Wat kan ik met mijn diploma's?
+11
Susan
Possom
Antibes
Zora
GreenGrass
Muurvlindertje
Kabouter
Monte
SuperGrover
Lavendel
Marin
15 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: Wat kan ik met mijn diploma's?
Muurvlindertje schreef:Wel heel erg zonde en ook een beetje frappant/awkward dat je 3 diploma's hebt om voor de klas te staan, daar minstens 7 jaar over hebt gedaan en nu blijkt dat dat niet bij je past. Ben je daar niet eerder achtergekomen bij je stages?
Je hebt toch allemaal stages gehad? Dan had je destijds beter iets anders kunnen doen, want behalve dat het zonde is, lijkt het me ook k.ut om een nieuwe baan in een andere gebied te moeten zoeken.
Die situatie is er nu al natuurlijk, dus akward vind ik niet zo netjes om te zeggen. Ze zal er zelf ook vast niet blij mee zijn.
Gast- Gast
En lesgeven op een international school of een gymnasium? Deze kinderen zijn meestal toch iets meer gedisciplineerd/gemotiveerd zodat je niet alleen maar voor politieagent speelt.
Gast- Gast
Misschien kun je toch nog overwegen om les te gaan geven op een ander niveau/andere leeftijd en wat dichter in de buurt? Ik weet dat dat een hele stap is om het weer te proberen, maar je stages bevielen je altijd wel. Misschien was het echt de combinatie van het reizen en vervelende klassen wat je genekt heeft en kan een andere school dat negatieve stigma weghalen.
Lavendel- Ratel
- Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10
Ik denk dat promoveren toch echt wel goed bij jou past! Jammer genoeg zijn daar inderdaad ook vaak weinig plekken voor, maar je zou natuurlijk zelfs kunnen overwegen zelf een proposal te schrijven (alhoewel daar erg veel tijd over gaat, en je dan natuurlijk ook nog geinteresseerden moet vinden. Heb je nog contacten bij universiteiten?). Promoveren betaalt inderdaad relatief goed, en je stijgt in 4 jaar sowieso best wat (van 2050e ofzoiets tot 2600 in je 4e jaar).
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Op de universiteit zijn stages niet zo vanzelfsprekend hoor.Muurvlindertje schreef:Wel heel erg zonde en ook een beetje frappant/awkward dat je 3 diploma's hebt om voor de klas te staan, daar minstens 7 jaar over hebt gedaan en nu blijkt dat dat niet bij je past. Ben je daar niet eerder achtergekomen bij je stages?
Je hebt toch allemaal stages gehad? Dan had je destijds beter iets anders kunnen doen, want behalve dat het zonde is, lijkt het me ook k.ut om een nieuwe baan in een andere gebied te moeten zoeken.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Supergrover ik weet dat je net begonnen bent met studeren. Je doet een sociale studie toch? Heb ik ook gedaan en bij ons werd er weinig ruimte voor een stage geboden en werd het weinig gestimuleerd.
Nu ik een baan aan het zoeken ben (en ik wist het ook al daarvoor) merk ik toch hoeveel belang eraan gehecht wordt. Ik kan je dan ook heeeel erg aanraden stages te lopen, ook al loop je daardoor vertraging op. Naar studievertraging kijkt niemand. Ik heb een jaar langer erover gedaan en dat zagen ze zelfs als nominaal. Echt, hoe meer stages, buitenland, bestuurservaring je opkunt doen hoe beter. Ik wou dat ik nog meer gedaan had dan ik al heb gedaan (1x stage 3 maanden, buitenland+bestuur). Echt doen!
Nu ik een baan aan het zoeken ben (en ik wist het ook al daarvoor) merk ik toch hoeveel belang eraan gehecht wordt. Ik kan je dan ook heeeel erg aanraden stages te lopen, ook al loop je daardoor vertraging op. Naar studievertraging kijkt niemand. Ik heb een jaar langer erover gedaan en dat zagen ze zelfs als nominaal. Echt, hoe meer stages, buitenland, bestuurservaring je opkunt doen hoe beter. Ik wou dat ik nog meer gedaan had dan ik al heb gedaan (1x stage 3 maanden, buitenland+bestuur). Echt doen!
Lavendel- Ratel
Ik neem aan dat je die master bent gaan doen omdat je een bepaald soort werk in je hoofd had dat je daarmee kon doen?
Gast- Gast
Charlie schreef:Ik neem aan dat je die master bent gaan doen omdat je een bepaald soort werk in je hoofd had dat je daarmee kon doen?
Ja onderzoek/advieskant van 't onderwijs
SuperGrover, of wie het zei, ik heb HBO in Nederland gedaan en had daar dus stages. En m'n laatste stage heb ik in Bulgarije gedaan.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
In Bulgarije had je het toch heel erg naar je zin voor de klas?
Kun je er de vinger op leggen waar 'm dat verschil in zat?
Misschien hoef je het onderwijs wel niet compleet out te rulen, want je stages lukte ook.
Kun je er de vinger op leggen waar 'm dat verschil in zat?
Misschien hoef je het onderwijs wel niet compleet out te rulen, want je stages lukte ook.
Gast- Gast
Ik zag jou altijd voor me op zo'n internationale school voor kinderen van EU-werknemers ofzo, maar wellicht dat je daar tegen het native-speaker probleem aanloopt?
Ik weet niet hoe het zit met promoveren in de alfa-wetenschappen, maar bij ons is dat echt wel 60 uur per week en heel zwaar. Ik weet niet of dat handig is als je onderwijs niet trok?
Ik weet niet hoe het zit met promoveren in de alfa-wetenschappen, maar bij ons is dat echt wel 60 uur per week en heel zwaar. Ik weet niet of dat handig is als je onderwijs niet trok?
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Maar ik zal even proberen te antwoorden. Met jouw kennis van talen kan je:
- reisleider/ city guide (en dan bijvoorbeeld ook gewoon in eigen land he...voor buitenlandse toeristen). Lijkt me perfect voor jou met je reiskennis en lust. Dit kan je op den duur ook voor jezelf beginnen te doen.
- proofreading/vertalen/ etc
- advieswerk aan scholen m.b.t. taalbeleid (wat ik dus doe...ik blijf het herhalen...mensen met jouw opleiding of minder solliciteren wekelijks bij ons, die zijn gewild bij ons).
- aan een instituut als Interlanguage/ EF of iets dergelijks lesgeven...heel anders sfeertje
- volwassenenonderwijs, ook een heel ander sfeertje
- beleidsmedewerker taal/ onderwijs bij een gemeente
En dan als je het goed doet, wie weet waar je inrolt...ergens moet je beginnen.
- reisleider/ city guide (en dan bijvoorbeeld ook gewoon in eigen land he...voor buitenlandse toeristen). Lijkt me perfect voor jou met je reiskennis en lust. Dit kan je op den duur ook voor jezelf beginnen te doen.
- proofreading/vertalen/ etc
- advieswerk aan scholen m.b.t. taalbeleid (wat ik dus doe...ik blijf het herhalen...mensen met jouw opleiding of minder solliciteren wekelijks bij ons, die zijn gewild bij ons).
- aan een instituut als Interlanguage/ EF of iets dergelijks lesgeven...heel anders sfeertje
- volwassenenonderwijs, ook een heel ander sfeertje
- beleidsmedewerker taal/ onderwijs bij een gemeente
En dan als je het goed doet, wie weet waar je inrolt...ergens moet je beginnen.
Gast- Gast
Ondertitelen/Vertaler?
Lavendel- Ratel
Ik wil niet de zeikerd zijn, maar dat je 'goed bent in talen' wil niet automatisch zeggen dat je ook kunt ondertitelen of vertalen. Sterker nog, ik denk dat dat beroep voor Joy juist niet zo geschikt is, omdat ze vaker aangeeft dat ze haar gevoel voor het Nederlands kwijt begint te raken en voor een vertaler is het juist belangrijk dat je je in je moedertaal perfect kunt uitdrukken en dat je ook de spelling en grammatica zeer goed beheerst.Lavendel schreef:Ondertitelen/Vertaler?
Gast- Gast
Nee dan is dat geen optie inderdaad. Ik roep ook maar wat!
Lavendel- Ratel
Vertalen kun je sowieso geen werk in krijgen waar je van kunt leven als je de master niet hebt gedaan, en daar moet je dan de minor weer voor hebben gedaan (dacht ik). Dat viel mij ook vies tegen, ik dacht ik doe de minor even, dan heb ik wat meer opties. Werd me even tussen neus en lippen door bij het eerste vak (toen ik me niet meer uit kon schrijven! Grr!) verteld dat je moet vechten voor werk als je de master hebt gedaan, en dat je nul kans hebt op werk als je dit niet hebt.
Best jammer, want ondertitelen lijkt mij ook leuk
Maargoed, voor Joy: is lesgeven aan de uni niet 100x leuker dan telefoons afpakken van brugklassers? Hoe tof zou dat zijn, de linguistics master doen met les van Joy!
Of bijles, dat lijkt mij ook helemaal super, daar letten de kids tenminste op!
Best jammer, want ondertitelen lijkt mij ook leuk
Maargoed, voor Joy: is lesgeven aan de uni niet 100x leuker dan telefoons afpakken van brugklassers? Hoe tof zou dat zijn, de linguistics master doen met les van Joy!
Of bijles, dat lijkt mij ook helemaal super, daar letten de kids tenminste op!
Possom- Fluisteraar
- Aantal berichten : 439
Punten : 480
Registratiedatum : 20-05-11
Ik doe wel wat freelance vertaal werk maar ben niet daarin geschoold inderdaad.
Marin- Lady Post-a-lot
(en reageer morgen uitgebreider. Bedankt voor t meedenken iedereen)
Marin- Lady Post-a-lot
Bij de gemeente waar ik werk zoeken ze nog een beleidsmedewerker Jeugd en Onderwijs..
Maar om toch even een kritisch puntje aan te stippen.
Ik lees in jouw reacties Joy dat je graag de advies en onderzoekskant op wil in het onderwijs. Ik snap dat je hiervoor hebt gestudeerd en je diploma's hebt gehaald, maar echt ervaring in het onderwijs zelf heb je niet, behalve die korte periode dat je les hebt gegeven. Is dit dan wel een reëel plan?
Maar om even weer terug te komen; Misschien is iets van leerplichtambtenaar/RMC-trajectbegeleider iets voor je? Zit je erg veel op de onderwijs kant en kan er ook ruimte worden geboden voor onderzoek. Ga zelf waarschijnlijk een afstudeeronderzoek doen in die richting (sluitende aanpak bewerkstelligen o.i.d. )
Maar om toch even een kritisch puntje aan te stippen.
Ik lees in jouw reacties Joy dat je graag de advies en onderzoekskant op wil in het onderwijs. Ik snap dat je hiervoor hebt gestudeerd en je diploma's hebt gehaald, maar echt ervaring in het onderwijs zelf heb je niet, behalve die korte periode dat je les hebt gegeven. Is dit dan wel een reëel plan?
Maar om even weer terug te komen; Misschien is iets van leerplichtambtenaar/RMC-trajectbegeleider iets voor je? Zit je erg veel op de onderwijs kant en kan er ook ruimte worden geboden voor onderzoek. Ga zelf waarschijnlijk een afstudeeronderzoek doen in die richting (sluitende aanpak bewerkstelligen o.i.d. )
Gast- Gast
Yoyo heeft wel een punt....masters of niet, Cambridge of niet...een droombaan ligt daardoor niet automatisch voor het grijpen. Je zult ergens ervaring moeten opdoen en dan de ladder op moeten klimmen.
Maargoed, dat besef je ook wel, anders had je dit topic niet geopend .
Maargoed, dat besef je ook wel, anders had je dit topic niet geopend .
Gast- Gast
Yoyo schreef:
Waarom zou dat niet reëel zijn? Ik denk dat genoeg aio's vrij snel na hun studie al beginnen.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Joy, is het niet een optie om je niet vast te houden aan je diploma's, maar om eens te kijken wat je kwaliteiten (en competenties) zijn en via die weg te kijken welke functies bij je passen? Een diploma zegt namelijk niet altijd of je over kwaliteiten beschikt die nodig zijn voor een baan in je studierichting.
En een uitzendbureau dat zegt niks voor je te hebben vind ik maar stom. Je woont in DH toch? Dan weet ik evt nog wel een uitzendbureau dan de "standaard" dingen..
En een uitzendbureau dat zegt niks voor je te hebben vind ik maar stom. Je woont in DH toch? Dan weet ik evt nog wel een uitzendbureau dan de "standaard" dingen..
Gast- Gast
Is het geen idee om Engelse les te geven op de Pabo? Nu weet ik dat dat niet is wat je zoekt, maar omdat het op de Pabo ook heel erg belangrijk is hoe je het over draagt op kinderen is dat misschien een idee? Of trainingen geven aan docenten hoe ze Engels het beste kunnen leren aan kinderen/studenten etc.
Heb je ook kennis van marketing? Want anders zou je echt zo ontzettend veel opties hebben, bij internationale bedrijven, misschien de richting van export?
Heb je ook kennis van marketing? Want anders zou je echt zo ontzettend veel opties hebben, bij internationale bedrijven, misschien de richting van export?
Gast- Gast
Charlie schreef:
Heb je hier wat namen van? Want ik google me echt steeds suf maar dit soort dingen kan ik dus echt niet vinden.
Verder bedankt voor de tips iedereen! Eigenlijk alles wat wel genoemd wordt heb ik al wel op gesolliciteerd en zit in m'n standaard zoeklijstje, dus echt iets nieuws is er niet. Maar wel fijn om te weten dat ik dus al behoorlijk breed zoek en niets over het hoofd zie.
Yasmin, marketing ervaring heb ik totaal niet. Wel solliciteer ik ook op marketing functies die ook gerelateerd zijn aan onderwijs en taal, en daar ben ik ook wel eens voor uitgenodigd op gesprek. Dus zoiets is zeker mogelijk.
Oreo, eigenlijk ben ik dat dus al aan het doen en buiten m'n directe studieveld aan het kijken. Vandaar dit topic ook Ik hoor graag via pm wel uitzendbureau jij kent.
Yoyo, ik heb deze master gedaan met het idee om inderdaad verder te groeien dan voor de klas staan. Ik wilde alleen een jaar of 2 voor de klas staan om wat werkervaring op te bouwen voor de functies die ik nu ook zoek. dit omdat ik niet het meisje wilde zijn met de diploma's maar zonder werkervaring. Ik heb nu wel wat werkervaring maar nog steeds niet erg veel nee. Maar wel wat, en dat telt toch wel. Daardoor weet ik ook alleen maar des te beter dat ik niet voor de klas wil, maar wel achter de schermen. Dus dat is op zich alleen maar goed, die realisatie. Maar voor een wetenschappelijke (aio) functie heb je eigenlijk niet zozeer die ervaring nodig. Daar is het op zich wel gebruikelijk om rechtstreeks door te gaan. Maar bij andere functies blijft gebrek aan ervaring wel een probleem, maar dat hoor je zo veel. Je moet die ervaring toch echt ergens op doen. Ik dacht dat eerst in het onderwijs te vinden, nu zoek ik het wat meer achter de schermen. Ik hoef echt niet direct een hoge functie (dat wil ik sowieso helemaal niet), maar zou het liefst natuurlijk wel in m'n interesseveld willen werken. Maar zoals ik al aangaf, zoek ik ook veel breder naar tijdelijke baantjes. Helaas ook zonder succes.
Het stomme is ook dat ik echt genoeg freelance (zzp) ideeen heb zoals inderdaad advies aan docenten, redigeerwerk, internationale studiebegeleiding, etcetera. Ik kan genoeg doen met de kwaliteiten die ik heb, maar daar heb ik nu niets aan. Zolang ik een 1persoonsinkomen heb, móet ik een maandelijks salaris hebben. En daar heb ik een baan voor nodig.
Marin- Lady Post-a-lot
Een logopedie instelling is zeker niet relevant met jouw opleiding?
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Nee ik vrees van niet. Daarvoor heb ik echt gebrek aan specifieke kennis en ervaring.
Dat is ook zo lastig, bij veel functies worden orthopedagogische of onderwijskundige studies gevraagd. Maar mijn studie bestáát gewoon niet in Nederland (of althans, er is er 1tje in Groningen die er nog het meeste op lijkt), dus ik vind het altijd zo moeilijk of ik dan aan zo'n eis voldoe of niet. Ik solliciteer dan wel, maar of ik daar nou echt onder val of niet weet ik niet. Ik heb wel een onderwijskundige master gedaan aan de faculty of education, maar wel echt gerelateerd aan taalonderwijs. Moeilijk is dat, om te bepalen of het nou overeen komt of niet.
Dat is ook zo lastig, bij veel functies worden orthopedagogische of onderwijskundige studies gevraagd. Maar mijn studie bestáát gewoon niet in Nederland (of althans, er is er 1tje in Groningen die er nog het meeste op lijkt), dus ik vind het altijd zo moeilijk of ik dan aan zo'n eis voldoe of niet. Ik solliciteer dan wel, maar of ik daar nou echt onder val of niet weet ik niet. Ik heb wel een onderwijskundige master gedaan aan de faculty of education, maar wel echt gerelateerd aan taalonderwijs. Moeilijk is dat, om te bepalen of het nou overeen komt of niet.
Marin- Lady Post-a-lot
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Ik wil morgen mijn tuin kergeren gaan mijn buren schilderen
» UPDATE 22-2: Mijn paps, de schrik van mijn leven vandaag
» Mijn baas leest mijn mail
» Dit gaat mijn behang worden op mijn zolderkamer
» Mijn moeder verbied mij mijn relatie te zien.
» UPDATE 22-2: Mijn paps, de schrik van mijn leven vandaag
» Mijn baas leest mijn mail
» Dit gaat mijn behang worden op mijn zolderkamer
» Mijn moeder verbied mij mijn relatie te zien.
Pagina 2 van 3
Permissies van dit forum: