Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

jeetje die gebruiksmanager van de essent..

3 plaatsers

Ga naar beneden

jeetje die gebruiksmanager van de essent.. Empty jeetje die gebruiksmanager van de essent..

Bericht  Gast di 18 okt 2011 - 0:42

Wij betalen altijd rond de 140 per maand en krijgen dan ieder jaar terug.

Nu deed ik de gebruiks manager en nu geeft die aan dat ik hem op 205 per maand moet zetten en dat we dan uitkomen op 0.

Zou dit kloppen? Dat is wel ineens 65 euro per maand meer :shock:

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

jeetje die gebruiksmanager van de essent.. Empty Re: jeetje die gebruiksmanager van de essent..

Bericht  Rush di 18 okt 2011 - 0:46

Katie- schreef:Wij betalen altijd rond de 140 per maand en krijgen dan ieder jaar terug.

Nu deed ik de gebruiks manager en nu geeft die aan dat ik hem op 205 per maand moet zetten en dat we dan uitkomen op 0.

Zou dit kloppen? Dat is wel ineens 65 euro per maand meer :shock:
Berekend hij ook dat je in de zomer niet stookt?

Want die €140 die je nu betaald, daar verbruik je wellicht wel €65 meer van nu de kachels weer aan gaan, maar in de zomer gebruik je dat weer niet.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

jeetje die gebruiksmanager van de essent.. Empty Re: jeetje die gebruiksmanager van de essent..

Bericht  Gast di 18 okt 2011 - 0:47

Geen idee hij geeft nu aan dat ik in mei 360 bij moet gaan betalen.

Hij geeft aan dat dit jaar het geschatte verbruik 5579kkw is en vorig jaar 3627 kkw en het gas hetzelfde.

Zal daar wel mee te maken hebben maar dacht ik check het eens een keer.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 18 okt 2011 - 0:50

Ik vertrouw het inmiddels niet meer zo. Wij hebben pas de jaarafrekeing gehad, maar een paar weken daarvoor vulde ik het weer eens in, en gaf ie als nieuw voorschot 275 aan, terwijl we nu 173 betalen. En we zouden 200 euro moeten bijbetalen. Ik schrok me helemaal lam van het nieuwe voorschot!

Gelukkig viel het mee, we betalen nu 200 eur, en moesten 91 euro bijbetalen.

Gast
Gast

Bericht  Atelier Madame di 18 okt 2011 - 0:51

Ben je veel meer gaan gebruiken dan de afgelopen jaren?
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Gast di 18 okt 2011 - 0:52

Ik zal maar eens wat rustiger gaan doen met de verwarming ik hou van warm en staat altijd nogal hoog.

Zal het helpen of is dit maar zo minimaal ?

Gast
Gast

Bericht  Gast di 18 okt 2011 - 0:53

Atelier Madame schreef:Ben je veel meer gaan gebruiken dan de afgelopen jaren?

Dit jaar alleen vanaf mei dan. Nee gewoon hetzelfde.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 18 okt 2011 - 1:48

Ik ben echt een kneus hoor, maar krijgt iedereen rond dezelfde periode zijn jaarafrekening? Of krijg je die gewoon echt na een jaar zeg maar?

Wij hebben de hele zomer de CV helemaal uit gehad en alleen de boiler voor het warme water aan gehad en dan natuurlijk gewoon gekookt op gas en electriciteit gebruikt, ik hoop dat het mee valt en dat we wat terugkrijgen!

Gast
Gast

Bericht  Supertalentje di 18 okt 2011 - 2:04

Maar je verwarming gebruikt toch juist de minste stroom? Als je echt wilt besparen dan gaat het toch juist om ledlampen, lampen uit doen, de computer niet nachtenlang aan, je energieslurpende plasma inruilen voor een led, je droger en wasmachine niet iedere dag aan etc?

Hij geeft aan dat je geschatte verbruik een stuk hoger ligt dan dat van vorig jaar, dan is het logisch dat je meer moet gaan betalen nu om te voorkomen dat je moet gaan bijbetalen. Je kunt natuurlijk wel even mailen/bellen en navragen waarop dat hogere verbruik gebasseerd is...

@Powerbabe: volgens mij krijgt niet iedereen zijn afrekening rond dezelfde periode. Hier komt ie altijd rond januari/februari, wij gingen hier in november wonen, dus kregen we de afrekening al na 2 maanden. Ligt aan je aanbieder volgens mij wanneer je afrekening komt.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Bericht  Gast di 18 okt 2011 - 2:15

Supertalentje schreef:Maar je verwarming gebruikt toch juist de minste stroom? Als je echt wilt besparen dan gaat het toch juist om ledlampen, lampen uit doen, de computer niet nachtenlang aan, je energieslurpende plasma inruilen voor een led, je droger en wasmachine niet iedere dag aan etc?

De rekening is ook meteen voor je gasverbruik, dus ook dat kan schelen. Hier was de ketel kapot, en we hadden dus erg veel gasverbruik.

* zie nu dat bij haar het gasverbruik nog hetzelfde is. Hier was dus het gasverbruik door de kapotte ketel enorm gestegen, en dus een hogere afrekening helaas.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 18 okt 2011 - 23:22

Het rare is ben echt niet meer gaan gebruiken hier in huis. De wasmachine heb ik niet heel vaak aan hebben geen droger en zijn vaak overdag werken en koken doe ik ook niet zo heel vaak haha..

Het is gewoon vreemd want betaalde vorig jaar rond deze tijd 116 euro en nu moet ik volgens de gebruikers manager 205 euro gaan betalen om goed uit te komen in mei.

Wat ik heb gelezen berekent hij ook dat je in de winter meer verbruikt en in de zomer minder.

Ik heb al gebeld en ze zeggen het is zo en het is een schatting wat wij denken wat jij gaat gebruiken.

Gast
Gast

Bericht  Rush di 18 okt 2011 - 23:25

Katie- schreef:
Ik heb al gebeld en ze zeggen het is zo en het is een schatting wat wij denken wat jij gaat gebruiken.
Het is voor hun voordelig als ze iedere maand van jou meer krijgen = rente natuurlijk, dus een verdien model.

Als ze per maand minder binnenkrijgen en jij eventueel een beetje bij moet betalen bij de afrekening, verdienen ze daar bijna niets op.

Dus vaak zetten ze je maandbedrag best een stuk hoger. Hadden ze bij ons ook gedaan, €50 meer per maand ofzo.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 18 okt 2011 - 23:30

Nee dat is niet heb ook gegevens van hun gekregen.

Vorig jaar hebben we het gehele jaar 3618 gebruikt en dit jaar hebben we vanaf mei al 2669 gebruikt. Dus ze schatten dat wij dit jaar rond de 5500 gaan gebruiken vandaar hun schatting.

Lijkt mij dat, dit echt niet kan dat we vanaf mei nu al zoveel verbruikt hebben terwijl we eerst in een jaar 3618 gebruiken. maar het is echt zo zeggen ze en de standen zeggen het ook. Nou ik zou echt niet weten waar dit aan moet liggen.

Laatst aangepast door Katie- op di 18 okt 2011 - 23:32; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Rush di 18 okt 2011 - 23:31

Uh nou als dat echt zo is, dan moet je toch echt diep gaan nadenken wat er wellicht veranderd is, denk ik.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 18 okt 2011 - 23:33

ja klopt. Het enige wat wij misschien vaker doen is de vaatwasser aan en de verwarming redelijk hoog. Verder is er niet veel veranderd.

Gast
Gast

Bericht  Rush di 18 okt 2011 - 23:34

Als je eerst 1x in de week de vaatwasser gebruikte en nu 3x per week, dan scheelt dat wel een hele hoop. Had je vorig jaar de kachel ook zo hoog? Of had je de kachel toen lager?

Heb je wel gordijnen voor de ramen?
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 18 okt 2011 - 23:38

Ik denk dat het dan ligt aan dat dit een oud huis is en slecht geïsoleerd wat met het jaar achteruit gaat zodat de verwarming meer moet stoken ofzo.

Ja gebruiken hem 1 keer per week meer ofzo de vaatwasser. Ik heb daar allemaal nooit naar gekeken want zoveel was onze rekening nooit en we deden alles maar gewoon.

Maar het zal ergens aan liggen.
De computer uitzetten vind ik ook weer zo ongezellig als ik thuis ben overdag.

Gast
Gast

Bericht  Rush di 18 okt 2011 - 23:39

Dus je hebt ook de hele dag de computer aan? Had je dat vorig jaar ook? Zo zou ik al die dingen bij langs gaan.

En de verwarming zal wellicht ook meer moeten stoken als het huis in zo`n staat in, ben ik bang.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 18 okt 2011 - 23:41

Rush schreef:Dus je hebt ook de hele dag de computer aan? Had je dat vorig jaar ook? Zo zou ik al die dingen bij langs gaan.

En de verwarming zal wellicht ook meer moeten stoken als het huis in zo`n staat in, ben ik bang.

ja dat had ik vorig jaar ook gewoon die computer en dezelfde dingen allemaal.

Ik ga gewoon proberen zuinig te doen dan maar.

Gast
Gast

Bericht  Rush di 18 okt 2011 - 23:43

Wij gaan ook een hoge afrekening krijgen, dat weet ik nu al.

De laders van de telefoons en m`n tablet zitten altijd in het stopcontact. De TV staat nooit helemaal uit. De vaatwasser gaat 2/3x per week aan. We hebben geen dubbelglas en nu ik bij m`n vriend woon staat de kachel ook vaker aan.

Ik vind het bijna sneu voor hem haha :P
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 18 okt 2011 - 23:51

Rush schreef:Wij gaan ook een hoge afrekening krijgen, dat weet ik nu al.

De laders van de telefoons en m`n tablet zitten altijd in het stopcontact. De TV staat nooit helemaal uit. De vaatwasser gaat 2/3x per week aan. We hebben geen dubbelglas en nu ik bij m`n vriend woon staat de kachel ook vaker aan.

Ik vind het bijna sneu voor hem haha :P

hahaha

Gast
Gast

Bericht  Gast di 18 okt 2011 - 23:55

Het kan ook een momentopname zijn, voornamelijk met gas, want in deze maand zijn we natuurlijk van extreem mooi weer, naar extreem koud weer gegaan, waardoor de verwarming weer aan moest en de eerste keer stoken is funest voor de cijfertjes.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 19 okt 2011 - 1:45

Ik hou zelf sowieso ook tweewekelijks de meterstanden bij (om te zien of er grote wijzigingen zijn). Tweewekelijks is misschien een beetje veel; je zou dat ook maandelijks kunnen doen.
Ik ben dit gaan doen, omdat het waterbedrijf bij mijn ex (waar ik toen bij in trok) eens een grote fout heeft gemaakt en dat jarenlang. Ze hebben de meterstanden die doorgegeven werden, namelijk verkeerd overgenomen. De komma verkeerd, dus 70 kuub werd 7. Nou had bij mijn ex ook wel een bel moeten gaan rinkelen, maar ach. Toen ik bij hem introk, kwam ik er dus achter dat hij jarenlang veel te weinig had betaald en toen kregen we nog een naheffing van ruim 700 euro. Anyway, om zelf ook een beetje overzicht te houden, ben ik de meterstanden zelf ook gaan bijhouden. Dan kun je misschien makkelijker terughalen waardoor je eventueel meer bent gaan gebruiken (of minder).

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: