Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Help! Onmogelijke maat fotolijst...

3 plaatsers

Ga naar beneden

Help! Onmogelijke maat fotolijst... Empty Help! Onmogelijke maat fotolijst...

Bericht  Supertalentje di 25 okt 2011 - 7:04

Ik heb zo'n klok-ding met fotolijstjes, ik wilde daar allemaal foto's in doen van mij en mijn broertje.
Punt is dat de maten van de lijstjes 4 bij 4cm en 4 bij 6,5cm zijn. Ik kan nergens dit formaat vinden om op af te drukken (online). Ik kan foto's best bestellen op een gangbare maat, maar als ik ze 4 bij 4 moet 'bijknippen' blijft er niets van onze koppies over ben ik bang...

Ik heb al gegoogled, maar kan nergens antwoord vinden (alleen over camera-instellingen en het vergroten van foto's). Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Help! Onmogelijke maat fotolijst... Empty Re: Help! Onmogelijke maat fotolijst...

Bericht  Gast di 25 okt 2011 - 7:39

Heb je geen goede printer tot je beschikking? Dan kan je de foto precies uitsnijden op de juiste maat en zelf printen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help! Onmogelijke maat fotolijst... Empty Re: Help! Onmogelijke maat fotolijst...

Bericht  Gast di 25 okt 2011 - 7:42

Kun je de foto's die je wil niet allemaal op die maat maken op de computer (en dan wel alvast afsnijden wat je wil) en dan al die kleine foto's naast/aan elkaar voegen (eventueel met zwarte stukjes ertussen) en dan gewoon als 1 foto laten afdrukken. Dan kun je ze daarna uitknippen. Je kan zo'n foto, met meerdere foto's, laten afdrukken bij de Hema sowieso.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help! Onmogelijke maat fotolijst... Empty Re: Help! Onmogelijke maat fotolijst...

Bericht  PiP di 25 okt 2011 - 7:51

Ik bewerkte de foto`s voor het scrappen altijd in Photoshop.
Je maakt dan een doorzichtige achtergrond van bijvoorbeeld 10x15 en plaatst daar dan je foto op jouw gewenste maat in. Je kan dan ook 6 4x4 foto`s in 1 foto verwerken!
Het is wel lastiger dan dat het klinkt, maar even voor het idee. Misschien dat dit iemand voor je kan doen? Of dat jij zelf photoshop hebt?
Ik heb er op het moment niet de tijd voor (ik gok dat het om 12 foto`s gaat?)...


Laatst aangepast door PiP op di 25 okt 2011 - 7:53; in totaal 1 keer bewerkt

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help! Onmogelijke maat fotolijst... Empty Re: Help! Onmogelijke maat fotolijst...

Bericht  Supertalentje di 25 okt 2011 - 7:52

Reva: thanx! Ik moet de foto's sowieso bijsnijden maar ook verkleinen. Ik krijg dus geen verschillende foto's op 1 blad en daarnaast krijg ik ze ook niet verkleint met een witte rand eromheen ofzo (zodat de foto 4bij4 is, maar ik thuis de witte rand eraf kan knippen).

Ik kan alleen verkleinen in percentage of in pixels, maar ik weet niet in welke maat ik nu werk... Ik heb Paint, een of andere windows-photo-dinges, maar met beiden lukt niet. Ik ben nu Photoshop van abode aan het downloaden, kan het daarmee wel?

@Megara: ik heb een hele goede printer, maar het is geen fotoprinter helaas...

@Pip: we plaatsten tegelijk, haha! Met photoshop kan het dus?!

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Help! Onmogelijke maat fotolijst... Empty Re: Help! Onmogelijke maat fotolijst...

Bericht  PiP di 25 okt 2011 - 7:56

Jup!
Ik heb voor het scrappen toen ook heel lang lopen zoeken naar site waar ik het zo kon bestellen, het is er gewoonweg niet. Tenminste ik heb het niet kunnen vinden.
Mocht je er niet uitkomen moet je maar even een gil geven, dan kan je het beter via pm doen.
Ik kom bijna nooit in Algemeen!

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help! Onmogelijke maat fotolijst... Empty Re: Help! Onmogelijke maat fotolijst...

Bericht  pinkflower di 25 okt 2011 - 8:41

Heb voor mijn broertje ook z'n klok gemaakt.
De foto's heb ik toen verkleind in word en toen uitgeprint op foto papier....
Succes!!

pinkflower
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 66
Punten : 66
Registratiedatum : 14-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Help! Onmogelijke maat fotolijst... Empty Re: Help! Onmogelijke maat fotolijst...

Bericht  Supertalentje di 25 okt 2011 - 9:27

@Pip: Nee, ik kan het ook nergens vinden. Photoshop werkt niet, geeft een foutmelding, maar die klok ligt nu al jaaaren in de kast (zonder foto's) dat ik nu gewoon foto's ga bestellen op gewoon formaat en als het echt geen gezicht is dan gooi ik die klok gewoon weg, haha!

@Pinkflower: ik kan ze thuis niet printen. Ik heb ze wel in Word gezet, maar kan er geen .jpeg bestand van maken zodat ik ze kan oploaden. Het werkt allemaal niet mee, haha!

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Help! Onmogelijke maat fotolijst... Empty Re: Help! Onmogelijke maat fotolijst...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum