina rijdt wel lekker soepel, al is het geen doorrijdfiets. Ik gebruik hem vooral om naar mijn werk te fietsen en word daarbij wel voorbij gereden door de zakenmannen op mountainbikes of goede fietsen zonder poespas. Maar ik rijd op een boot zegmaar, weinig hobbelen en soepel vooruit.

Wat misschien nog het overwegen waard is, is het aantal versnellingen. Ik heb er 7 en rijd meestal in 5 of 6, 4 op hellingen en bij stoplichten. Met 3 versnellingen zou ik die nuances veel minder hebben. 1 en 7 gebruik ik nooit, bij 7 moet ik te hard duwen en krijg ik last van mijn knieen, bij 1 schiet ik te hard door en voel ik het in mijn knieen. Daarom ben ik blij dat ik al die tussenstanden nog heb.

Het is puur voor in de stad dus wat jij omschrijft is voldoende. Ik wil inderdaad ook het liefst 7 versnellingen. Die van jou is ook wel leuk, ik ga binnenkort maar eens naar de winkel om verschillende fietsen te bekijken.

Plien84
Prater
Prater

Aantal berichten : 1230
Punten : 1496
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op zoek naar een nieuwe fiets! Empty Re: Op zoek naar een nieuwe fiets!

Bericht  Plien84 zo 23 okt 2011 - 23:17

@koffieleut, kun je je plaatje ook kleiner plaatsen? Ik zie nu alleen de achterkant:)

Faiytale, bedankt voor de tip!

Plien84
Prater
Prater

Aantal berichten : 1230
Punten : 1496
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op zoek naar een nieuwe fiets! Empty Re: Op zoek naar een nieuwe fiets!

Bericht  Suus zo 23 okt 2011 - 23:21

Plien84 schreef:@koffieleut, kun je je plaatje ook kleiner plaatsen? Ik zie nu alleen de achterkant:)

Haha, dacht al dat het aan mij lag :P
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op zoek naar een nieuwe fiets! Empty Re: Op zoek naar een nieuwe fiets!

Bericht  Koffieleut zo 23 okt 2011 - 23:25

Plien84 schreef:@koffieleut, kun je je plaatje ook kleiner plaatsen? Ik zie nu alleen de achterkant:)

Faiytale, bedankt voor de tip!

Haha, oeps Embarassed

De dames versie uiteraard:
Op zoek naar een nieuwe fiets! 383902
Koffieleut
Koffieleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1116
Punten : 1158
Registratiedatum : 14-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Op zoek naar een nieuwe fiets! Empty Re: Op zoek naar een nieuwe fiets!

Bericht  Plien84 zo 23 okt 2011 - 23:38

Koffieleut schreef:
Plien84 schreef:@koffieleut, kun je je plaatje ook kleiner plaatsen? Ik zie nu alleen de achterkant:)

Faiytale, bedankt voor de tip!

Haha, oeps Embarassed

De dames versie uiteraard:
Op zoek naar een nieuwe fiets! 383902

Volgens mij is het dezelfde als ik in de openingspost plaatste of niet? Alleen dan zonder bagagedrager

Plien84
Prater
Prater

Aantal berichten : 1230
Punten : 1496
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op zoek naar een nieuwe fiets! Empty Re: Op zoek naar een nieuwe fiets!

Bericht  Summerlovin ma 24 okt 2011 - 4:04

Lady4 schreef:Ik heb de Miss Grace van Gazelle en hij fietst echt super! Ik snap niet wat voor slechte recenties hij dan krijgt. Ik heb hem nu anderhalf jaar en er nog nooit ook maar een probleempje mee gehad.

Ik kan hem je echt aanraden! Maar zet er dan alsjeblieft geen bagagedrager op, dat vind ik zó zonde. Wink

Helemaal eens! Ik heb er 7 versnellingen op en heb hem in het blauw. Hij fietst heerlijk en ook ik heb nog geen problemen met deze fiets gehad. ik heb mijn fiets eind juni gekocht. De klachen die ik lees op het forum van radar zijn allemaal over fietsen t/m mei van dit jaar. Daarna hebben ze de fiets aangepast. ( iemand daar zegt ook dar haar fiets weer gemaakt is en het er steviger uitziet)
Summerlovin
Summerlovin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1700
Punten : 1803
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Het noorden van Noord-Holland.

Terug naar boven Ga naar beneden

Op zoek naar een nieuwe fiets! Empty Re: Op zoek naar een nieuwe fiets!

Bericht  SoCali ma 24 okt 2011 - 4:29

Ik heb die Gazelle miss Grace in het roze en ook nog helemaal geen problemen mee gehad.
Alleen inderdaad geen bagagedrager er op laten zetten, is echt zonde van de fiets vind ik.
Alles wat ik mee moet nemen pas makkelijk in dat mandje, ideaal!
SoCali
SoCali
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 412
Punten : 483
Registratiedatum : 29-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Op zoek naar een nieuwe fiets! Empty Re: Op zoek naar een nieuwe fiets!

Bericht  Summerlovin ma 24 okt 2011 - 4:37

Ik wilde ook heel graag een roze. Die fietsenmaker raadde me dit af. Hij liet me er een zien die buiten in de zon had gestaan en die was helemaal verkleurd op sommige plekken ( lichter geworden dus)
Summerlovin
Summerlovin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1700
Punten : 1803
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Het noorden van Noord-Holland.

Terug naar boven Ga naar beneden

Op zoek naar een nieuwe fiets! Empty Re: Op zoek naar een nieuwe fiets!

Bericht  Kabouter ma 24 okt 2011 - 4:57

Ik heb deze Cortina Transporter met mand er voor op. Ben er al 2jaar heel erg blij mee. De mijne heeft trouwens 3 versnellingen en dat vind ik meer dan genoeg.
Oh en ik vind het juist fijn dat er nog een bagagedrager op zit. Als je dan veel spullen hebt, hoef je niet alles voor in de mand te doen waardoor je makkelijker kunt fietsen.

Op zoek naar een nieuwe fiets! 500x139_CT3D57MZ
Kabouter
Kabouter
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2031
Punten : 2123
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op zoek naar een nieuwe fiets! Empty Re: Op zoek naar een nieuwe fiets!

Bericht  Tsjip ma 24 okt 2011 - 5:44

kwak schreef:
Plien84 schreef:
Oreo schreef:Een vriendin van mij heeft deze: Sparta Country. Fietst erg lekker!

Op zoek naar een nieuwe fiets! 47419-64180

Die is ook wel leuk ja:)

die fiets heb ik!
heerlijke fiets! ik heb er een kinderzitje nog voorop maar hij blijft goed fietsen.
fiets soepel en licht, er zit een stuurslot op zodat je stuur niet kiept vanwege de mand als je de fiets neerzet.

Ik wilde deze ook plaatsen Wink Ik heb 'm namelijk zelf ook en hij bevalt mij ook erg goed! En ik moet zeggen dat hij er in het echt mooier uitziet dan hier op de foto.

Tsjip
Prater
Prater

Aantal berichten : 1489
Punten : 1512
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op zoek naar een nieuwe fiets! Empty Re: Op zoek naar een nieuwe fiets!

Bericht  Koffieleut ma 24 okt 2011 - 19:37

Plien: Nu je het zegt... Ik dacht dat het een ander type was, waarschijnlijk door de andere kleur en de bagagedrager. Sorry.
Koffieleut
Koffieleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1116
Punten : 1158
Registratiedatum : 14-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Op zoek naar een nieuwe fiets! Empty Re: Op zoek naar een nieuwe fiets!

Bericht  Plien84 za 29 okt 2011 - 20:46

Nou het is toch de witte miss grace met 3 versnellingen geworden! Man bij de fietsenwinkel zei dat bij 7 versnellingen het wiel veel zwaarder loopt door de naaf dus gewoon zwaarder trapt. Verder heb ik wel de bagagedrager erbij genomen aangezien ik dit gewoon praktisch vind. Ik ga het nu gauw regelen met het fietsenplan van mn werk en dan hoop ik hem gauw te hebben. Hij was op voorraad dus! Bedankt allemaal voor het meehelpen zoeken!


Plien84
Prater
Prater

Aantal berichten : 1230
Punten : 1496
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op zoek naar een nieuwe fiets! Empty Re: Op zoek naar een nieuwe fiets!

Bericht  Gast za 29 okt 2011 - 21:13

Veel plezier ermee!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Op zoek naar een nieuwe fiets! Empty Re: Op zoek naar een nieuwe fiets!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum