Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Workshop taart maken, zinvol?

+9
PiP
Summerlovin
Minx
Teddyaapje
Highway
Tania
Rovine
_Femme
PapillonRose
13 plaatsers

Ga naar beneden

Workshop taart maken, zinvol? Empty Workshop taart maken, zinvol?

Bericht  PapillonRose za 29 okt 2011 - 1:11

Dit jaar heb ik een verjaardagstaart door iemand laten maken. Het lijkt me leuk om het volgend jaar zelf te doen, en ook eventueel voor andere gelegenheiden binnen de familie en vriendenkring.

Nu geeft degene waarbij ik de taart heb besteld ook workshops. Dat is een workshop van een paar uurtjes, inclusief de taart die je maakt.

Voor de ervaren taartenmakers onder ons: zou zo'n korte workshop voldoende zijn om de basis onder de knie te krijgen? En dan vervolgens thuis wat te gaan oefenen om het zo verder te perfectioneren?

Heb nu even geen tijd, maar zodra het met de studie weer rustiger wordt lijkt me dit een leuke nieuwe hobby smile
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Workshop taart maken, zinvol? Empty Re: Workshop taart maken, zinvol?

Bericht  _Femme za 29 okt 2011 - 1:16

Ik heb een hele tijd terug een workshop gedaan, en ik moet zeggen dat ik het wel heel leerzaam vond. Vóór de workshop had ik samen met een vriendin marsepein gekocht en biscuit en zijn we zelf aan de slag gegaan, opzich zag het er wel ok uit maar hadden toch besloten een cursus te doen. Je leert er veel handigheidjes en je kunt voor jezelf uitmaken wat je aanschaft en wat je nodig vind doordat je met verschillende dingen werkt. Ik vond het ook erg leuk om te doen smile

En na de workshop kun je d.m.v. youtube filmpjes en boeken en tijdschriften jezelf nieuwe dingen leren, maar een workshop is gewoon een handig opzetje!

_Femme
Prater
Prater

Aantal berichten : 1013
Punten : 1210
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Rovine za 29 okt 2011 - 1:24

Ik heb vorige week een workshop gedaan en vond die erg leerzaam. Je kunt wel kijken op Youtube, maar bijvoorbeeld bekleden met marsepein gaat verder dan even een lap eroverheen leggen. Hij kan scheuren bijvoorbeeld. Bij die workshop werd het voorgedaan en word je ook gecorrigeerd als je het zelf niet helemaal goed doet. Je leert er echt van dingen te doen. Ook heb ik het nut gezien van verschillende gereedschappen.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Tania za 29 okt 2011 - 1:26

Ik heb geen workshop gedaan maar heel veel gelezen op het leukste taarten forum en filmpjes bekeken. Daarmee lukte het prima en ik heb best mooie taarten gemaakt (als zeg ik het zelf :P).
Je zal het dus prima af kunnen met een keer een workshop en dan zelf verder oefenen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Highway za 29 okt 2011 - 2:36

Ik ben zelf begonnen met een workshop en heb daar de basis goed geleerd; ik zal het je zeker aanraden om te doen.
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494

Bericht  Gast za 29 okt 2011 - 3:05

Ik heb 2 basis workshops gevolgd, en bij beide weer hele andere technieken geleerd. Heel fijn. Ben er niet heel actief mee door tijdgebrek, maar het is wel fijn als je dus een beetje de basiskennis hebt, een aanrader dus, en gewoon leuk om eens te doen.

Gast
Gast

Bericht  Teddyaapje za 29 okt 2011 - 4:05

Ik ben gewoon zelf aan de slag gegaan na het kijken van you tube filmpjes en heb me ingelezen op een aantal fora. Ik heb pas 1 taart gemaakt maar vond m goed (genoeg) gelukt. Ik denk wel dat je met een workshop hele handige tips kunt en zult krijgen maar zonder kan het dus ook.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Minx za 29 okt 2011 - 4:38

Ik heb toen als meeting een workshop gedaan. daarna er anderhalf jaar niets mee gedaan en toen heb ik afgelopen zomer weer een taart gemaakt en de derde was met mijn schoonzusje. die heeft dus met mij 1 taart gemaakt en is daarmee door gegaan. Denk dat het op zich zonder moet kunnen. Zo heel moeilijk is de basis niet.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Summerlovin za 29 okt 2011 - 4:39

Ik maak mijn taarten zonder een workshop gevolgd te hebben. En het lukt me prima. Een workshop volgen lijkt me wel leuk om te doen.
Summerlovin
Summerlovin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1700
Punten : 1803

Bericht  PiP za 29 okt 2011 - 6:54

Tania schreef:Ik heb geen workshop gedaan maar heel veel gelezen op het leukste taarten forum en filmpjes bekeken. Daarmee lukte het prima en ik heb best mooie taarten gemaakt (als zeg ik het zelf :P).
Je zal het dus prima af kunnen met een keer een workshop en dan zelf verder oefenen.
+1

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  PapillonRose za 29 okt 2011 - 7:00

Ok, dus degenen die het gedaan hebben vonden het zinvol. Dat is fijn om te weten. Ik denk dat ik het wel ga doen dan, lijkt me toch wel fijn om daar wat dingetjes te leren. Plus het is nog gezellig ook, waarschijnlijk gaat er een vriendin mee dus dat is dan gelijk ook erg leuk om dat samen te doen. En dan taarten maken smile Al wacht ik dus nog even tot het wat rustiger wordt met de studie, want mezelf kennende wil ik meteen aan de slag als ik het eenmaal onder de knie heb bounce
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473

Bericht  Minx za 29 okt 2011 - 8:07

Ik denk dat je dan wel goed moet kijken waar je het doet. Ik vond de workshop die wij toen gedaan hebben niet heel erg zinvol kreeg ook weinig tips. ed
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Flip Fluitketel za 29 okt 2011 - 10:48

PiP schreef:
Tania schreef:Ik heb geen workshop gedaan maar heel veel gelezen op het leukste taarten forum en filmpjes bekeken. Daarmee lukte het prima en ik heb best mooie taarten gemaakt (als zeg ik het zelf :P).
+1

+1
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067

Bericht  *Lookie* di 1 nov 2011 - 5:58

Ja, ik vond het ook zinvol. Op internet staat ook heel veel, maar tijdens zo'n workshop leer je wel echte handigheidjes. En na 1 workshop kun je het prima zelf, hoe vaker je het doet, hoe gemakkelijker het gaat is mijn ervaring.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Rush di 1 nov 2011 - 6:56

Ik ga 11 november een workshop doen!
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  duckie di 1 nov 2011 - 7:44

Flip Fluitketel schreef:
PiP schreef:
+1

+1

+1
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: