Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wanneer scriptie in het laatste jaar?

+9
Zonnetje
GreenGrass
Possom
Blond
Antibes
Nora
silly-one
Rouxxxe
PapillonRose
13 plaatsers

Ga naar beneden

Wanneer scriptie in het laatste jaar? Empty Wanneer scriptie in het laatste jaar?

Bericht  PapillonRose za 29 okt 2011 - 0:09

Ik vraag me af hoever in het jaar je bij een opleiding gemiddeld aan de scriptie hoort te beginnen. Ik vind het bij mijn eigen opleiding namelijk vrij laat. In het laatste kwartaal beginnen we met de scripties. Dit zijn dan 2 scripties, wel van iets kleinere omvang dan bij veel opleidingen omdat wij er 2 moeten doen. Eentje voornamelijk op het onderwijs gericht en eentje voornamelijk op het vak zelf gericht.

Wanneer moesten jullie aan de scriptie beginnen? Misschien ligt het wel aan mij, maar het lijkt me zo laat om pas het laatste kwartaal te beginnen, en ze dan ook nog af te ronden eind van dat kwartaal.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer scriptie in het laatste jaar? Empty Re: Wanneer scriptie in het laatste jaar?

Bericht  Rouxxxe za 29 okt 2011 - 0:21

Volgens mij staat er bij de meeste opleidingen een semester voor. Meestal wordt er in januari/februari mee begonnen en moet de eerste versie in zo'n beetje mei worden ingeleverd en is eind juni alles afgerond. Maar er zijn ook heel veel mensen die dit niet eens redden of er langer over doen. Een kwartaal is idd best kort. Maar miss is jouw scriptie qua omvang van wat je moet daar wel op ingesteld? Lijkt me toch ook niet dat je opleiding je iets laat maken wat in zo'n tijdsbestek niet zou kunnen.
Rouxxxe
Rouxxxe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1316
Punten : 1342
Registratiedatum : 27-11-10

Wanneer scriptie in het laatste jaar? Empty Re: Wanneer scriptie in het laatste jaar?

Bericht  Gast za 29 okt 2011 - 1:52

Hier staat er ook een semester voor, een kwartaal vind ik inderdaad wel kort klinken. Wij beginnen in juli/augustus met onderzoeksvoorstel en in september/oktober met het echte schrijfwerk en dataverzameling (ik ben wel in februari begonnen met de 1jarige master) en eind januari moet het dan ingeleverd zijn met een paar feedbackmomenten tussendoor.

Gast
Gast

Bericht  silly-one za 29 okt 2011 - 1:56

Ligt ook heel erg aan de opleiding. Op de Pabo liep je stage en tijdens je stage moest je bewijsmateriaal verzamelen. Als je alles volgend planning deed liep je ongeveer een half jaar stage echt stage. De eerste 1,5 - 2 mnd van het schooljaar had je om je afstudeerplan te schrijven , daarna je stage en daarna nog nog 1,5 tot 2 mnd om je portfolio te vullen met al je bewijsmateriaal. Niet echt een scriptie ( wat van mij wel had gemogen), maar eigenlijk ook 3 mnd om een soort scriptie ( voorbereiding erbij gerekend) te maken.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Nora za 29 okt 2011 - 2:13

Ik moet op het Hbo scriptie schrijven in kwartiel 3+4
Nora
Nora
Prater
Prater

Aantal berichten : 752
Punten : 837

Bericht  PapillonRose za 29 okt 2011 - 2:17

Ik zal eens vragen hoe het precies zit, een semester lijkt me beter klinken. Van wat ik er al van weet van oud medestudenten die het al gedaan hebben, is dat het nog best veel werk is. Maar de opleiding blijft vaag doen over bepaalde dingen, dus wie weet heeft er weer eens iemand ongelijk en is het wel een semester. Ben benieuwd in elk geval. Het gaat om 2 scripties van 6 ECTS per stuk als ik me niet vergis.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Bericht  Antibes za 29 okt 2011 - 2:18

Daar zou voor ons 2 maanden voor staan, ik moet een 'scriptie' schrijven van 12 EC als literatuurstudie voor mijn afstudeerproject en dat is 2 maanden en 12 EC
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  Blond za 29 okt 2011 - 2:52

Onze scriptie stond gewoon tijdens je masterfase als een soort centraal iets, waar je het hele jaar mee bezig kon zijn. Ik was er al in november/december mee bezig, sommige van mijn jaargenoten begonnen pas in januari. Daar was je gewoon vrij in, ik had hem bijvoorbeeld al veel eerder af dan jaargenoten. Wij hadden een deadline van 1 juni, maar wanneer je ermee begon daar was je vrij in.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Possom za 29 okt 2011 - 4:59

Bij ons (bachelorscriptie, 7,5 ects) heb je ook een semester om van niets uit je eerste versie in te leveren. Maar dat betekent dus dat je na die deadline wel nog de mogelijk hebt om aanpassingen te maken, terwijl dit niet kan als je pas in je laatste blok mag beginnen. Misschien komt het nooit voor dat de eerste versie niet goed is? Ik zou er even naar informeren, want als dit niet het geval is heb je kans op uitloop als je eerste versie niet goed genoeg is en daar heeft niemand natuurlijk zin in. Misschien kun je wel schuiven met je vakken en wat eerder beginnen?
Possom
Possom
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 439
Punten : 480
Registratiedatum : 20-05-11

Bericht  GreenGrass za 29 okt 2011 - 5:50

Dit hoort gewoon ergens ingeroosterd te zijn in je onderwijsprogramma geloof ik!
GreenGrass
GreenGrass
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1786
Punten : 1891
Registratiedatum : 18-08-11

Bericht  Zonnetje za 29 okt 2011 - 6:34

Ik ben tijdens mijn masterjaar in februari aan mijn scriptie begonnen en heb deze begin juli verdedigd. Ik vond het goed te halen, maar dat kwam wel doordat alles volgens planning verliep en ik het heel graag dan af wilde hebben, omdat mijn begeleider van de universiteit wegging na dat schooljaar en ik het niet zag zitten om met een andere begeleider verder te gaan.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726

Bericht  Pompoen za 29 okt 2011 - 8:34

Wij begonnen er in het begin van het laatste jaar al mee, eigenlijk zelfs al een beetje met de voorbereidingen eind 3e jaar. Bij ons werd er eigenlijk nauwelijks rekening met de scriptie gehouden en moest je dat naast alle andere opdrachten en stageopdrachten er nog tussen proppen. Uiteraard hadden we wel begeleiding, maar dit was facultatief. Ik heb mijn scriptiebegeleiding vooral via de mail gehad, wat ik overigens heel fijn vond.

Edit: maar ja dit gaat over de kunstacademie, daar is alles vaag! Geen idee voor hoeveel ECTS die scriptie telde, ik ben afgestudeerd met 6 ETCS te veel dat weet ik wel.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456

Bericht  Minx za 29 okt 2011 - 8:44

Bij ons is de voorbereiding tijdens een ander blok, en dan het voluit uitwerken is 1 kwartiel.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  PapillonRose za 29 okt 2011 - 9:25

Misschien valt het allemaal wel mee hoor, maar ze doen er nog zo lekker vaag over op de opleiding. Vandaar dat ik me afvraag of dat een beetje redelijke tijd is. Aangezien ik verder ook niet vrij zal zijn om mijn scriptie te maken. Ik zal wel wat minder lessen hebben, maar mijn stage gaat bijvoorbeeld gewoon volledig door. Ik ga er maar vanuit dat het haalbaar zal zijn, anders plannen ze het niet zo in. Maar ik vind het wel van de gekke dat ik in mijn aftsudeerjaar zit en nog steeds niet weet hoe dit straks gaat lopen Rolling Eyes
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Bericht  Pompoen za 29 okt 2011 - 9:33

PapillonRose schreef:Misschien valt het allemaal wel mee hoor, maar ze doen er nog zo lekker vaag over op de opleiding. Vandaar dat ik me afvraag of dat een beetje redelijke tijd is. Aangezien ik verder ook niet vrij zal zijn om mijn scriptie te maken. Ik zal wel wat minder lessen hebben, maar mijn stage gaat bijvoorbeeld gewoon volledig door. Ik ga er maar vanuit dat het haalbaar zal zijn, anders plannen ze het niet zo in. Maar ik vind het wel van de gekke dat ik in mijn aftsudeerjaar zit en nog steeds niet weet hoe dit straks gaat lopen Rolling Eyes

Wij wisten ook echt van heel veel dingen niet hoe het zou lopen. Ik heb mijn afstudeerjaar in 2 jaar gedaan dus ik heb in het 1e jaar gezien hoe het ongeveer ging en daardoor wist ik dat de tweede keer een stuk beter. Maar zelfs toen waren er nog heel veel dingen onduidelijk! Hoe het beoordelingssysteem zou gaan, of we zouden afstuderen met een cijfer, wat de eisen precies waren etc. En dan denk je op een gegeven moment...nou misschien wijst het zich vanzelf wel...nou niet dus. Maar goed, de academie is daarin wel echt extreem slecht!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456

Bericht  ixis za 29 okt 2011 - 10:18

In mijn master was het vrij laat dat je echt met je thesis begon. Het eerste college was dan wel al in november en de voorbereidingen begonnen in januari/februari. Eind maart had ik verder geen vakken meer waardoor ik vanaf toen echt aan de thesis kon beginnen. Resultaat was dat ik de hele zomer doorgewerkt heb (omdat je er bij ons pakweg toch 6 maanden mee bezig bent globaal gezien), en 'm toen toch op precies 31 augustus heb afgerond.
ixis
ixis
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 461
Punten : 503
Registratiedatum : 19-12-10

Bericht  Parisienne za 29 okt 2011 - 19:29

Bij ons (HBO Commerciele Economie) hebben wij er twee perioden voor, periode 3 & 4 van het laatste jaar. Het is dan de bedoeling dat je je afstudeerstage doet en voor dat bedrijf gelijk je scriptie schrijft. Je hebt er dus zo'n 5 maanden voor.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: